MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

ik doe nu 5 weken en 6 dagen IF,
ik had een vraagje,

met IF, ik doe dit al een hele tijd dus en had een vraag of het kwaad kan om 1x een uitzondering te maken in het weekend alleen op de zaterdag, niet elke zaterdag zelfs

gr

Kleine kick, ben er sinds vandaag ook mee begonnen. Voel me nu wel wat licht in mijn hoofd. Is flink wennen.

Mijn "window" ligt van 12:30 tot 20:30 (train altijd om 18:15).

• Topic Starter Topic Starter
Kleine kick, ben er sinds vandaag ook mee begonnen. Voel me nu wel wat licht in mijn hoofd. Is flink wennen.

Mijn "window" ligt van 12:30 tot 20:30 (train altijd om 18:15).

Misschien kun je je window iets verschuiven (zodat je meer kunt eten NA je training ?)

Ik ben sinds gisteren begonnen.

Mijn window is van 16 a 17 u, tot 23u.
Dit omdat ik 2 of 3 maal per week wil gaan boksen en die trainingen duren tot 20.15.

Hopelijk trek ik het op 1 maaltijd voor het boksen. Ik vermoed dat het eten anders zal liggen te klutsen.

Krachttraining zal zo'n 2x per week zijn. Op de bokstrainingen doen we vaak bodyweight oefeningen... Echt niet aangenaam als je dag ervoor stevig met gewichten bezig bent geweest of als je dat de dag erna wilt doen.

Op kt dagen ga ik meer koolhydraten eten dan op de andere dagen.
Mijn Kcal van gisteren waren er zo'n 1780.
De honger viel best mee.

Even een domme vraag :p, mag je water drinken tijdens het niet fasten? Ben me er over aan het inlezen, lijkt me leuk om zo eens te cutten.

Denk ook niet dat ik er moeite mee zou hebben. Ik eet iig graag veel in 1 keer en ik kan ook gewoon lange tijd zonder iets van eten.

Je mag altijd water drinken!
en je hoeft dit principe niet te gebruiken om alleen mee cutten, je kan het ook gebruiken om te bulken.

ik zelf eet van 12:00 tot 20:00 en train rond 18:00-18:15.
mijn laatste maaltijd rond de 1000-1200 kcal eet ik van 19:15-19:55. meestal is dit zo'n 750 ml halfvolle melk, 100 gram brint, 60 gram eiwit poeder, 250 gram kwark en nog een stuk fruit.
Er wordt echter wel aangeraden om vloeibare vorm te vermijden omdat vast voedsel beter vult. ik zelf heb hier geen last van dus doe het gewoon op deze manier (vloeibaar voedsel)

Laatst bewerkt:
Ben nu bezig met een cut, maar als ik mijn behaalde vetperc. behaald heb wil ik dit wel gaan proberen, maar ik train gewoon altijd rond 20:00 hoe moet ik dit dan invullen? Ik blijf 's nachts uit mezelf al lang op, dus ik zou tot 1 uur voor de training (20:00) en tot 4 uur 's nachts moeten eten?

Ben nu bezig met een cut, maar als ik mijn behaalde vetperc. behaald heb wil ik dit wel gaan proberen, maar ik train gewoon altijd rond 20:00 hoe moet ik dit dan invullen? Ik blijf 's nachts uit mezelf al lang op, dus ik zou tot 1 uur voor de training (20:00) en tot 4 uur 's nachts moeten eten?
Hoezo tot 4 uur 's nachts volgens jou?

Tijdsspanne van 8 uur waar je training tussen valt.

Tijdsspanne van 8 uur waar je training tussen valt.

En in die 8 uur is het dan wel de bedoeling dat je voeding verdeelt? Eet je boven/onder je onderhoud, ligt er aan wat je doelen zijn zeker? En hoe zit het met de EKV verhoudingen, ik vind dat leangains blog niet echt heel duidelijk..

Ik ookniet, maar ik heb heel deze thread doorgelezen. Ikzelf gebruik het om droger te worden. Is ook vrij nieuw voor mij, maar op verschillende plaatsen las ik dat het heel effectief werkt met behoud van spiermassa. Ik eet vlak onder mijn onderhoud.

En in die 8 uur is het dan wel de bedoeling dat je voeding verdeelt? Eet je boven/onder je onderhoud, ligt er aan wat je doelen zijn zeker? En hoe zit het met de EKV verhoudingen, ik vind dat leangains blog niet echt heel duidelijk..

EKV is niet anders dan anders. Alleen de uren waarop je eet.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

maaltijd voor de training.
Big ass maaltijd NA de training
Maaltijd voordat je gaat slapen.

van 16:00 tot 23:00 kan ook prima hoor

EKV is niet anders dan anders. Alleen de uren waarop je eet.
True, echter zou ik wel eventjes uitkijken mbt carbs, hoe er op reageert. Ik zelf had vrij snel dat ik echt duf werd en alles. Nu is dat niet zo erg als dat vlak voor het slapen is, maar dat was bij mij meestal niet zo.

Dus eventueel je vetten omhoog schroeven. Maar goed, dat verschilt per persoon natuurlijk.

maaltijd voor de training.
Big ass maaltijd NA de training
Maaltijd voordat je gaat slapen.

van 16:00 tot 23:00 kan ook prima hoor

Maar die maaltijden zijn dus niet meer bijv.

-40gr kip + magere melk + een banaan

-havermout + tonijn

Maar echt grote warme maaltijden?

Elke dag eiwitten hoog. Op trainingsdagen meer carbs. Op rustdagen iets meer vetten. Ga dan als je traint boven je onderhoud zitten en op rustdagen eronder.

Wees trouwens niet bang om meer dan 500kcal onder je onderhoud te zitten op rustdagen. Verder raad ik aan om te experimenteren, elk lichaam is anders. Zolang je je eiwitten hoog houdt en je gewicht in de gaten houdt, zal het geen desastreuse gevolgen hebben in ieder geval.

Kan het zijn dat if de oorzaak is van hoofdpijn? Daar had ik gisteravond last van namelijk.

Kan het zijn dat if de oorzaak is van hoofdpijn? Daar had ik gisteravond last van namelijk.

iedere dag of eenmalig ?

En wat heb je gisteren uitgespookt (qua training, voeding, supplementen, ....)
Ik heb nooit hoofdpijn (Nou ja soms, maar dat heeft niets te maken met IF)

Heb normaal ook nooit hoofdpijn. Maar het was mijn 1e dag if, weet niet of dat normaal is?

's Middags begonnen met eten, om 12.30 uur.
Daarna om 16.00 uur gegeten
Getraint van 18.00 tot 19.30
Laatste maaltijd om 20.15
totaal +/- 2200 kcal gegeten

De hoofdpijn begon om 11 uur. Nu is het weg, maar voel me redelijk licht in mijn hoofd.

Ben mij nu al enkele dagen aan het verdiepen in het IF principe en ben dan ook van plan het binnenkort een kans te geven.
Voor zover ik begrepen heb worden tijdens de cut volgende richtwaarden gebruikt wat betreft de calorie-inname:

trainingsdag: onderhoud +10%
rustdag: onderhoud -20% tot -50% (zelf te kiezen)

Maar wat met het bulken?

trainingsdag: onderhoud +20 à +30%
rustdag: ?? -10%?? op onderhoud?? of eerder een licht overschot, +10%??

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.

Terug
Naar boven