AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Heb weer iets wat ik moet weten(ik blijf maar vragen)

Martin adviseert om op trainingsdagen 25% boven onderhoud te eten en op rustdagen 50% onder onderhoud te eten. Dan zou ik dus uitkomen op +- 3400 kcal op trainingsdagen en 1400 kcal op rustdagen. Die 1400 kcal vind ik wel echt extreem weinig..

Ik ga verder ook helemaal niet een precies aantal kcals eten, maar meer een richtlijn. Dus wat zouden jullie adviseren qua aantal kcal?

Ik denk het vooral een kwestie van uitproberen is. Je kan proberen eerst niet al te laag zitten. Afhankelijk van hoe snel je wilt cutten, kun je lager gaan zitten in kcal. Het kan zijn dat je een kilo per week verliest op 1800 op rustdagen, maar het kan ook zijn dat je nog geen halve kilo per week verliest op 1500. Ik tel tegenwoordig bijna geen calorieen meer.

nee zijn niet nodig.

Wat jij wil. Ik ga zelf ook zelden op 1400 zitten.. op 2000 Cal val ik ook genoeg af (al zit ik er meestal tussenin). Zo precies komt het nu ook weer niet allemaal.

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

HET grote voordeel van IF is dat heel veel dingen veel simpeler worden. Eet je eten in een kortere periode en vergeet het de rest van de tijd. Je mag zoveel lezen als je wilt natuurlijk, maar veel simpeler dan dat kan ik het toch niet omschrijven. Ik mag toch aannemen dat je verder zelf een stel hersens hebt waarmee je de details kunt uitvogelen. Er is verder niks magisch aan een bepaald percentage eiwit of Cal.
Heb het meer uit interesse gelezen al die artikelen, niet uit dwang omdat ik alle precies wil doen zoals hij aangeeft. Ik begrijp wat je bedoeld, daarom lijkt IF me ook zo relaxed, dat als je je al zorgen maakte over het hele zooitje(bodybuilding) dat dat nu absoluut voorbij is.

• Topic Starter Topic Starter
Heb het meer uit interesse gelezen al die artikelen, niet uit dwang omdat ik alle precies wil doen zoals hij aangeeft. Ik begrijp wat je bedoeld, daarom lijkt IF me ook zo relaxed, dat als je je al zorgen maakte over het hele zooitje(bodybuilding) dat dat nu absoluut voorbij is.

Dat is mijn ervaring wel.

• Like
Waarderingen: Bia
ben er ook net een weekje mee bezig, echt een dieet dat zeer lekker voor mij gaat.

Ik ben van het type dat eens dat ik begin te eten, ik blijf eten en honger heb. En bij eten bedoel ik niet zoals de meeste 4 sneedjes brood en dat is een maaltijd, maar eerder 3 pizza's na elkaar op een uurtje, 1 uur later terug honger.

Nu heb ik tot 1 uur geen honger en eet dus niet, dan eet ik tot 9 uur en stop ik er terug mee. Ideaal. Nu nog een beetje de voedingswaarden in dat eetframe opschonen.

Morgen wegen...

Laatst bewerkt:
Moet ook even me ei kwijt, vandaag 1e dag: wat relaxed man!

Totaal geen honger tijdens de vast, heel de dag vrolijk en heb mezelf net lekker volgevreten.

Na eerst alleen maar standaard bodybuild cut maaltijden te hebben gegeten --> smaakloze rijst en kip etcetera , eet ik nu met IF op traininsdagen bijvoorbeeld pita broodjes, af en toe wat sorbet ijs, weer redelijk wat zuivel, toetjes na het eten(dus ipv complexe koolhydraten wat snellere koolhydraten en gewoon wat minder goede bronnen en op rustdagen vet gehakt, bacon etc. Dit maakt toch geen reet uit allemaal zolang ik maar een beetje aan m'n macro's kom?

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso oppassen met fast food, goed kan het niet zijn. Ik eet sowieso soms een pizza per dag, maar inderdaad, zolang je niet overdrijft met calorieën en fast food komt het in orde. Zie ook dat je eerste maaltijd de grootste is met meeste eiwitten.

