AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Hoe belangrijk is de verhouding tussen eiwitten/koolhydraten/vetten als je IF doet? Ik wil het principe graag gaan toepassen, maar ik wil tegelijkertijd het aantal koolhydraten tot een minimum beperken. Kan dat? Doel is cutten.

Ik eet nu maximaal 70 gram koolhydraten per dag. Het overgrote deel daarvan bestaat uit suikers (zo'n 45 gram uit kwark, en hier en daar nog wat uit fruit, groente en whey).

IF in de cut is high carb/low fat op tainingsdagen en low carb/medium fat op niet trainingsdagen.

Zou voor jou, op trainingsdagen (320 carbs / 47gr fat) en (50 carbs / 67gr fat) op niet trainingsdagen (210gr prot op beide dagen), zijn.

IF in de cut is high carb/low fat op tainingsdagen en low carb/medium fat op niet trainingsdagen.

Zou voor jou, op trainingsdagen (320 carbs / 47gr fat) en (50 carbs / 67gr fat) op niet trainingsdagen (210gr prot op beide dagen), zijn.

Dit.
Post workout knalllen met snelle carbs. Ik begrijp overigens niet hoe je 45 gr carbs uit je kwark haalt. Koop magere franse kwark en gooi er een schep caseine bij dan is het wel te vreten en zit je op zoon 75gr langzame eiwitten voor het slapen gaan.

Rustdagen eiwitten en vetten > eieren, vette vis, roerbakgroenten, groenten, komkommer +sla en kip/tonijn/gehakt

Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat je de macro's hebt berekend op basis van m'n stats hiernaast?

Dit.
Post workout knalllen met snelle carbs. Ik begrijp overigens niet hoe je 45 gr carbs uit je kwark haalt. Koop magere franse kwark en gooi er een schep caseine bij dan is het wel te vreten en zit je op zoon 75gr langzame eiwitten voor het slapen gaan.

Rustdagen eiwitten en vetten > eieren, vette vis, roerbakgroenten, groenten, komkommer +sla en kip/tonijn/gehakt

Simpel. In 100 gram magere Franse kwark van AH zit 4,5 gram suiker. Dus in 500 gram zit 22,5 gram suiker. En ik eet twee bakjes iedere dag.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat je de macro's hebt berekend op basis van m'n stats hiernaast?

Simpel. In 100 gram magere Franse kwark van AH zit 4,5 gram suiker. Dus in 500 gram zit 22,5 gram suiker. En ik eet twee bakjes iedere dag.

Top. Dan heb ik niks gezegd ghehe. Dan vraag ik me wel af wat je eet op rustdagen ivm de 5 gram carbs die je dan nog overhebt voor die dag. Eet je niet veel groenten oid? Ik heb ook een tijdje 2 bakken gegeten per dag maar ik merk dat ik die bak liever omwissel voor een bak roerbakgroenten gebakken in olijfolie met 200gr extra kip en een half blik doperwten. Hoewel dit niet veel zal schelen in je carb inname krijg je wel een aanzienlijke hoeveelheid groenten binnen (en volume) tov een bakje kwark

Top. Dan heb ik niks gezegd ghehe. Dan vraag ik me wel af wat je eet op rustdagen ivm de 5 gram carbs die je dan nog overhebt voor die dag. Eet je niet veel groenten oid? Ik heb ook een tijdje 2 bakken gegeten per dag maar ik merk dat ik die bak liever omwissel voor een bak roerbakgroenten gebakken in olijfolie met 200gr extra kip en een half blik doperwten. Hoewel dit niet veel zal schelen in je carb inname krijg je wel een aanzienlijke hoeveelheid groenten binnen (en volume) tov een bakje kwark

Ik eet momenteel op trainings- en rustdagen exact hetzelfde, om het simpel te houden. Ben ook nog niet begonnen met IF, hoor! Wilde eerst even wat informatie inwinnen.

Eerste bak eet ik in combinatie met een kiwi, 15 gram lijnzaad en 10 gram walnoten. Dat is m'n ontbijtje.
De tweede eet ik voordat ik ga slapen. Ook in combinatie met 15 gram lijnzaad en 10 gram walnoten.
's Avonds eet ik altijd groeten (spinazie, paprika, tomaat, etc.) en kip.

langzame eiwitten
snelle carbs
'IF is dit en dat'

IF topic je stelt me teleur

langzame eiwitten
snelle carbs
'IF is dit en dat'

Ik weet niet waarom jij post in het IF topic met deze nuttige bijdrage.
Het gaat hier nog steeds over IF en gerelateerde zaken daaromheen. Iedereen die in dit topic vragen heeft wordt geholpen en daar gaat het uiteindelijk om toch?

