MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

voor mij werkt het nog steeds perfect en voel me er heerlijk bij
ik ontbijt al tijden niet meer en voel me er goed bij
doe dit al vanaf de zomer ik had een poos geleden geprobeert te eten in de ochtend en ik was de uren erna doodmoe snap niet warom beetje zelfde gevoel waneer je savonds eet en dan helemaal wegdommelt op de bank.
Als ik pas om 12:00 eet heb ik dit dus niet.
Was je ontbijt toen dan het zelfde als wat je normaal om 12 uur pas eet? Waarschijnlijk is het insuline pijl ofzo.

Ik heb kleine fasting periodes, als ik slaap en ergens op de dag nog eens 6 uur. Maar goed, ik probeerde dus alle koolhydraten, eiwitten en vetten dus gewoon te verdelen over 4 maaltijden, ontbijt, lunch en avondeten. Op trainingsdagen 1,5 uur voor mn training en op rustdagen tussen ontbijt en lunch in. Maar toen at ik dus tegen de 250gr koolhydraten met de lunch en werd zo gaar als wat. Zelfde voor de maaltijd op een rustdag, zat maar 100gr havermout in maar ik werd er ook duf van. Nu eet ik veel meer vetten en minder koolhydraten per maaltijd en is het probleem weg.

Hoewel het wel raar is want ik heb tijden gehad dat mijn ontbijt alleen al 200gr havermout was. Maarja, nu werkt het allemaal wel lekker:p

• Topic Starter Topic Starter
Was je ontbijt toen dan het zelfde als wat je normaal om 12 uur pas eet? Waarschijnlijk is het insuline pijl ofzo.

Ik heb kleine fasting periodes, als ik slaap en ergens op de dag nog eens 6 uur.

als het minder dan 12 uur is is het geen vasten.

Maar goed, ik probeerde dus alle koolhydraten, eiwitten en vetten dus gewoon te verdelen over 4 maaltijden, ontbijt, lunch en avondeten.

Op zich niets mis mee.

Hoevaak pas je dit dan toe in de maand? Hoeveel uur eet je dan niet achter elkaar?
ik doe dit zowiezo elke dag en meestal is mijn laatste maaltijd tussen 22:00 en 22:30 en m'n eerste maaltijd rond 12:00
ik vind dit gewoon veel makkelijker vol te houden dan 6-8 keer per dag eten in kleine beetjes,
het is ook afhankelijk per persoon denk ik.

---------- Toegevoegd om 17:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:07 ----------

Ik heb kleine fasting periodes, als ik slaap en ergens op de dag nog eens 6 uur. Maar goed, ik probeerde dus alle koolhydraten, eiwitten en vetten dus gewoon te verdelen over 4 maaltijden, ontbijt, lunch en avondeten. Op trainingsdagen 1,5 uur voor mn training en op rustdagen tussen ontbijt en lunch in. Maar toen at ik dus tegen de 250gr koolhydraten met de lunch en werd zo gaar als wat. Zelfde voor de maaltijd op een rustdag, zat maar 100gr havermout in maar ik werd er ook duf van. Nu eet ik veel meer vetten en minder koolhydraten per maaltijd en is het probleem weg.

Hoewel het wel raar is want ik heb tijden gehad dat mijn ontbijt alleen al 200gr havermout was. Maarja, nu werkt het allemaal wel lekker:p
nee m'n ontbijt was tijdens mijn 6-8 maaltijden periode anders dan nu,
ik begin nu gewoon mn eerste maaltijd 12:00 met 4 bruine boterhammen pindakaas dan wel kipfilet en een banaan en 300 gr kipfilet. aangevuld met studentenhaver en 3 eieren, alleen is dat soms nogal iets te veel in een keer dus meestal eet ik mn studenten haver en eieren rond 15:00 + nog 1 stuk fruit

Laatst bewerkt:
Ik ben er op dit moment ook mee bezig. In principe kun je het vasten voor 3 doeleinden gebruiken. Voor bulken, recompen of cutten. Als je het goed doet heb je met bulken en recompen minimale vetgains, en kun je tijdens het cutten je spiermassa behouden. Belangrijk is dan wel dat je op de macro's let en de kcal's die je consumeert op off en on dagen. Maar in principe heeft Martin dat allemaal wel duidelijk in zijn blog beschreven. Ik zal zelf wel wat resultaten posten over een tijd.

In principe is het wel lekker om te eten wanneer je honger hebt (en dan ook meteen veel), en niet hele tijd fixeren op die meerdere (kleine) maaltijden. Het vasten zelf is makkelijk vol te houden en je lijdt dus geen honger in principe. Voor de rest word je tijdens de vast zelfs actiever, doordat de catecholamines toennemen (adrenaline/noradrenaline). Ook wordt het groeihormoon (GH) door de vast gestimuleerd en ben je over het algemeen insuline gevoeliger door de maaltijd frequentie.

