AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Heb er 4 dagen last van ondervonden ongeveer, daarna nam het geleidelijk af. Nu heel de dag geen honger en na het trainen is het feest

Hier ook, de eerste week even wennen, maar zodra je gewend bent dan heeft je lichaam er geen problemen meer mee. Gewoon lekker water en koffie slurpen tijdens de fast.

Nu is het lekker minder stressvol doordat je niet hoeft te ontbijten enz.

paar dagen wennen inderdaad. Nu kan ik inmiddels zonder problemen switchen. in vakanties time ik anders en ga ik gewoon weer naar 13.00 uur, eigenlijk vrijwel zonder problemen.

Zelf had ik ook een paar dagen last van trek in de ochtend. Nu helemaal niet meer.
Vandaag 1 meal. Op trainingsdagen trek ik het niet om 1 maaltijd na de training te doen. Vind ~2500 cal in ene gewoon te veel.

Zelf had ik ook een paar dagen last van trek in de ochtend. Nu helemaal niet meer.
Vandaag 1 meal. Op trainingsdagen trek ik het niet om 1 maaltijd na de training te doen. Vind ~2500 cal in ene gewoon te veel.
Vond ik op het begin ook, maar daar raak je getraind in!

Honger heb je na een tijdje niet meer wanneer je in je fast tijd leeft. De eerste paar dagen is het wel wennen want je lichaam snapt niet goed wat er gebeurt. Ben je eenmaal gewend geraakt, verdwijnt dat. Onderdrukking van je hongergevoel is juist een van de eigenschappen van IF. Omdat je geen kcals naarbinnen werkt, wek je ook geen honger op (zo werkt het bij mij iig). Ik heb soms enkel wat honger nadat ik koffie op heb sochtends, maar dit trekt redelijk snel weg. En wanneer ik bijna me eerste meal pak kan het afentoe wat beginnen te brommen :D Toen ik nog 5-6x per dag at, wekte ik steeds honger op bij mezelf door die kleine schijt porties. Raakte ik nooit verzadigd van.

sgt; die grote meals zijn heerlijk manmmm

Honger heb je na een tijdje niet meer wanneer je in je fast tijd leeft. De eerste paar dagen is het wel wennen want je lichaam snapt niet goed wat er gebeurt. Ben je eenmaal gewend geraakt, verdwijnt dat. Onderdrukking van je hongergevoel is juist een van de eigenschappen van IF. Omdat je geen kcals naarbinnen werkt, wek je ook geen honger op (zo werkt het bij mij iig). Ik heb soms enkel wat honger nadat ik koffie op heb sochtends, maar dit trekt redelijk snel weg. En wanneer ik bijna me eerste meal pak kan het afentoe wat beginnen te brommen :D Toen ik nog 5-6x per dag at, wekte ik steeds honger op bij mezelf door die kleine schijt porties. Raakte ik nooit verzadigd van.

sgt; die grote meals zijn heerlijk manmmm
Precies dit!

ja, alleen koffie onderdrukt bij mij honger echt enorm. moet daar zelfs echt mee uitkijken als ik nog veel wil eten. Tijdens vasten ideaal.

Vraag me soms wel af wat nou wel en niet de vast breekt. Kokosolie schijnt te kunnen zeggen sommigen, maarja echt goeie bronnen bestaan niet op dit onderwerp.

''No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).''

Aldus Martin Berkhan

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

''No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).''

Aldus Martin Berkhan

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Dus 1 cal of 3 cal veranderd niks aan de fast?

1 tot 4 calorien niet. Maar een klein beetje kokosolie wss wel. Per ml/gram is dat ongeveer 9 cal.

Vandaag de 2e dag voor mij met IF. Moet zeggen dat het me best meevalt. Het is eigenlijk vooral in de avond dat ik echt honger heb. Mijn laatste maaltijd is tussen 7 en 8 uur en om 11 uur begint mijn maag hard te brommen. Gek genoeg heb ik 's ochtends nergens last van. Sterker nog, het onderbreken van het vasten is best lastig. Mijn eerste maaltijd is vrij klein.

Morgenochtend de eerste training op lege maag...ben benieuwd.

Vandaag de 2e dag voor mij met IF. Moet zeggen dat het me best meevalt. Het is eigenlijk vooral in de avond dat ik echt honger heb. Mijn laatste maaltijd is tussen 7 en 8 uur en om 11 uur begint mijn maag hard te brommen. Gek genoeg heb ik 's ochtends nergens last van. Sterker nog, het onderbreken van het vasten is best lastig. Mijn eerste maaltijd is vrij klein.

Morgenochtend de eerste training op lege maag...ben benieuwd.

Hoe ziet je schema eruit?

Ben wel benieuwd naar schema's, willen jullie ze delen?

Welk schema? Ik vast 16-18 uur, hangt maar net van de dag af. Eerste maaltijd is meestal tussen 12 en 2 en de laatste tussen 6 en 8.

Ben ondertussen ook al weer even IF aan het doen, bevalt erg goed. Window is van 12:30 tot 22:00 of zo, ben daar niet zo heel strikt in. Protons altijd 200+ gr, vetten laag op trainingsdagen en wat hoger op rustdagen.

Rustdagen tot 2200kcal en trainingsdagen 2600kcals. Dit nu een weekje, even kijken wat 't doet.

ik heb zelf mijn feeding window van 12:30 tot 20:30..
eerste maaltijd om 12:30 met ca 35% van de calorieën en macros.
Laatste maaltijd na het sporten tussen 18:30 en 20:30.
op rustdag hou ik dezelfde tijden aan..

Ik neem aan dat je die maaltijden die je pakt wel vooraf plant ivm macro's. Daar ben ik benieuwd naar vanwege de grote porties.

Ik zit in een redelijk diepe cut, dus de porties zijn niet al te groot.
Dit is min of meer mijn schema, moet nog wel wat aan gesleuteld worden.

oyNQ5Fs.jpg

Respect voor de mensen die Intermittent Fasting volhouden... Hoe zit het met kracht op trainingsdagen waar je niet eet?

Terug
Naar boven