XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Wat ik me afvraag:

Het gaat met IF vooral om de macro's en of iets nou 'clean' is, een hoge of lage GI heeft maakt allemaal niet zo veel uit. Maar hoe zit het dan met dat insuline verhaal, want als ik het goed heb geven snelle koolhydraten een hogere insulinepiek dan complexe kh waardoor je eerder vet opslaat. Hoezo is dat bij IF niet van toepassing of in het algemeen?

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik me afvraag:

Het gaat met IF vooral om de macro's en of iets nou 'clean' is, een hoge of lage GI heeft maakt allemaal niet zo veel uit. Maar hoe zit het dan met dat insuline verhaal, want als ik het goed heb geven snelle koolhydraten een hogere insulinepiek dan complexe kh waardoor je eerder vet opslaat. Hoezo is dat bij IF niet van toepassing of in het algemeen?

In het algemeen slaat dat nergens op.

Als je X gram KH neemt krijg je Y insuline.
Als de KH "simpel" zijn komt de insuline sneller, maar niet meer of minder.

In de basis wil je zo gezond mogelijk leven, tenminste ik wel...
Dus de bulk van je voeding houdt ik gezond en complexe carbs.
Maar uiteindelijk gaat het om cals in vs cals uit.
En mocht je na een maaltijd van zilv.rijst, kip, kwark nog wat chocolade of n lekker toetje er achteraan mikken, dan heeft dat ook minder invloed op je insuline he.

In de basis wil je zo gezond mogelijk leven, tenminste ik wel...
Dus de bulk van je voeding houdt ik gezond en complexe carbs.
Maar uiteindelijk gaat het om cals in vs cals uit.
En mocht je na een maaltijd van zilv.rijst, kip, kwark nog wat chocolade of n lekker toetje er achteraan mikken, dan heeft dat ook minder invloed op je insuline he.

Het vet uit de chocolade haalt de GI en de insuline-afgifte van je droge rijst met vetloze kip juist omlaag :)

Oke, duidelijk. En eigenlijk weet ik het antwoord al, maar het maakt in principe dus geen ruk uit of je nou wit of bruin brood eet?

Hoe integreren jullie Cardio in je IF schema? Op rustdagen of trainingsdagen?
Ik doe nu fasted training dus trainen zonder pre-WO, als ik hiervoor ook nog 30-45 cardio ga doen op een 'lege maag' lijkt me dat niet handig..

Ik doe nu fasted training dus trainen zonder pre-WO, als ik hiervoor ook nog 30-45 cardio ga doen op een 'lege maag' lijkt me dat niet handig..

Waarom train je dan ook zonder pre-wo ?

Anyways, ik doe cardio op rustdagen (meestal op een lege maag)

Waarom zou je uberhaupt 30-45 min cardio doen voor de kt?

Waarom zou je uberhaupt 30-45 min cardio doen voor de kt?

Omdat ik vet wil verbranden, wat volgens mij het beste gaat op een lege maag, maar dit dus eigenlijk wil combineren met mijn KT dagen zodat ik niet 4/5 dagen per week naar de gym moet voor KT en 2/3 dagen apart voor cardio.

Weet dus niet zo goed wanneer ik die cardio nou moet plaatsen

Omdat ik vet wil verbranden, wat volgens mij het beste gaat op een lege maag, maar dit dus eigenlijk wil combineren met mijn KT dagen zodat ik niet 4/5 dagen per week naar de gym moet voor KT en 2/3 dagen apart voor cardio.

Weet dus niet zo goed wanneer ik die cardio nou moet plaatsen

Cardio na de KT ? Hoef je ook geen extra dagen naar de sportschool voor cardio ? ;)

Cardio na de KT ? Hoef je ook geen extra dagen naar de sportschool voor cardio ? ;)

Ah oke, maar dan zal ik iets kortere sessies moeten doen denk ik, maakt het trouwens iets uit als ik na de training PWO shake (Whey Isolaat) met dextrojuice neem en daarna cardio doe? Vanwege het meteen aanspreken van suikers als eerste energiebron tijdens de cardio of maakt dit bij dextrose en malto niks uit?

Ah oke, maar dan zal ik iets kortere sessies moeten doen denk ik, maakt het trouwens iets uit als ik na de training PWO shake (Whey Isolaat) met dextrojuice neem en daarna cardio doe? Vanwege het meteen aanspreken van suikers als eerste energiebron tijdens de cardio of maakt dit bij dextrose en malto niks uit?
Waarom wil je eigenlijk persé cardio doen?

Om vetpercentage lager te krijgen, ik weet dat je al een heel eind kan komen door alleen voeding maar je kan toch ook niet nooit cardio doen?

Ik heb nooit cardio gedaan om van 102kg naar 79kg te gaan. Ook nu doe ik nooit cardio na het bulken als ik weer beslis om gewicht kwijt te spelen. Mijn vriendin doet exact hetzelfde.

Ik heb nooit cardio gedaan om van 102kg naar 79kg te gaan. Ook nu doe ik nooit cardio na het bulken als ik weer beslis om gewicht kwijt te spelen. Mijn vriendin doet exact hetzelfde.

Wow ja ik zie je transformatie in je signature, respect man.
Maargoed ik zal wel gewoon blijven cutten op deze manier kijken hoe ver ik kom voor de zomer ;)

If vrienden, ik heb voor de eerste keer echt honger tijdens mijn vast en heb heel erg veel trek in voedsel. Verpest ik de hele opzet van IF als ik soms is een dagje eerder eet(lees 4/5 uur eerder ofzo) of gaat het effect van IF zeg maar gewoon per dag?

If vrienden, ik heb voor de eerste keer echt honger tijdens mijn vast en heb heel erg veel trek in voedsel. Verpest ik de hele opzet van IF als ik soms is een dagje eerder eet(lees 4/5 uur eerder ofzo) of gaat het effect van IF zeg maar gewoon per dag?

Afhankelijk van wat je met "het effect" bedoelt ?

Mijn "het effect" van IF is dat je minder honger hebt over de hele dag gezien. Althans, dat je vanaf de lunch tot aan het slapen fatsoenlijk eet en toch afvalt.

Al die andere "effecten" zijn sowieso minimaal en ik zou me er dan ook geen zorgen over maken om een dagje geen IF te doen. Ik eet ook wel eens ontbijt als het zo uit komt (ehm.. eens per jaar of zo :))

Terug
Naar boven