Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

ik ga volgende week beginnen met IF denk ik

Ik ben vrijdag begonnen. Heb totaal geen last van honger. Ik moet zelfs opletten dat ik wel voldoende eet. Want met gemak eet ik veel te weinig.

Maar letten jullie ook veel op de macros? Of letten jullie maar een beetje op?

Ik ben vrijdag begonnen. Heb totaal geen last van honger. Ik moet zelfs opletten dat ik wel voldoende eet. Want met gemak eet ik veel te weinig.

Maar letten jullie ook veel op de macros? Of letten jullie maar een beetje op?

Natuurlijk moet je op je macro's letten. IF is geen excuus om je vol te vreten als een r*tard. Je krijgt dezelfde macro's binnen, alleen in een kortere periode (vaak ook in grotere maaltijden, 3x1000 kcal ipv 6x500 bijv.)

Heeft iemand hier ook problemen met al je eten in die 8 uur krijgen? Normaal eet ik om de 5+ uur, 3x per dag. Ik krijg al mijn eten echt niet naar binnen terwijl ik op het ogenblik echt bitter weinig eet (2400kcal, diepe cut) vergeleken met bulk (3500++).

Geen moeite at all haha, ik zou +4000 kcal in een sitting weg kunnen werken:D
Gewoon je feeding window iets vergroten zou ik zeggen; zie het als luxe dat je tijdens je cut moeite hebt met genoeg te eten. Komt uiteindelijk toch neer op kcals in vs. kcals out, dus dan kan je beter op een manier eten die je als prettig ervaart.

Heeft iemand hier ook problemen met al je eten in die 8 uur krijgen? Normaal eet ik om de 5+ uur, 3x per dag. Ik krijg al mijn eten echt niet naar binnen terwijl ik op het ogenblik echt bitter weinig eet (2400kcal, diepe cut) vergeleken met bulk (3500++).

Dat komt nog wel. Tot die tijd, maak je window gewoon 1-3 uur langer.

Lasten jullie ook refeed dagen in? zo ja, vanaf welk vet%?

IF iets voor mijn doel op het moment?

Zit nu heel rustig te cutten op onderhoud vanaf 19% met elke ochtend 90min rustig aan fietsen voor mijn werk.

Zit nu ongeveer op 16%. Ben wel stuk minder vol geworden door blessure :( (6weken niet getraind)

2lavb54.jpg

2igywe1.jpg

2uidv80.jpg

Wil IF intermitting fasting gaan proberen.
Verwacht dat ik nog zeker maand nodig heb voor herstel om weer volledig te knallen in de gym.

Mijn idee is om nu naar 12% te cutten om vervolgens weer te clean bulken om wat gains nog te pakken voor de zomer. Wil dan gaan cleanbulken tot maart-april (max 15% BF). Vanaf maart-april cutten tot 10% voor de zomer.

Wat vinden jullie van dit idee?

Ga er vanaf 1 januari mee beginnen, erg benieuwd!

Zit nu heel rustig te cutten op onderhoud vanaf 19% met elke ochtend 90min rustig aan fietsen voor mijn werk.

Zit nu ongeveer op 16%. Ben wel stuk minder vol geworden door blessure :( (6weken niet getraind)

2lavb54.jpg

2igywe1.jpg

2uidv80.jpg

Wil IF intermitting fasting gaan proberen.
Verwacht dat ik nog zeker maand nodig heb voor herstel om weer volledig te knallen in de gym.

Mijn idee is om nu naar 12% te cutten om vervolgens weer te clean bulken om wat gains nog te pakken voor de zomer. Wil dan gaan cleanbulken tot maart-april (max 15% BF). Vanaf maart-april cutten tot 10% voor de zomer.

Wat vinden jullie van dit idee?

Ik zou me niet gaan richten op afvallen als ik jou zo zie.
Ik weet niet of je op deze manier echt niet lekker in je vel zit maar zelfs als je nu massa gaat gainen en je komt 2-4% in vet aan zal het best wel meevallen hoe je eruit ziet. Bovendien heb je dan wel wat spiermassa als 'backup' in de zin van basisonderhoud en er blijft wat over als je klaar bent met afvallen. Ook kun je als beginner ook wel wat spiermassa winnen zonder of met erg weinig fatgain, dus helemaal richten op cutten is niet nodig imo.

Ik zou me niet gaan richten op afvallen als ik jou zo zie.
Ik weet niet of je op deze manier echt niet lekker in je vel zit maar zelfs als je nu massa gaat gainen en je komt 2-4% in vet aan zal het best wel meevallen hoe je eruit ziet. Bovendien heb je dan wel wat spiermassa als 'backup' in de zin van basisonderhoud en er blijft wat over als je klaar bent met afvallen. Ook kun je als beginner ook wel wat spiermassa winnen zonder of met erg weinig fatgain, dus helemaal richten op cutten is niet nodig imo.

Hmm wat raad je mij dan aan als ik rond de zomer op 10% BF wil staan en toch nog wat massa wil pakken?

Hmm wat raad je mij dan aan als ik rond de zomer op 10% BF wil staan en toch nog wat massa wil pakken?

Dat idee uit je hoofd zetten.
Mensen denken teveel in bulk cut fases.
Op 10% staan en degelijke massa pakken kan je vergeten.
Zet je zinnen op zomer 2015. Cleanbulken totdat je vp echt te hoog wordt.

Oke maar wat moet ik zien als een te hoog vp? En ik zou deze zomer toch graag min op 12% staan ipv een modderfiguur.

Oke maar wat moet ik zien als een te hoog vp? En ik zou deze zomer toch graag min op 12% staan ipv een modderfiguur.

Dat beslis je zelf. Nu gaan cutten om vervolgens weer te gaan bulken om vervolgens nog even te gaan cutten voor de zomer is een beetje ping pong.

Waarom kan je geen massa pakken als je op 10 % staat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.857
Waarom kan je geen massa pakken als je op 10 % staat?

nee dat bedoel ik niet haha. dat kan natuurlijk wel. maar vanaf zijn huidige shape een degelijke hoeveelheid spiermassa aankomen en daarna nog cutten naar 10% VOOR deze zomer is niet echt reel.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Niks mis mee, tenzij je 4 keer in de week wisselt.

klopt.

nee dat bedoel ik niet haha. dat kan natuurlijk wel. maar vanaf zijn huidige shape een degelijke hoeveelheid spiermassa aankomen en daarna nog cutten naar 10% VOOR deze zomer is niet echt reel.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

klopt.

Ah mijn excuus mate, dat had ik dan verkeerd begrepen :P

IF toegepast voor ik serieus begon te trainen op massa, gecut van 96kg - > 77 kg in 5 maanden, werkt prima! Heb alleen geen idee hoe het met spierbehoud zit maar werkt voor in een cut heerlijk. Ga het zeker weer toepassen voor de zomer van 2014!

Terug
Naar boven