AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

If heeft mij wel bijgebracht dat de belangrijkste meal die na je training moet zijn. Maak er goede gains op.
Volg nu een UB/LB schema voor 4 dagen in de week en merk dat dat nu wel erg zwaar gaat worden.
Trainen jullie nog met een speciaal schema van leangains? (Kan het nergens vinden)

If heeft mij wel bijgebracht dat de belangrijkste meal die na je training moet zijn. Maak er goede gains op.
Volg nu een UB/LB schema voor 4 dagen in de week en merk dat dat nu wel erg zwaar gaat worden.
Trainen jullie nog met een speciaal schema van leangains? (Kan het nergens vinden)

Wat is je doel? Voor het cutten adviseert leangains een 3 daagse split reverse pyramid style, dat is genoeg om je spiermassa te behouden. Voor een recomp of bulk is een UB/LB prima.

Wat is je doel? Voor het cutten adviseert leangains een 3 daagse split reverse pyramid style, dat is genoeg om je spiermassa te behouden. Voor een recomp of bulk is een UB/LB prima.

Ja ik zocht dus naar dat schema maar die kan ik even nergens meer vinden.

Ik doe aan HIT.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.948
Thx, deze zocht ik dus.

Day 1; Deadlift
(Weighted) Chin Ups

Day 2; Bench Press
Push Ups

Day 3; Squat

Ik wil zoiets best overwegen om te doen maar dit is toch veelste weinig?

Is het dan niet beter om;
Bij day 1 1oefening achterkant schouders erbij
Day 2; 1 triceps oefening
day 3; 1 oefening kuiten en evt iets als leg extension/leg press

Achterkant schouders is altijd slim IMO.

triceps doe je al 2 oefeningen voor, dus dat lijkt me overdreven.
Kuiten.. kun je doen
leg press en extension.. gaat dat echt wat toevoegen aan de squats ?

NB: Ik beschouw dit programma als een minimaal programma voor spierbehoud. Zolang je alle spieren een korte doch stevige prikkel geeft worden ze niet afgebroken in de cut. Of dit een optimaal programma is voor spier-groei betwijfel ik. Daarvoor is het volume wel heel erg laag.

Achterkant schouders is altijd slim IMO.

triceps doe je al 2 oefeningen voor, dus dat lijkt me overdreven.
Kuiten.. kun je doen
leg press en extension.. gaat dat echt wat toevoegen aan de squats ?

NB: Ik beschouw dit programma als een minimaal programma voor spierbehoud. Zolang je alle spieren een korte doch stevige prikkel geeft worden ze niet afgebroken in de cut. Of dit een optimaal programma is voor spier-groei betwijfel ik. Daarvoor is het volume wel heel erg laag.

Ja precies dat bedoel ik dus, en wat winst in een cut is nooit verkeerd.
Krachtwinsten heb ik zeker behaald voor mijn squat door de legpress met 1 been te doen.

Mijn doel is nu dan ook om meer kracht te krijgen dus vandaar dat ik zo'n schema als dit overweeg

Thx, deze zocht ik dus.

Day 1; Deadlift
(Weighted) Chin Ups

Day 2; Bench Press
Push Ups

Day 3; Squat

Ik wil zoiets best overwegen om te doen maar dit is toch veelste weinig?

Is het dan niet beter om;
Bij day 1 1oefening achterkant schouders erbij
Day 2; 1 triceps oefening
day 3; 1 oefening kuiten en evt iets als leg extension/leg press

Dit is inderdaad weinig, maar dit is ook niet wat Martin zijn klanten laat doen. De internet versie steekt wat anders in elkaar dan het origineel.

Wat jij er extra bij wilt doen kan iig prima erbij.

Dit is inderdaad weinig, maar dit is ook niet wat Martin zijn klanten laat doen. De internet versie steekt wat anders in elkaar dan het origineel.

Wat jij er extra bij wilt doen kan iig prima erbij.

Die versie van Martin zoek ik ook, heb jij daar een link van?

• #6.952
Ja precies dat bedoel ik dus, en wat winst in een cut is nooit verkeerd.

Maar wel een beetje irreëel om te verwachten. Spiergroei in de cut is marginaal. Focus liever op vetverlies en spierbehoud. Krachtwinst is wel mogelijk want dat is een gedeelte techniek en (zenuw)aansturing. Maar spiergroei ik zou er niet eens moeite voor doen omdat het je andere doelen wel eens kon vertragen waardoor je langer bezig bent, waardoor je minder tijd hebt om weer fatsoenlijk te gaan bulken.

Krachtwinsten heb ik zeker behaald voor mijn squat door de legpress met 1 been te doen.

Mijn doel is nu dan ook om meer kracht te krijgen dus vandaar dat ik zo'n schema als dit overweeg

Maar goed, zie signature :) Het is niet meteen een ramp als je er wat naast doet hoor, zolang je maar niet minder doet. Ik mag zelf ook graag wat meer doen. 6 setjes in een training met 3 tot 5 minuten wachttijd is ook wel heel erg minimaal, maar toen ik het een poosje deed vorig jaar werkte het wel goed voor me geloof ik.

Die versie van Martin zoek ik ook, heb jij daar een link van?

Dit is uit mn hoofd. Het zijn dus twee sets RPT ipv drie.

Dag 1
Deadlift 2x (3/5)
OHP 2x (6/8)
Chins 2x (4/6)
Chest supported rows 2x (6/8)
CG chins 1x (6/14)

Dag 2
Bench 2x (6/8)
DB bench 2x (6/8)
Tri extension 2x (6/8)
Barbell curls 2x (6/8)

Dag 3
Squat 2x (6/8)
Leg extension 2x (6/8)
Hamstring curl 2x (6/8)
Kuiten 1x (12/18)

Dag 1
Deadlift 2x (3/5)
OHP 2x (6/8)
Chins 2x (4/6)
CG chins 1x (6/14)

Dag 2
Bench 2x (6/8)
DB bench 2x (6/8)
Tri extension 2x (6/8)
Barbell curls 2x (6/8)

Dag 3
Squat 2x (6/8)
Leg extension 2x (6/8)
Hamstring curl 2x (6/8)
Kuiten 1x (12/18)

Ziet er goed uit.

Is bijna gewoon een push/pull/benen schema.
Ik vind het wel een beetje apart om daarbij op die ene pulldag 2 sets voor OHP erin te zetten.

Het werkt ook goed. In een diepe cut (0/-40) pak ik nog gewoon massa en mijn kracht stats gaan zelfs omhoog.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Is bijna gewoon een push/pull/benen schema.

Eigenlijk wel ja.

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Dag 1
Deadlift 2x (3/5)
OHP 2x (6/8)
Chins 2x (4/6)
CG chins 1x (6/10)

Dag 2
Bench 2x (6/8)
DB bench 2x (6/8)
Tri extension 2x (6/8)
Barbell curls 2x (6/8)

Dag 3
Squat/Leg Press 2x (6/8)
Leg extension 2x (6/8)
Hamstring curl 2x (6/8)
Kuiten 1x (12/16)

*aangepast

Het werkt ook goed. In een diepe cut (0/-40) pak ik nog gewoon massa en mijn kracht stats gaan zelfs omhoog.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Eigenlijk wel ja.

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

*aangepast

Ik zou zeggen check mijn log.
Ik doe momenteel het rpt 2 set schema.

Waarom ga je niet meer op volume sturen? je wilt volgens mij toch groot worden en niet dun en sterk?

• #6.960
Terug
Naar boven