AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Heb ook een poos gehad dat ik erg moe werd na de eerste maaltijd.
Ik heb toen, op advies van hier, mijn koolhydraten verminderd en dat hielp aanzienlijk.

Mijn inziens zijn er een paar oplossingen voor:
- niet eten tot na de training;
- later eten, bijvoorbeeld om 3 uur pas, kan dan wel gebeuren dat je inkakt in de gym;
- minderen van koolhydraten;

Fasted trainen, kom je thuis, eet je je big ass meal van de dag en dan lekker in slaap poffen op de bank. Niks mis mee :D

2800 calorieen in 1 maaltijd:eek:

Alles in een maaltijd redt ik persoonlijk niet..
Heb dan daarna serieus buikpijn tot een uur of 2 's nachts

lijkt me dat je maag dan ook keihard uitrekt van het volume alleen al

s'avonds pre-workout vind ik niks. caffeine neem ik max om 3 uur. ik heb ook geen problemen met trainen (train rond 18 uur), het is meer dat ik men concentratie verlies achter een bureau voor een computer, terwijl ik fasted super lekker bezig ben.
dat window verplaatsen is ook lastig, dan heb ik een erg kort eet window.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik gewoon is fatsoenlijk moet slapen ipv 10x wakker worden haha.

---------- Toegevoegd om 18:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------

Haha dat is inderdaad ook een soort van oplossing.
Wij hebben op kantoor gratis lunch tussen 12.00 en 13.00, maar enkel brood, daar ben ik dus al vanaf gestapt. Neem nu altijd smoothies mee met havermout en stukken kip(los, niet in de smoothie..) of een bak rijst met kip. Eet ook altijd veel nootjes onder werktijd.

Lees je in op Carb backloading. Sluit aan op IF en is overdag heel relaxt omdat je op eiwitten en vetten werkt.

Ik weet wat dat is. Het lijkt mij persoonlijk niks omdat ik gezonde voeding erg belangrijk vind en dus niet wil leven op donuts, snoep en pizza:( maar meer vet en minder KH overdag kan natuurlijk nooit kwaad.. al weet ik dan wel niet goed wat ik mee moet nemen naar kantoor..

Ik weet wat dat is. Het lijkt mij persoonlijk niks omdat ik gezonde voeding erg belangrijk vind en dus niet wil leven op donuts, snoep en pizza:( maar meer vet en minder KH overdag kan natuurlijk nooit kwaad.. al weet ik dan wel niet goed wat ik mee moet nemen naar kantoor..
Vlees (kip, kalkoen bijv) vis (koolvis, zalm, tonijn, makreel):noten, oliën (olijf, kokosolie), groene groentes. Valt genoeg te variëren!

ja daar heb je gelijk in. Maar die smoothies zijn echt chil om mee te nemen en achter je bureau op te drinken.
Ik hou het vandaag wel bij vlees en noten. Moet nog wel is van die saaie ongebrande amandelen en cashew noten inslaan, beter dan die geroosterde met veel zout vd ah.

Dan ga je carb backloading doen met gezonde producten. Het principe dat je je koolhydraten en vetten niet tegelijkertijd inneemt kan je ook toepassen met IF. Daarmee ontwijk je dus die dip.

bedankt voor de info. Beviel gisteren wel eigenlijk. Ik probeer de KH voortaan over te slaan in ieder geval tot na de training.

bedankt voor de info. Beviel gisteren wel eigenlijk. Ik probeer de KH voortaan over te slaan in ieder geval tot na de training.
Overdag op eiwit+vet geeft veel meer energie zonder dip inderdaad. Koolhydraten in de avond na het trainen zorgt er ook voor dat je de dip hebt als je gaat slapen.. naar mijn inziens ideaal

Overdag op eiwit+vet geeft veel meer energie zonder dip inderdaad. Koolhydraten in de avond na het trainen zorgt er ook voor dat je de dip hebt als je gaat slapen.. naar mijn inziens ideaal

Klopt helemaal!
Ik doe nu ook ruim een week alleen eiwitten en vetten overdag, en eind middag om 5u trainen.
En daarna eet ik pas mn koolhydraten, en suikers :D
En bevalt prima en word droger ook

Kunnen jullie ook je voedings schema's posten?
Kijken hoe jullie dat invullen in die 8 uur. Graag met tijden en training tijd.

Kunnen jullie ook je voedings schema's posten?
Kijken hoe jullie dat invullen in die 8 uur. Graag met tijden en training tijd.

je moet je niet zo aan timing vastklampen.. staat ook een stuk over op leangains geloof ik. als ik 1 meal pre WO protocol volg, neem ik 30-35% cals 2-4 u pre WO (redelijk hoog omdat ik er dan al een uur of 5-7 fast op heb zitten) 1-2u na trainen 50% pre WO meal en rond een uur of 10 20%.

Als je fasted traint, gewoon 1-2u erna 50% meal, 30% en 20% voor me fast weer begint. Je kan met die hoeveelheden spelen als je bijv. liever savonds hoe dan ook je grootste meal wilt pakken (ivm familie ofzo)

trainingsdag: 10gr bcaa's voor de training)
http://www.uploadarchief.net/files/download/trainingsdag 1.png
trainingsdag: 10gr bcaa's voor de training)
http://www.uploadarchief.net/files/download/trainingsdag 2.png
rustdag:
http://www.uploadarchief.net/files/download/rustdag 1.png

trainingsdag is meer KH en rustdag meer vet en geen granen. tijden weet ik niet precies, maar 8 uur window. verdeeld in 3 of 4 eettijden.
Ziet er goed uit!
handig om te zien hoe andere het invullen.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

je moet je niet zo aan timing vastklampen.. staat ook een stuk over op leangains geloof ik. als ik 1 meal pre WO protocol volg, neem ik 30-35% cals 2-4 u pre WO (redelijk hoog omdat ik er dan al een uur of 5-7 fast op heb zitten) 1-2u na trainen 50% pre WO meal en rond een uur of 10 20%.

Als je fasted traint, gewoon 1-2u erna 50% meal, 30% en 20% voor me fast weer begint. Je kan met die hoeveelheden spelen als je bijv. liever savonds hoe dan ook je grootste meal wilt pakken (ivm familie ofzo)
Nee is ook zo.
Ik kijk nu echt op de klok haha.
Heb nu window van 4 uur.
Maar wel 3 x appel met shake
Om 10 uur 12:30 en 15:00

16:00 pre meal
En 19:00 post meal
En 22:00 nog kwark.

Dit is goed te doen in de cut iig.

dat is alsnog 6u. maar met 3 appels en shake breek je je fast wel. wek je op die manier geen enorme honger bij jezelf op?

voor zowel cut als bulk vind ik het fijn :thumb:

Ziet er goed uit!
handig om te zien hoe andere het invullen.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

Nee is ook zo.
Ik kijk nu echt op de klok haha.
Heb nu window van 4 uur.
Maar wel 3 x appel met shake
Om 10 uur 12:30 en 15:00

16:00 pre meal
En 19:00 post meal
En 22:00 nog kwark.

Dit is goed te doen in de cut iig.

Dit is geen if. Je breekt hiermee de fast, niet echt de bedoeling lijkt me.

Terug
Naar boven