Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Low carb overdag en high carb post workout. Dan ga je meer richting carb backloading, waar ik zelf voorstander van ben. Zo optimaliseer je de vetverbranding overdag door je insulinespiegel laag te houden.
Dank je,
dus voor mijn begrippen plus minus 50gr carbs meal 1, en de rest (150) bij Meal 2 :)

ben benieuwd hoe jullie maaltijden verdeeld zijn.

zelf hanteer ik meestal;

fasted training: 11g BCAA pe, 45-50% post WO meal, 30/25% meal 2, 25/20% meal 3.
fed training: 30% pre WO (heb er dan meestal al 6u opzitten vandaar dit ipv 20/25%), 45/50% post WO, 25/20% meal 3.

totaal irrelevant maar just wondering :P window houd ik trouwens op 10-8u. maar net hoe het uitkomt. verschil rust/trainingsdagen 200/400 cals, verschil word gemaakt door carbs.

verder zit ik op 1-1,1g V/kg en 2,2-2,5 E/kg

ben benieuwd hoe jullie maaltijden verdeeld zijn.

zelf hanteer ik meestal;

fasted training: 11g BCAA pe, 45-50% post WO meal, 30/25% meal 2, 25/20% meal 3.
fed training: 30% pre WO (heb er dan meestal al 6u opzitten vandaar dit ipv 20/25%), 45/50% post WO, 25/20% meal 3.

totaal irrelevant maar just wondering [emoji14] window houd ik trouwens op 10-8u. maar net hoe het uitkomt. verschil rust/trainingsdagen 200/400 cals, verschil word gemaakt door carbs.

verder zit ik op 1-1,1g V/kg en 2,2-2,5 E/kg
Ik neem vooraf aan mijn training wat proteïne, en na mijn training pak in principe alle behoefte.

Zie foto [emoji1]

Overigens train ik 3 dagen per week, en 2 dagen waar ik cardio uitvoer, waarvan op 1 dag LISS en 1 dag HIIT.

Rustdagen is lagere voeding (1900kcal, 300gr eiwit, <30 carbs en 70 vet)

uploadfromtaptalk1433102368827.jpg

dus jij traint inprincipe altijd fasted, of alleen vandaag toevallig? (ok niet helemaal cuz proteine maar je begrijpt me)

op rustdagen zit jij onder je onderhoud dus. zelf doe ik altijd rust op onderhoud, training 200-300 erboven. meestal zon 10/15% zegmaar.

vetten heb je wel laag staan zie ik. als ik dat doe vind mn libido dat niet echt leuk.. zat eerst op 50 ofzo maar daarom verhoogd naar gewoon 1-1,2g/kg. rustdagen wil ik tot 1.5 gaan.

dus jij traint inprincipe altijd fasted, of alleen vandaag toevallig? (ok niet helemaal cuz proteine maar je begrijpt me)

op rustdagen zit jij onder je onderhoud dus. zelf doe ik altijd rust op onderhoud, training 200-300 erboven. meestal zon 10/15% zegmaar.

vetten heb je wel laag staan zie ik. als ik dat doe vind mn libido dat niet echt leuk.. zat eerst op 50 ofzo maar daarom verhoogd naar gewoon 1-1,2g/kg. rustdagen wil ik tot 1.5 gaan.
Ik train altijd 'fasted' inderdaad, geeft me voor mijn gevoel meer energie als met een maaltijd in me mik.

Op rustdagen inderdaad beneden onderhoud, ik heb 1 dag in de week, meestal vrijdag na de training dat ik PWO rond de 4000kcal naar binnen tik, en dan met name hoog in carbs (+-700gr). Dit omdat ik in het weekend 2 dagen onder onderhoud zit zodat glycogeen goed gevuld is voor de training van maandag avond.

Ik heb geen problemen met libido, dit komt omdat ik maar 3 dagen pw laag in vet zit en 4 dagen rond de 70gr.

Wel pak ik natuurlijk dagelijks me supps zoals visolie, multi, vitamine c+d en zma (voor slapen).

vind zelf trainen op een scoop BCAA ook heerlijk man. in het begin dacht ik dat word niks maar het tegendeel is bewezen. kracht ook geen probleem.

als die vetten geen probleem zijn moet je er idd lekker carbs voor in de plaats gooien. had het in die periode ook continu koud enzo haha, weet niet of het specifiek daarvan kwam maargoed.. houd het op 70-80g.

omegaatje 3 en multvit zijn idd nooit weg! :thumb:

vind zelf trainen op een scoop BCAA ook heerlijk man. in het begin dacht ik dat word niks maar het tegendeel is bewezen. kracht ook geen probleem.

als die vetten geen probleem zijn moet je er idd lekker carbs voor in de plaats gooien. had het in die periode ook continu koud enzo haha, weet niet of het specifiek daarvan kwam maargoed.. houd het op 70-80g.

omegaatje 3 en multvit zijn idd nooit weg! :thumb:
Koude problemen ken ik inderdaad wel, alleen daar komt overdag wat koffie/thee voor in de plaats. Gelukkig begint het warmer te worden, in de winter geen pretje haha..

