MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.121
Lekker onderzoek pak je erbij, de gene die 2 maaltijden aten deden aan IF:
"de proefpersonen kregen uitsluiten een stevig ontbijt en een net zo stevige lunch"

En dan de rest van de dag niets, vindt je het gek dat je afvalt.

Punt is dat ze meer afvielen en gezonder waren dan de andere groep die evenveel calorieën kreeg, maar dan in een niet IF-verdeling.

Ik ga weer beginnen met IF. Ik heb andere manieren geprobeerd maar vond dat moeilijk vol te houden. Vorig jaar een tijdje IF gedaan waar ik goede resultaten mee haalde. In de bijlage staan mijn schemas die ik wil gaan aanhouden, graag zou ik daar wat feedback over willen ontvangen. De 150 grams oats en 75 gram whey ga ik wel verdelen over 2 shakes aangezien het een beetje teveel van het goede is om in 1 keer weg te werken ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ga weer beginnen met IF. Ik heb andere manieren geprobeerd maar vond dat moeilijk vol te houden. Vorig jaar een tijdje IF gedaan waar ik goede resultaten mee haalde. In de bijlage staan mijn schemas die ik wil gaan aanhouden, graag zou ik daar wat feedback over willen ontvangen. De 150 grams oats en 75 gram whey ga ik wel verdelen over 2 shakes aangezien het een beetje teveel van het goede is om in 1 keer weg te werken ;)

Ziet er goed uit. Ze adviseren wel om op rustdagen je 1e maaltijd ongeveer de helft van de calorieën te nuttigen en misschien op trainingsdagen iets meer koolhydraten en wat minder vetten.

If is bs... ook al verdedigen ze het met 1000 de artikels, Hitler heeft ook 1000 keer propaganda artikelen geschreven en verspreid. Ziet er naar uit dat het bij een frequentie van mensen telkens werkt. (die zonder brein)

Althans mijn opinie bestaat door het lezen van het boek BURN THE FAT. So don't hate me cause i'm beautifull.

Jep brainlezz has spoken and lives. Althrough i'm a zombie i'm proud to share my non-existance.

If is bs... ook al verdedigen ze het met 1000 de artikels, Hitler heeft ook 1000 keer propaganda artikelen geschreven en verspreid.

Goed onderbouwd, werkelijk 'breinloos'..

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

Je insuline peik na het eten van complex carbs houdt 2,5uur aan. Whey eiwitten heb je 3uur wat aan andere eiwitten 4 tot 6uur.

Zo zwart-wit is het nu ook weer niet bro. Ligt er maar net aan hoe je maaltijd eruit ziet. Een losse kipfilet zal sneller verteerd zijn dan een kipfilet met een berg groente, wat complex carbs en een bron van vetten ;)

De meningen zijn inderdaad verdeeld of leangains of IF ideaal is voor spieropbouw of niet. Maar volgens mij wordt leangains dan ook voornamelijk neergezet als goede en makkelijke methode om vet kwijt te raken maar vooral spiermassa te behouden.

Goed onderbouwd, werkelijk 'breinloos'..

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

Zo zwart-wit is het nu ook weer niet bro. Ligt er maar net aan hoe je maaltijd eruit ziet. Een losse kipfilet zal sneller verteerd zijn dan een kipfilet met een berg groente, wat complex carbs en een bron van vetten ;)

De meningen zijn inderdaad verdeeld of leangains of IF ideaal is voor spieropbouw of niet. Maar volgens mij wordt leangains dan ook voornamelijk neergezet als goede en makkelijke methode om vet kwijt te raken maar vooral spiermassa te behouden.

Dit. Serieus. Teveel haters.
Ik heb 2 jaar lang IF gedaan, het heeft me zoveel flexibiliteit gegeven. Voor spieropbouw is het alleen niet aan te raden. Voor afvallen is het geweldig. Zeker in combinatie met een beetje CBL kan je hier goede resultaten mee bereiken.

