XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

waarom is het sub-optimaal dan? ben ik wel benieuwd na, ben dat onderzoek zelf nog niet tegengekomen.

Als spiermassa aankomen het doel is lijkt het me dat je je eten meer uitspreid over de dag. Ik heb zelf ook gebulkt met IF maar het staat een beetje haaks op protein pulse feeding. Als het echt niet zou uitmaken in hoeveel uur je je kcals eet dan zou je met 1 maaltijd ook spiermassa kunnen opbouwen (eentje van zoon 4000 kcal). Of dit zo is is giswerk al zou ik het zelf zeker niet zo aanpakken.

Ik gebruik zelf (als ik het gebruik) de aminoxplode ampullen. Waarom: omdat ik die makkelijk vind, wel viezig maar gooi het zo achterover. Zijn er betere: misschien wel maar het verschil zal niet veel zijn.
Weet nu nog weinig over waar ik moet op letten bij de aankoop ban BCAA's... zou je me wat info kunnen geven? thx

Weet nu nog weinig over waar ik moet op letten bij de aankoop ban BCAA's... zou je me wat info kunnen geven? thx
Ik zou letten op de dosering. Dus 10 gram per dosering.
Mijn voorkeur gaat uit naar vloeibare ampullen. Die zijn 's ochtends ook makkelijk in de tas te gooien en hoef je niet te klooien met poederboxjes of een hele pot. De ampullen zijn wel wat duurder dan de poeders.

De verhoudingen 3:1:2 of 4:1:1 klinken allemaal leuk maar je zal als je gewoon eet, dus niet vegetarisch of whatever, de normale 2:1:1 kunnen nemen.

Wat de merken aangaat heb ik geen voorkeur of specifieke slechte producten.

Ik zou letten op de dosering. Dus 10 gram per dosering. Mijn voorkeur gaat uit naar vloeibare ampullen. Die zijn 's ochtends ook makkelijk in de tas te gooien en hoef je niet te klooien met poederboxjes of een hele pot. De ampullen zijn wel wat duurder dan de poeders. De verhoudingen 3:1:2 of 4:1:1 klinken allemaal leuk maar je zal als je gewoon eet, dus niet vegetarisch of whatever, de normale 2:1:1 kunnen nemen. Wat de merken aangaat heb ik geen voorkeur of specifieke slechte producten.
Ja poeder kan je toch ook in 500 ml waterflesje doen en zo meenemen? Of doet dat iets met de BCAA's als je het bv. 2-3 uur daarin houd?

Ik zou gaan if'n en doe smorgens cardio en dacht ja best dan tijdens die fast 20 gr bcaa's nemen tot ik om 2 uur wat mag gaan eten? Of ben ik daar verkeerd in en is er wat meer nodig?

Gaat soms over 10 km joggen of 4 km hit training of 6 km snel tempo of 40 min spinnen.

Ja poeder kan je toch ook in 500 ml waterflesje doen en zo meenemen? Of doet dat iets met de BCAA's als je het bv. 2-3 uur daarin houd?

Ik zou gaan if'n en doe smorgens cardio en dacht ja best dan tijdens die fast 20 gr bcaa's nemen tot ik om 2 uur wat mag gaan eten? Of ben ik daar verkeerd in en is er wat meer nodig?

Gaat soms over 10 km joggen of 4 km hit training of 6 km snel tempo of 40 min spinnen.

Poeder kan ook in een flesje idd. Geen idee of het iets doet. Lijkt mij stug hoor

Ik zou 10 gram BCAA's voor de cardio dan en dan iedere twee uur tot je eerste maaltijd nog 10 gram.
Voorbeeld:
08:20 10 gram BCAA's
08:30 cardio
10:30 10 gram BCAA'S
12:30 maaltijd of 10 gram BCAA'S
Tijden kunnen variëren naar gelang je planning

Poeder kan ook in een flesje idd. Geen idee of het iets doet. Lijkt mij stug hoor Ik zou 10 gram BCAA's voor de cardio dan en dan iedere twee uur tot je eerste maaltijd nog 10 gram. Voorbeeld: 08:20 10 gram BCAA's 08:30 cardio 10:30 10 gram BCAA'S 12:30 maaltijd of 10 gram BCAA'S Tijden kunnen variëren naar gelang je planning
Ah dus 30... ok ga ik tussenin zitten en dan 25 pakken want BCAA's zijn niet perce goedkoop. Ook niet duur maar ook niet goedkoop. En wat raad je dan aan op de dagen die rust zijn en dan in de namiddag training?

Ah dus 30... ok ga ik tussenin zitten en dan 25 pakken want BCAA's zijn niet perce goedkoop. Ook niet duur maar ook niet goedkoop. En wat raad je dan aan op de dagen die rust zijn en dan in de namiddag training?

Hoe bedoel je precies?
Rust dagen als in helemaal geen sport? of wel cardio?

Hoe bedoel je precies? Rust dagen als in helemaal geen sport? of wel cardio?
Rustdagen bedoel ik dus geen cardio... op nuchtere maag dus dan doe ik het savonds...
of geen cardio in de ochtend maar s'avonds weights...

Dus maw als ik geen weights doe die dag dan doe ik cardio in de namiddag/vroege avond.

Rustdagen bedoel ik dus geen cardio... op nuchtere maag dus dan doe ik het savonds...
of geen cardio in de ochtend maar s'avonds weights...

