MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Wat zijn dan de voordelen/nut/gedachtehang die nu teniet worden gedaan oh koning kennis?
En Martin Berkhan kan misschien mooie artikelen schrijven waar mensen een stijve van krijgen maar om hem nu als enige bron van objectieve kennis te nemen is ook kortzichtig.

Als je IF niks vind, kom je hier dan doen en de wijsneus spelen? Wat jij misschien hebt met mealtiming (om de 2u eten anders vallen de kgs eraf toch) hebben gasten die IF volgen dat met Fast\feed protocol. Ieder z'n ding. En ja ik geloof erin omdat ik het voor mij veel voordelen bied. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Feit is wel dat het steeds populairder word dus kennelijk werkt het.. :) mensen zijn er zeer over te spreken.Ook zijn er hier en daar onderzoeken geweest naar het eea wat met IF te maken heeft waar het dieet positief uit komt rollen.

Het past bij je of niet.. Levensstijl speelt een grote rol vind ik.

Verder zit ik nu op me telefoon en heb geen zin uitgebreid te reageren. Over het nut en de gedachtegang achter het dieet zeg ik Google.

Dit +1 Clen zal iets bijdragen in vetverbranding, net als bij een ander dieet. Echt veilig is het niet daarom is het ook verboden in Nederland en staat het op de dopinglijst. Het zogenaamde anabole effect hiervan is nooit aangetoond bij mensen, dus laat ik buiten beschouwing. Zelf gebruik ik Ripped!, dit is tevens het enige product van B&F wat ik in mijn kastje heb staan.. Of het werkt geen idee.. ik heb er geen last van of train er niet minder door dus knal hem lekker door.. wat betreft de BCAA's: Deze neem ik zelf alleen voor een fasted training. Verder nooit.. is ook niet nodig omdat de eiwitten in m'n twee maaltijden verwerkt zitten. info hier

Ik ken de werking van clen, daarom ook net mijn vraag over BCAA's. Aangezien clen de hartslag verhoogt gaat de vetverbranding dus ook omhoog. Hierbij gaat je lichaam dus misschien ook energie weghalen uit je spiercellen?
Misschien heeft er iemand hier al ervaring met clen + IF?

Ik ken de werking van clen, daarom ook net mijn vraag over BCAA's. Aangezien clen de hartslag verhoogt gaat de vetverbranding dus ook omhoog. Hierbij gaat je lichaam dus misschien ook energie weghalen uit je spiercellen?
Misschien heeft er iemand hier al ervaring met clen + IF?

Energie uit je spieren is niet zomaar weg.
Pas na 2 uur dezelfde beweging op middel tot hige weerstand zorgt voor een depletion.
In de ochtend, eind van de vast, heeft je lichaam genoeg energie opgeslagen om te kunnen werken. Dat is tevens ook de tijd dat je lichaam voornamelijk vet verbrand.
Energie zal dus in grote lijnen uit vet worden gehaald.

Voor je workout neem je de BCAA's en ben je gedekt.
Ik heb hiervoor ipv ripped, efedrine met caffeine gebruikt. Geen spierschade of wat dan ook. Dus clen moet ook kunnen.

Als je IF niks vind, kom je hier dan doen en de wijsneus spelen? Wat jij misschien hebt met mealtiming (om de 2u eten anders vallen de kgs eraf toch) hebben gasten die IF volgen dat met Fast\feed protocol. Ieder z'n ding. En ja ik geloof erin omdat ik het voor mij veel voordelen bied. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Feit is wel dat het steeds populairder word dus kennelijk werkt het.. :) mensen zijn er zeer over te spreken.Ook zijn er hier en daar onderzoeken geweest naar het eea wat met IF te maken heeft waar het dieet positief uit komt rollen.

Het past bij je of niet.. Levensstijl speelt een grote rol vind ik.

Verder zit ik nu op me telefoon en heb geen zin uitgebreid te reageren. Over het nut en de gedachtegang achter het dieet zeg ik Google.

'Mag' ik hier alleen komen als ik IF wel iets vind dan?

Ik heb 2x5 maanden aan IF gedaan en was er toen ook best wel tevreden mee. Echter bij mij werkt het alleen de eerste 1 á 2 maanden. Daarna vallen voor mij veel voordelen weg.
Zo heb ik bijvoorbeeld tijdens de fast gewoon altijd honger en ben ik nog steeds op de klok aan het kijken tot ik eindelijk eens wel mag eten. Ook is mijn maag na 2 maanden wel gewend geraakt aan grote maaltijden zodat ik ook met bijvoorbeeld 400gr groente, 150 gram rijst en 200gr kip nog steeds niet echt verzadigd raak. Ook het gemak dat je niet meer zoveel rekening meer hoeft te houden met je dieet en het meenemen van maaltijden heb ik nooit echt gemerkt.
Ik doe het nu dus niet meer en zal het ook niet meer voor langere tijd gaan volgen. Het heeft me verder wel wat meer de ogen geopend op het gebied van IIFYM, maaltijdperiodes en hoeveelheden want om de 2 uur 23,4gr eiwit is idd bullshit.

Nu eet ik 4xp/d een maaltijd van 700kcal en dat is voor mij het meest ideale.

Ik heb gereageerd omdat ik vond dat uit de reacties bleek dat veel mensen die aan IF zitten net zo vastgeroest zitten en persé regels willen volgen dan wat ze anderen met een 2-uur-eetschema verwijten.

