AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

IF toegepast voor ik serieus begon te trainen op massa, gecut van 96kg - > 77 kg in 5 maanden, werkt prima! Heb alleen geen idee hoe het met spierbehoud zit maar werkt voor in een cut heerlijk. Ga het zeker weer toepassen voor de zomer van 2014!

In een cut is wel het doel zoveel mogelijk spier te behouden, dus niet naar kilo's kijken maar naar procenten bf die eraf gaan.

nee dat bedoel ik niet haha. dat kan natuurlijk wel. maar vanaf zijn huidige shape een degelijke hoeveelheid spiermassa aankomen en daarna nog cutten naar 10% VOOR deze zomer is niet echt reel.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

klopt.

Ik heb het idee dat ik ongeveer over 3-4 weken hersteld ben van mijn blessure. Wil daarna vanaf januari ongeveer tot maart-april gaan clean bulken en dan tot max 15% en dan cutten tot 10-12 voor de zomer? Goed idee of heb je een beter plan?

Ik heb het idee dat ik ongeveer over 3-4 weken hersteld ben van mijn blessure. Wil daarna vanaf januari ongeveer tot maart-april gaan clean bulken en dan tot max 15% en dan cutten tot 10-12 voor de zomer? Goed idee of heb je een beter plan?

Lijkt me een strak plan. ik hoop dat je echt noemenswaardig verschil gaat zien qua fysiek. Zelf zou ik met jouw bouw doorbulken

Prima plan inderdaad.
Gewoon 4 maanden lang hard gaan op de compounds in de bulk. Als je het een beetje goed speelt kun je best uitkomen op 5 kg massa winst met dit BF% of iets lager in de zomer.

Lijkt me een strak plan. ik hoop dat je echt noemenswaardig verschil gaat zien qua fysiek. Zelf zou ik met jouw bouw doorbulken

Jaa i know ben nog echt Skinnie. Maar in m'n vorige fanatieke bulk kwam ik ook al gauw op 17-18% uit. En voor de zomer sta ik liever wat droger en wat dunner dan iets voller met een buikje.

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:05 ----------

Prima plan inderdaad.
Gewoon 4 maanden lang hard gaan op de compounds in de bulk. Als je het een beetje goed speelt kun je best uitkomen op 5 kg massa winst met dit BF% of iets lager in de zomer.

Jaa helaas kan ik in m'n huidige gym niet goed trainen. Geen squat rek en bank druk rek :(. Deadliften mag maar tot max 70kg omdat anders de stang krom gaat :o. Ben in maart gelukkig weg hier na een gym waar dat wel kan. Denk dat m'n progressie daardoor tegen valt omdat ik de compounds gewoon niet goed kan doen. Verder hou ik me altijd aan me voedingschema.

So be it, niets is onmogelijk.
Gewoon raggen op dips, chins en incline db press dan.

In een cut is wel het doel zoveel mogelijk spier te behouden, dus niet naar kilo's kijken maar naar procenten bf die eraf gaan.

Als ik nu zou cutten zou ik daar inderdaad meer op letten. Was destijds zo dat ik niet bezig was met spiermassa en bf, waardoor ik die opmerking erbij heb gezet;)

Ben ook begonnen met IF deze week de eerste 3 dagen vielen goed mee had vandaag alleen ongelooflijk veel honger ga men eating window opschuiven naar 13u .
Het is wel dat alles meer smaak heeft na het vasten

vraag : trainen jullie op nuchtere maag of in jullie feeding window? (geen zin om alle posts te doorzoeken) en wat zijn de voordelen van elk? Het lijkt me op het eerste zicht beter om te eten voor de training ivm energie maar had dus graag jullie mening hierover geweten...

vraag : trainen jullie op nuchtere maag of in jullie feeding window? (geen zin om alle posts te doorzoeken) en wat zijn de voordelen van elk? Het lijkt me op het eerste zicht beter om te eten voor de training ivm energie maar had dus graag jullie mening hierover geweten...

