MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Maakt het iets uit of je tijdens je window alles in 3 keer eet of laat ons zeggen in 6 keer?
Ben hier eigenlijk wel benieuw naar omdat ik persoonlijk graag veel in 1 keer eet.

In het algemeen worden er 3-4 maaltijden genuttigd in een window. Op een rustdag evt. 2-3. Denk dat het niet veel uitmaakt. Persoonlijke keuze.

Aangeraden wordt om minstens 3 maaltijden per dag te eten. (bronnen laat ik even achterwege maar dit is geen broscience)
Ik geef hier zelf ook de voorkeur aan. Post workout - avondeten - laatste maaltijd (8uur oid)
Beetje je eiwitten verdelen over de drie maaltijden zodat je iig in je window een constant eiwitpatroon hebt.

Ok, ik zit bij toeval aan drie maaltijden.
Thx voor de info.
Moet zeggen dat IF me trouwens enorm goed bevalt, ik had wat bang voor de 16uur niet eten, maar dat is eigenlijk enorm goed te doen.

Ligt maar net aan je omgeving, hier op mijn werk doen ze er niet zo moeilijk over terwijl mensen in de sportschool het wel vreemd vinden dat je op lege maag traint, mja dat boeit mij niet zo. Ik verwijs die mensen onderzoek te doen over Intermitting Fasting en de keer daarop ik ze zie, zijn ze er vaak wel over te spreken.

Gisteren nog bij de turkse kapper gehad over de Ramadan, zij drinken zelfs helemaal geen water. Ik zou het dan zelf echt niet vol kunnen houden.

Over het artikel, ik vind als je de hele week goed en gezond eet je bij speciale gelegenheden je IF principes kan weggooien en een keer ontbijten echt geen zoden aan de dijk zetten.

Ligt maar net aan je omgeving, hier op mijn werk doen ze er niet zo moeilijk over terwijl mensen in de sportschool het wel vreemd vinden dat je op lege maag traint, mja dat boeit mij niet zo. Ik verwijs die mensen onderzoek te doen over Intermitting Fasting en de keer daarop ik ze zie, zijn ze er vaak wel over te spreken.

Gisteren nog bij de turkse kapper gehad over de Ramadan, zij drinken zelfs helemaal geen water. Ik zou het dan zelf echt niet vol kunnen houden.

Over het artikel, ik vind als je de hele week goed en gezond eet je bij speciale gelegenheden je IF principes kan weggooien en een keer ontbijten echt geen zoden aan de dijk zetten.

Ik denk dat jij de betekenis van "geen zoden aan de dijk zetten" niet kent.

Iedereen denkt ook omg ramadan overdag niet eten maar dat is no problem als je een beetje kan proppen. De hele dag geen water drinken is het erge.

Ga IF dieet denk ik volgende komende tijd.

Vast periode van 22:00 - 13:00.

13:00 6 boterhammen met kip + wat fruit (banaan/appel)
17:00 Flinkavond eten
Trainen
20:00 Post work out (protein shake + BCAA's)
21:30 500 gram kwark.

Iemand tips hoe dit op zaterdag te doen? Als ik dan bijv. 14:30 moet voetballen, warming up + 90 minuten intensieve cardio, dat trek ik echt niet op weinig eten in de ochtend. Moet dan soms ook 12:00 al aanwezig zijn op de club.

Sommigen opteren ook om voor een dag een volledige 24 uur niks te eten tussendoor.. Doen meer mensen dat hier? Is dat echt noodzakelijk?

En ik neem aan dat je wel gewoon water mag drinken s'ochtends? Anders ga ik echt dood.

Laatst bewerkt:
hoe fucking weinig is dat wel niet mijn vriend

harder trainen lambal

zow, 7112 reacties in dit topic.
Iedereen hier is dus nu onderhand wel een expert in IF.

Nou ben benieuwd wat de reactie is op de volgende vraag:
wat zijn nou extra bonus punten die je krijg met IF vergeleken met normaal kcal deflict?
zijn de vet verlies RESULTATEN beter dan normaal cutten? of gelijk aan normaal cut dieet.

zow, 7112 reacties in dit topic.
Iedereen hier is dus nu onderhand wel een expert in IF.

Nou ben benieuwd wat de reactie is op de volgende vraag:
wat zijn nou extra bonus punten die je krijg met IF vergeleken met normaal kcal deflict?
zijn de vet verlies RESULTATEN beter dan normaal cutten? of gelijk aan normaal cut dieet.

Het is voor velen makkelijker om inname te beperken op deze manier. Resultaten zijn vergelijkbaar.

En positieve effecten op je gezondheid.

Maakt het iets uit of je tijdens je window alles in 3 keer eet of laat ons zeggen in 6 keer?
Ben hier eigenlijk wel benieuw naar omdat ik persoonlijk graag veel in 1 keer eet.
Om te groeien moet je gewoon vaak eten. Je insuline peik na het eten van complex carbs houdt 2,5uur aan. Whey eiwitten heb je 3uur wat aan andere eiwitten 4 tot 6uur.

Lijkt mij dat je door de dag heen zo veel mogelijk insuline wilt hebben gezien dit het meest anabole hormoon in je lichaam is. Daarom is intermitted fasting ook niet heel erg geschikt voor BB.

Lekker onderzoek pak je erbij, de gene die 2 maaltijden aten deden aan IF:
"de proefpersonen kregen uitsluiten een stevig ontbijt en een net zo stevige lunch"

En dan de rest van de dag niets, vindt je het gek dat je afvalt.

Lijkt mij dat je door de dag heen zo veel mogelijk insuline wilt hebben gezien dit het meest anabole hormoon in je lichaam is. Daarom is intermitted fasting ook niet heel erg geschikt voor BB.

Cutten is een onderdeel van BB lijkt me. IF is voor cutten gewoon erg geschikt. Om te bulken kun je je eatwindow het beste wat uitbreiden en ook aantal maaltijden wat verhogen.

Gewoon super chil vol te houden. Vandaag mijn vast gebroken met 50 gr whey, 5 gebakken eieren en een bak met sla, komkommer en wat dressing (zoon dressing zakje + olijfolie). Net weer wat whey, een bak sla/komkommer weg en zo aan de tonijn, doperwten en sperziebonen. Lekker low carb. Daarna nog een bak kwark met wat casein. Misschien nog een handvol cashewnoten erbij.
Zo rond de 1800 kcal. ekv 220/55/80

Honger gehad? Niet echt. IF is voor mij vooral mentaal geruststellend; ik cheat niet omdat ik toch vol zit. Ik zei het al eerder.. the decent method you follow is better than the perfect method you quit. IF is easy te volgen.

Terug
Naar boven