- Waardering
- 99
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 129kg
- Vetpercentage
- 15%
Ik vond dit document over de voeding en training van Martin Berkhan (LeanGains). Ik kan niet bevestigen dat het legitiem is ('leaked document'), maar het ziet er grotendeels plausibel uit. Het bevat wel interessante informatie voor degenen die geinteresseerd zijn, dus ik deel het maarhttp://www.lgmacros.com/martin-berkhan-birth-of-leangains-leaked/#.VKGgfv_QV Het enige dat ik niet volledig begrijp, zijn de macro's in de cut: Het is wel een heel extreem variant van carb-/kcal cycling, maar wat ik me dus afvraag of het niet schadelijk is om onder je BMR te eten (wat dus voor een gemiddeld iemand ~2000 kcal is)? Dit is namelijk wel iets dat ik in de cut zou willen proberen als experiment, maar kan iemand toelichten wat de eventuele nadelen kunnen zijn van onder BMR eten? Ik denk niet dat je spiermassa inlevert mits je voldoende eiwitten eet (wat wel het geval is). Ik vind het in ieder geval interessant omdat het zoveel afwijkt van het standaard +20/-20 of +10/-30 verhaal, dus ik ben benieuwd wat jullie hier van denken.
Als het goed is kom je uit op een tekort van 3500kcal in de week, waar het uiteindelijk om gaat. Ze (leangains community) zeggen dat onder BMR eten (3500kcal) dan niet uitmaakt.

big ass meals zijn niet moeilijk in elkaar te flanzen. idd wat prestigio zegt.