XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Voor de training, na de training of rustdag?
Vandaag geen training... dus gelijk 2400 kcal beschikbaar. Als ik gewichten hef doe ik 2700 dag erna als het geen rustdag opnieuw 2700. Bv als ik borst doe en de dag erna buik en benen. En zeg maar voor op rustdagen en voor de training. Ik eet graag altijd net voor de training in mijn ifschema. 14 uur eten tussen 15 - 17 uur trainen.

Vandaag geen training... dus gelijk 2400 kcal beschikbaar. Als ik gewichten hef doe ik 2700 dag erna als het geen rustdag opnieuw 2700. Bv als ik borst doe en de dag erna buik en benen. En zeg maar voor op rustdagen en voor de training. Ik eet graag altijd net voor de training in mijn ifschema. 14 uur eten tussen 15 - 17 uur trainen.

* On rest days, meal one should ideally be the largest meal, as opposed to training days where the post-workout meal is the largest meal. A good rule of thumb is to make meal one on rest days at least 35-40% of your daily calorie intake. This meal should be very high in protein; some of my clients consume more than 100 g of protein in this meal.

bron: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

* On rest days, meal one should ideally be the largest meal, as opposed to training days where the post-workout meal is the largest meal. A good rule of thumb is to make meal one on rest days at least 35-40% of your daily calorie intake. This meal should be very high in protein; some of my clients consume more than 100 g of protein in this meal. bron: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
How how... dat is wel echt zot dan moet ik mijn maaltijdplan veranderen.

14.00u (3)

Bijlagen

Er staat 'ideally'hoor ;)
als jij op het moment het anders aanpakt en je aan je calorieën houdt is er niks aan de hand.

Werk met je dieet en laat je dieet je vooral niet lijden.. pun intended

Er staat 'ideally'hoor ;) als jij op het moment het anders aanpakt en je aan je calorieën houdt is er niks aan de hand. Werk met je dieet en laat je dieet je vooral niet lijden.. pun intended
Hierboven voedingschema voor dagen dat ik dus niet lift en gewoon s'ochtends cardio doe. Vndg was dat 8 km op 40.08 min.

btw goeie info skip...

Wat denk jij ik wil 20% bf verlagen maar ook spieropbouwen... zou ik bulk kcal innemen tijdens IF of de cut-richting nemen? Of ergens tussenin?

Laatst bewerkt:
Hierboven voedingschema voor dagen dat ik dus niet lift en gewoon s'ochtends cardio doe. Vndg was dat 8 km op 40.08 min.

btw goeie info skip...

Wat denk jij ik wil 20% bf verlagen maar ook spieropbouwen... zou ik bulk kcal innemen tijdens IF of de cut-richting nemen? Of ergens tussenin?

Net schema..
Voedingstijden zijn verdeeld, dat is met die calorieën op een rustdag ook wel prettig.
alleen zou ik sowieso geen bulk kcal inname doen want dan eet je boven je onderhoud en heb je best kans dat je juist meer vetmassa aankomt (ja, het kan wel tijdens IF)

Persoonlijk zou ik een cut doen. (doe ik nu zelf ook)
mijn calorieën zien er ook iets anders uit op een rustdag :angstig:

Ik zou het volgende adviseren als je niet volle bak wil cutten
- 5% boven onderhoud op trainingsdagen
- 15% onder onderhoud op rustdagen
Wordt op die manier meer een body recomposition/slow-cut

Net schema.. Voedingstijden zijn verdeeld, dat is met die calorieën op een rustdag ook wel prettig. alleen zou ik sowieso geen bulk kcal inname doen want dan eet je boven je onderhoud en heb je best kans dat je juist meer vetmassa aankomt (ja, het kan wel tijdens IF) Persoonlijk zou ik een cut doen. (doe ik nu zelf ook) mijn calorieën zien er ook iets anders uit op een rustdag :angstig: Ik zou het volgende adviseren als je niet volle bak wil cutten - 5% boven onderhoud op trainingsdagen - 15% onder onderhoud op rustdagen Wordt op die manier meer een body recomposition/slow-cut
trainingsdagen dus: Koolhydraten 45% Eiwitten 30% Vetten 25% 2800 kcal.

