Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Lijkt je dat prettig, tot 15:00 niets eten? Volgens mij kon jij je prima aan schema's houden zei je. Dan zou je ook gewoon je kcals wat meer over de dag kunnen verdelen.

Ja aan schema houden is niet het probleem maar ik hoor/lees veel goede dingen over IF dus vandaar dat het mij de moeite wel eens waard lijkt. Kan ik het ook in wat minder meals per dag doen. Eventueel eerste meal dan om 13:00 smiddags en de laatste rond 22:00 ofzo.

Ik heb nu een tijdje gecut met IF en wil overstappen op een recomp. Nu lees ik dat voor het aanzetten van spiermassa IF niet optimaal is. Hoe zit dit met een recomp?

Ja aan schema houden is niet het probleem maar ik hoor/lees veel goede dingen over IF dus vandaar dat het mij de moeite wel eens waard lijkt. Kan ik het ook in wat minder meals per dag doen. Eventueel eerste meal dan om 13:00 smiddags en de laatste rond 22:00 ofzo.

IF = lage maaltijd frequentie. Als de kcal identiek zijn dan maakt het voor het vetverlies weinig uit of je dit in 1-6 maaltijd(en) doet. Ik zou voor een patroon gaan wat je op het lange termijn vol kan houden. 3 maaltijden consumeren in een eetperiode van 8-10 uur is voor de meeste individuen goed te doen.

Ik heb nu een tijdje gecut met IF en wil overstappen op een recomp. Nu lees ik dat voor het aanzetten van spiermassa IF niet optimaal is. Hoe zit dit met een recomp?

Dat hangt er vanaf. Recompen kan ook slecht uitpakken als je het niet goed doet. Met een IF bulk kan het lastig worden om voldoende kcal te consumeren. Daarbij is er nog een controverse of een lage maaltijdfrequentie inferieur is tegenover een hoge maaltijdfrequentie wat betreft de eiwitsynthese.

Als je vetpercentage relatief laag is +-10%, dan zou ik gewoon voor een soort van lean bulk gaan om optimale anabolisme na te streven. Elke dag voor een surplus gaan, waarbij je op rustdagen voor een kleinere surplus gaat of gewoon rond onderhoud gaat zitten. Na een tijdje kan je dan wat gaan recompen (op rustdagen voor een calorietekort gaan) om wat vet gains weg te werken en progressie na te blijven streven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.764

IF is "goed genoeg". Je kunt wel voor "optimaal" gaan, maar het verschil zal naar ik verwacht niet vreselijk groot zijn en je mist al die andere effecten van IF.

Dat hangt er vanaf. Recompen kan ook slecht uitpakken als je het niet goed doet. Met een IF bulk kan het lastig worden om voldoende kcal te consumeren. Daarbij is er nog een controverse of een lage maaltijdfrequentie inferieur is tegenover een hoge maaltijdfrequentie wat betreft de eiwitsynthese.

Als je vetpercentage relatief laag is +-10%, dan zou ik gewoon voor een soort van lean bulk gaan om optimale anabolisme na te streven. Elke dag voor een surplus gaan, waarbij je op rustdagen voor een kleinere surplus gaat of gewoon rond onderhoud gaat zitten. Na een tijdje kan je dan wat gaan recompen (op rustdagen voor een calorietekort gaan) om wat vet gains weg te werken en progressie na te blijven streven.

Bedankt, ik gok dat ik wel wat hoger sta dan 10%. Als ik kies voor een recomp/bulk, op hoeveel calorieën boven of onder onderhoud moet ik zitten op rust en trainingsdagen? -10/+30%?(4x in de week trainen) En kan ik de ekv verhouding aanhouden van 40/20/40 op rustdagen en 40/40/20 op trainingsdagen?

Daarbij is er nog een controverse of een lage maaltijdfrequentie inferieur is tegenover een hoge maaltijdfrequentie wat betreft de eiwitsynthese.

Maar wat adviseer jezelf qua maaltijdfrequentie wanneer het gaat om spieren opbouwen?
Puur interesse vraag, want wil zelf eind 2013 een clean bulk gaan starten :)

Weet iemand hoeveel eiwit er bij leangains wordt aangeraden?