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

If is bs... ook al verdedigen ze het met 1000 de artikels, Hitler heeft ook 1000 keer propaganda artikelen geschreven en verspreid. Ziet er naar uit dat het bij een frequentie van mensen telkens werkt. (die zonder brein)

Althans mijn opinie bestaat door het lezen van het boek BURN THE FAT. So don't hate me cause i'm beautifull.

Jep brainlezz has spoken and lives. Althrough i'm a zombie i'm proud to share my non-existance.

Alsof BFFYM nog niet achterhaald is?
Een innovatieve geest houdt zich niet aan een idee vast. Heb je IF geprobeerd? Heb je het geprobeerd om af te vallen of om massa te bouwen?

Leuk. Soort elfde man theorie. Ik zei ook dat ik 2 jaar lang IF heb gedaan, nu overigens niet meer. Verder met CBL en andere methodes. Dus ja ik probeer steeds nieuwe dingen. Ik begrijp je motivatie niet om iets naar beneden te halen waar je zelf misschien nieteens tegenstander van bent, laat staan bewijs levert van je standpunt.

Sommige mensen houden gewoon van bashen :D

IF is simpelweg een meal-timing protocol waar het eenvoudiger is om jezelf een calorische beperking op te leggen door een restrictie te leggen op de tijden wanneer je eet. Daar komt bijna automatisch een lagere maaltijdfrequentie bij kijken (2-3 meals per dag) die dan wat groter en verzadigender zijn dan 4-6 maaltijden verspreid over de dag. Voor sommigen maakt dat een vetverlies fase makkelijker en zorgt het voor meer flexibiliteit betreffende voedingskeuzes.

Ik heb er zelf prima ervaringen mee gehad, maar ben blij dat ik van het stricte gebeuren ben afgestapt aangezien het "klokkijken" een onnodige obsessie werd. Ik eet nu simpelweg wanneer ik trek heb (eerste maaltijd tussen 11:00-14:00), track m'n macro's, bewaar de meeste carbs voor de avond en hanteer standaard een lagere maaltijd frequentie aan (3-4 meals) aangezien ik nog steeds van grote meals & flexibiliteit houd :D

Dit. Serieus. Teveel haters.
Ik heb 2 jaar lang IF gedaan, het heeft me zoveel flexibiliteit gegeven. Voor spieropbouw is het alleen niet aan te raden. Voor afvallen is het geweldig. Zeker in combinatie met een beetje CBL kan je hier goede resultaten mee bereiken.

Vond je het lastig aan je kcals te komen doordat je maaltijden te groot werden door de lagere frequentie? Als IF goed werkt om te diëten dan kan je met een surplus toch ook goed bouwen?

Niet om je aan te vallen hoor maar ik ben gewoon benieuwd. Ik eet nu zelf ook al paar jaar volgens het IF protocol en heb daar ook mee gebulkt, wat mij goed beviel.

Sommige mensen houden gewoon van bashen :D

IF is simpelweg een meal-timing protocol waar het eenvoudiger is om jezelf een calorische beperking op te leggen door een restrictie te leggen op de tijden wanneer je eet. Daar komt bijna automatisch een lagere maaltijdfrequentie bij kijken (2-3 meals per dag) die dan wat groter en verzadigender zijn dan 4-6 maaltijden verspreid over de dag. Voor sommigen maakt dat een vetverlies fase makkelijker en zorgt het voor meer flexibiliteit betreffende voedingskeuzes.

Ik heb er zelf prima ervaringen mee gehad, maar ben blij dat ik van het stricte gebeuren ben afgestapt aangezien het "klokkijken" een onnodige obsessie werd. Ik eet nu simpelweg wanneer ik trek heb (eerste maaltijd tussen 11:00-14:00), track m'n macro's, bewaar de meeste carbs voor de avond en hanteer standaard een lagere maaltijd frequentie aan (3-4 meals) aangezien ik nog steeds van grote meals & flexibiliteit houd :D

En hiermee is alles gezegd.

