AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

brb sterven van honger

Ik vast zelf ook. Een x anatal jaar geleden een boek gelezen ovcer borstkanker. En dat vasten plus rawfood kon helpen tegen kanker. Er stond in dat écht vasten minimaal 2 dagen beslaat vanwege je circunogiets stelsel, je biologisch klok. Al die varianten op vasten inclusief ramnadan zijn min of meer de mazen zoeken om te cheaten. En snachts eten is sowieso niet gezond. Dan lees ik weer uitgebredie artikelen over het leegraken van energie in het lichaam en wanneer je bodybuild dat je na 18 uur al catabolisch wordt. En elders lees ik weer dat je lichaam pas na twee dagen catabool wordt. Ik word helemaal scheel van al die verschillende meningen. Dus wil er nu ook meer over weten.

---------- Toegevoegd om 02:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:29 ----------

Je bent klaar om 09u00 met trainen en je wacht dan tot 12u30 om te eten?
Mijn mening, dat is geen goed idee .. Verschuif je window van 09u00 tot 17u00, zodat je meteen na je training alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt, de belangrijkste en grootste maaltijd hoort direct na je training te zijn.

Voedsel heeft tijd nodig om te verteren en opgenomen te worden. is het dan niet logischer om ruim voldoende lang voor het trainen te eten?

Veeeeel te weinig eiwitten man. :S

Wat dacht je van veel te weinig van alles?

Dit moet wel een grap zijn, je komt nog niet eens aan 1000kcal zo

True, beetje crash dieet achtig.

Rustig aan, jongens. Ik doe dit niet elke dag. Op weekbasis kom ik nog steeds enkel op een tekort van zo'n 3500-4000 kCals. Pretty basic, dus. Heb ook al gezegd dat dit niet optimaal is en dat ik het aan niemand aanraad, maar dit komt mij gewoon nu even goed uit.

Maar heeft iemand nu een oplossing waardoor ik kan gaan schijten?

Laatst bewerkt:
Ik weet dat dit niet ideaal is, maar heeft IF nog nut of kan ik beter gewoon bukken?

Maaltijd 1 14:00
+-1500Ckal eiwitten en Kh's ( pasta met kip oid)

Maaltijd 2 18:00 (+- 45 min voor het trainen en daarom niet zo groot) (vleesje met zoete aardappel)
+- 500 Ckal eiwitten en Kh's

Maaltijd 3 21:30 (havermout, eierkoeken, bananen, chocopops, vruchtenhagel )
1600Ckal eiwitten en Kh's

En heb nu moeite om maaltijd 3 binnen te krijgen, dus meer eten NA me training zit er niet in.

Ik weet dat dit niet ideaal is, maar heeft IF nog nut of kan ik beter gewoon bukken?

Maaltijd 1 14:00
+-1500Ckal eiwitten en Kh's ( pasta met kip oid)

Maaltijd 2 18:00 (+- 45 min voor het trainen en daarom niet zo groot) (vleesje met zoete aardappel)
+- 500 Ckal eiwitten en Kh's

Maaltijd 3 21:30 (havermout, eierkoeken, bananen, chocopops, vruchtenhagel )
1600Ckal eiwitten en Kh's

En heb nu moeite om maaltijd 3 binnen te krijgen, dus meer eten NA me training zit er niet in.

Je zou eventueel je window kunnen vergroten naar 10u, dus 14u vasten. Dan eet je een kleinere maaltijd als eerste, voor je training een grotere en na je training de allergrootste met veel vlees, complex carbs, wat goede vetten etc.

Maak het nog uit of je snel na je training eet? Of is het niet erg als ik om 20:30 klaar ben met trainen en pas om 10-11uur eet?

Als het niet uitmaakt zou ik bovenstaande kunnen doen.

Mooi dan ga ik dat een proberen.

En als me stage afgelopen is heb ik weer wat meer tijd om te eten na de training omdat ik dan eerder kan trainen.

Heb een tijd IF gedaan maar ondervond geen voordeel qua vetverlies tov reguliere cut. Wat ik wel fijn vond was dat ik wat grotere maaltijden kon eten.

Even een vraagje! Heb eerder wel IF gedaan en dit werkte goed. Nu zijn mijn sporten tijden echter heel erg veranderd wat het lastig maakt..

tijden;

Maandag 9-10 crossfit
Dinsdag 9-10 crossfit 1900-2000 spinning les geven
Woensdag 1830-1930 crossfit / 2000-2100 waterpolo
Donderdag 9-10 crossfit
Vrijdag 1845-1945 spinning les geven / 2030-2130 waterpolo
Zaterdag 9-10 crossfit / wedstrijd vaak rond 1900
Zondag rust

Valt hier iets mee te doen?:P IF beviel mij namelijk erg goed.

Even een vraagje! Heb eerder wel IF gedaan en dit werkte goed. Nu zijn mijn sporten tijden echter heel erg veranderd wat het lastig maakt..

tijden;

Maandag 9-10 crossfit Eet window 11.00 - 19.00
Dinsdag 9-10 crossfit 1900-2000 spinning les geven Eet window 11.30-20.30
Woensdag 1830-1930 crossfit / 2000-2100 waterpolo Eet window 14.00-22.00
Donderdag 9-10 crossfit Eet window 11.00-19.00
Vrijdag 1845-1945 spinning les geven / 2030-2130 waterpolo Eet window 14.00-22.00
Zaterdag 9-10 crossfit / wedstrijd vaak rond 1900 Eet window 11.00-19.00 -> pak na je wedstrijd nog wat
Zondag rust

Weet niet heel veel van IF, maar deze windows is volgens mij niets mis mee.
Snap niet echt wat het lastig maakt eerlijk gezegd?
Correct me if i'm wrong

Rustig aan, jongens. Ik doe dit niet elke dag. Op weekbasis kom ik nog steeds enkel op een tekort van zo'n 3500-4000 kCals. Pretty basic, dus. Heb ook al gezegd dat dit niet optimaal is en dat ik het aan niemand aanraad, maar dit komt mij gewoon nu even goed uit.