Ik meende mij te herinneren op leansgains.com gelezen te hebben 3g/kg total bodyweight, dit staat ook bij een van de links in de OP. Maar toen ik gister dus die links doornam zag ik dat een andere link aangaf dat 2,5g/kg LBM zat is.??? Dat is dus nogal een verschil en zit nu dus een beetje te twijfelen

Ik weet natuurlijk dat t richtlijnen zijn enzo, maar je kan maar beter een goed referentiepunt hebben dan een slechte imo;)

Brahs, nu ik trainen weer een beetje serieus begin op te pakken en al wat gecut heb (hoewel nu op vakantie :p).
Ging lekker met IF want veel korte eating window dus veel easier vol te houden vond ik.

Is het 't waard om vanaf 11-12% meteen door te gaan tot 7-8% (nog nooit zo laag geweest, nog nooit lager dan 10-11% denk ik zelfs lol) en dan vast te houden tot in de zomer of gewoon verder cutten de volgende zomer?

Eerste optie lijkt me aantrekkelijk omdat ik dan in de zomer weinig hoef te doen, maar is dat uberhaupt mogelijk (vasthouden van zo'n percentage) year-round (natty ofc)? Of is het laatste toch de betere optie?

Weet nog steeds niet wat mijn kcal sweetspot is (minimale fat gains en redelijke muscle gains), omdat ik mn vp% eig altijd aardig liet oplopen.

Anyway, eerste of tweede optie? :p

Ik zou nu doorgaan tot de 7, dan winter cleanbulk richtig 10/12 en dan ben je tegen volgende zomer weer zo op de 7
Zo hoeft je niet hele jaar extreem op te letten, kun je in de winter wat bouwen en sta je in de zomer zo klaar.
Tenminste zo zie/doe ik het.

Sta je nu op 11/12%? Zo clean mogelijk bulken tot komende lente, dan korte cut en je staat weer rond de 10%. Denk dat je zo uiteindelijk meer overhoud.

Mocht ik voor een cleanbulk gaan, wat is een mooie richtlijn om per maand / 2wkn aan te komen? 11-12% gok ik ja, zal s een foto plaatsen als ik thuiskom.

Maar beide reacties zijn een beetje tegenstrijdig :p
Cutten tot 10 en dan cleanbulken en dan tot 7 zou denk ik alsnog hard werk zijn? Vraag me af hoever t nu nog naar 7% zou zijn (of 8) qua tijd.

Is het niet zo dat het eens je op 8% bent het makkelijker is om daar weer terug te komen of kan ik toch beter mn hopes op de zomer zetten?

Anders pak ik gewoon de tussenoplossing, cutten tot 10 (of tot eind sept) en dan cleanbulken, daarna naar 7-8 in de zomer?

Zo tegen het einde vd zomer wordt dit topic minder populair? :D

Toevallig gisteren nog een heel eind doorgelezen. Nu zonder dexaprine ( bulk ) merk ik dat mijn hongergevoel sochtends veel sterker aanwezig is en ook niet zeker ben of ik door zal gaan met IF. Het protocol is super en zou ook wel goed te combineren zijn met mijn stage dus hoogstwaarschijnlijk ga ik er gewoon mee door. Al met al toch een fijne cut achter de rug mede door IF. 6 maaltijden per dag of het protocol van IF maakt elkaar volgens mij niet zoveel.

Ik doe nu bijna twee maanden IF op mijn eigen manier.
Dat wil zeggen ~15 uur ipv 16 uur vasten en niet de grootste maaltijd na het trainen. Mijn avondeten nuttig ik (uit werk) voor het trainen (rond 19:00) en na het trainen (rond 21:00 a 22:00) eet ik een banaan, boterham met jam en sla een whey shake naar binnen.

Het gaat niet hard en dat komt ook omdat ik er een eigen draai aan geef (denk ik), maar ik zie wel dat mijn buik wat platter is geworden en mijn spieren lijken niet afgenomen, misschien zelfs ietsjes meer. Ga het sowieso nog twee maanden op deze manier volhouden. Ik doe iedere maand een meting via zo'n slimme weegschaal op de gym en al weet ik dat die niet nauwkeurig zijn, is het natuurlijk wel slim om het iedere keer te houden bij hetzelfde 'onnauwkeurige apparaat'. Tot nu toe zien die verschillen er niet schokkend uit, maar het werkt dus wel ook al hanteer ik mijn eigen manier.

