- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Hoevaak pas je dit dan toe in de maand? Hoeveel uur eet je dan niet achter elkaar?
Iedere dag.
14-16 uur vasten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoevaak pas je dit dan toe in de maand? Hoeveel uur eet je dan niet achter elkaar?
Was je ontbijt toen dan het zelfde als wat je normaal om 12 uur pas eet? Waarschijnlijk is het insuline pijl ofzo.voor mij werkt het nog steeds perfect en voel me er heerlijk bij
ik ontbijt al tijden niet meer en voel me er goed bij
doe dit al vanaf de zomer ik had een poos geleden geprobeert te eten in de ochtend en ik was de uren erna doodmoe snap niet warom beetje zelfde gevoel waneer je savonds eet en dan helemaal wegdommelt op de bank.
Als ik pas om 12:00 eet heb ik dit dus niet.

Was je ontbijt toen dan het zelfde als wat je normaal om 12 uur pas eet? Waarschijnlijk is het insuline pijl ofzo.
Ik heb kleine fasting periodes, als ik slaap en ergens op de dag nog eens 6 uur.
Maar goed, ik probeerde dus alle koolhydraten, eiwitten en vetten dus gewoon te verdelen over 4 maaltijden, ontbijt, lunch en avondeten.
Vasten is voor alsnog voor een bepaalde tijd niet eten. Ik weet ook niet hoe ik het anders zou moeten noemen.
Nee, maar het belangrijkste is echt om te luisteren naar je lichaam en timing van bepaalde voedingstoffen naar mijn mening.
Vasten is voor alsnog voor een bepaalde tijd niet eten. Ik weet ook niet hoe ik het anders zou moeten noemen.
ik doe dit zowiezo elke dag en meestal is mijn laatste maaltijd tussen 22:00 en 22:30 en m'n eerste maaltijd rond 12:00Hoevaak pas je dit dan toe in de maand? Hoeveel uur eet je dan niet achter elkaar?
nee m'n ontbijt was tijdens mijn 6-8 maaltijden periode anders dan nu,Was je ontbijt toen dan het zelfde als wat je normaal om 12 uur pas eet? Waarschijnlijk is het insuline pijl ofzo.
Ik heb kleine fasting periodes, als ik slaap en ergens op de dag nog eens 6 uur. Maar goed, ik probeerde dus alle koolhydraten, eiwitten en vetten dus gewoon te verdelen over 4 maaltijden, ontbijt, lunch en avondeten. Op trainingsdagen 1,5 uur voor mn training en op rustdagen tussen ontbijt en lunch in. Maar toen at ik dus tegen de 250gr koolhydraten met de lunch en werd zo gaar als wat. Zelfde voor de maaltijd op een rustdag, zat maar 100gr havermout in maar ik werd er ook duf van. Nu eet ik veel meer vetten en minder koolhydraten per maaltijd en is het probleem weg.
Hoewel het wel raar is want ik heb tijden gehad dat mijn ontbijt alleen al 200gr havermout was. Maarja, nu werkt het allemaal wel lekker![]()
Ik ben er op dit moment ook mee bezig. In principe kun je het vasten voor 3 doeleinden gebruiken. Voor bulken, recompen of cutten. Als je het goed doet heb je met bulken en recompen minimale vetgains, en kun je tijdens het cutten je spiermassa behouden. Belangrijk is dan wel dat je op de macro's let en de kcal's die je consumeert op off en on dagen. Maar in principe heeft Martin dat allemaal wel duidelijk in zijn blog beschreven. Ik zal zelf wel wat resultaten posten over een tijd.
In principe is het wel lekker om te eten wanneer je honger hebt (en dan ook meteen veel), en niet hele tijd fixeren op die meerdere (kleine) maaltijden. Het vasten zelf is makkelijk vol te houden en je lijdt dus geen honger in principe. Voor de rest word je tijdens de vast zelfs actiever, doordat de catecholamines toennemen (adrenaline/noradrenaline). Ook wordt het groeihormoon (GH) door de vast gestimuleerd en ben je over het algemeen insuline gevoeliger door de maaltijd frequentie.
Hoevaak pas je dit toe in de week? En hoeveel uur eet je niet?
Ik heb dit afgelopen woensdag gedaan, tot 18.00u niets gegeten. Dit viel me heel erg mee. Ik had daarbij maar 2 glazen water gedronken.
Hoevaak pas je dit toe in de week? En hoeveel uur eet je niet?
Ik heb dit afgelopen woensdag gedaan, tot 18.00u niets gegeten. Dit viel me heel erg mee. Ik had daarbij maar 2 glazen water gedronken.
drink gerust hoor. Zolang het geen calorieën bevat is alles toegestaan.
yup idd, ik drink zelf water thee koffie cola-light allemaal zonder kcal, dat is geen probleem.
paar vraagjes karma included
- waarin kun je dit IF allemaal aan toepassen, bulk of cut?
- je eet van bijvoorbeeld 12u tot 20u (8u dus), hoezo maar 4 maaltijden eten? .. (om 12u een maaltijd, 2u, 4u, 6u en rond half 8 kan toch ook of niet?)
- Bulk en cut
- Je mag zoveel maaltijden in je feedingwindow eten als je wil. hangt van je voorkeur af
thx, maar hoezo 16u niks 8u wel, hoezo niet 18u niks 6u wel? (bij wijze van spreken)
Ik zie hier allemaal relatief lage intake, moet je nog wel steeds aan de hand van Harris-Benedic je theoretische energiebehoefte berekenen? Daar komt uit voort dat ik voor onderhoud zit op 3300kcal.
Daarnaast is mijn schema 3x25-30min hardlopen(300-400kcal) en 3 andere dagen KT, moet ik die loopdagen zien als rustdagen of als training?
Je onderhoudsniveau wijzigt niet.
Wat wil je bereiken ?
Ik zou persoonlijk boven onderhoud gaan zitten op KT dagen en eronder op de andere 4 dagen (als ik zou willen afvallen)