AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Hoezo is dit een nadeel? Doe mij maar 3-4 goedvullende manmeals dan 6-7 van die p*ssy maaltijdjes.

Het wordt vanzelf een nadeel als de maaltijden zo groot worden dat je je macro's niet meer binnen je eetwindow kunt halen.

Voor mij zal dit inderdaad niet snel gebeuren omdat ik een vreetzak ben (en jij ook zo te horen;)). Maar waar het omslagpunt van voordeel naar nadeel ligt verschilt natuurlijk per persoon

Je kan natuurlijk ook je sommige nutrienten drinken (bv oats, whey) maar het is aan te raden voor volledige voedingswaren binnen te spelen ("kauwen")

Hoe denken jullie over voeding voor de training?
Enkel eiwit/vet en koolhydraten na de training zetten (carb backloading) of ook koolhydraten voor de training?

Hoe denken jullie over voeding voor de training?
Enkel eiwit/vet en koolhydraten na de training zetten (carb backloading) of ook koolhydraten voor de training?
Ligt aan je doel. Deed lang fasted trainingen. Nu met carbs voor training ben ik echt wel sterker. Voor afvallen zou ik carbs post wo houden. Als je wil gainen niet.

Vraag over refeed day (in cut). Hoeft dit wekelijks te gebeuren? En is het belang/nut werkelijk zo groot of (proefondervindelijk) bewezen?

Ik ga nu 30% onder onderhoud (en voorlopig nog geen krachtverlies én ook geen energiedips ; integendeel zelfs...) MAAR wil natuurlijk dat mijn metabolisme niet in slaap valt.

Die refeed wordt vaak aangehaald om het alles goed vol te houden (bla bla bla) maar "heelt" het alsook voor het metabolisme in overdrive te laten gaan?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je refeed afhankelijk is van hoelang je al aan het cutten bent en wat je VP is.
Hoe lager je VP en langer je cut, hoe frequenter je moet refeeden.

Ik zelf merkt het aan mijn lichaam, de eerste maand tijdens het cutten hoef ik helemaal geen refeed, 2e maand doe ik 1x per 2 weken ongeveer en soms meer als mijn lichaam schreeuwt om KH :) is per persoon ook anders denk ik.

Ik denk dat je refeed afhankelijk is van hoelang je al aan het cutten bent en wat je VP is.
Hoe lager je VP en langer je cut, hoe frequenter je moet refeeden.

Ik zelf merkt het aan mijn lichaam, de eerste maand tijdens het cutten hoef ik helemaal geen refeed, 2e maand doe ik 1x per 2 weken ongeveer en soms meer als mijn lichaam schreeuwt om KH :) is per persoon ook anders denk ik.

thx! ja heb nu nog geen extreem laag VP maar als die refeed de progressie in de hand helpt dan is dat wel een handig (en aangenaam) middel om richting 10% of lager te duiken.

Gebruik je de refeed vooral voor KH'en? Ik wil deze voornamelijk gebruiken om zowel vet als KH buiten proportie op te nemen (eiwitten sowieso een vast percentage) zodat ik een energievoorzieningspiek heb die zware (trainings)dag

Refeeden lijkt mij boven de 10 niet echt nodig. Als je onder de 10 zit wel en zou ik bij een refeed laag in vet gaan zitten, hoger in KH en eiwitten gewoon zoals je altijd doet.

Hoeveel gr koolydrathen zou een refeed moeten bevatten volgens jullie?

let ik niet op, prop werkelijk alles naar binnen en let alleen op de producten zelf. Mijn lichaam geeft het wel aan :)

IF is geen wondermiddel wordt er gezegd.. het is alleen een manier om grote maaltijden te kunnen nuttigen, etc.
Dit wordt veel gezegd op het forum

Maar ik hoor weinig over extra vetverbranding tijdens het vasten terwijl dat in artikels juist wordt aangeschreven.
Is dit toch verwaarloosbaar in tegen stelling tot een traditionele manier van eten?

just curious. Ik volg IF nu 1 week en moet zeggen dat ik mijn ontbijt ook totaal niet mis. (window 12-20)
Dus ik blijf het sowieso volgen, maar de extra verbranding was ook wel een beweegreden om het te proberen.

Wat is jullie kijk hierop?

IF is geen wondermiddel wordt er gezegd.. het is alleen een manier om grote maaltijden te kunnen nuttigen, etc.
Dit wordt veel gezegd op het forum

Maar ik hoor weinig over extra vetverbranding tijdens het vasten terwijl dat in artikels juist wordt aangeschreven.
Is dit toch verwaarloosbaar in tegen stelling tot een traditionele manier van eten?

just curious. Ik volg IF nu 1 week en moet zeggen dat ik mijn ontbijt ook totaal niet mis. (window 12-20)
Dus ik blijf het sowieso volgen, maar de extra verbranding was ook wel een beweegreden om het te proberen.

Wat is jullie kijk hierop?

Als die extra verbranding er al is, zal die verwaarloosbaar zijn, imo.

Als die extra verbranding er al is, zal die verwaarloosbaar zijn, imo.

Eens. Merk(te) er zelf niets van. De mealtiming maakt het makkelijker om de honger te weerstaan, thats it. Zelf vind ik het ook wel chill om gewoon voor en vlak na mn training flink te kunnen eten.

Ik doe het nu ook weer, omdat het inderdaad fijn is om voor en na het trainen flink te kunnen eten, maar honger voorkomt het niet. Scheelt wel dat ik nu alleen sochtends echt honger krijg, in plaats van meerdere keren per dag of zelfs de hele dag door.

En vochtbalans zorgt er sochtends voor dat ik er dan even extra droog uitzie, dat is ook wel leuk. En maakt het makkelijker om consistent visueel in te schatten of ik vet aankom of niet.

Maar als het puur om maaltijdtiming gaat en zodat je grotere maaltijden kan eten.
Dan is een eating window van 10 uur toch net zo goed als 8 uur? (snap je wat ik bedoel?)
Als de overige effecten van vasten toch geen (tot weinig) effect hebben.

En dat terwijl ik ook lui zien met er één van 4 a 5 uur.

Ik ben van mening dat je lichaam bepaalde processen aanspreekt tijdens het vasten (als je langer dan 14h vast) wat je niet doet als je om de 2 uur eet. Verder heeft het ook met hormoon huishouding te maken en insuline afgifte (wat gepaard gaat met groeihormonen) op de juiste momenten. Daarom nuttig je de meeste Koolhydraten na de training zodat je een grotere insuline piek krijgt, en dus ook meer groeihormonen aanmaakt.

Ik ben van mening dat je lichaam bepaalde processen aanspreekt tijdens het vasten (als je langer dan 14h vast) wat je niet doet als je om de 2 uur eet. Verder heeft het ook met hormoon huishouding te maken en insuline afgifte (wat gepaard gaat met groeihormonen) op de juiste momenten. Daarom nuttig je de meeste Koolhydraten na de training zodat je een grotere insuline piek krijgt, en dus ook meer groeihormonen aanmaakt.

Dit zou dan ook kunnen verklaren waarom je toch heel licht massa aanzet of maximaal behoud tijdens een cut (Leangains) in de IF?

Terug
Naar boven