XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ben nu al een tijdje aan het inlezen over intermittent fasting en ook al klonk het eerst positief, vooral dan in de trend van "jezelf wat tijd geven om eens niet te eten" nuja, wie vind dat niet positief klinken als je constant een slaaf bent naar je maaltijden toe, ook al heb je er weinig problemen mee, soms steekt het toch tegen om weer aan maaltijd 5 van de dag te moeten beginnen.

Achteraf gezien wil ik het nog inééns niet proberen. Aangezien het niets veranderd aan je calorie behoefte wil ik mij niet inbeelden wat een hel het moet zijn 4000cal proberen achterover te werken in 3 of 4 maaltijden. Dan zit je met porties van 200 a 300gr ongekookte rijst, 500gr kip etc. ROFL Dikke joke dit. Dat wil ik nog inééns niet proberen, want dat is zoizo super dégoutant. Een stuk dégoutanter dan 6x per dag eten. lol Ik heb er op zich ook geen problemen mee 6 of 7x per dag te eten. Mooie afwisseling van shake en vaste voeding. Doe ik een daguitstap of whatever eet ik gewoon als iedereen. Ik ben namelijk geen pro bodybuilder en een dag minder eten of van je dieet stappen gaat niet je dood worden.

Have fun met je bigass maaltijden waar je een uur voor nodig hebt het achterover te krijgen, en als je het dan eindelijk achterover hebt komt er een volgende 2uur later aan. haha Thx but not thx.

Ben nu al een tijdje aan het inlezen over intermittent fasting en ook al klonk het eerst positief, vooral dan in de trend van "jezelf wat tijd geven om eens niet te eten" nuja, wie vind dat niet positief klinken als je constant een slaaf bent naar je maaltijden toe, ook al heb je er weinig problemen mee, soms steekt het toch tegen om weer aan maaltijd 5 van de dag te moeten beginnen.

Achteraf gezien wil ik het nog inééns niet proberen. Aangezien het niets veranderd aan je calorie behoefte wil ik mij niet inbeelden wat een hel het moet zijn 4000cal proberen achterover te werken in 3 of 4 maaltijden. Dan zit je met porties van 200 a 300gr ongekookte rijst, 500gr kip etc. ROFL Dikke joke dit. Dat wil ik nog inééns niet proberen, want dat is zoizo super dégoutant. Een stuk dégoutanter dan 6x per dag eten. lol Ik heb er op zich ook geen problemen mee 6 of 7x per dag te eten. Mooie afwisseling van shake en vaste voeding. Doe ik een daguitstap of whatever eet ik gewoon als iedereen. Ik ben namelijk geen pro bodybuilder en een dag minder eten of van je dieet stappen gaat niet je dood worden.

Have fun met je bigass maaltijden waar je een uur voor nodig hebt het achterover te krijgen, en als je het dan eindelijk achterover hebt komt er een volgende 2uur later aan. haha Thx but not thx.

Wat een toegevoegde waarde voor dit topic zeg. Wauw.
IF hanteren met 4000kcal is opzich nieteens zoon probleem. Dat maak jij er van. Vandaar kan je het ook beter hanteren als je gericht bent op cutten en je best low in kcals gaat, zoals op SOMMIGE dagen. Niemand zegt namelijk, dat je het iedere week iedere dag hoeft te doen. Als jij je maaltijden wilt uitspreiden en als jij je daarbij beter voelt doe dat maar de redenen die je gebruikt om IF nu weg te blazen vind ík dégoutant.

Daarom alleen IF in de cut.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Helemaal nuchter trainen is geen goed idee, nadelig en onnatuurlijk.

Onnatuurlijk? In de natuur gaan dieren toch jagen als ze honger hebben en niet wanneer ze net gegeten hebben?

Wat een toegevoegde waarde voor dit topic zeg. Wauw.
IF hanteren met 4000kcal is opzich nieteens zoon probleem. Dat maak jij er van. Vandaar kan je het ook beter hanteren als je gericht bent op cutten en je best low in kcals gaat, zoals op SOMMIGE dagen. Niemand zegt namelijk, dat je het iedere week iedere dag hoeft te doen. Als jij je maaltijden wilt uitspreiden en als jij je daarbij beter voelt doe dat maar de redenen die je gebruikt om IF nu weg te blazen vind ík dégoutant.

IF draait niet alleen om cutten of althans men doet toch alle moeite om IF ook te projecteren als DE oplossing om massa te gainen zonder het overtollige vet van conventionele dieëten. Als ik mijn maaltijden in dat feading window mag uitspreiden ga ik ze evengoed uitspreiden over verscheidene maaltijden om de porties een beetje menselijk te houden en ja dan ben ik evengoed weer terug slaaf aan de meerdere maaltijden. Kan ik evengoed gewoon blijven verder doen met het conventioneel dieet.

