MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Iemand een oplossing voor volgend probleem of iemand die hetzelfde heeft?

Ik doe vandaag mijn derde dag IF. Alles gaat perfect qua volhouden ... Enkel krijg ik een uur na de laatste maaltijd een opgeblazen buik en heb ik echt buikpijn. Het beïnvloedt gedeeltelijk mijn nachtrust.

Ik eet het volgende in de avond:
20:00 50 gram pasta, 150 gram tonijn, 50 gram noten
22:00 500 gram kwark (aldi -> dus dik qua structuur)

Zouden de laatste maaltijden gewoon te zwaar zijn?

IF of niet, als ik een laatste maaltijd eet met enkel eiwitten kan ik ook mijn bed uit omdat ik aan de dunne raak en hevige buikkrampen krijg.
Als ik iets met KH toevoeg heb ik er geen last van.

Wat eten jullie zoal voor het trainen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.785
Mooi blogje over IF voor vrouwen: http://www.kropblog.dk/en/intermittent-fasting-for-women/

Summarizing (again ;o), for non-lean women IF is a safe and tolerable approach for weight loss. The available science does not support the notion that it damages reproductive health or causes anxiety or sleeplessness. However, as with all things, certain individuals may be more susceptible to others. Also, lean women trying to get leaner are always at risk of menstrual cycle irregularities with or without fasting.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 09:45 ----------

Halve shake (275 ml magere melk en 14 gram whey) en iets van een koek, een krentenbol, of een havermout-rozijnen muffin. Soms zelfs beschuit met hagelslag (als ik thuis eet, op zondagochtend bijvoorbeeld) Wat KH, wat eiwit, niet te veel vet.

Meestal een proteine souffle of proteine pannenkoeken (beide gemaakt van ong 30 g pannenkoekmix, 40 g whey en water) met wat klein fruit en soms wat extra cereal/appelmoes oid. Vaak is de pre wk meal een kleine 300-500 kcal meal: ik houd ervan om de meeste kcal later op de dag naar binnen te slaan :)

hmmm na een lange tijd weer gestoeid te hebben met diverse blessure's. Heftige onderrug blessure en beide enkel banden gescheurd gehad (echt letterlijk nadat ik net redelijk kon lopen scheurde ik m'n andere enkel band).

Ik denk dat ik nu zo een 8 maanden met diverse blessure's heb rondgelopen wat mij uiteraard zeer heeft gedemotiveerd. door de afgelopen 8 maand blessure's en heftige thuissituatie (zieke moeder) is het gewoon zwaar achteruit gegaan kwa fysiek, vp% etc etc en heb ik nu toch wel mn grootste dieptepunt ooit bereikt :(

Nu ben ik weer redelijk fit. hoop ik de draad weer op te pakken, ik heb weer een lange weg te gaan, maar ik had dan ook niet verwacht dat het makkelijk gaat worden, maar IF gaat mij daar bij helpen :)

Zat er over na te denken om te gaan loggen, maar i.v.m mijn werk is dat nogal lastig, aangezien ik er soms 2 weken niet ben.

hmmm na een lange tijd weer gestoeid te hebben met diverse blessure's. Heftige onderrug blessure en beide enkel banden gescheurd gehad (echt letterlijk nadat ik net redelijk kon lopen scheurde ik m'n andere enkel band).

Ik denk dat ik nu zo een 8 maanden met diverse blessure's heb rondgelopen wat mij uiteraard zeer heeft gedemotiveerd. door de afgelopen 8 maand blessure's en heftige thuissituatie (zieke moeder) is het gewoon zwaar achteruit gegaan kwa fysiek, vp% etc etc en heb ik nu toch wel mn grootste dieptepunt ooit bereikt :(

Nu ben ik weer redelijk fit. hoop ik de draad weer op te pakken, ik heb weer een lange weg te gaan, maar ik had dan ook niet verwacht dat het makkelijk gaat worden, maar IF gaat mij daar bij helpen :)

Zat er over na te denken om te gaan loggen, maar i.v.m mijn werk is dat nogal lastig, aangezien ik er soms 2 weken niet ben.

Loggen is wel leuk indd. Ik zou je wel volgen bro. Ik hoop dat je vanaf nu lekker blessure vrij blijft. Enkelbanden zijn echt ****ed up. Succes!

Loggen is wel leuk indd. Ik zou je wel volgen bro. Ik hoop dat je vanaf nu lekker blessure vrij blijft. Enkelbanden zijn echt ****ed up. Succes!

Toch maar eens over nadenken zo een log idd. misschien motiveerd dat ook meer.

tnx bro!

