Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Respect voor de mensen die Intermittent Fasting volhouden... Hoe zit het met kracht op trainingsdagen waar je niet eet?

Hoe bedoel je dat?

Op werkdagen waarop ik train eet ik 35% van de calorieën in de middag, dus ruim voor de training. Kracht is op die dagen goed.
In de vakanties train ik vaak fasted (op lege maag behoudens BCAA's) zelf ervaar ik dat ik tijdens die trainingen vaak juist meer kracht en energie heb.. Aan het eind van de training ben ik dan wel vaak helemaal leeg.

Hoe bedoel je dat?

Op werkdagen waarop ik train eet ik 35% van de calorieën in de middag, dus ruim voor de training. Kracht is op die dagen goed.
In de vakanties train ik vaak fasted (op lege maag behoudens BCAA's) zelf ervaar ik dat ik tijdens die trainingen vaak juist meer kracht en energie heb.. Aan het eind van de training ben ik dan wel vaak helemaal leeg.

Precies zoals jij 't uitlegde wilde ik weten, omdat ik zag dat mensen op een lege maag trainden. Ik las al verhalen dat het vooral wennen was, maar wilde weten of je kracht ook even goed was. Interessant om te lezen dat je op een lege maag juist meer kracht en energie hebt!

Precies zoals jij 't uitlegde wilde ik weten, omdat ik zag dat mensen op een lege maag trainden. Ik las al verhalen dat het vooral wennen was, maar wilde weten of je kracht ook even goed was. Interessant om te lezen dat je op een lege maag juist meer kracht en energie hebt!

Ik train ook fasted, en ik merk juist ook dat als ik enkel met BCAA train, ik veel energieker ben als dat ik bijvoorbeeld een maaltijd voor mijn training neem..

Het is op het begin vooral wennen, maar eenmaal gewend is het veel fijner dan met een meal in je mik vind ik..:D

Ben nu ook al 4 dagen bezig, 2 keer fasted getraind enja moet zeggen kracht is hetzelfde en energie ook dus valt al bij al mee.

Tja, aan de ene kant vergt vertering natuurlijk ook bloed. Aan de andere kant wordt voedsel omgezet naar energie.
'T zal dus inderdaad persoonlijk zijn waar jij het meeste baat bij hebt.
Persoonlijk vond ik fasted trainingen niet zo prettig. Een kleine maaltijd van zo'n 250 kcal bevallen prima.
Het is echter wel weer lang geleden geweest dat ik fasted heb getrained, dus wellicht binnenkort nogmaals proberen.

Ik denk dat het idd ook persoons afhankelijk is.
Zal met meerdere factoren te maken hebben: bf, grootte van spieren, conditie, mindset.
Althans dat is mijn theorie, geen idee of het klopt (of kan kloppen)

Ieder lichaamstype is anders, maar zelf vind ik dit ideaal. Ik doe de leangains protocol(16u vasten), nu een maandje bezig. Ben in deze maand van 17,1% naar 14,1% BF gegaan. Fasted trainingen zijn in het begin erg lastig, maar met BCAA´s en pre-workout gaan deze perfect. De maaltijden zijn redelijk groot, dus je moet ook wel van grote maaltijden houden.

Vandaag mijn eerste fasted training gedaan. Had behoorlijk honger vanmorgen, maar toen ik eenmaal begon met de training merkte ik niets meer. Kreeg wel wat kramp in mijn buikspieren aan het einde van de training. Had ruim voldoende vocht binnengekregen, daar kan het niet aan liggen. Zouden BCAA's daar bij helpen?

Bij een fasted training neem je altijd bcaa's van te voren. :eek:
Technisch gezien niet helemaal fasted maar toch.

Fasted training

Training is initiated on an empty stomach and after ingestion of 10 g BCAA or similar amino acid mixture. This "pre-workout" meal is not counted towards the feeding phase. Technically, training is not completely fasted - that would be detrimental. The pre-workout protein intake, with its stimulatory effect onprotein synthesis and metabolism, is a crucial compromise to optimize results. The 8-hour feeding phase starts with the post-workout meal.

Vandaag mijn eerste fasted training gedaan. Had behoorlijk honger vanmorgen, maar toen ik eenmaal begon met de training merkte ik niets meer. Kreeg wel wat kramp in mijn buikspieren aan het einde van de training. Had ruim voldoende vocht binnengekregen, daar kan het niet aan liggen. Zouden BCAA's daar bij helpen?
Bij fasted trainen BCAA'S inderdaad

Nadat ik 10g bcaa weggedronken heb is mn honger meteen gestild :thumb: daarnaast zijn ze belangrijk als je fasted traint.. verder kan k me geen situatie bedenken waarin bcaa's nuttig zijn. Hoeveel g bcaa nemen jullie trouwens? ik houd me altijd aan de 10g dose

Bij een fasted training altijd die 10 gram. Verder gebruik ik ze nooit.

nadat ik 10g bcaa weggedronken heb is mn honger meteen gestild :thumb: Daarnaast zijn ze belangrijk als je fasted traint.. Verder kan k me geen situatie bedenken waarin bcaa's nuttig zijn. Hoeveel g bcaa nemen jullie trouwens? Ik houd me altijd aan de 10g dose
10

welke BCAA's gebruiken jullie? :rolleyes:

Ultra pure micronized bcaa poeder van bodyenfit

body&fit :bang:

Ik heb die van qnt. Geen B&F shit meer voor mij

Ik heb BCAA van myprotein, maar geen idee hoeveel pillen/gram is :p

Ik heb Raw Iron Bcaa's.....zoooo lekker!! :O

Purple Wraath, al jaren :)

Terug
Naar boven