Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Lijkt me dat dit verhaaltje ook niet opgaat als je aan de AAS zit.

Geef ik je opzich gelijk in. Ken niemand die IF doet op hoog niveau. Waarom dit zo is weet ik niet. Misschien een taboe dat niet doorbroken wordt?

Nou ik denk dat als je er simpel naar kijkt, er veel betere manieren zijn om af te vallen en massa te behouden/winnen.

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

Waow, het doet pijn in me ogen om hier naar te kijken.
Pro's doen geen intermitted fasting omdat ze steriods gebruiken? :D

Tuuuurlijk, trust me, probodybuilding draait alleen maar om dieeten.

Iets met meerdere wegen en Rome..

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.085
Nou ik denk dat als je er simpel naar kijkt, er veel betere manieren zijn om af te vallen en massa te behouden/winnen.

Beter.. sure, voor wie een ijzeren discipline heeft en zich kan toeleggen op een monotoom old school kip (, rijst) en broccoli-dieet (of moderner, fish and a rice cake), maar of dat veel beter is ? (zal wel beter worden naarmate je dichter bij je contest-shape zit, want dan worden de "risico's" van IF groter lijkt me.)

Maar voor wie een wat meer relaxte houding heeft en genoegen neemt met misschien een sub-optimaal resultaat is af en toe eens geen ontbijt nemen als je de energie niet direct nodig hebt best wel een relaxte manier om je calorieën over de dag te verdelen IMO. Niet iedereen is een pro-bodybuilder en het aanmeten van een "pro-lifestyle" is dan ook totaal niet nodig.

Waow, het doet pijn in me ogen om hier naar te kijken.
Pro's doen geen intermitted fasting omdat ze steriods gebruiken? :D

Je kunt je IQ voelen dalen als je naar die gasten kijkt.

Tuuuurlijk, trust me, probodybuilding draait alleen maar om dieeten.

:D

Natuurlijk is het anders als er AAS bij betrokken is. Maar even natty gesproken; voor het aankomen van massa is IF echt niet optimaal. Ik heb hier zelf ook ervaring mee. Maar voor afvallen is dit toch echt een ander verhaal. Als je je kracht kan behouden in een cut terwijl je IF doet (en misschien fasted traint) lijkt me dat genoeg reden om IF te hanteren.

Ik zeg niet dat je deze resultaten niet kan behalen zonder IF: maar de gemakkelijkheid en ruimte voor cheat/junkfood is bij IF gewoon veel groter > meer flexibiliteit in je leven > uiteindelijk op lange termijn veel beter vol te houden.

"The decent method you follow is better than the perfect method you quit"

Natuurlijk is het anders als er AAS bij betrokken is. Maar even natty gesproken; voor het aankomen van massa is IF echt niet optimaal. Ik heb hier zelf ook ervaring mee. Maar voor afvallen is dit toch echt een ander verhaal. Als je je kracht kan behouden in een cut terwijl je IF doet (en misschien fasted traint) lijkt me dat genoeg reden om IF te hanteren.

Ik zeg niet dat je deze resultaten niet kan behalen zonder IF: maar de gemakkelijkheid en ruimte voor cheat/junkfood is bij IF gewoon veel groter > meer flexibiliteit in je leven > uiteindelijk op lange termijn veel beter vol te houden.

"The decent method you follow is better than the perfect method you quit"

Tijdens bulk vergroot ik mijn feeding window, verder is het een kwestie van wennen om grote hoeveelheden in 1x te eten, gewoon rustig opbouwen en afbouwen. Dan kan het ook niet te snel gaan :)

Ja makkelijk is het zeker. En inderdaad het beste dieet is een dieet die je vol kan houden.
Nu heeft dat weer met discipline te maken ;)

Ja makkelijk is het zeker. En inderdaad het beste dieet is een dieet die je vol kan houden.
Nu heeft dat weer met discipline te maken ;)

Klopt. Misschien ligt het voordeel van IF voor meeste mensen ook gewoon op dat vlak. Zeker tijdens het afvallen heb ik geen zin om 6x per dag mn holle kies te vullen met 300-500kcal.