Ik doe nou sinds een tijdje ook IF, alleen de laatste tijd heb ik zo'n 1-2(~15:00) uur na de 1e maaltijd(~13:00) een verschrikkelijk inkak moment. Ik loop dan echt te gapen tot en met en m'n concentratie is bagger.
De eerste 15 minuten van de training(~17:00), 1e maaltijd is altijd voor de training, heb ik er nog last van waarna het langzaam weg trekt en weer een gezonde energiepeil heb.

Op de woensdag train ik altijd laat en is mijn feeding-window ook verschoven en heb ik er geen last van. De voedingen zijn dan ook korter op elkaar.

Standaard dag:
1e maaltijd ~13:00
training ~17:00
2e maaltijd ~18:30

Woendag of late training
1e maaltijd ~18:00
training ~19:30
2e maaltijd ~21:00

Rustdag
1e maaltijd ~13:00
2e maaltijd ~18:00

Minder carbs in je eerste maaltijd. Zeker als je in de cut lijkt me dit geen probleem. Ik bulk op dit moment met een 10u window omdat ik dit meer vind passen bij mijn huidige levensstijl. Ik heb dus bij iedere maaltijd een ruime hoeveelheid carbs of ik nou train of niet die dag. ik heb altijd de insuline dip maar ik compenseer deze met koffie en vrije tijd (student zijnde haha) Probeer eens low carb voor je training en high fast carb na je training. zo voorkom je die insuline dip

Zou er ongeveer zo uit zien
maaltijd 1 : gebakken eieren met broccoli/sperziebonen/hele komkommer + shake (fats + protein)
Of een dikke shake met MCT olie en olijfolie + groentes los
post workout : fast carbs + protein.
Dit is overigens carb backloading wat ik hier beschrijf; een soort IF 2.0

Ik heb 2 maanden het 5:2 vasten gedaan (2x pw 36 uur vasten op 500kcal) en op zich is dit goed bevallen, mijn vetpercentage is omlaag gegaan en spiermassa omhoog.

Alleen het is soms zo moeilijk in te passen in mijn leven. Ik heb al veel gelezen over het 16:8 vasten en ben hier vandaag mee gestart.

Mijn trainingstijden verschillen nogal. Mijn eating window vandaag was 8.00-16.00

Mijn week ziet er nu zo uit:

Ma. kt om 10.00
Di. kickboksen 20.45
Wo. kt 10.00
Do kickboksen 20.45
Vrij. Rustdag
Zat. kt +/-11.00
Zon kt +/- 13.00

Maar welk eating window kan ik het beste aanhouden gezien mijn wisselende trainingstijden?

fasted trainingen
window van 2 tot 10 oid

Zou ook 12:00 tot 20:00 doen ofzo. Na kickbokstrainingen een uurtje of anderhalf erbij, dat boeit niet niet echt.

fasted trainingen
window van 2 tot 10 oid

Wat is het voordeel van fasted kt en pas om 14.00 eten tegenover bijvoorbeeld een window van 8.00-16.00 (mijn trainingen beginnen meestal tussen 10.00-12.00)

Wat is het voordeel als ik klaar ben met mijn fasted training om bijvoorbeel 11.00 en dan tot 14.00 wacht met het breken van het vasten?

Laatst bewerkt:
Wat is het voordeel van fasted kt en pas om 14.00 eten tegenover bijvoorbeeld een window van 8.00-16.00 (mijn trainingen beginnen meestal tussen 10.00-12.00)

Ik prefereer fasted trainingen boven trainingen met een maaltijd in me mik. hiermee kan je zelf experimenteren wat beter voelt. Als ik jou was zou ik afstellen dat je na iedere training sowieso je grootste maaltijd hebt, of dit je eerste maaltijd is moet je zelf beslissen.

12 tot 8 kan ook ja. Het is allemaal persoonlijke voorkeur. ga hier vooral zelf mee experimenteren.

edit;

wachten met eten na het trainen heb ik zelf ook ervaring mee, voor de een voelt het goed en voor de ander niet. Zeker als je op hoog BF zit kan je dit overwegen, maar een uurtje of 2 is dan wel max lijkt me.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.799

Wat is het voordeel als ik klaar ben met mijn fasted training om bijvoorbeel 11.00 en dan tot 14.00 wacht met het breken van het vasten?

het nadeel van om 11 uur al beginnen met 8 uur eten is dat je om 19:00 alweer moet stoppen.
Als je om 14:00 begint kun je ook later op de avond nog wat eten (22:00).

Ik ben verder geen fan van fasted training, maar als het je sociale leven draagbaarder maakt dan vind ik dat wel een argument. (laat thuiskomen van school of werk en niet mee kunnen eten met geliefde of kinderen zuigt)

Ik ben gewend om nooit na 7 uur savonds te eten dus voor mij is dat geen probleem.

Kun je ook schuiven met je Fasting window? Ene dag een uurtje later of vroeger dan de andere dag, aangepast aan of ik smorgens of savonds train?

Terug
Naar boven