AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik heb mijn feeding window vanaf 1u voor het trainen (meestal 16:00) tot na de training 20:00, en daarin eet ik alle macro's. Nooit last dat ik het niet haal, ik kan zelfs in 1 maaltijd 3500/4000kcal eten en dan nog honger....

Daarbij eet ik:

1u voor trainen: shake met 40gr whey, 15gr caseïne.

45 min na training: volledige maaltijd met 500gr kip (bereid gewogen) en 400gr jasmijn rijst (onbereid gewogen)

dan om 20:00: 150gr tonijn met olijfolie.

[emoji1]

Om de dag de rijst met 200gr verlagen, dus ik cycle. En op vrijdag knal ik bovenop de high carb dag nog eens 4-6 halve stokbroden met vruchtenhagel, zonder boter natuurlijk! [emoji108]

4u... hij is maar gek :D heb je daar een reden voor of?

zoveel cal in 1 maaltijd gaat mij never lukken dan klap ik uit elkaar denk. eet nu sowieso weinig, aan de cut :( i crie evrytiem. doorgaans zit ik tussen de 6 en 8u, bevalt me prima. enkel deze periode wat langer soms ivm werk.

denk ook niet dat ik het chill vind om alles in zo'n korte tijd weg te werken. vind het altijd fijn om meal 1 zo'n anderhalf tot 2u te laten zakken alvorens te gaan trainen. 20min onderweg naar de gym. bereid ook nooit meals van te voren, ben dagelijks best veel/lang bezig met het maken van meals. niet dat dat erg vind, leuk zelfs. alles op het gemak :rolleyes:

edit; waarom jasmijnrijst trouwens, bevalt die beter dan andere varianten? ben zelf laatst overgestapt van witte naar zilvervlies omdat ik wat probs kreeg met stoelgang/darmen ivm vezels.

4u... hij is maar gek :D heb je daar een reden voor of?

zoveel cal in 1 maaltijd gaat mij never lukken dan klap ik uit elkaar denk. eet nu sowieso weinig, aan de cut :( i crie evrytiem. doorgaans zit ik tussen de 6 en 8u, bevalt me prima. enkel deze periode wat langer soms ivm werk.

denk ook niet dat ik het chill vind om alles in zo'n korte tijd weg te werken. vind het altijd fijn om meal 1 zo'n anderhalf tot 2u te laten zakken alvorens te gaan trainen. 20min onderweg naar de gym. bereid ook nooit meals van te voren, ben dagelijks best veel/lang bezig met het maken van meals. niet dat dat erg vind, leuk zelfs. alles op het gemak :rolleyes:
Ik vind het heerlijk zo, nooit omkijken naar eten. Shake in de tas, als ik richting huis ga drink ik die. Na het trainen eten, hoef ik niet te slepen met voeding. Dat is de voornaamste reden. Geen zin om een extra tas mee te nemen met alle bakjes.. altijd zo'n gedoe.

Ik combineer IF met carb backloading. Ik vind het ideaal, stap er nooit meer vanaf. [emoji4]

ieder zo zijn voorkeur. over dat eten meeslepen heb je gelijk maarja, fl**ker zelf altijd alles in 1 bak, is goed te doen.

carb backloading ben ik niet bekent mee man, dat word toch vnl gebruikt tijdens cutten? cycle zelf ook cals (kh), enkel tussen trainings- en rustdagen. gewoon het bekende high fat/low carb verder geen fancy shit ofzo.

ieder zo zijn voorkeur. over dat eten meeslepen heb je gelijk maarja, fl**ker zelf altijd alles in 1 bak, is goed te doen.

carb backloading ben ik niet bekent mee man, dat word toch vnl gebruikt tijdens cutten? cycle zelf ook cals (kh), enkel tussen trainings- en rustdagen. gewoon het bekende high fat/low carb verder geen fancy shit ofzo.
Je kunt het eigenlijk altijd gebruiken. Het is meer dat je alle carbs na je training knalt omdat de spieren na zware kt gevoelig zijn voor glucose, en dit door middel van hogere gi carbs zoals witte rijst e.d. snel wordt gevuld, en er nauwelijks fatgain aan te pas komt. Bij mezelf merk ik trouwens niets aan fatgain, blijf mooi rond de 7-8%, heel het jaar door, en dat vind ik prima. Daarbuiten maak ik wel krachtwinst en hoor af en toe van mensen dat ik nog steeds groei, dus prima dan toch haha.

