XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
Heb normaal ook nooit hoofdpijn. Maar het was mijn 1e dag if, weet niet of dat normaal is?

's Middags begonnen met eten, om 12.30 uur.
Daarna om 16.00 uur gegeten
Getraint van 18.00 tot 19.30
Laatste maaltijd om 20.15
totaal +/- 2200 kcal gegeten

De hoofdpijn begon om 11 uur. Nu is het weg, maar voel me redelijk licht in mijn hoofd.

dat licht in je hoofd zijn dat herken ik wel... Had ik ook de eerste dagen. Dat en wat honger aanvalletjes (bijna misselijk er van de eerste dag),maar dat werd snel beter. Hopelijk geldt dat ook voor je hoofdpijn.

Wel goed blijven drinken uiteraard.

dat licht in je hoofd zijn dat herken ik wel... Had ik ook de eerste dagen. Dat en wat honger aanvalletjes (bijna misselijk er van de eerste dag),maar dat werd snel beter. Hopelijk geldt dat ook voor je hoofdpijn.

Wel goed blijven drinken uiteraard.
Heb nu inderdaad al minder last als gisteren.

Hoe zit het eigenlijk met het volgende (maak me toch een beetje zorgen): Ik heb vandaag om 20:00 gegeten, en heb om 21:00 uur nog 45 min hardgelopen (niet echt hoge intensiteit, maar wel zweten). Ik eet dus tot morgenmiddag 12:30 niks meer. Treedt er dan echt geen spierverlies op?

Ramadan heeft niks met vasten te maken, hooguit vasten voor de buhne. Dus intermittent fasting is ook geen vasten. Het is een andere maaltijdfrequentie dan gewoonlijk. Wie niet goed reageert op 4-6 maaltijden per dag moet dat maar eens proberen.

Heb nu inderdaad al minder last als gisteren.

Hoe zit het eigenlijk met het volgende (maak me toch een beetje zorgen): Ik heb vandaag om 20:00 gegeten, en heb om 21:00 uur nog 45 min hardgelopen (niet echt hoge intensiteit, maar wel zweten). Ik eet dus tot morgenmiddag 12:30 niks meer. Treedt er dan echt geen spierverlies op?

Die maaltijd van 20:00 zat echt nog wel in je systeem om 22:00 dus dat zal heus wel mee vallen.

Persoonlijk probeer ik echter wel mijn cardio zo in te plannen dat het valt voor mijn eerste maaltijd om meer profijt te hebben van het verbranden op een lege maag.

Ja normaal train ik rond 18:15 en eet ik om 20:00 mijn laatste maaltijd. Vond dit vrij zwaar, hardlopen en dan niks eten.

mag je eigenlijk koffie drinken voor de tijd dat je eet? (ik eet van 1u tot 8u) en vind dit helemaal niet moeilijk meer, doe het al best een tijd, merk niet veel verschil of zoiets ook, doe ik iets fout?

Ja, dingen zoals thee, water, koffie, cola light (al is dit niet zo gezond) zijn toegestaan.

Ja, dingen zoals thee, water, koffie, cola light (al is dit niet zo gezond) zijn toegestaan.

hoezo is cola light ongezonder dan koffie ?

Anyways, dat heeft NIETS met IF te maken. Als er geen calorieën in zitten mag je het hebben. Alleen wanneer je er melk en *EEK* suiker in gaat gooien.. dan wordt het al snel niet meer "toegestaan". (klein beetje creamer moet kunnen, maar geen koffie verkeerd ervan maken.)

hoezo is cola light ongezonder dan koffie ?

Anyways, dat heeft NIETS met IF te maken. Als er geen calorieën in zitten mag je het hebben. Alleen wanneer je er melk en *EEK* suiker in gaat gooien.. dan wordt het al snel niet meer "toegestaan". (klein beetje creamer moet kunnen, maar geen koffie verkeerd ervan maken.)
Bedoelde alle ingredienten die in frisdrank (en dan niet specifiek in light) zitten. Kun je beter thee of koffie drinken.

Ramadan heeft niks met vasten te maken, hooguit vasten voor de buhne. Dus intermittent fasting is ook geen vasten. Het is een andere maaltijdfrequentie dan gewoonlijk. Wie niet goed reageert op 4-6 maaltijden per dag moet dat maar eens proberen.

???
Wat is jouw definitie van vasten dan?
IF is wel vasten, alleen duurt de vast tussen de 16 en 18 uur.
En dat is maar goed ook, want met langer vasten ga je niet alleen lichaamsvet verbranden maar ook het vet in je spiermassa.

Hoe dan ook....ieder zijn definitie. Ik vind 18 uur niets eten echt wel 'vasten'.;)

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:14 ----------

Bedoelde alle ingredienten die in frisdrank (en dan niet specifiek in light) zitten. Kun je beter thee of koffie drinken.

Ik zou me alleen over de suiker in niet-light frisdranken zorgen maken. Verder zie ik geen probleem met cola light o.i.d.

4e dag IF nu. Gaat een stuk beter als op de 1e adg merk ik. Ik heb ook geen last hoofdpijn meer. Net even een uur hardgelopen. Ben blij als ik om 13:00 eindelijk mag eten. Honger als een paard.

Houden jullie dan ook altijd hetzelfde eetwindow aan of ligt hij in het weekend bijvoorbeeld later?

Btw tijdens mijn vast periode kunnen 2/3 van die suikervrije kauwgommetjes toch niet zoveel kwaad?

Laatst bewerkt:
Houden jullie dan ook altijd hetzelfde eetwindow aan of ligt hij in het weekend bijvoorbeeld later?

Altijd zelfde eetwindow, maar als ik morgen bvb wat vroeger wil beginnen eten, stop ik vandaag een uurtje vroeger :D

Wat ook niet helemaal duidelijk voor me is, zijn de refeeds met IF. Wordt er met refeeds gewoon de trainingsdagen bedoeld waarbij je 25% extra boven op je onderhoud eet en veel carbs of een echte refeed met nog meer kcal en carbs?

Wat ook niet helemaal duidelijk voor me is, zijn de refeeds met IF. Wordt er met refeeds gewoon de trainingsdagen bedoeld waarbij je 25% extra boven op je onderhoud eet en veel carbs of een echte refeed met nog meer kcal en carbs?

dat eerste.

Voor een ECHTE refeed (tm) moet je veel langer zonder eten (carbs met name) geleefd hebben. 5 dagen low carb dieet, DAN ben je toe aan een echte refeed met een hele shitload aan carbs. Bij IF lijkt het alleen maar op een refeed omdat je relatief veel eet in relatief korte periode. Het is meer een feestje (feast) dan een refeed.

Duidelijk thanks.

Ik heb op leangains.com btw niet echt een duidelijk voorbeeld over training kunnen vinden. Ik weet wel dat er met minder volume getraind moet worden, vroeger trainde ik gewoon 4 dagen per week split met bijvoorbeeld 16 sets voor grote spiergroepen en 8/12 voor de kleinere. Hoe zal ik dit nu aanpakken?(Blijf het liefst wel split trainen en 4x per week)

Laatst bewerkt:
Duidelijk thanks.

Ik heb op leangains.com btw niet echt een duidelijk voorbeeld over training kunnen vinden. Ik weet wel dat er met minder volume getraind moet worden, vroeger trainde ik gewoon 4 dagen per week split met bijvoorbeeld 16 sets voor grote spiergroepen en 8/12 voor de kleinere. Hoe zal ik dit nu aanpakken?(Blijf het liefst wel split trainen en 4x per week)

Had je dit gezien:

http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html

Terug
Naar boven