Dus maw als ik geen weights doe die dag dan doe ik cardio in de namiddag/vroege avond.
Als jij je cardio na je eerste maaltijd doet hoef je geen BCAA's te nemen
Anders geldt dezelfde regel. Voor sporten 10 gram daarna om het uur tot je eerste maaltijd

Maken jullie nog gebruik van voedingsschemas met IF? Ik personelijk vind het relaxt ok een app te gebruiken waarin ik kan bijhouden wat ik eet, en zou kan ik dan ook gevarieerd eten. Als ik bijvoorbeeld nog 30gram eiwit eind van m'n window tekort kom haal ik nog even snel kwark bij de supermarkt om de hoek,

Ik maak zelf evengoed gebruik van een schema. Vind ik persoonlijk makkelijker om aan te houden.
Dat geld extra voor rustdagen want daar zit ik zo over mijn koolhydraten heen

Als spiermassa aankomen het doel is lijkt het me dat je je eten meer uitspreid over de dag. Ik heb zelf ook gebulkt met IF maar het staat een beetje haaks op protein pulse feeding. Als het echt niet zou uitmaken in hoeveel uur je je kcals eet dan zou je met 1 maaltijd ook spiermassa kunnen opbouwen (eentje van zoon 4000 kcal). Of dit zo is is giswerk al zou ik het zelf zeker niet zo aanpakken.

Wat versta jij onder meer uitspreiden over de dag. IF houd 8/16 aan. De gemiddelde mens slaapt zo'n 8u per dag denk ik? Dit zou inhouden dat je inprincipe 6-7u vast van je active life. In wezen sla je het ontbijt over. Het is niet zo dat je jezelf uithongert.. En 1 maaltijd/dag is dan weer het andere uiteinde hé. Dat gaat je lichaam niet prettig vinden. En ja, stel je doet het toch, waarom zou je met 1 big ass meal geen spiermassa aan kunnen zetten? Uiteindelijk gaat het om in vs out.

De enige reden die ik me kan bedenken waarom IF onderdoet voor het klassieke dieet, is dat sommige mensen moeite hebben om aan hun caloriegoal te komen binnen een tijdsbestek van 8u. Maar dat heeft verder niks met spieropbouw te maken. IF moet je gewoon liggen.. Tot op de dag van vandaag zijn er nog geen bewijzen welke aantonen dat IF sub optimaal is voor het aanzetten van VVM als k het goed heb. Als dat wel is mag je me meteen de link sturen, me met de neus op de feiten drukken.

Sterker nog, er zijn eerder studies die aantonen dat het voor de mens juist natuurlijk is laat te ontbijten dan wel deze over te slaan.
Vroeger moest er ook gejaagd worden voor je kon eten dus was je actief voor je ontbijt.
Daarnaast fungeert je maag als buffer en de lege, knorrende buik (darmstelsel) die je af en toe hebt is een teken van schoonmaak

Wat versta jij onder meer uitspreiden over de dag. IF houd 8/16 aan. De gemiddelde mens slaapt zo'n 8u per dag denk ik? Dit zou inhouden dat je inprincipe 6-7u vast van je active life. In wezen sla je het ontbijt over. Het is niet zo dat je jezelf uithongert.. En 1 maaltijd/dag is dan weer het andere uiteinde hé. Dat gaat je lichaam niet prettig vinden. En ja, stel je doet het toch, waarom zou je met 1 big ass meal geen spiermassa aan kunnen zetten? Uiteindelijk gaat het om in vs out.

De enige reden die ik me kan bedenken waarom IF onderdoet voor het klassieke dieet, is dat sommige mensen moeite hebben om aan hun caloriegoal te komen binnen een tijdsbestek van 8u. Maar dat heeft verder niks met spieropbouw te maken. IF moet je gewoon liggen.. Tot op de dag van vandaag zijn er nog geen bewijzen welke aantonen dat IF sub optimaal is voor het aanzetten van VVM als k het goed heb. Als dat wel is mag je me meteen de link sturen, me met de neus op de feiten drukken.

Uit ervaring gesproken denk ik dat een post workout meal van 4000-5000kcal niet even 'efficient' spiermassa opbouwt dan zodra je dit zou uitspreiden over de dag. Kcals in kcals uit blijft inderdaad de regel maar ik tik ook soms ook de 12 a 13 uur aan zodat ik alle carbs kan eten na het trainen. Met een slow digesting protein source als laatste meal 'spreid' ik de maaltijden iets meer uit zodat dat ik niet met buikkrampen op bed lig en niet kan slapen :D Dat staat inderdaad in lijn met je argument dat de meeste mensen in hun window niet genoeg kunnen eten om aan te komen tov een klassiek dieet.

Dus ja, 8/16 is prima om aan te houden. Ontbijt overslaan doe ik namelijk ook altijd. Toch neig ik in groeifases naar meer carbs post workout (600 -700 gram na een goede training). Dan eet ik ook echt wat ik wil binnen de randvoorwaarde dat het low fat is. Tijdens zoon groeifase (ik hanteer micro cycles, 1 a 2 weken een kcal surplus en daarna een kcal deficit) pak ik mn window iets breder dan tijdens een deficit fase. Het is een handige strategie om te hanteren tijdens body recomposition.

Laatst bewerkt:
jakkes... BCAA poeder smaakt gooor...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven