Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Net bord havermout op en whey shake. Ongeveer 600kcals. Dalijk benen trainen. Ben benieuwd hoe het eten vanavond gaat. Deze ochtend ging me goed af.

Goed bezig :) probeer wel het grootste gedeelte van je KH na de training te eten.

Hoe verstandig is het om ook nog eens cardio (interval van 20min) te doen na krachttraining tijdens IF? Of is het beter dit te vermijden en gewoon minder calorieën eten?

Hoe verstandig is het om ook nog eens cardio (interval van 20min) te doen na krachttraining tijdens IF? Of is het beter dit te vermijden en gewoon minder calorieën eten?

Weet niet of het kan of niet. Maar een calorie tekort heb je met gemak op IF. Dus denk niet dat het daarvoor nodig is.

een fasted training zorgt voor deels/volledige verbranding van t glycogeen wat je lichaam heeft. dan HIT cardio doen lijkt me geen idee. Beter voedingsstoffen aan je spieren geven dan.

Naja anders verwoord: misschien is het glycogeen niet op maar je spieren staan zeker open voor nieuwe voedingsstoffen door de training en door het vasten. Liefst geef ik dat dan ook ivm herstel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.987
een fasted training zorgt voor deels/volledige verbranding van t glycogeen wat je lichaam heeft. dan HIT cardio doen lijkt me geen idee. Beter voedingsstoffen aan je spieren geven dan.

Naja anders verwoord: misschien is het glycogeen niet op maar je spieren staan zeker open voor nieuwe voedingsstoffen door de training en door het vasten. Liefst geef ik dat dan ook ivm herstel.

Ligt hem ook aan wat je getraind hebt. Als je borst/rug traint is het glycogeen in je benen onaangesproken.

Daarnaast, zelfs ALS je benen traint en je doet geen 24 sets per spiergroep dan is je glycogeen ook nog echt niet op. in UD2.0 doe je wel je best om je glycogeen een beetje op te maken en daar zijn dan 24 sets van 45 secondes 15 reps met je 20 RM voor nodig (verdeeld over 2 dagen). Dat is duidelijk geen normale KT sessie.

Ik denk dat wat dat betreft HIIT geen kwaad kan.

Waarmee ik nog steeds niet wil zeggen dat HIIT een goed idee is na een training. met HIIT verbrand je inderdaad niet zo veel vet, meer glycogeen. Wat HIIT wel doet is vetzuren vrij maken uit je vet-reserves. Maar dat deed je KT waarschijnlijk ook al, dus echt veel toevoegen zie ik het niet doen. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is 20 minuten rustige cardio om de vrijgekomen vetzuren ook daadwerkelijk t everbranden voordat ze weer worden opgeslagen. ( http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=122652251 )

Hoe doen jullie het met sociale situaties met eten die buiten je window vallen? Heb morge ochtend bijvoorbeeld paasontbijt. Kan ik dan het beste vandaag eerder stoppen met eten?

Schijt aan IF dag?

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

Of langer (eerder) vasten

Ligt hem ook aan wat je getraind hebt. Als je borst/rug traint is het glycogeen in je benen onaangesproken.

Daarnaast, zelfs ALS je benen traint en je doet geen 24 sets per spiergroep dan is je glycogeen ook nog echt niet op. in UD2.0 doe je wel je best om je glycogeen een beetje op te maken en daar zijn dan 24 sets van 45 secondes 15 reps met je 20 RM voor nodig (verdeeld over 2 dagen). Dat is duidelijk geen normale KT sessie.

Ik denk dat wat dat betreft HIIT geen kwaad kan.

Waarmee ik nog steeds niet wil zeggen dat HIIT een goed idee is na een training. met HIIT verbrand je inderdaad niet zo veel vet, meer glycogeen. Wat HIIT wel doet is vetzuren vrij maken uit je vet-reserves. Maar dat deed je KT waarschijnlijk ook al, dus echt veel toevoegen zie ik het niet doen. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is 20 minuten rustige cardio om de vrijgekomen vetzuren ook daadwerkelijk t everbranden voordat ze weer worden opgeslagen. ( http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=122652251 )

Het tijdstip dat ik dit schreef geeft ook aan waarom ik mezelf verbeterde haha. Maar je hebt gelijk. Mijn advies zou in n volgende post dan ook zijn geweest om rustige cardio te doen of nog 1 a 2 uur te wachten met eten.

Hoe doen jullie het met sociale situaties met eten die buiten je window vallen? Heb morge ochtend bijvoorbeeld paasontbijt. Kan ik dan het beste vandaag eerder stoppen met eten?
Maakt echt helemaal niks uit joh. IF is gewoon een mealtiming principe waardoor je op een comfortabelere manier een calorierestrictie kun volhouden. Zit geen magie in het feit dat je maar acht uur op een dag eet

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.993

Bij het paas-ontbijt op het werk ben ik er doodleuk bij gaan zitten en heb een kopje thee gedronken. Bij familie eet ik gewoon. Die ene dag, meh.