IF voor te cutten ok, maar voor massa te pakken op een ietwat hoger kcal gehalte. No thx en ik blaas niks weg. Ik geef alleen maar effe mijn mening over hoe ik het niet zie zitten om een kilogram voedsel per maaltijd weg te werken om toch maar aan mijn kcal te komen.

Kan iemand mjin vragen beantwoorden? Of moet ik hier een aparte topic voor openen?

Wat is zoal de duur die men aanraad om IF vol te houden?

Nu: 81-82 kg s'morgens met zon 20-23% bf en zou toch lager willen gaan zitten.

Kan je ook bv. 1 maand if doen en dan weer paar weken niet en dan weer wel?
Hoe zit het met cheatmeals ? En moet je BCAA's nemen in de uren dat je niet eet?

Ah en nog dit... ik ga vaak s'ochtends joggen en dat is meestal 40 min of meer... hoe moet ik er dan voor zorgen dat ik niet eiwit ga branden?

thx for the info guys

Kan iemand mjin vragen beantwoorden? Of moet ik hier een aparte topic voor openen?

Wat is zoal de duur die men aanraad om IF vol te houden?

Nu: 81-82 kg s'morgens met zon 20-23% bf en zou toch lager willen gaan zitten.

Kan je ook bv. 1 maand if doen en dan weer paar weken niet en dan weer wel?
Hoe zit het met cheatmeals ? En moet je BCAA's nemen in de uren dat je niet eet?

Ah en nog dit... ik ga vaak s'ochtends joggen en dat is meestal 40 min of meer... hoe moet ik er dan voor zorgen dat ik niet eiwit ga branden?

thx for the info guys

If wordt over het algemeen lang aangehouden of aangemeten als levensstyle. Ik hou me er nu al zo'n anderhalf jaar aan. Met hier en daar een break (hou dan wel mijn feeding window)

Je kan idd een maand IF doen en daarna weer gewoon. Het is wat je zelf prettig vind.

Cheatmeals zijn niet nodig in IF.
Als je het prettig vind kan je ze 1x in de 2 weken toevoegen. Ga alleen niet full-r*tard met je calorieën.

BCAA's zijn alleen nodig voor het sporten, indien fasted trainingen en om het uur na het sporten totdat je gegeten hebt.
Als je binnen de twee uur nadat je gesport hebt gaat eten heb je tussentijds geen BCAA's nodig.

Voor je vraag mbt de cardio zie de post van RobbertK hieronder:
.
[quote name="Martin Berhkan]I argued that the need for pre-workout protein intake was due to this being a case where the benefits (increased protein synthesis) <b>simply outweighted the negatives</b> (insulin increase" post= low insulin being a determinant of the fasting state). It's also known that BCAAs independently affects the same myogenic pathway through which fasted training may increase protein synthesis in response to post-workout nutrition.<br />
<br />
On the whole, the scientific evidence that speaks in favor of pre-workout protein for increased protein synthesis and muscle growth is strong. Some researchers even speculate that it may be just as important as post-workout protein intake.
<br />
<br />
Zorg dus liever dat je in ieder geval wat eiwit binnen hebt.
[/QUOTE]

Ik kwam deze tegen: http://www.lift-heavy.com/intermittent-fasting/

Discussie: https://news.ycombinator.com/item?id=9836651

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:08 ----------

Kan iemand mjin vragen beantwoorden? Of moet ik hier een aparte topic voor openen? Wat is zoal de duur die men aanraad om IF vol te houden? Nu: 81-82 kg s'morgens met zon 20-23% bf en zou toch lager willen gaan zitten. Kan je ook bv. 1 maand if doen en dan weer paar weken niet en dan weer wel? Hoe zit het met cheatmeals ? En moet je BCAA's nemen in de uren dat je niet eet? Ah en nog dit... ik ga vaak s'ochtends joggen en dat is meestal 40 min of meer... hoe moet ik er dan voor zorgen dat ik niet eiwit ga branden? thx for the info guys

Ik heb het twee jaar gedaan, ondanks medicatie. Voelde me heerlijk. Hetgeen ik ervan meegenomen is dat je niet zo moet stressen om wanneer je eet. De ene dag eet ik "normaal", soms pas na 22 uur, hangt van de dag af. Het wordt overigens steeds makkelijker naarmate de tijd vordert.

Onnatuurlijk? In de natuur gaan dieren toch jagen als ze honger hebben en niet wanneer ze net gegeten hebben?

Bij gebrek aan beter ;).
Die karkassen gaan in no-time rotten, je wilt je vangst dan ook volledig benutten.
Het kost ook ongelofelijk veel tijd, energie en risico om als dier zijnde, een prooi te vangen.