Ik zou sowieso oppassen met fast food, goed kan het niet zijn. Ik eet sowieso soms een pizza per dag, maar inderdaad, zolang je niet overdrijft met calorieën en fast food komt het in orde. Zie ook dat je eerste maaltijd de grootste is met meeste eiwitten.
Echt fastfood eet ik sowieso niet. Het is meer van clean food naar een wat mildere aanpak. Dus bijvoorbeeld van rijst naar een turks brood/pita broodjes/wraps etc en qua vetten wat meer verzadigd vet zoals bacon bijvoorbeeld. Qua koolhydraten dus allemaal wat minder complex en qua vetten wat meer verzadigd vet, maar dit moet geen probleem zijn zolang ik op traininsdagen maar koolhydraten eet en op rustdagen vooral vet, dan kan bijvoorbeeld iets als sorbet ijs ook gewoon prima.

ik ben trouwens van 104.4kg naar 105.9kg gegaan in 1 week, ook al dacht ik dat ik afgevallen was want mijn sixpack is er bijna volledig, zelfs als ik ontspan is tekening van de fourpack er.

Moet wel erbij zeggen dat ik 6 maand geen gewicht aangeraakt heb, en meer als een jaar niet met een schema getraint heb, en nu terug licht begonnen ben met wat ik mag doen volgens de dokter. Dus deels is het spiergeheugen.

Daarnaast heb ik ook genen waar de meesten hier grof geld zouden willen geven. 2 keer biceps en triceps getraint en armen zijn weer 44cm :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben trouwens van 104.4kg naar 105.9kg gegaan in 1 week, ook al dacht ik dat ik afgevallen was want mijn sixpack is er bijna volledig, zelfs als ik ontspan is tekening van de fourpack er.

Moet wel erbij zeggen dat ik 6 maand geen gewicht aangeraakt heb, en meer als een jaar niet met een schema getraint heb, en nu terug licht begonnen ben met wat ik mag doen volgens de dokter. Dus deels is het spiergeheugen.

Daarnaast heb ik ook genen waar de meesten hier grof geld zouden willen geven. 2 keer biceps en triceps getraint en armen zijn weer 44cm :D

For the record: Ik haat je :)

Echt fastfood eet ik sowieso niet. Het is meer van clean food naar een wat mildere aanpak. Dus bijvoorbeeld van rijst naar een turks brood/pita broodjes/wraps etc en qua vetten wat meer verzadigd vet zoals bacon bijvoorbeeld. Qua koolhydraten dus allemaal wat minder complex en qua vetten wat meer verzadigd vet, maar dit moet geen probleem zijn zolang ik op traininsdagen maar koolhydraten eet en op rustdagen vooral vet, dan kan bijvoorbeeld iets als sorbet ijs ook gewoon prima.

sorbetijs is echt een toppertje na de workout :D
Ik ben nu n maand bezig met IF als clean bulk en het voelt heeeerlijk
Ben een grote eter, en dit schema voelt echt als een bevrijding!
Ga nu omschakelen naar een cutting schema IF style, ben benieuwd!

sorbetijs is echt een toppertje na de workout :D
Ik ben nu n maand bezig met IF als clean bulk en het voelt heeeerlijk
Ben een grote eter, en dit schema voelt echt als een bevrijding!
Ga nu omschakelen naar een cutting schema IF style, ben benieuwd!

Het is inderdaad erg relaxed. Hoevaak train jij eigenlijk met IF 3 of 4x? Ben ook best benieuwd hoe je het clean bulken met IF aanpakt omdat daar op leangains.com niet heel uitgebreid op in wordt gegaan.

Het is inderdaad erg relaxed. Hoevaak train jij eigenlijk met IF 3 of 4x? Ben ook best benieuwd hoe je het clean bulken met IF aanpakt omdat daar op leangains.com niet heel uitgebreid op in wordt gegaan.

Soms 3, soms 4x per week, is maar net wat mijn agenda toelaat.

Die clean bulk is inderdaad vrij weinig over te vinden. De aanpassing die ik gedaan heb:
Tijdens off-days gewoon op onderhoudsniveau eten, hoog eiwit, gemiddeld koolhydraten, gemiddeld vet.
Op trainingsdagen heb ik boven onderhoud gegeten, post-w.o 300-500 cal extra genomen, uit wat minder schone koolhydraten zoals sorbetijs en vruchtenkwark.

Soms 3, soms 4x per week, is maar net wat mijn agenda toelaat.

Die clean bulk is inderdaad vrij weinig over te vinden. De aanpassing die ik gedaan heb:
Tijdens off-days gewoon op onderhoudsniveau eten, hoog eiwit, gemiddeld koolhydraten, gemiddeld vet.
Op trainingsdagen heb ik boven onderhoud gegeten, post-w.o 300-500 cal extra genomen, uit wat minder schone koolhydraten zoals sorbetijs en vruchtenkwark.

Oke, en hoe waren je resultaten? Droog gebleven?

ik zat deze ochtend op 104.3kg. Eerste deadline is 103kg op 19/03, zal nipt worden.

Terug
Naar boven