Kan deze m8 niet gewoon een perm krijgen? :roflol:

Vond je het lastig aan je kcals te komen doordat je maaltijden te groot werden door de lagere frequentie? Als IF goed werkt om te diëten dan kan je met een surplus toch ook goed bouwen?

Niet om je aan te vallen hoor maar ik ben gewoon benieuwd. Ik eet nu zelf ook al paar jaar volgens het IF protocol en heb daar ook mee gebulkt, wat mij goed beviel.

Nee ik kan in een zitting makkelijk 3000kcal weg eten. Doe ik nu ook met carb backloading. In een uurtje ongeveer 2500 kcal waarvan 100 gr eiwitten en 400-450 gr carbs en nog wat vetten.

Het gaat er om dat IF er voor zorgt dat de proteinesynthese niet optimaal is gedurende de dag omdat je maar een gelimiteerd window hebt waarin je wel eet. Zeker voor kracht en massa is het in mijn ervaring handiger om minstens 11 a 12 uur per dag eiwitten tot je te nemen voor een wat constantere protein feed voor je lichaam.

Inmiddels combineer ik IF en CBL, een window van 11:00 tot 22:00 met voor me training alleen eiwitten en vetten. Na me training veel snelle carbs. Het is weer even wennen om rond het avonduur te trainen (17:00-18:00) ipv fasted om 13:00.

Nee ik kan in een zitting makkelijk 3000kcal weg eten. Doe ik nu ook met carb backloading. In een uurtje ongeveer 2500 kcal waarvan 100 gr eiwitten en 400-450 gr carbs en nog wat vetten.

Het gaat er om dat IF er voor zorgt dat de proteinesynthese niet optimaal is gedurende de dag omdat je maar een gelimiteerd window hebt waarin je wel eet. Zeker voor kracht en massa is het in mijn ervaring handiger om minstens 11 a 12 uur per dag eiwitten tot je te nemen voor een wat constantere protein feed voor je lichaam.

Inmiddels combineer ik IF en CBL, een window van 11:00 tot 22:00 met voor me training alleen eiwitten en vetten. Na me training veel snelle carbs. Het is weer even wennen om rond het avonduur te trainen (17:00-18:00) ipv fasted om 13:00.

Als je gelijk hebt dat de proteinesynthese niet optimaal is met IF dan zou IF toch ook zeker niet aan te raden zijn tijdens een cut? Je wil dan juist zo optimaal mogelijk eten en trainen binnen je kcal deficit om je spiermassa te behouden. Ik meen ergens een onderzoek te hebben gelezen dat een gebalanceerde maaltijden met +/- 50gr eiwit tot wel 18 of 20 uur voor proteinesynthese zorgt.

Ik zelf hou me trouwens ook niet aan die 8 uur window hoor, meestal kom ik ook wel op een uur of 9-10 uit. Carb backloading ben ik ook fan van:).

Er zit een verschil tussen proteinesynthese en proteolyse. Inderdaad je wil niet dat je lichaam spiermassa gaat afbreken (tegengaan van proteolyse) tijdens een cut, maar dat is iets anders dan het maximaliseren van de proteinesynthese om spiermassa aan te komen.

IF heb ik gehanteerd als warrior diet (4 uur per dag eten, zoon 4000kcal) Ging goed, maar kracht viel soms wat tegen. Bij 8 uur per dag ging het al wat beter.

IF is ook teveel gericht op fasten at all costs. Maar waarom dan CBL?

Preworkout carbs ingesteld op je activiteit(en) zijn ook handig. Ok als je de hele dag niks doet met af en toe savonds minder dan een uurtje wat krachttraining kan ik me voorstellen dat dat neerkomt op CBL.