Laatst bewerkt:
Ik ben er op dit moment ook mee bezig. In principe kun je het vasten voor 3 doeleinden gebruiken. Voor bulken, recompen of cutten. Als je het goed doet heb je met bulken en recompen minimale vetgains, en kun je tijdens het cutten je spiermassa behouden. Belangrijk is dan wel dat je op de macro's let en de kcal's die je consumeert op off en on dagen. Maar in principe heeft Martin dat allemaal wel duidelijk in zijn blog beschreven. Ik zal zelf wel wat resultaten posten over een tijd.

In principe is het wel lekker om te eten wanneer je honger hebt (en dan ook meteen veel), en niet hele tijd fixeren op die meerdere (kleine) maaltijden. Het vasten zelf is makkelijk vol te houden en je lijdt dus geen honger in principe. Voor de rest word je tijdens de vast zelfs actiever, doordat de catecholamines toennemen (adrenaline/noradrenaline). Ook wordt het groeihormoon (GH) door de vast gestimuleerd en ben je over het algemeen insuline gevoeliger door de maaltijd frequentie.

Hoevaak pas je dit toe in de week? En hoeveel uur eet je niet?

Ik heb dit afgelopen woensdag gedaan, tot 18.00u niets gegeten. Dit viel me heel erg mee. Ik had daarbij maar 2 glazen water gedronken.

Ik heb dit afgelopen woensdag gedaan, tot 18.00u niets gegeten. Dit viel me heel erg mee. Ik had daarbij maar 2 glazen water gedronken.

drink gerust hoor. Zolang het geen calorieën bevat is alles toegestaan.

yup idd, ik drink zelf water thee koffie cola-light allemaal zonder kcal, dat is geen probleem.

Elke dag vasten en tijdens de vast eet ik +-16 uur niet. Mijn eetmomenten heb ik rond 12.00, 16.00 en 19.00-19.30 uur. Dan eet ik dus van 20.00-12.00 in principe niets meer.

drink gerust hoor. Zolang het geen calorieën bevat is alles toegestaan.

yup idd, ik drink zelf water thee koffie cola-light allemaal zonder kcal, dat is geen probleem.

Bijvoorbeeld een beetje melk in de koffie tijdens de vast zal in principe niet veel uitmaken.

Om Martin maar te quoten.

* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Ik zie hier allemaal relatief lage intake, moet je nog wel steeds aan de hand van Harris-Benedic je theoretische energiebehoefte berekenen? Daar komt uit voort dat ik voor onderhoud zit op 3300kcal.
Daarnaast is mijn schema 3x25-30min hardlopen(300-400kcal) en 3 andere dagen KT, moet ik die loopdagen zien als rustdagen of als training?

paar vraagjes karma included
- waarin kun je dit IF allemaal aan toepassen, bulk of cut?

- je eet van bijvoorbeeld 12u tot 20u (8u dus), hoezo maar 4 maaltijden eten? .. (om 12u een maaltijd, 2u, 4u, 6u en rond half 8 kan toch ook of niet?)

paar vraagjes karma included
- waarin kun je dit IF allemaal aan toepassen, bulk of cut?

- je eet van bijvoorbeeld 12u tot 20u (8u dus), hoezo maar 4 maaltijden eten? .. (om 12u een maaltijd, 2u, 4u, 6u en rond half 8 kan toch ook of niet?)

- Bulk en cut

- Je mag zoveel maaltijden in je feedingwindow eten als je wil. hangt van je voorkeur af

of TheNose

Ik zie hier allemaal relatief lage intake, moet je nog wel steeds aan de hand van Harris-Benedic je theoretische energiebehoefte berekenen? Daar komt uit voort dat ik voor onderhoud zit op 3300kcal.
Daarnaast is mijn schema 3x25-30min hardlopen(300-400kcal) en 3 andere dagen KT, moet ik die loopdagen zien als rustdagen of als training?

any1?

Je onderhoudsniveau wijzigt niet.

Wat wil je bereiken ?

Ik zou persoonlijk boven onderhoud gaan zitten op KT dagen en eronder op de andere 4 dagen (als ik zou willen afvallen)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik wil bereiken. Laatste tijd wel wat vet gegained maar eigenlijk ook niet getraind. Dus ik denk dat cutten nu is wat ik wil zodat ik vanaf een relatief schone basis lean kan gaan gainen icm IF.

Is op niet KT dagen het dan verantwoord om op 600 kcal onder onderhoud te gaan zitten?(2600 is ook al best een opgave om binnen 8 uur naar binnen te harken imo)

Terug
Naar boven