Het is nu eenmaal zo dat een goed gevoed persoon beter presteert dan een persoon die aan het vasten is.
Niet enkel fysiek maar ook mentaal.

IF draait niet alleen om cutten of althans men doet toch alle moeite om IF ook te projecteren als DE oplossing om massa te gainen zonder het overtollige vet van conventionele dieëten. Als ik mijn maaltijden in dat feading window mag uitspreiden ga ik ze evengoed uitspreiden over verscheidene maaltijden om de porties een beetje menselijk te houden en ja dan ben ik evengoed weer terug slaaf aan de meerdere maaltijden. Kan ik evengoed gewoon blijven verder doen met het conventioneel dieet.

IF voor te cutten ok, maar voor massa te pakken op een ietwat hoger kcal gehalte. No thx en ik blaas niks weg. Ik geef alleen maar effe mijn mening over hoe ik het niet zie zitten om een kilogram voedsel per maaltijd weg te werken om toch maar aan mijn kcal te komen.

IF is sub-optimaal voor het aankomen van spiermassa. Dit is allang vastgesteld. De gezondsheidsvoordelen van IF (buiten de gemakkelijkheid om) zijn nihil en zal je van dag tot dag niet merken. Dat zegt niet dat ik me niet beter voel op IF dan een normale cut want dat is wel zo. Grotere maaltijden waarbij ik langer het afvallen kan volhouden dan bij 6-7 maaltijden van 300 a 400kcal op een lowkcal dag.

Daarom alleen IF in de cut.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Inderdaad, als ze honger hebben gaan ze eten zoeken en niet hun tijd verspillen aan andere dingen.

If wordt over het algemeen lang aangehouden of aangemeten als levensstyle. Ik hou me er nu al zo'n anderhalf jaar aan. Met hier en daar een break (hou dan wel mijn feeding window) Je kan idd een maand IF doen en daarna weer gewoon. Het is wat je zelf prettig vind. Cheatmeals zijn niet nodig in IF. Als je het prettig vind kan je ze 1x in de 2 weken toevoegen. Ga alleen niet full-r*tard met je calorieën. BCAA's zijn alleen nodig voor het sporten, indien fasted trainingen en om het uur na het sporten totdat je gegeten hebt. Als je binnen de twee uur nadat je gesport hebt gaat eten heb je tussentijds geen BCAA's nodig. Voor je vraag mbt de cardio zie de post van RobbertK hieronder: <br /> <br /> Zorg dus liever dat je in ieder geval wat eiwit binnen hebt.
[/QUOTE]

Thx nou ik train altijd na 15 uur s'avonds met gewichten maar smorgens doe ik altijd mijn cardio dingen... wat raad je dan aan om smorgens te eten, gebruiken? Want dan zit ik immer al 8-10 uur in die fasted state niet? En dat smorgens is soms 8 uur of soms 10 uur en dat wil zeggen dat ik dan toch nog 4-6 uur zonder food zit... dus wat raad je dan aan? Mss een lichte carb maaltijd met wat prot of BCAA's (welke en hoeveel?) En ervoor en erna of enkel ervoor?

Ik gebruik zelf (als ik het gebruik) de aminoxplode ampullen. Waarom: omdat ik die makkelijk vind, wel viezig maar gooi het zo achterover. Zijn er betere: misschien wel maar het verschil zal niet veel zijn.
Ja ik vind de prijs bij bulk meevallen. Kweet niet of er betere alternatieven zijn.

IF is sub-optimaal voor het aankomen van spiermassa. Dit is allang vastgesteld. De gezondsheidsvoordelen van IF (buiten de gemakkelijkheid om) zijn nihil en zal je van dag tot dag niet merken. Dat zegt niet dat ik me niet beter voel op IF dan een normale cut want dat is wel zo. Grotere maaltijden waarbij ik langer het afvallen kan volhouden dan bij 6-7 maaltijden van 300 a 400kcal op een lowkcal dag.

waarom is het sub-optimaal dan? ben ik wel benieuwd na, ben dat onderzoek zelf nog niet tegengekomen.

waarom is het sub-optimaal dan? ben ik wel benieuwd na, ben dat onderzoek zelf nog niet tegengekomen.
Dat onderzoek ben ik ook nog niet tegengekomen.

Waarschijnlijk ben je in de war met het onderzoek aangaande de ramadan en spieropbouw. Dat is alleen niet te vergelijken met een IF dieet.

wow ... en dat in 4 dagen .....

Test/Tren/T3 is the trick!

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Dat onderzoek ben ik ook nog niet tegengekomen.

Waarschijnlijk ben je in de war met het onderzoek aangaande de ramadan en spieropbouw. Dat is alleen niet te vergelijken met een IF dieet.

hiresh was degene die het aanhaalde ;)

Terug
Naar boven