Hoe snel zien andere mensen die IF wel helemaal correct doen resultaat? En dan bedoel ik zijn jullie met IF in bijv. 2 maanden zomaar 2% BF naar beneden gegaan (er vanuit gaande dat dat je doel is). Is dat haalbaar als je het volgens leangains doet?

Dat wil zeggen ~15 uur ipv 16 uur vasten en niet de grootste maaltijd na het trainen. Mijn avondeten nuttig ik (uit werk) voor het trainen (rond 19:00) en na het trainen (rond 21:00 a 22:00) eet ik een banaan, boterham met jam en sla een whey shake naar binnen.

Het gaat niet hard en dat komt ook omdat ik er een eigen draai aan geef (denk ik), maar ik zie wel dat mijn buik wat platter is geworden en mijn spieren lijken niet afgenomen, misschien zelfs ietsjes meer. Ga het sowieso nog twee maanden op deze manier volhouden. Ik doe iedere maand een meting via zo'n slimme weegschaal op de gym en al weet ik dat die niet nauwkeurig zijn, is het natuurlijk wel slim om het iedere keer te houden bij hetzelfde 'onnauwkeurige apparaat'. Tot nu toe zien die verschillen er niet schokkend uit, maar het werkt dus wel ook al hanteer ik mijn eigen manier.

Hoe snel zien andere mensen die IF wel helemaal correct doen resultaat? En dan bedoel ik zijn jullie met IF in bijv. 2 maanden zomaar 2% BF naar beneden gegaan (er vanuit gaande dat dat je doel is). Is dat haalbaar als je het volgens leangains doet?

4% bf.

Gebruik een correct instrument om je bf% te meten man, die weegschalen zijn bagger.

Ik heb nu al 2+ maanden een opgezwollen buik en heb geen idee waar dit door komt.
Ik heb eerder een paar dagen een opgezwollen buik gehad in het buitenland toen het erg warm was, maar nooit voor zo'n lange periode.
Volgens de huisarts zou het een gevolg kunnen zijn van experimenteren met dieeten, vandaar dat ik dit hier even post.
Heeft iemand anders hier last van gehad?

-7% body fat in 2.5 maand ;)
Volgde wel exact het uitgeschreven systeem van leangains

Ik wil ook weer beginnen met IF & mn trainingen. vanavond voor het eerst weer trainen sinds 3 weken thuis gezeten te hebben met gescheurde enkelbanden. nog steeds wel pijnlijke voet, maar ik kan gewoon niet meer wachten.

nu mijn vraag. ik wil dus ook weer IF gaan doen. aangezien ik afgelopen 3 weken echt ziekelijk smerig heb lopen vreten en 3 kg ben aangekomen, te danken aan deze k*t blessure :(

Is het wel verstandig om IF te doen ivm m'n blessure en herstel?

Ik heb nu al 2+ maanden een opgezwollen buik en heb geen idee waar dit door komt.
Ik heb eerder een paar dagen een opgezwollen buik gehad in het buitenland toen het erg warm was, maar nooit voor zo'n lange periode.
Volgens de huisarts zou het een gevolg kunnen zijn van experimenteren met dieeten, vandaar dat ik dit hier even post.
Heeft iemand anders hier last van gehad?

Heb ik ook gehad ja. Vooral door de grote maaltijden + soort van aanleg. Niet iedereen krijgt er last van.

Ik wil ook weer beginnen met IF & mn trainingen. vanavond voor het eerst weer trainen sinds 3 weken thuis gezeten te hebben met gescheurde enkelbanden. nog steeds wel pijnlijke voet, maar ik kan gewoon niet meer wachten.

nu mijn vraag. ik wil dus ook weer IF gaan doen. aangezien ik afgelopen 3 weken echt ziekelijk smerig heb lopen vreten en 3 kg ben aangekomen, te danken aan deze k*t blessure :(

Is het wel verstandig om IF te doen ivm m'n blessure en herstel?

IF is (zoals al enorm vaak is gezegd) slechts een timing protocol. Ik zie geen manier dat het je negatief kan aantasten door je blessure. Begin gewoon rustig met opbouwen (je training en je feeding window)

Terug
Naar boven