Rustdagen Koolhydraten 30% Eiwitten 35% Vetten 35% 2500 kcal.

De recompositie is idd nodig want ik vind 82 kg wegen niet zoveel eigenlijk.
En bedoeling is daar te blijven en 82 kg maar meer spiermassa en dan als ik op degelijk % bf sta 82-83-84...

Ok op trainingsdagen dus: Koolhydraten 45% Eiwitten 30% Vetten 25% 2800 kcal. Rustdagen Koolhydraten 30% Eiwitten 35% Vetten 35% 2500 kcal.

De recompositie is idd nodig want ik vind 82 kg wegen niet zoveel eigenlijk. En bedoeling is daar te blijven en 82 kg maar meer spiermassa en dan als ik op degelijk % bf sta 82-83-84...

verdeling ziet er goed uit..

dan zou ik idd de recompositie doen :thumbs:

verdeling ziet er goed uit.. dan zou ik idd de recompositie doen :thumbs:
Lekker broodje serveer je... ik kom zeker nogs terug. xD

Thx ik ga ff gamen to take my mind of the last hour and a half... heb nu precies minder honger dan 1 uur en half geleden heb gevoel dat men lichaam geswitcht is naar fatstorage... just a feeling.

Wat eet ik eigenlijk als ik net in mijn window van eten kom? Vndg men eerste dag het is nu 11 uur ben om 22 uur gisteren begonnen en net gaan joggen. Ik krijg honger. xD

11 uur is en blijft een vervelend punt qua trek, merk ik bij mezelf en anderen.

Heb zelf alleen last van de trek 's avonds. Sochtends heb ik er geen last van ook al train ik op nuchtere maag. Ik train om 9 uur sochtends en eet 10u voor het eerst, tot 18.00 daarna eet ik niks meer.

11 uur is en blijft een vervelend punt qua trek, merk ik bij mezelf en anderen.
Ik heb sinds tijden al geen moeilijke momenten meer.
Principe van vasten gebruik ik sinds oktober 2013.
Heb niet altijd vast gehouden aan de calorieën en macro's tho

Ik heb sinds tijden al geen moeilijke momenten meer. Principe van vasten gebruik ik sinds oktober 2013. Heb niet altijd vast gehouden aan de calorieën en macro's tho

Klopt op zich wel. Zal in mijn geval wel komen doordat ik de hele dag thuiszit aan scriptie en het probeer te ontwijken :o

Heb zelf alleen last van de trek 's avonds. Sochtends heb ik er geen last van ook al train ik op nuchtere maag. Ik train om 9 uur sochtends en eet 10u voor het eerst, tot 18.00 daarna eet ik niks meer.
Aah maar ik start laat met de window 22 uur... ga ik mss wel veranderen soon naar 19 uur.

Ik heb sinds tijden al geen moeilijke momenten meer.
Principe van vasten gebruik ik sinds oktober 2013.
Heb niet altijd vast gehouden aan de calorieën en macro's tho

Hoelang duurde het voordat je duidelijk verschil begon te merken?

Binnen 14 dagen was de ergste trek weg. Die kwam daarna nog op sommige momenten. Ik denk dat ik na een half haar er helemaal geen last meer van had.

Heb nu alleen vreetkicks als ik veel carbs in de vorm van suiker heb gehad

Binnen 14 dagen was de ergste trek weg. Die kwam daarna nog op sommige momenten. Ik denk dat ik na een half haar er helemaal geen last meer van had.

Heb nu alleen vreetkicks als ik veel carbs in de vorm van suiker heb gehad

Bedoelde meer qua vetverlies :)

Bedoelde meer qua vetverlies :)
Redelijk snel eigenlijk.
Ging van 94 in een redelijk tempo naar 76 kg.
Vvm zou nu op ongeveer 69 kg moeten zitten.
Heb ten opzichte van voor IF een dunne kop gekregen.
Zal voor de gein vanavond even het verschil laten zien [emoji14]

Terug
Naar boven