En het lekkere is, in de cut kan je soms ook gewoon dirty loaden zoals wit stokbrood met vruchtenhagel, of lange vingers, jellybeans etc [emoji1] , zolang je het vet maar minimaal houdt.

Je kunt het eigenlijk altijd gebruiken. Het is meer dat je alle carbs na je training knalt omdat de spieren na zware kt gevoelig zijn voor glucose, en dit door middel van hogere gi carbs zoals witte rijst e.d. snel wordt gevuld, en er nauwelijks fatgain aan te pas komt. Bij mezelf merk ik trouwens niets aan fatgain, blijf mooi rond de 7-8%, heel het jaar door, en dat vind ik prima. Daarbuiten maak ik wel krachtwinst en hoor af en toe van mensen dat ik nog steeds groei, dus prima dan toch haha.

En het lekkere is, in de cut kan je soms ook gewoon dirty loaden zoals wit stokbrood met vruchtenhagel, of lange vingers, jellybeans etc [emoji1] , zolang je het vet maar minimaal houdt.

aha, snap het al denk ik. je traint op ong 10% van je dagelijkse calorieinname, en knalt er na KT zo'n 80% in? met vnl snelle kh/suikers icm met IIFYM. inprincipe het fasted training protocol, dat je na je workout je grootste meal hebt. maar je houd vetten laag zeg je, dit doe je dan niet iedere dag lijkt me? aangezien je (wss) 80-90g fat/dag tot je neemt?

Ik heb het eigenlijk een beetje verdraaid. Hoe het protocol is, is dat je je ontbijt overslaat, dan rond 11-12u tot aan de training eiwitten + vet eet. Het aantal maaaltijden day je eet is aan jou, als je je macro's maar haalt. Je moet gewoon wachten met carbs tot na de training, en het liefst carbs met een hoge gi. En of dat je dat dirty of clean doet maakt niet uit.

Ik heb het boek eventueel, leest makkelijk weg. Mocht je het willen, stuur me een prive bericht met je mail, stuur ik hem naat je toe. (PDF), dus kan hem hier niet plaatsen.

ik eet tegenwoordig wel gezonde vetten tijdens de ''fast''. kokosolie & biologische grasboter.
Ben benieuwd wat dit doet. Kwam hierop door de website www.bulletproof.com (opgepast staat veel BS op om hun producten te verkopen).

Het zorgt er in ieder geval voor dat je op vetverbranding loopt, ketose dus, dit heeft dus nog steeds dezelfde voordelen zoals verhoogde insuline respons en door deze verhoogde insuline gevoeligheid dus weer meer hgh.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.328
Vetten eten tijdens de fast is geen vasten, dus ook geen IF.

Inderdaad. Dat zou icm eiwitten beter in het kader van carb backloading passen. Overdag vetten + eiwitten en 's avonds (bijv post-workout) meer koolhydraten.

ja dat was in eerste instantie ook mijn gedachte.

Waar het mij om gaat is de voordelen van IF bereiken (betere focus, meer HGH, betere insuline respons, gemak, etc).
Vandaar bevind ik en deze post zich in dit topic.

Echter, de methode met het drinken van ''bulletproof coffee'' zoals het op de site wordt genoemd, het drinken van koffie met daarin opgelost bepaalde type vet zoals grasboter en kokosolie (deze typen vet bezitten nagenoeg enkel verzadigde vetzuren met mct ketens die niet worden opgenomen door je lichaam, maar wel kunnen worden gebruikt als energiebron) leek me wel het onderzoeken/proberen waard.

Voor zover ik kan vinden op het internet en dan vooral de bulletproof fora en bodybuilding websites is dat het eten(drinken) van deze vetten geen consequenties heeft mbt IF. Sterker nog, volgens veel aanhangers van dat hele bulletproof gebeuren heb je juist nog meer energie. uiteraard kan ik hier geen uitsluitend oordeel over geven, helaas is er op het hele gebied van IF weinig research.

Ik moet wel zeggen, ik doe het nou een paar dagen en ik weet dat ik dit nooit placebo vrij kan zeggen, maar zo'n bak pleur met kokosolie en bio grasboter geeft wel een flinke energiestoot aan het begin van de dag.

