AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik vond dit document over de voeding en training van Martin Berkhan (LeanGains). Ik kan niet bevestigen dat het legitiem is ('leaked document'), maar het ziet er grotendeels plausibel uit. Het bevat wel interessante informatie voor degenen die geinteresseerd zijn, dus ik deel het maar :) http://www.lgmacros.com/martin-berkhan-birth-of-leangains-leaked/#.VKGgfv_QV Het enige dat ik niet volledig begrijp, zijn de macro's in de cut: Het is wel een heel extreem variant van carb-/kcal cycling, maar wat ik me dus afvraag of het niet schadelijk is om onder je BMR te eten (wat dus voor een gemiddeld iemand ~2000 kcal is)? Dit is namelijk wel iets dat ik in de cut zou willen proberen als experiment, maar kan iemand toelichten wat de eventuele nadelen kunnen zijn van onder BMR eten? Ik denk niet dat je spiermassa inlevert mits je voldoende eiwitten eet (wat wel het geval is). Ik vind het in ieder geval interessant omdat het zoveel afwijkt van het standaard +20/-20 of +10/-30 verhaal, dus ik ben benieuwd wat jullie hier van denken.

Als het goed is kom je uit op een tekort van 3500kcal in de week, waar het uiteindelijk om gaat. Ze (leangains community) zeggen dat onder BMR eten (3500kcal) dan niet uitmaakt.

Duidelijk, dat wilde ik weten, thanks!

Zijn er nog steeds mensen die in IF geloven..? :D

Dat het een goede manier is om jezelf te voeren voor krachtsporters.

Prima te doen. Zeker in een cut als de nadruk ligt op vetmassa verliezen.

beginner

Hallo iedereen ,

Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met cutten en het valt me echt zwaar namelijk omdat het allemaal kleine maaltijden zijn waarvan ik niet vol word ( 6 per dag ). Daardoor is het moeilijker om niet te snacken.

Nou hoorde ik van een vriend iets of Intermittent Fasting waardoor je gewoon niet eet een periode en een periode waarbij je wel eet gewoon al je kcal mag binnenkrijgen -> Lekkere grotere maaltijden.

Stats over mezelf
Man
KG : 71,5
CM : 175
vet% : 17% <- op basis van aldi weegschaal
leeftijd : 18
Doel : gewicht en vet% verliezen

Ik ga een eating window van 14:00 tot 22:00 inplannen ( 8 uur )

Alleen ik ging toen me kcal en macros uitrekenen volgens de site http://rippedbody.jp/how-to-calculate-leangains-macros/ )

En ik kwam hierop uit:
( Ik train 5 keer per week kickboks en fitness, maar denk niet dat dit echt hard is dus lightly active gekozen ( * 1,375 ))

Trainingdays: 2398 KCAL 180 p / 40 f / 330 carb
Rest days: 1598 KCAL 150 p / 60 f / 114 carb

Nu valt het me op dat de carbs wel erg hoog zijn op trainingsdagen klopt/kan dit ?

En ik vroeg me verder nog af of je BCAA's nodig hebt bij dit? ik heb gehoord dat het onmisbaar is?

Korte vraag:

Ik doe IF en train altijd met 1 meal van +/- 700-800kcal die ik om 2u eet.
Ga rond 4u trainen, is het dan aan te raden om BCAA's te nemen of maakt dit echt geen reet uit? Als je helemaal fasted traint heeft het sowieso een meerwaarde, dat weet ik..

Thx

Ik denk dat het dan niet uitmaakt,jij hebt al aminos in je bloed zitten.

Korte vraag: Ik doe IF en train altijd met 1 meal van +/- 700-800kcal die ik om 2u eet. Ga rond 4u trainen, is het dan aan te raden om BCAA's te nemen of maakt dit echt geen reet uit? Als je helemaal fasted traint heeft het sowieso een meerwaarde, dat weet ik.. Thx

Als je Fasted traint, wel amino's. Als je van te voren eet, geen amino's.

Zijn er nog steeds mensen die in IF geloven..? :D

er valt niks te geloven.. het is een van de vele manieren om te dieeten, het beste dieet is het dieet wat je volhoud zonder cheats en gekkigheid. het is niet superieur aan 6 meals eten nee en andersom ook niet. voel me zelf veel relaxter bij IF dan heel de dag honger lijden en stressen om mealtime.

Heeft iemand een voorbeeld qua eten op een dag voorbintermittend fasting.
Ik snap de richtlijnen zit alleen met het uitwerken tot een maaltijd

bijv;

8-10 boterhammen kipfilet/kaas/filet american/gebraden gehakt met stuk fruit

boerenomelet (alles erop en eraan -> 1000+ kcal)

150g-200g rijst/pasta, 200g kip/tartaar/vis/varkenshaas, 300g-500g groenten

bak kwark met 60g noten

pizza

zelfs nu kom ik nog weleens iets te hoog uit qua kcal bij een maaltijd :P big ass meals zijn niet moeilijk in elkaar te flanzen. idd wat prestigio zegt.

Oker duidelijk :)

Gaat al een stuk makkelijker

Ik heb eigenlijk een kort vraagje over IF, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Voor IF wordt aangeraden om na de training een grote maaltijd te consumeren.
Ik ben van plan om mijn eat window tussen 1500-2200 te houden (ongeveer 17h vasten)

Mijn dag ziet er dan zo uit
1500 Meal 1 800-900 Kcal
1800-2000 Training
2100 Meal 2 1200-1300 Kcal

Is het aan te raden bij Meal 1 low carb te eten in vorm van een shake (dus eiwitten en vetten) of kan ik gewoon een maaltijd nemen (rijst, vis/vlees groenten)

Info
88kg
17-18% bf
(2700Kacl onderhoud)
2200Kcal cutten
train 4x in een week

Ik heb eigenlijk een kort vraagje over IF, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Voor IF wordt aangeraden om na de training een grote maaltijd te consumeren.
Ik ben van plan om mijn eat window tussen 1500-2200 te houden (ongeveer 17h vasten)

Mijn dag ziet er dan zo uit
1500 Meal 1 800-900 Kcal
1800-2000 Training
2100 Meal 2 1200-1300 Kcal

Is het aan te raden bij Meal 1 low carb te eten in vorm van een shake (dus eiwitten en vetten) of kan ik gewoon een maaltijd nemen (rijst, vis/vlees groenten)

Info
88kg
17-18% bf
(2700Kacl onderhoud)
2200Kcal cutten
train 4x in een week

Low carb overdag en high carb post workout. Dan ga je meer richting carb backloading, waar ik zelf voorstander van ben. Zo optimaliseer je de vetverbranding overdag door je insulinespiegel laag te houden.

Terug
Naar boven