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

Tijdens bulk vergroot ik mijn feeding window, verder is het een kwestie van wennen om grote hoeveelheden in 1x te eten, gewoon rustig opbouwen en afbouwen. Dan kan het ook niet te snel gaan :)

Klopt dit deed ik ook. Ongeveer 12 uur per dag eten en dit is opzich wel te doen. Maar ik heb ook tijden gehad dat ik in 4-5 uur ongeveer 4000kcal erin gooide en hoewel dat qua maagvolume geen probleem was merkte ik dat het minder effectief was dan een window van 10-12 uur. Je lichaam heeft er gewoon baat bij als het voedsel dan beter verdeeld over de dag binnen komt. Plus; voor een groep mensen is het ook moeilijk om in een window van 8 uur dan aan die kcal inname te komen. Ik ken ze niet maar ze bestaan wel :D

Iemand die Reverse Pyramid Training doet i.c.m. met IF(cut)?. Heb het volgende schema opgesteld, benieuwd of dit goed is of alweer te veel. Kan eventueel 1x borst, rug en benen er uit halen.

Schema:
Maandag:

Deadlift (RPT)
Weighted Chins (RPT)
T-bar (4x8)
SM Shrugs (4x15)

Woensdag:

Benchpress (RPT)
Weighted Dips(RPT)
Incline Flyes (4x8)
Hanging leg raises (3x12)

Vrijdag:

Squat (RPT)
OverHead Press (RPT)
Lunges (4x8)
Calf raise (4x15)

Iemand die Reverse Pyramid Training doet i.c.m. met IF(cut)?. Heb het volgende schema opgesteld, benieuwd of dit goed is of alweer te veel. Kan eventueel 1x borst, rug en benen er uit halen.

Schema:
Maandag:

Deadlift (RPT)
Weighted Chins (RPT)
T-bar (4x8)
SM Shrugs (4x15)

Woensdag:

Benchpress (RPT)
Weighted Dips(RPT)
Incline Flyes (4x8)

Vrijdag:

Squat (RPT)
OverHead Press (RPT)
Lunges (4x8)
Calf raise (4x15)

Lijkt me opzich goed. Fasted trainen gaat me altijd goed af. Zeker qua kracht, minder qua volume. Hou je trainingen kort en intensief. Teveel volume pakken in je cut is sowieso niet verstandig. Hou je 1rm's in de gaten. Kheb zelf succesvol wendler icm IF toegepast. Fasted trainen en pr's zetten met een deficit van ongeveer 3000 kcal per week (traindagen op onderhoud, rustdagen op 1800-1900 kcal)

Schema:
Maandag:

Deadlift (RPT)
Weighted Chins (RPT)
T-bar (4x8)
SM Shrugs (4x15)

Woensdag:

Benchpress (RPT)
Weighted Dips(RPT)
Incline Flyes (4x8)

Vrijdag:

Squat (RPT)
OverHead Press (RPT)
Lunges (4x8)
Calf raise (4x15)

Ziet er prima uit. Trainingsdagen zoals Hiresh aangaf op onderhoud (of +10%) en rustdagen -30/35%, maar nooit lager dan je BMR.

Ik pak regelmatig PR's in mijn +0/-35 RPT Leangains cut, ik vind het echt een prima methode. lekker minimalistisch, maar effectief en efficient trainen.

Nog een vraag. Elke woensdag ga ik een uur zaalvoetballen. Dit om 12:00. Mijn eating window begint ook op dat moment. Zal er spierverlies optreden wanneer ik dit fasted doe? (neem wel BCAA's voor en tijdens). Of is het verstandiger om voor de tijd wat te eten? Dit is een trainingsdag, dus neem hierna sowieso koolhydraten.

Joh. Neem desnoods 5 gr bcaa's en ga dan lekker voetballen. Als je traint voordat je gaat zaalvoetballen zou ik als je in een diepe cut zit alleen een shakie post workout doen, daarna gaan voetballen en dan je carbs. (lekker depleten) Als je niet zo extreem aan het cutten bent eet je toch effe wat en ga je daarna voetballen. Dit is geen exact science man... kijk gewoon naar je prestatievermogen op een lege maag, kijk wat je wil met dat zaalvoetballen en maak dan een keus......

Als je BCAA's neemt ben je niet meer fasted

Maakt toch niet uit, want zijn eating window start dan ook..

Geen high level bodybuilders die IF gebruiken? Wat?

Leven jullie onder een steen?

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Wel, ze bevatten niet eens 1kcal

Fout. Op het label staan geen kcal omdat het bepaalde aminozuren zijn en geen complete eiwitten, maar voor elk gram aminozuur heb je nog steeds ~4 kcal.

edit: foutje bedoelde natuurlijk IF ipv flexible dieting

Laatst bewerkt:
.

Maakt het iets uit of je tijdens je window alles in 3 keer eet of laat ons zeggen in 6 keer?
Ben hier eigenlijk wel benieuw naar omdat ik persoonlijk graag veel in 1 keer eet.

Terug
Naar boven