Klopt, het zal niet precies kloppen (als dat überhaupt al kan), maar met deze macro's kan je aan de slag.

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

langzame eiwitten
snelle carbs
'IF is dit en dat'

Een topic kan je alleen teleurstellen als het voor jou een dit of dat topic zou moeten zijn.

Neen, dat is niet IF. Dat is leangains.

IF wil gewoon zeggen dat je een bepaalde periode vast en een bepaalde periode eet. Wat je met je macro's doet, heeft niets met IF te maken. Dus je kan zeker low carb en IF combineren.

Ik ben momenteel met een fast bezig sinds gisteravond 23u en wil dit volhouden tot vanavond rond een uur of 18 + nog eens 20min cardio om daarna te kunnen cheaten met een ribbetjes restaurant (patat 400gr, saus, lookboter, ongeveer 1kg rib? Weet niet wat 1 rib weegt). Is dit aan te raden? En me laten wijsmaken als je zolang vast dat het niet opgeslaan wordt als vet. Zit in de cut btW

Ik ben momenteel met een fast bezig sinds gisteravond 23u en wil dit volhouden tot vanavond rond een uur of 18 + nog eens 20min cardio om daarna te kunnen cheaten met een ribbetjes restaurant (patat 400gr, saus, lookboter, ongeveer 1kg rib? Weet niet wat 1 rib weegt). Is dit aan te raden? En me laten wijsmaken als je zolang vast dat het niet opgeslaan wordt als vet. Zit in de cut btW

Dit vind ik maar een rare stelling. Als je in totaal meer kCals binnen krijgt dan je verbruikt, zal je bijkomen (o.a. vet).
Indien je vraag is of het ok is om een soort buffer op te bouwen als je weet dat je op een bepaald moment een grote cheatmaaltijd hebt, dan is het antwaard: ja. Maar ik zou dan eerder erna een dag fasten dan ervoor, want waarschijnlijk ga je die maaltijd aanvatten met erg veel honger waardoor je meer gaat eten dan je 'normaal' zou doen.

Ik zit aan ongeveer 2000kcal perdag zal al een serieuze maaltijd moeten zijn om daar boven te gaan toch?

Ik zit aan ongeveer 2000kcal perdag zal al een serieuze maaltijd moeten zijn om daar boven te gaan toch?

Gewoon vasten en van te voren je eiwitten knallen.
Zelf zou ik met 50-60gr whey/casein me vast breken plus 2 komkommers. Dan heb je een goede basis om volledig jezelf vol te vreten. Pre filling is iets waar ik vaak gebruik van maak als ik moet compenseren of extreem laag in kcal ga. Pre fill bestaat ook soms uit 400 gr doperwten en 300 gr sperziebonen icm een shake. Je kan daarna praktisch jezelf helemaal vol eten.

En waarom vast breken met shake en komkommers en niet gewoon met de cheatmeal?

En waarom vast breken met shake en komkommers en niet gewoon met de cheatmeal?
Omdat ik met een cheatmeal praktisch zoveel kan eten voordat ik vol zit dat ik ver ver boven mijn behoefte zit. Pre filling is nogmaals een manier om het maximale maagvolume af te laten nemen met groenten en eiwitten die je vooraf verzadigen zodat het cheaten zelf binnen bepaalde grenzen blijft.

Omdat ik met een cheatmeal praktisch zoveel kan eten voordat ik vol zit dat ik ver ver boven mijn behoefte zit. Pre filling is nogmaals een manier om het maximale maagvolume af te laten nemen met groenten en eiwitten die je vooraf verzadigen zodat het cheaten zelf binnen bepaalde grenzen blijft.

Uiteindelijk kan ik niet meer eten dan 2 grote ribben 2 aardappels en wat saus en lookboter want meer krijg je niet bij afhaal [emoji14]

dit zal ik ook even doornemen

Waarom zoveel posts over intermitted fasting? Is toch helemaal geen optimaal cut dieet voor de bodybuilder?
Heb nog nooit een pro gezien die aan intermitted fasting doet...

Waarom zoveel posts over intermitted fasting? Is toch helemaal geen optimaal cut dieet voor de bodybuilder?
Heb nog nooit een pro gezien die aan intermitted fasting doet...

Geef ik je opzich gelijk in. Ken niemand die IF doet op hoog niveau. Waarom dit zo is weet ik niet. Misschien een taboe dat niet doorbroken wordt?

Terug
Naar boven