MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Waarom ga je niet meer op volume sturen? je wilt volgens mij toch groot worden en niet dun en sterk?

Ik weet niet of deze vraag aan mij was gericht, maar ik beantwoord 'm toch! :)

Ik cut nu om een goede basis op te zetten (~10%) voor de bulk die ik de komende 2-3 jaar ga voortzetten. Als ik daarmee mijn kracht kan behouden, zal dat alleen maar in mijn voordeel werken tijdens het bulken.

Waarom ga je niet meer op volume sturen? je wilt volgens mij toch groot worden en niet dun en sterk?

Ik weet niet of deze vraag op mij gericht is maar ik beantwoord hem toch.

Het gaat om het totale plaatje. Ik pak massa, word sterk, eet ver onder de standaard bodybuilding (bulk) calorieën, ben binnen 40 minuten weer uit de gym en hoef maar drie maaltijden te eten.

En daar komt bij dat ik genoeg mensen bij mij in de gym zie die meer volume pakken dan ik. Zijn ze groter dan ik? Zeker niet. Zijn ze sterker, dat al helemaal niet. Alleen de AAS boys zijn groter en sterker, maar dat doet me niets. Ieder zijn ding.

Dit is uit mn hoofd. Het zijn dus twee sets RPT ipv drie.

Dag 1
Deadlift 2x (3/5)
OHP 2x (6/8)
Chins 2x (4/6)
Chest supported rows 2x (6/8)
CG chins 1x (6/14)

Dag 2
Bench 2x (6/8)
DB bench 2x (6/8)
Tri extension 2x (6/8)
Barbell curls 2x (6/8)

Dag 3
Squat 2x (6/8)
Leg extension 2x (6/8)
Hamstring curl 2x (6/8)
Kuiten 1x (12/18)

Keurig, dankjewel!

* Stond krachtwinst nou niet gelijk aan toename spiermassa icm goed eten uiteraard, helemaal als je alles na je training zou eten?

Volgende week 2 maanden kleine bulk doen. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een IF bulk?
Of dan bijvoorbeeld ipv 16 uur vasten er 14 doen?

Ik doe nu IF bulk, wel ff wennen aan veel eten maar is te doen. Ik eet tussen 12:00 en 20:00u of 13:00 en 21:00u.
Post workout is dus rond de 600gr aardappelen/rijst of pasta en laatste maaltijd is bijvoorbeeld 150 gram havermout.

Met roggebrood kom je bijvoorbeeld snel aan je KH :)

Keurig, dankjewel!

* Stond krachtwinst nou niet gelijk aan toename spiermassa icm goed eten uiteraard, helemaal als je alles na je training zou eten?

Volgende week 2 maanden kleine bulk doen. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een IF bulk?

IF is niet optimaal voor bulken. Dit is al vaker besproken. Ik heb t zelf ook gedaan, het gaat langzaam. Had er ook zeker meer uit kunnen halen. Als je toch nog je ontbijt wil overslaan (wat ik nu ook nog doe) zou ik een window aanhouden van 10/11 tot 21:00/22:00.

TOch goed dat het langzaam gaat? Ik probeer altijd te bulken met minimale winst aan vet :) clean en slow.

Geen probleem, die PDF die hier ergens boven is gepost is het origineel. die kan je ook even doorlezen.

Als je hard traint en goed eet zullen de gains vanzelf volgen.

Ik verander niets in de bulk, afgezien dat ik mijn calorieën iets omhoog gooi. Ik denk dat die 14 uur meer is om het makkelijker te maken om al je bulk calorieën naar binnen te werken. Die twee extra uur zal voor spiergroei niets uitmaken. Ik blijf zelf op 16/8.

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

TOch goed dat het langzaam gaat? Ik probeer altijd te bulken met minimale winst aan vet :) clean en slow.

Precies, met een normale bulk ga je echt niet meer spierwinst pakken dan met IF.

IF is niet optimaal voor bulken. Dit is al vaker besproken. Ik heb t zelf ook gedaan, het gaat langzaam. Had er ook zeker meer uit kunnen halen. Als je toch nog je ontbijt wil overslaan (wat ik nu ook nog doe) zou ik een window aanhouden van 10/11 tot 21:00/22:00.

Ik doe nu IF bulk, wel ff wennen aan veel eten maar is te doen. Ik eet tussen 12:00 en 20:00u of 13:00 en 21:00u.
Post workout is dus rond de 600gr aardappelen/rijst of pasta en laatste maaltijd is bijvoorbeeld 150 gram havermout.