Lege maag + 10gr BCAA's pre workout.
Ben dan persoonlijk gewoon op me sterkst!

Eet ik voorafgaand of gedurende me training dan hindert dat me eerder dan dat het helpt...

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.872

Ik eet inderdaad een beetje voor de training. Anders trek ik een hele training niet.

Lege maag + 10gr BCAA's pre workout.
Ben dan persoonlijk gewoon op me sterkst!

Eet ik voorafgaand of gedurende me training dan hindert dat me eerder dan dat het helpt...

Geven BCAA's eigenlijk iet of wat energie af? :)

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Ik eet inderdaad een beetje voor de training. Anders trek ik een hele training niet.

was idd wat ik me afvroeg, maar is dit nadelig voor de IF? :cool:

Geven BCAA's eigenlijk iet of wat energie af? :)

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

was idd wat ik me afvroeg, maar is dit nadelig voor de IF? :cool:

Merk er vrij weinig van, doe puur om spierverlies tegen te gaan :) omdat ik dus fasted train

Nuchter heeft een voordeel qua aanmaak van groeihormoon heb ik eens gelezen.
Ik trainde altijd het best/sterkst, nuchter.

Nee. Wat dacht jij dan dat er zou gebeuren als je een koekje eet voor de training in plaats van erna ?

Dat koekje doorbreekt de fast, haalt de insulinewaarden onderuit wat als een (on)gunstig effect KAN (???) zorgen voor de IGH. Ik weet dat het not-done is om IF als puur cuttingwijze te aanzien, dus eerder als een levensstijl maar toch rijzen er enkele vragen op bij me :p

Maar als ik 10% meer resultaat zou boeken met al dan niet nuchter trainen (voor vetverlies) dan zou ik het ook doen :) (al is eten voor de training nog steeds comfortabeler vr me :D)

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:48 ----------

Nuchter heeft een voordeel qua aanmaak van groeihormoon heb ik eens gelezen.[/QUOTE]
Heb ik ook eens vluchtig gelezen :cool: heb ooit eens lange tijd nuchter getraind met enkel koffie, kotsmisselijk werd ik ervan :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.879
Dat koekje doorbreekt de fast, haalt de insulinewaarden onderuit wat als een (on)gunstig effect KAN (???) zorgen voor de IGH. Ik weet dat het not-done is om IF als puur cuttingwijze te aanzien, dus eerder als een levensstijl maar toch rijzen er enkele vragen op bij me :p

"haalt insulinewaardes onderuit" ... nee dat koekje doet bloedsuikers stijgen. En bloedsuikers in je bloed = extra energie voor je training.

en focussen op IGH is focussen op een boompje maar het gehele bos missen. Hard maar slim trainen, goed en veel eten... dat zijn de dingen waar je op moet focussen... niet op IGH afgifte tijdens de training.

Maar als ik 10% meer resultaat zou boeken met al dan niet nuchter trainen (voor vetverlies) dan zou ik het ook doen :) (al is eten voor de training nog steeds comfortabeler vr me :D)

10% ? HA.. op zijn best 0.01% (en misschien wel minder dan 0% als je minder intensief kunt trainen)

Laatst bewerkt:
"haalt insulinewaardes onderuit" ... nee dat koekje doet bloedsuikers stijgen. En bloedsuikers in je bloed = extra energie voor je training.

en focussen op IGH is focussen op een boompje maar het gehele bos missen. Hard maar slim trainen, goed en veel eten... dat zijn de dingen waar je op moet focussen... niet op IGH afgifte tijdens de training.

10% ? HA.. op zijn best 0.01% (en misschien wel minder dan 0% als je minder intensief kunt trainen)

concluderend is het dus niet zo strikt zolang je je maar binnen de window volvreet en hard traint :cool:

Terug
Naar boven