Ik heb gereageerd omdat ik vond dat uit de reacties bleek dat veel mensen die aan IF zitten net zo vastgeroest zitten en persé regels willen volgen dan wat ze anderen met een 2-uur-eetschema verwijten.

Heeft niks met vastgeroest te maken, maar met feiten.
Het is principe van IF is dat je een groot deel van de dag vast. Als iemand zegt aan IF te doen maar vervolgens zegt dat hij eet van 10.00 tot 22.00, klopt het niet wat hij zegt. Ik zeg niet dat het slecht is om gewoon de hele dag door te eten.

hallo,

Ik ben sinds een paar dagen ook begonnen met IF naar veel succes verhalen op verschillende forums te hebben gelezen. De flexibiliteit en niet hele dag bezig zijn met plannen van maaltijden zijn voor mij belangrijkste redenen van IF.
Alleen ik heb een vraag over het eiwit inname. Ik dacht dat het altijd belangrijk was dat je niet teveel eiwit in een keer nam omdat je lichaam het niet kan opnemen, zelfs in de biologie boek van mijn vriendin staat dat zo beschreven, echter ik merk dat het verdelen van eiwitten niet praktisch is met IF.
Hoe doen jullie dat ?
En nog iets, mijn eet periode is van 12 tot 20:00, echter ik ervaar veel honger snachts dat ik niet lekker slaap, is dit normaal, ik eet ongeveer 200-300 kcal onder behoefte omdat ik bezig ben vet kwijt te raken.

hallo,

Ik ben sinds een paar dagen ook begonnen met IF naar veel succes verhalen op verschillende forums te hebben gelezen. De flexibiliteit en niet hele dag bezig zijn met plannen van maaltijden zijn voor mij belangrijkste redenen van IF.
Alleen ik heb een vraag over het eiwit inname. Ik dacht dat het altijd belangrijk was dat je niet teveel eiwit in een keer nam omdat je lichaam het niet kan opnemen, zelfs in de biologie boek van mijn vriendin staat dat zo beschreven, echter ik merk dat het verdelen van eiwitten niet praktisch is met IF.
Hoe doen jullie dat ?
En nog iets, mijn eet periode is van 12 tot 20:00, echter ik ervaar veel honger snachts dat ik niet lekker slaap, is dit normaal, ik eet ongeveer 200-300 kcal onder behoefte omdat ik bezig ben vet kwijt te raken.
Window later zetten op de dag.

hallo,

Hoe doen jullie dat ?

Maak er idd 14:00-22:00 van oid. Doe het zelf trouwens ook zo. En ik lees dat je net een paar dagen bezig bent, dan is het hoe dan ook nog even wennen.

14.00: 30 gr eiwit
15.00: 30 gr eiwit
16.00: 30 gr eiwit
17.00: 30 gr eiwit
18.00: 30 gr eiwit
19.00: 30 gr eiwit
20.00: 30 gr eiwit
21.00: 30 gr eiwit
22.00: 30 gr eiwit

:roflol: sure troll

die eiwitinname is achterhaalde lulkoek. met IF ligt dat ook nog net ietsje anders.. het ligt ook aan jouw protocol (fasted/1 pre WO > train, 2 pre WO > train) hoe je je maaltijden en macro's invult. Je grootste meal (post WO dus) zal normaliter automatisch meer k/e/v bevatten dan je pre WO meal of maaltijd voor je naar bed gaat aangezien die 1.5-2x zo klein is.

zelf zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat op de meest optimale manier kunt invullen. maak me daar ook niet druk om. alle 3 mijn maaltijden bevatten in verhouding met het aantal calorieen gewoon evenveel k/e/v. Enkel mijn laatste maaltijd voor het slapengaan bevat veel eiwit in verhouding tot het aantal calorieen omdat kwark.

Hey, ben pas begonnen met proteineshakes te nemen. (om bij te komen). ben al 4dagen bezig en zie weinig verschil .. iemand tips voor wat caloriebommen ? Wil makkelijk 3000kcal per dag behalen ..

Pindakaas, dextrose, havermout, olijfolie, chocola, ben en Jerry's, pizza, patat, mayonaise, satesaus, snoep, pannenkoeken met stroop. Kidneybonen, rijst, brood, suiker, ect

Hey, ben pas begonnen met proteineshakes te nemen. (om bij te komen). ben al 4dagen bezig en zie weinig verschil .. iemand tips voor wat caloriebommen ? Wil makkelijk 3000kcal per dag behalen ..

als je die shakes maakt om bij te komen, gooi je er beter een berg kh/vetten/prot in ipv alleen proteine. en na 4 dagen ga je idd weinig verschil zien, bijna onmogelijk om op zo'n korte tijd lichamelijke veranderingen te kunnen waarnemen. tenzij je veel en veel te snel gaat, dat is net niet de bedoeling lijkt me.

dus een weightgainer kan best; chocomel, havermout(poeder/vlokken), melk, pindakaas, eieren, banaan, proteine enz. bevatten. alles in de blender en lekker wegdrinken.

Doe zelf 1,5 maand aan IF en ben van 18% BF naar 13,6% BF gegaan. Heel veel spier behouden, dus ben daar wel blij mee. Kom nu tegen een plateau aan, maar ik probeer nu het aantal kcal te verlagen, op andere tijden te trainen of wat HIIT cardio toe te voegen.

Het is echt een aanrader, maar elk lichaam reageert er anders op. Veel mensen zien dit als een lifestyle, en het is ook wel echt vet en biedt veel voordelen, maar toch zou ik graag macros willen leren tellen.

Terug
Naar boven