Hoe lang doe je al IF? Ik deed het eigenlijk al best lang, zonder het door te hebben tot ik het hele 'protocol' tegenkwam op leangains. Echter geef ik me eigen draai er wel aan, alles strikt volgen maakt je gek. [emoji12]

ik loop nogsteeds met truien en me winterjas, vaak nog een shirt eronder :P ben volgens mij ook gewoon een fucking erge koukleun. destijds toen ik laag in vetten zat had ik constant kippenvel, maar het eigenlijk niet koud. alsof je koorts hebt weet je wel, ga je zweten enzo..

uh een jaartje ongeveer? past veel beter bij mijn levensstijl, in alle opzichten. appetite control, geen behoefte te cheaten, minder stress (maaltijden), meer energie, geniet veel meer van me maaltijden omdat ze telkens big ass zijn :D en noem zo nog maar wat dingen op. ben momenteel aan het cutten en ook daarvoor vnd ik het uitermate geschikt. vooral die appetite control is chill in tijden als deze.

Geef er zelf ook me eigen draai aan ja, houd van gevarieerd eten :) dat draagt ook flink bij aan t feit dat ik geen zin heb in cheats.

ik loop nogsteeds met truien en me winterjas, vaak nog een shirt eronder [emoji14] ben volgens mij ook gewoon een fucking erge koukleun. destijds toen ik laag in vetten zat had ik constant kippenvel, maar het eigenlijk niet koud. alsof je koorts hebt weet je wel, ga je zweten enzo..

uh een jaartje ongeveer? past veel beter bij mijn levensstijl, in alle opzichten. appetite control, geen behoefte te cheaten, minder stress (maaltijden), meer energie, geniet veel meer van me maaltijden omdat ze telkens big ass zijn :D en noem zo nog maar wat dingen op. ben momenteel aan het cutten en ook daarvoor vnd ik het uitermate geschikt. vooral die appetite control is chill in tijden als deze.

Geef er zelf ook me eigen draai aan ja, houd van gevarieerd eten :) dat draagt ook flink bij aan t feit dat ik geen zin heb in cheats.
Haha ik ken het, goosebumps all the time!

Grote meals vind ik ook veel flexer ipv die 3 happen om de 2,5/3u. Enige wat soms kut is is het thermische effect van eten.. Soms zweet ik me rot 's nachts . Ook last van? [emoji12]

Aha! Nu weet ik waar het aan ligt! Ik heb het tijdens de fast ook altijd koud! brrr zit nog steeds met een trui aan!

had ik ook last van. het viel me wel pas op toen ik op kantoor zat. meestal na 13 uur niet gegeten te hebben. uurtje na het eten krijg ik het weer warm.

Dat zelfde punt heb ik ook.
Eind van de ochtend krijg ik kippenvel en ijskoude klauwen. Heb er zelf geen last van maar als je dan iemand een hand geeft kijken ze altijd naar je hand
Uurtje na het eten is het altijd weg.

Alleen altijd super moe na de maaltijd.....

Misschien een domme vraag, maar als je nu je window hebt van 16:00 tot 00:00 zou het dan het beste zijn om je training te regelen zodat je tegen 16:00 klaar bent en nog 8u hebt om te eten, of kan je ook om 16:00 trainen maar dan heb je 1/2uur minder tijd om te eten.?

Het is geen geloof he..

Het moet het diëten of je levensstijl makkelijker maken.

Ikzelf eet heel de dag niet, train rond 16:30 voor 1,5-2u. en na mijn training eet ik alles. Ik doe ongeveer 1u over die hele maaltijd. En verder eet ik dan niet meer.

Maak het niet moeilijker dan het is.

Het is geen geloof he..

Het moet het diëten of je levensstijl makkelijker maken.

Ikzelf eet heel de dag niet, train rond 16:30 voor 1,5-2u. en na mijn training eet ik alles. Ik doe ongeveer 1u over die hele maaltijd. En verder eet ik dan niet meer.

Maak het niet moeilijker dan het is.

Haha ja wil het nu eenmaal zo goed mogelijk doen:d thanks voor je antwoord.

Ik eet van 13uur tot 21uur en train altijd om 17uur. Voor de training eet ik 2 maaltijden 40% van de cals en daarna eet ik 60% van me cals! Werkt tot nu tie al 17 weken prima in de cut! (-7,9kg)

Hoe gaan jullie om met honger dan?

Ik wil dit ook best eens gaan proberen, maar zodra ik opsta moet ik echt iets eten binnen 1-2 uur? Ik neem aan dat jullie hier in het begin ook last van hebben gehad?

Terug
Naar boven