Ben al een tijd bezig met IF. Gaat mij perfect, aangezien makkelijk te combineren met werk. Ik lees gewoon veel mee met name.

Nu heb ik wel een vraag.

Ik voel dat er een plateau aan zit te komen(wat logisch is). Ik gebruik zelf geen supps om af te vallen, alleen EAS voor de training en APWO na de training van XXL.

Ik zit te denken om in mijn fast-window tot 13.00uur een supp te gaan gebruiken om in de ochtend het proces wat te kickstarten. Ik wil in ieder geval geen Animal stack oid, waar ik daar last van krijg ( trillen, zweet etc ).
Ik zat zelf te denken aan Groene Thee capsules oid. Iemand nog tips verder?

Bij het paas-ontbijt op het werk ben ik er doodleuk bij gaan zitten en heb een kopje thee gedronken. Bij familie eet ik gewoon. Die ene dag, meh.

OH serieus? voor dat soort bijzondere dagen maak ik gerust een uitzondering. Als je 99% van het jaar je goed en streng aan je schema houd maakt die ene % geen ene moer uit. Tenminste, zo denk ik.

Verder heb ik het zo gedraaid dat wij zijn gaan brunchen ;) uurtje eerder gestopt met vasten. :D
Scheelt als je vriendin ook IF doet ;)

Suplementen tijdens IF

Welke Supplementen raden jullie aan tijdens IF?
wat voor ei wit shake, en is creatine en/of een PWO handig?
Bcaa, glutamine, amino's is dat nodig?

Welke Supplementen raden jullie aan tijdens IF?
wat voor ei wit shake, en is creatine en/of een PWO handig?
Bcaa, glutamine, amino's is dat nodig?

IF heeft niet andere supplementen nodig dan pakweg een gewoon bulk/ cutting dieet.

Eiwitshake: huismerken (b&f, xxl, bodylab, powersupp...) zijn goed.

Bcaa's (= amino's..) kan maar moet niet voor fasted training. De ene zweert erbij, de andere niet. Glutamine geldverspilling.

Vitamine D (als je een PC nerd bent die niet buiten komt) is aan te raden net als visolie.

IF heeft niet andere supplementen nodig dan pakweg een gewoon bulk/ cutting dieet.

Eiwitshake: huismerken (b&f, xxl, bodylab, powersupp...) zijn goed.

Bcaa's (= amino's..) kan maar moet niet voor fasted training. De ene zweert erbij, de andere niet. Glutamine geldverspilling.

Vitamine D (als je een PC nerd bent die niet buiten komt) is aan te raden net als visolie.
haha nee ben geen pc nerd!
okee dus omdat je 16 uur aan het vasten bent heb je geen casein nodig ofzo? Ik ben nu meer aan het cutter en ik eet eigenlijk ook meeste van me eiwitten als 1e maaltijd en na me training?
Zelf wou ik ook nog een PWO gebruiken, omdat ik daarop altijd wel lekker actief op train en niet snel in kak!

Ik begrijp niet dat mensen denken dat er opeens andere regels gelden bij IF tov een dieet waarbij je het precies hetzelfde eet alleen dan in een ander tijdsbestek. Een timing protocol is gebaseerd op gemak. Alle overige voordelen van IF zijn niet noemenswaardig tov de gemakkelijkheid van het protocol zelf.

Natuurlijk is het anders als je gevast traint, natuurlijk is het anders als je alles in 8 uur eet met 3 maaltijden ipv 14 uur met 6-7 maaltijden. Dit zorgt er slechts voor dat je minimale veranderingen hoeft aan te brengen in je suppp/eet/train schema. Stel hierop af door gewoon te bedenken wat voor je zou werken, probeer het uit en zie hoe het gaat.

IF is TIMING
punt uit

Ik begrijp niet dat mensen denken dat er opeens andere regels gelden bij IF tov een dieet waarbij je het precies hetzelfde eet alleen dan in een ander tijdsbestek. Een timing protocol is gebaseerd op gemak. Alle overige voordelen van IF zijn niet noemenswaardig tov de gemakkelijkheid van het protocol zelf.

Natuurlijk is het anders als je gevast traint, natuurlijk is het anders als je alles in 8 uur eet met 3 maaltijden ipv 14 uur met 6-7 maaltijden. Dit zorgt er slechts voor dat je minimale veranderingen hoeft aan te brengen in je suppp/eet/train schema. Stel hierop af door gewoon te bedenken wat voor je zou werken, probeer het uit en zie hoe het gaat.

IF is TIMING
punt uit

IF is niet alleen gemak, maar geeft ook bijvoorbeeld een positief effect op je hormoon huishouding. Er zit meer achter ;)

Terug
Naar boven