Met roggebrood kom je bijvoorbeeld snel aan je KH :)

Bah

Ik verander niets in de bulk, afgezien dat ik mijn calorieën iets omhoog gooi. Ik denk dat die 14 uur meer is om het makkelijker te maken om al je bulk calorieën naar binnen te werken. Die twee extra uur zal voor spiergroei niets uitmaken. Ik blijf zelf op 16/8.

Luiheid heeft IF mij gebracht en niet elk uur willen eten.
Anders ga ik gewoon middagpauze eten (bevalt me wel langer in bed liggen) en dan zie ik wel tot hoelaat ik savonds eet.

IF zorgt er voor mij ook voor dat ik niet met die bodybuilding sleur te maken hebt, maar wel gewoon m'n resultaten boek.

Anders ga ik gewoon middagpauze eten (bevalt me wel langer in bed liggen) en dan zie ik wel tot hoelaat ik savonds eet.

Dat kan je doen, Als je er maar wel voor zorgt dat het overgrote deel van je calorieen na je training worden genuttigd.

Ja zeker goed dat het langzaam gaat. Alleen ik had het daarmee over weinig progressie, hetgeen wat nu sneller gaat bij een window van 10-11 uur en hetzelfde aantal kcal. Nogmaals: IF is niet optimaal voor spiermassa-winst, eerder voor vetverlies (qua makkelijkheid van maaltijden en het gevast trainen)

---------- Toegevoegd om 13:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

Bah

Niks bah. Bulken op IF vond ik heerlijk. Toch boek ik nu meer resultaten met wat voedsel in me mik zodra ik ga trainen en dit meer verspreid over de dag. Puur persoonsgebonden, dat wel.

Ik kijk hier al langere tijd naar en nu is er de mogelijkheid om ermee te beginnen.
Maar hoe begin je dan? Gewoon de ene dag dat je nog 'normaal' eet om 9 uur 's avonds stoppen en dan de volgende dag pas om 2 uur pas weer beginnen? OF zijn er nog voorbereidingen?

En na mijn training fiets ik nog een ~40 minuten naar huis en eet dan. Is het met IF verstandig om dan gelijk na mijn training iets van kh's te eten of kan dat wachten tot thuis?

Ik kijk hier al langere tijd naar en nu is er de mogelijkheid om ermee te beginnen.
Maar hoe begin je dan? Gewoon de ene dag dat je nog 'normaal' eet om 9 uur 's avonds stoppen en dan de volgende dag pas om 2 uur pas weer beginnen? OF zijn er nog voorbereidingen?

En na mijn training fiets ik nog een ~40 minuten naar huis en eet dan. Is het met IF verstandig om dan gelijk na mijn training iets van kh's te eten of kan dat wachten tot thuis?

Leuk dat je eraan gaat beginnen!
Mijn fastingperiode was van 23;00 tot 15;00. Vaak eindigde mijn eatwindow om 20;00 omdat ik dan getrained en gegeten had.
Sinds 2 weken mijn window verplaatst van 12;00 tot 20;00 omdat ik zo meer energie had op mijn werk, maar dat is persoonlijk.

Ik fiets zelf elke dag naar mijn werk (lege maag) en ga dan gelijk trainen na het werk.
Na mijntraining neem ik 25gr dextrose met een schep creatine en daarna fiets ik halfuur weer naar huis.
Bij thuiskomst eet ik mijn avondeten (wat de pot schaft) gevolgd door een flinke bak havermout als koolydrathenbron en dan ben ik dus klaar.

Leuk dat je eraan gaat beginnen!
Mijn fastingperiode was van 23;00 tot 15;00. Vaak eindigde mijn eatwindow om 20;00 omdat ik dan getrained en gegeten had.
Sinds 2 weken mijn window verplaatst van 12;00 tot 20;00 omdat ik zo meer energie had op mijn werk, maar dat is persoonlijk.

Ik fiets zelf elke dag naar mijn werk (lege maag) en ga dan gelijk trainen na het werk.
Na mijntraining neem ik 25gr dextrose met een schep creatine en daarna fiets ik halfuur weer naar huis.
Bij thuiskomst eet ik mijn avondeten (wat de pot schaft) gevolgd door een flinke bak havermout als koolydrathenbron en dan ben ik dus klaar.

Hoe ben je aan IF begonnen dan?
Gewoon van de ene op de andere dag?

Hoe moet je anders beginnen?

Heb eerst 2 weken op onderhoud gegeten en ben toen gewoon ermee gestart

Ik heb het ook gedaan! Werkte goed bij mij, is wel even wennen maar het klinkt lastiger dan dat het is moet ik zeggen.
Heb nooit een honger gevoel gehad.

Terug
Naar boven