Het gaat hier dus zeker niet zomaar om het eten van vetten en al helemaal geen eiwitten. Echt puur bepaalde typen vet die dus de vast niet breken.

http://www.bulletproofexec.com/bulletproof-fasting/
[Link niet meer beschikbaar]

Ik lees dat een hoop mensen voor de training toch eten. Nu heb ik weer begrepen dat het goed is om op nuchtere maag te trainen. Wat is nou waar? Ik train voor vetverlies en spieropbouw.

Je moet allen voor de training eten als je merkt dat je training kut gaat zonder eten.

Ik lees dat een hoop mensen voor de training toch eten. Nu heb ik weer begrepen dat het goed is om op nuchtere maag te trainen. Wat is nou waar? Ik train voor vetverlies en spieropbouw.
Trainen op een nuchtere maag heeft volgens Martin Berkhan de voorkeur.

Ik werk zelf tot 4 en kan pas om 5 uur bij de gym zijn. Dan een uurtje sporten en weer naar huis maakt mijn eerste maaltijd rond half 7/7 uur.
Als ik dan al mijn calorieën moet eten voor het slapen gaan heb ik onwijze buikpijn (zit gewoon te vol)
Ik heb daarom gekozen om mijn eerste maaltijd om half 1 al te doen en deze bestaat uit ongeveer 35% van mijn calorieën.

Helemaal nuchter trainen is geen goed idee, nadelig en onnatuurlijk.

Training is initiated on an empty stomach and after ingestion of 10 g BCAA or similar amino acid mixture. This "pre-workout" meal is not counted towards the feeding phase. Technically, training is not completely fasted - that would be detrimental. The pre-workout protein intake, with its stimulatory effect on protein synthesis and metabolism, is a crucial compromise to optimize results

Wat is zoal de duur die men aanraad om IF vol te houden?

Nu: 81-82 kg s'morgens met zon 20-23% bf en zou toch lager willen gaan zitten.

Kan je ook bv. 1 maand if doen en dan weer paar weken niet en dan weer wel?
Hoe zit het met cheatmeals ? En moet je BCAA's nemen in de uren dat je niet eet? Thx for those last things I need to know.

Ah en nog dit... ik ga vaak s'ochtends joggen en dat is meestal 40 min of meer... hoe moet ik er dan voor zorgen dat ik niet eiwit ga branden?

thx for the info guys

Martin Berhkan zei:
I argued that the need for pre-workout protein intake was due to this being a case where the benefits (increased protein synthesis) simply outweighted the negatives (insulin increase; low insulin being a determinant of the fasting state). It's also known that BCAAs independently affects the same myogenic pathway through which fasted training may increase protein synthesis in response to post-workout nutrition.

On the whole, the scientific evidence that speaks in favor of pre-workout protein for increased protein synthesis and muscle growth is strong. Some researchers even speculate that it may be just as important as post-workout protein intake.

Zorg dus liever dat je in ieder geval wat eiwit binnen hebt.

Trainen op bcaa of whey is idd verstandig

Trainen op een nuchtere maag heeft volgens Martin Berkhan de voorkeur.

Ik werk zelf tot 4 en kan pas om 5 uur bij de gym zijn. Dan een uurtje sporten en weer naar huis maakt mijn eerste maaltijd rond half 7/7 uur.
Als ik dan al mijn calorieën moet eten voor het slapen gaan heb ik onwijze buikpijn (zit gewoon te vol)
Ik heb daarom gekozen om mijn eerste maaltijd om half 1 al te doen en deze bestaat uit ongeveer 35% van mijn calorieën.

Maar dan train jij dus niet nuchter.

Ik heb wel tijd om sochtends te sporten, sta 8 uur op en ga 9 uur meestal sporten, 10 uur mn eerste maaltijd en mn laatste om 6 uur savonds.

Maar dan train jij dus niet nuchter.

Ik heb wel tijd om sochtends te sporten, sta 8 uur op en ga 9 uur meestal sporten, 10 uur mn eerste maaltijd en mn laatste om 6 uur savonds.
Nee dat klopt, ik train niet fasted.
Zoals aangegeven lukt het me niet om na het sporten alles op te eten.
Dus heb het principe van Andy Morgan (rippedbody.jp) gepakt en dat erbij gevoegd. Dus 35% voor het trainen eten.

Terug
Naar boven