MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ben zelf ook begonnen een week geleden met het volgen van leangains/IF, en kon nergens vinden welke vormen van koolhydraten je nou het beste kon nemen (of mn engels is drama) koolhydraten met hoge of lage GI, alvast bedankt

Ben zelf ook begonnen een week geleden met het volgen van leangains/IF, en kon nergens vinden welke vormen van koolhydraten je nou het beste kon nemen (of mn engels is drama) koolhydraten met hoge of lage GI, alvast bedankt

Ik eet voornamelijk low GI carbs (havermout, penne) omdat ze voor betere verzadiging zorgen, maar ik ben totaal niet bang voor suikers. Ik vreet echt veel honing, belachelijk lekker en gezond. Dat helpt ook om aan mijn macro's te komen: op trainingsdagen zit ik zo rond 600g kh.

Ik eet voornamelijk low GI carbs (havermout, penne) omdat ze voor betere verzadiging zorgen, maar ik ben totaal niet bang voor suikers. Ik vreet echt veel honing, belachelijk lekker en gezond. Dat helpt ook om aan mijn macro's te komen: op trainingsdagen zit ik zo rond 600g kh.

Aha oke, maar boeit in principe dus niet zo erg of het nou hoog of lage GI carbs is. En wat doe jij met ontbijt? wacht je op rustdagen tot avond met je carbs of neem je die ook al met je eerste maaltijd? Ik neem meestal als eerste maaltijd 80 gr eiwit, 50 gr vet, zo min mogelijk carbs. En dan in de avond mijn carbs.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn wel goed, weinig honger. Maar heb veel moeite om met 'clean' voedsel mn macros te halen. Dus ga toch maar wat meer suikers ertegen aan gooien.

Aha oke, maar boeit in principe dus niet zo erg of het nou hoog of lage GI carbs is. En wat doe jij met ontbijt? wacht je op rustdagen tot avond met je carbs of neem je die ook al met je eerste maaltijd? Ik neem meestal als eerste maaltijd 80 gr eiwit, 50 gr vet, zo min mogelijk carbs. En dan in de avond mijn carbs.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn wel goed, weinig honger. Maar heb veel moeite om met 'clean' voedsel mn macros te halen. Dus ga toch maar wat meer suikers ertegen aan gooien.

Mijn 'ontbijt' is de eerste maaltijd van de dag, en dat is om 14.00 (mijn feeding window is 14.00-22.00).
Op trainingsdagen is dat een high carb maaltijd bestaande uit 150 tot 200g oats, 50g eiwitpoeder en 400ml halfvolle melk. Daarna wacht ik 2-3 uur en eet ik een kleinere maaltijd vlak voor de training, meestal een banaan. Na de training (tussen 19.00 en 22.00) eet ik de rest van mijn kcal. Ik probeer dan 2/3 of meer van de kcal binnen te krijgen. Op trainingsdagen eet ik 3800 kcal, dus ik probeer 1000-1200 voor de training te eten zodat ik genoeg energie heb om te trainen.
Op rustdagen eet ik meestal eieren als eerste maaltijd, ook om 14.00.

IIFYM (if it fits your macro's) is flexibiliteit, geen excuus om slechte shit te vreten. Maar zolang je voedingsschema gezond en gebalanceerd is, hoef je je geen zorgen te maken om de suikers of een slechte maaltijd. Look at the bigger picture.

Los van IF, merk ik toch dat ik enorm bloat bij carbs en probeer ik het gros van mijn carbs uit groenten en fruit te halen (waardoor ik uiteindelijk ook aan weinig carbs zit).

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.906
Los van IF, merk ik toch dat ik enorm bloat bij carbs en probeer ik het gros van mijn carbs uit groenten en fruit te halen (waardoor ik uiteindelijk ook aan weinig carbs zit).

Misschien moet je eens proberen andere bronnen van carbs te nemen. Experimenteer welke bronnen je de minste bloat geven. (rijst, aardappels ?)

Iemand hier die 24-uurs fasts heeft gedaan, maar dan meerdere dagen per week?
Hoe deelden jullie de fast- en trainingsdagen in?

In de cut heb ik het wel geprobeerd in het weekend. Ik trainde normaal op ma/wo/vr en ik vastte op zaterdag vanaf 18.00 tot zondag 18.00.

Ik heb geprobeerd om twee keer 24-uur fasts te doen op dinsdag en donderdag in de periode dat ik ma, wo, vrij trainde. Dit werkte totaal niet voor mij. Ik ben het helemaal met Berkhan eens wanneer hij zegt dat je eerste maaltijd best elke dag rond hetzelfde uur is! In de loop van de middag kreeg ik telkens hoofdpijn en ging m'n productiviteit erg omlaag. Alsof ik telkens opnieuw moest wennen aan het vasten.

Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en bevalt me prima IF, alleen is mijn eerste maaltijd altijd even zoeken, want moet grootste maaltijd zijn alleen wennen om dan gelijk een vet vleesje erin te gooien of een visje. Heeft iemand nog wat suggesties? Ik doe nu zelf : Groente, fruit, Eieren, en dan meestal vet vlees of een vette vis (hiervoor zoek ik eigenlijk nog vervanging) zou een shake voor de eiwitten en dan bv walnoten of kokosolie (door thee) een goede vervanging zijn?

Of wat doen jullie als jullie calorieën over hebben om je macros te halen?

Laatst bewerkt:
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en bevalt me prima IF, alleen is mijn eerste maaltijd altijd even zoeken, want moet grootste maaltijd zijn alleen wennen om dan gelijk een vet vleesje erin te gooien of een visje. Heeft iemand nog wat suggesties? Ik doe nu zelf : Groente, fruit, Eieren, en dan meestal vet vlees of een vette vis (hiervoor zoek ik eigenlijk nog vervanging) zou een shake voor de eiwitten en dan bv walnoten of kokosolie (door thee) een goede vervanging zijn?

Of wat doen jullie als jullie calorieën over hebben om je macros te halen?

Ik heb dan soms tekort van eiwit en/of carbs op trainingsdagen, is makkelijk op te lossen met wat kipfilet/ham, brood of wat extra pasta oid.
Vetten heb ik bij IF nooit tekort aan, eerder moeite om onder te blijven. Echt vlees en vis is wel altijd beter dan welke supplement of shake dan ook als eiwitbron.
Juist de vetten in vis zijn gezond en wil je liever niet vervangen, noten zijn echter een acceptabel alternatief

Oh en lage GI carbs zijn in principe beter, maar na je WO zijn wat suikers juist wel gewenst

Laatst bewerkt:
Sinds gisteren begonnen met IF en het bevalt me heel goed, voel me erg scherp en totaal geen trek ook verder tot mijn 1ste meal.

Hoe zit het met fasted trainen? Doen jullie dat gelijk als je wakker bent?

neu, gewoon rustig aan wakker worden, wat BCAA's er in gooien en dan rustig aan naar de sportschool.

Op dit moment heb ik 5 dagen stage in de week en ben ik aardig aan het bulken. Nog deels sprake van IF met een window van 11-12 uur. Van 11:00-22:00/23:00.
Mijn resultaten bij het bulken op IF (gevast trainen) zijn erg tegengevallen. Ik at toch ruim boven mijn behoefte maar ik had weinig progressie. Als je echt massa wil pakken is mijn advies wel te eten voor je training. Het gaat nu ook een stuk beter. Voor afvallen is IF wel een heerlijke manier van eten.

Ik vind er sowieso weinig voordelen aan zitten om niet te eten ( of alleen bcaa te nemen ) voor het trainen.

Op dit moment heb ik 5 dagen stage in de week en ben ik aardig aan het bulken. Nog deels sprake van IF met een window van 11-12 uur. Van 11:00-22:00/23:00.
Mijn resultaten bij het bulken op IF (gevast trainen) zijn erg tegengevallen. Ik at toch ruim boven mijn behoefte maar ik had weinig progressie. Als je echt massa wil pakken is mijn advies wel te eten voor je training. Het gaat nu ook een stuk beter. Voor afvallen is IF wel een heerlijke manier van eten.

Simply put, intermittent fasting and bulking do not go together

Bron

Die bron heeft echt 0 onderbouwing.
Het "probleem" dat mensen met IF en bulk ervaren komt volgens mij door het gebruik van de leangains methode.
Dit komt omdat er dan onderscheid wordt gemaakt tussen rust en trainingsdagen en er meer rustdagen dan trainingsdagen zijn zit je per week maar een klein beetje boven onderhoudt (bij bulk, anders zit je er zelfs onder).

De oplossing is dan ook heel simpel: meer eten

IF is breder dan leangains, laat leangains dus even voor wat het is of pas het aan zodat je meer binnen krijgt
Als je gemiddeld genomen 500kcal per dag boven onderhoud zit (over bijvoorbeeld een week, of maand als je onregelmatig traint) en hard traint groei je, 100% zeker.
Het enige nadeel van IF is dat je dan in korte tijd heel veel moet eten, maar dat hoor je intussen wel te weten

Terug
Naar boven