Maar als je een grote avondmaaltijd wilt, hou de rest dan minimaal om alle activiteit van de dag te ondersteunen en neem een grote avondmaaltijd. Wil je nog meer eten wees dan actiever. Bam alle voordelen samen, geef je lichaam altijd constant alles wat nodig is, geen honger, en veel eten... heeft alleen geen hippe naam.

Ik merkte vandaag op dat ik veel vaker moest plassen. Heb vandaag een low-carb dag. Kan ik concluderen dat je lichaam minder vocht vasthoud en dat je daarom vaker moet plassen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.137
Ik merkte vandaag op dat ik veel vaker moest plassen. Heb vandaag een low-carb dag. Kan ik concluderen dat je lichaam minder vocht vasthoud en dat je daarom vaker moet plassen?

Heb ik ook. Na ongeveer 16 uur op low carbs moet ik zeiken als een paard. Zal wel iets met glycogeen en vocht zijn.. als ik een kilo per dag lichter wordt is dat echt niet (alleen) vet dat ik kwijt raak.

Voor elke gram carb houd je lichaam 3-4 gram water vast. Dus na enige tijd low carb ga je dat vocht verliezen. ;) basis voedings materie jongens. ;)

Edit: oh die laatste post is van bijna twee maanden terug (a)

Ik heb een vraagje:

Ik wil de -30/+10 recomp gaan doen, alleen zit ik met het volgende.
Mijn onderhoud is zonder sport is rond de 2500 a 3000 (verschil per dag )
Gemiddeld ziet mijn trainingsweek er zo uit:

Maandag: fullbody
Dinsdag: boxen&grappling
Woensdag: worstelen&grappling
Donderdag : fullbody.
Vrijdag: MMA
Zaterdag: fullbody.
Zondag:rust.

Hoe kan ik nu het beste de berekeningen doen? Want bijvoorbeeld dinsdag doe ik half uur box sparren en half uur grappling sparren en is mijn onderhoud dus veel hoger dan vrijdag, want daar doe ik bijna alleen maar techniek en klein beetje sparren.
Ik wil de +10 dagen op de dagen doen dat ik fullbody doe, en mijn -30 dagen op de overige dagen (dus ook de vechtsportdagen)
Is het dan het beste om per dag het onderhoud te berekenen? Dus bijvoorbeeld maandag: 2500+250(krachttraining) +275 (10) =3025
En dan bijvoorbeeld dinsdag 2500+600 (totaal uur sparren) - 930 (-30%) = 2170.
Zondag: 2500-750 (-30%) = 1750

Zit ik zo een beetje goed te denken of niet?

Ik vond dit document over de voeding en training van Martin Berkhan (LeanGains). Ik kan niet bevestigen dat het legitiem is ('leaked document'), maar het ziet er grotendeels plausibel uit. Het bevat wel interessante informatie voor degenen die geinteresseerd zijn, dus ik deel het maar :)

http://www.lgmacros.com/martin-berkhan-birth-of-leangains-leaked/#.VKGgfv_QV

Het enige dat ik niet volledig begrijp, zijn de macro's in de cut:

Day 1 4500-5500 cals
Day 2 1200-1400
Day 3 4500-5500
Day 4 1200-1400
Day 5 1200-1400
Day 6 1200-1400
Day 7 4500-5500
Day 8 1200-1400

Het is wel een heel extreem variant van carb-/kcal cycling, maar wat ik me dus afvraag of het niet schadelijk is om onder je BMR te eten (wat dus voor een gemiddeld iemand ~2000 kcal is)?

Dit is namelijk wel iets dat ik in de cut zou willen proberen als experiment, maar kan iemand toelichten wat de eventuele nadelen kunnen zijn van onder BMR eten?

Ik denk niet dat je spiermassa inlevert mits je voldoende eiwitten eet (wat wel het geval is).

Ik vind het in ieder geval interessant omdat het zoveel afwijkt van het standaard +20/-20 of +10/-30 verhaal, dus ik ben benieuwd wat jullie hier van denken.

Terug
Naar boven