MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

:roflol: sure troll

die eiwitinname is achterhaalde lulkoek. met IF ligt dat ook nog net ietsje anders.. het ligt ook aan jouw protocol (fasted/1 pre WO > train, 2 pre WO > train) hoe je je maaltijden en macro's invult. Je grootste meal (post WO dus) zal normaliter automatisch meer k/e/v bevatten dan je pre WO meal of maaltijd voor je naar bed gaat aangezien die 1.5-2x zo klein is.

zelf zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat op de meest optimale manier kunt invullen. maak me daar ook niet druk om. alle 3 mijn maaltijden bevatten in verhouding met het aantal calorieen gewoon evenveel k/e/v. Enkel mijn laatste maaltijd voor het slapengaan bevat veel eiwit in verhouding tot het aantal calorieen omdat kwark.

a nice, dus als ik in een maaltijd 50gram whey, 150g kipfilet en bak kwark, hoef ik me geen zorgen te maken dat het niet opgenomen word ofzo?

Ik ben nu al een week ouzo bezig met IF en ik heb vandaag mijn vetpercentage opgemeten en het was van 22% (vorige week) naar 21%.
Alleen nu was mijn vvm van 71 naar 70,90, zou dat misschien betekenen dat ik teveel cut, of is dit een normaal verschijnsel?

Laatst bewerkt:
a nice, dus als ik in een maaltijd 50gram whey, 150g kipfilet en bak kwark, hoef ik me geen zorgen te maken dat het niet opgenomen word ofzo?

Ik ben nu al een week ouzo bezig met IF en ik heb vandaag mijn vetpercentage opgemeten en het was van 22% (vorige week) naar 21%.
Alleen nu was mijn vvm van 71 naar 70,90, zou dat misschien betekenen dat ik teveel cut, of is dit een normaal verschijnsel?

zie het artikel wat zojuist gepost is.

hoe heb je je VP en VVM gemeten, met zo'n digi weegschaal zeker?

Thx daar heb ik wat aan.

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

zie het artikel wat zojuist gepost is.

hoe heb je je VP en VVM gemeten, met zo'n digi weegschaal zeker?

Nee met een meetlint

Volgens mij is het vrij onmogelijk om met een meetlint je vp en vvm te meten. Als dat kan moet je me eens vertellen hoe :P

Verder is 1% zakken op een week wel erg veel hoor

hmm ja op dat percentage.. moet ik je gelijk in geven, gaat vrij rap.

NEED HELP, ben nieuw

Hoi mensen,

Ik ben nieuw op deze site. Woon nog bij mijn ouders en ga nog altijd naar school.
Ik ben een half jaar bezig met fitness en probeer op mijn voeding te letten. Mijn vetpercentage moet nog dalen en spiermassa stijgen. Ik wou jullie vragen om mijn voedselschema te bekijken en te beoordelen en tips te geven (heb het zelf opgesteld met informatie van internet). Dus:

Ontbijt: 1 eitje met snee brood EN 250gram kwark
Meal1 op school: 2 witte broodjes met kipfelet EN sultana koekje
Meal2 op school: 2 witte broodjes met kipfelet

Dinner: Eet dus bij mijn ouders thuis dus grote aanpassingen is onmogelijk
1x per week frietdag
1/2x per week macaroni, spaghetti, lasagna (iets in die richting)
De rest is vaak aardappelen met groenten zoals bonen en een stuk vlees (kip, rund ofzo)

Meal voor slapen gaan:
250mg kwark

Dit eet ik dus. Graag aan- en opmerkingen!!

maak een topic aan in de Voedingssectie op dit forum, dit topic is hier niet voor bedoeld. vermeld dan gelijk het aantal calorieën en E/K/V want hier kunnen we niks mee. hoeveel dagen je traint, onderhoudsniveau is ook handig om te weten om jou van advies te kunnen voorzien.

Kipfelet

...

Felet

...

Bruh

Dit is inderdaad de verkeerde sectie hiervoor. Ik raad je aan je beter in te lezen. De stickies zijn een goed begin.

Sultana koekje gains!!!

Heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik werk van 13:30 tot 21:00 en train van 21:15 tot 22:30. Wanneer zou ik het beste mijn fast kunnen breken? Zat zelf te denken aan 19:00 en dan te eten tot 0:00. Zit ik hiermee op de goede richtlijn?

Heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik werk van 13:30 tot 21:00 en train van 21:15 tot 22:30. Wanneer zou ik het beste mijn fast kunnen breken? Zat zelf te denken aan 19:00 en dan te eten tot 0:00. Zit ik hiermee op de goede richtlijn?

Ik zou vooral kijken naar wat praktisch is voor jezelf. Heb je om 19:00 een pauze? Dan zou ik dat gewoon aanhouden. IF is normaal gesproken 16 uur vasten, 8 uur eten maar dit zijn slechts richtlijnen en echt niet heilig. Als je het mentaal/fysiek trekt om een vast van 19 uur te hanteren en al je kcals binnen 5 uur kunt consumeren is dat prima.

Op zich is er ook niets mis mee om rond een uur of 15:00 je eerste maaltijd te nuttigen en dan misschien nog een kleine snack voor je training als je dit fijner vindt. Je hebt dan als nog een vast van 15 uur en wat langer de tijd om al je kcals binnen te krijgen tot 00:00. Ik zou vooral kijken naar wat praktisch en het makkelijkst vol te houden is voor jezelf.

Ik zou vooral kijken naar wat praktisch is voor jezelf. Heb je om 19:00 een pauze? Dan zou ik dat gewoon aanhouden. IF is normaal gesproken 16 uur vasten, 8 uur eten maar dit zijn slechts richtlijnen en echt niet heilig. Als je het mentaal/fysiek trekt om een vast van 19 uur te hanteren en al je kcals binnen 5 uur kunt consumeren is dat prima.

Op zich is er ook niets mis mee om rond een uur of 15:00 je eerste maaltijd te nuttigen en dan misschien nog een kleine snack voor je training als je dit fijner vindt. Je hebt dan als nog een vast van 15 uur en wat langer de tijd om al je kcals binnen te krijgen tot 00:00. Ik zou vooral kijken naar wat praktisch en het makkelijkst vol te houden is voor jezelf.

Bedankt voor de snelle reactie.

Dan houd ik uit het praktische redenen 17:00 tot 0:00 aan. Heb ik alsnog een vast van 17uur in totaal. Kan ik voor het trainen nog mooi 2 maaltijden eten.

het zijn richtlijnen hé, je krijgt geen prijs als je je 365 exact aan die tijden houd maar ook geen minpunten omdat je er soms van afwijkt. zolang je de basis maar intact houd, het moet wel IF blijven natuurlijk, dat moet niet persee maar anders kun je net zo goed geen IF volgen :P

om een vb te geven; zelf houd ik in principe 14:00-22:00 aan, nu het vakantie is en ik werk (te maken met vaste pauzetijden) breek ik mn fast om 13:00 al. bv op school ben je veel flexibeler qua uren, maarja dat is niet anders.. je moet gewoon kijken wat voor jou het best uitkomt.

er zijn trouwens ook mensen die hun feedwindow bewust 2u verlengen omdat ze anders moeite hebben hun calorieaantal te halen binnen die 8u. maar dan zit je al tegen de 3,5K cals aan denk ik mocht het te gek worden om het binnen 8u weg te werken. ga je echt boven die 10u zitten vind ik het geen IF meer.

Ik heb mijn feeding window vanaf 1u voor het trainen (meestal 16:00) tot na de training 20:00, en daarin eet ik alle macro's. Nooit last dat ik het niet haal, ik kan zelfs in 1 maaltijd 3500/4000kcal eten en dan nog honger....

Daarbij eet ik:

1u voor trainen: shake met 40gr whey, 15gr caseïne.

45 min na training: volledige maaltijd met 500gr kip (bereid gewogen) en 400gr jasmijn rijst (onbereid gewogen)

dan om 20:00: 150gr tonijn met olijfolie.

[emoji1]

Om de dag de rijst met 200gr verlagen, dus ik cycle. En op vrijdag knal ik bovenop de high carb dag nog eens 4-6 halve stokbroden met vruchtenhagel, zonder boter natuurlijk! [emoji108]

Terug
Naar boven