Maar heeft iemand nu een oplossing waardoor ik kan gaan schijten?

Ik heb ditzelfde ook gedaan vorige zomer. 1 meal per dag en ook vrij laag in kcal, rond de 1200~. Ik vind dat je wel heel weinig vetten binnenkrijgt. Zelf deed ik wel 1gram per kg lichaamsgewicht vet en 2gram eiwit/kg. 2 dagen 1200 kcal, daarna een refeed dag(icm met trainen) rond de 3500 kcal. Krachtsverlies had ik niet en je wordt goed droog..

Obstipatie niet heel veel last van, maar je kan koffie in de ochtend proberen en meer bewegen! Misschien moet je er alleen aan wennen.

tijden;

Maandag 9-10 crossfit
Dinsdag 9-10 crossfit 1900-2000 spinning les geven
Woensdag 1830-1930 crossfit / 2000-2100 waterpolo
Donderdag 9-10 crossfit
Vrijdag 1845-1945 spinning les geven / 2030-2130 waterpolo
Zaterdag 9-10 crossfit / wedstrijd vaak rond 1900
Zondag rust

Als je je crossfit een beetje serieus doet zou ik daar niet fasted aan beginnen, al helemaal niet als je zoveel traint en je herstel echt duidelijk nodig hebt. IF is sowieso meer geschikt met de nadruk op het het cutten, dan voor het opbouwen/herstellen.
Als je iedere dag tussen ongeveer 8 en 8 eet, krijg je waarschijnlijk toch nog wel wat voordelen mee, eventueel een langere vasttijd op zondag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.838
Heb een tijd IF gedaan maar ondervond geen voordeel qua vetverlies tov reguliere cut. Wat ik wel fijn vond was dat ik wat grotere maaltijden kon eten.

Maakt ook helemaal niets uit, maar inderdaad, wat minder vaak eten, wat grotere maaltijden, niet de hele dag muizenhapjes,maar een paar fatsoenlijke maaltijden... stuk draaglijker voor sommige mensen. De rest van de dag wel honger (al valt dat reuze mee, maar liever een klein gedeelte van de dag honger dan de hele dag een beetje honger IMO.

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

Ik heb ditzelfde ook gedaan vorige zomer. 1 meal per dag en ook vrij laag in kcal, rond de 1200~. Ik vind dat je wel heel weinig vetten binnenkrijgt. Zelf deed ik wel 1gram per kg lichaamsgewicht vet en 2gram eiwit/kg. 2 dagen 1200 kcal, daarna een refeed dag(icm met trainen) rond de 3500 kcal. Krachtsverlies had ik niet en je wordt goed droog..

Obstipatie niet heel veel last van, maar je kan koffie in de ochtend proberen en meer bewegen! Misschien moet je er alleen aan wennen.

Anders misschien wat meer groente/fruit/vezels.

En de hoeveelheid vetten die je binnen krijgt is inderdaad laag als je maar 1200 Cal eet .. duh (hint: eet meer vet, problem solved ... :) Continu laag in vet-inname is ongezond. Probeer gemiddeld toch op 20% minimaal uit tekomen Af en toe een dag wat minder is geen probleem, maar niet continu.

Ja, het zijn wat weinig vetten, maar dat is natuurlijk ook logisch met 1200 kCals. :p Als ik een beetje maagvulling wil hebben met groenten en fruit, dan blijft er niets over voor vetten.
Het is natuurlijk niet optimaal, maar wil gewoon nu nog even knallen en dan gedaan hebben met de cut.

Drink 3 koffie's per dag, maar helpt helaas niet.
En wennen is het ook neit, want doe het al een tijdje.

Anders misschien wat meer groente/fruit/vezels.

En de hoeveelheid vetten die je binnen krijgt is inderdaad laag als je maar 1200 Cal eet .. duh (hint: eet meer vet, problem solved ... :) Continu laag in vet-inname is ongezond. Probeer gemiddeld toch op 20% minimaal uit tekomen Af en toe een dag wat minder is geen probleem, maar niet continu.

Dat is het juist. Ik eet zeker 500g groenten en 2 stukken fruit.
En ja, mijn lichaam gaat wel blij zijn als ik terug boven onderhoud ga zitten en een normale vetinname ga hebben. Wachten tot kerstmis, buddy! :D

Ja, het zijn wat weinig vetten, maar dat is natuurlijk ook logisch met 1200 kCals. :p Als ik een beetje maagvulling wil hebben met groenten en fruit, dan blijft er niets over voor vetten.
Het is natuurlijk niet optimaal, maar wil gewoon nu nog even knallen en dan gedaan hebben met de cut.

Drink 3 koffie's per dag, maar helpt helaas niet.
En wennen is het ook neit, want doe het al een tijdje.

Dat is het juist. Ik eet zeker 500g groenten en 2 stukken fruit.
En ja, mijn lichaam gaat wel blij zijn als ik terug boven onderhoud ga zitten en een normale vetinname ga hebben. Wachten tot kerstmis, buddy! :D

Je kunt meer vezelfs toevoegen aan je voeding: Fitness Fiber, psyllium husk etc.

Terug
Naar boven