MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Die bovenste is in 26 weken, de onderste in 12 weken en zijn beiden clients van Martin, dus met persoonlijke begeleiding qua voeding en training enz.

Volgens mij kan het dan best om zulke progressie te maken, vooral als ze daarbij nog erg veel cardio doen op rustdagen bijv.
Wat heeft cardio er nou weer mee te maken? Dat is gewoon een hoger kcal deficient dat je ook makkelijk kan bereiken door minder te gaan eten?

26 weken ja, inclusief allerlei breaks.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Wat heeft cardio er nou weer mee te maken? Dat is gewoon een hoger kcal deficient dat je ook makkelijk kan bereiken door minder te gaan eten?

26 weken ja, inclusief allerlei breaks.
Cardio veroorzaakt niet alleen een kcal tekort hoor, als je het goed doet (qua RPM) en voeding dan verbrand je er vet mee.. Het is alleen wel de minst effectieve manier van vetverlies

Het lukt met whey en caseine hoor, lees maar eens goed en probeer het zelf uit.

2 eiwitten en schepje whey erdoor en je hebt een lekkere fluff, is wel zwaar.

Lees jij maar eens goed... dan zie je dat ik t geprobeerd hebt... MIJ is het niet gelukt met die eiwitblends.
En 2 eiwitten met een schep whey is wat anders als dan die fluff op leangains:p

* Meal frequency during the feeding phase is irrelevant. However, most people, including me, prefer three meals.
Maar hij heeft ook artikels op zijn site dat 3 maaltijden juist bevordelijk zijn qua metabolisme, 2 'grote' en 2 middelgrote maaltijden in m'n window, dat kan toch prima?

Now this is some truly great stuff. Only 200 calories, tastes awesome and extremely satiating.

This recipe has been around on Swedish forums for some time. I didn't come up with it myself and I owe it to a guy named Fever for coming up with the original recipe and Andreaz for perfecting it. Andreaz was eating it like crazy on his latest contest prep and it was probably one of the reasons he felt this was his easiest diet ever. Wish I knew about this little gem a few years ago.

This is what you need:

~40 g protein powder. Works with: 100% Casein Protein , Nitrean, Sloow Protein and some whey protein brands (I've tried it with Syntrax Matrix). Unfortunately, I've not been able to make it work with Micellar Creme. Please let me know in comments when you find new brands this works with and I'll add them here.

200 g thawed and mashed berries: strawberries, raspberries or blueberries. Works best with strawberries or raspberries in my experience. Word on the street is it apparently also works with mashed bananas though I haven't tried it yet.

0.5 dl (or 1.7 ounces) skim milk. You can probably use water as well but I think skim milk will get you a better "fluff".

Sweetener (optional)

Alternative version: 30 g protein powder, 125 g berries, 1.25 dl (4.25 ounces) water or skim milk.

Martin's recept voor 'fluff', staan volgens mij ook protein poeder merken bij die je wel kan gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
Maar hij heeft ook artikels op zijn site dat 3 maaltijden juist bevordelijk zijn qua metabolisme, 2 'grote' en 2 middelgrote maaltijden in m'n window, dat kan toch prima?

Prima !

---------- Toegevoegd om 07:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:59 ----------

Cardio veroorzaakt niet alleen een kcal tekort hoor, als je het goed doet (qua RPM) en voeding dan verbrand je er vet mee.. Het is alleen wel de minst effectieve manier van vetverlies

Volgens mij deed (doet ?) Martin zelf geen cardio anders dan wat wandelen.

Klinkt allemaal interessant, ben ik nu goede resultaten aan het boeken met carb cycling.

Zijn er ook members met voor en na foto's hier? Want meestal is het: if it sounds too good to be true, then it is too good to be true.

Sorry dat ik zo sceptisch ben:)

Ik heb het een maandje gedaan en ik ben ermee gestopt, omdat het voor mij lastig was om mijn feeding window enigszins constant te houden i.v.m. een te variërende dagindeling. In de maand dat ik IF deed heb ik mijn voeding en progressie (cut) goed bijgehouden en ik merkte geen verschil in resultaten met een 'standaard' cut. Elke manier (dus ook IF) heeft zijn voor- en nadelen. Ik heb de voor- en nadelen voor mij persoonlijk even op een rijtje gezet:

Pro:
- Minder tijd kwijt aan maaltijdplanning
- Grote maaltijden
- Minder bezig met eten in het algemeen

Con:
- Opgeblazen gevoel en uiterlijk na de grote maaltijden
- Met mijn variërende dagindeling lastig om elke dag min of meer hetzelfde feeding window aan te houden

Aangezien voor mij persoonlijk de voordelen niet opwegen tegen de nadelen ben ik gestopt met IF. Toch is het niet voor niets geweest om mij te verdiepen in vasten. Vooral deze link is voor mij heilig: http://www.leangains.com/2010/10/top...-debunked.html

Wie weet ga ik het in de nabije toekomst nog eens proberen voor een wat langere tijd. Ik houd wel van wat afwisseling in dieet/routine. Uiteindelijk blijft het lastig om te zeggen of het beter werkt dan andere methodes. Stel dat ik goede resultaten behaald zou hebben, wie zegt dat ik die resultaten niet behaald zou hebben met een andere methode? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dit is er 1 van.

Laatst bewerkt:
Con:
- Opgeblazen gevoel en uiterlijk na de grote maaltijden
- Met mijn variërende dagindeling lastig om elke dag min of meer hetzelfde feeding window aan te houden

Dat eerste vang ik op door niet van die hele grote maaltijden te eten, maar ze gewoon te verdelen over het hele window. Martin houdt wel van een 2000 Cal maaltijd, maar bij 500 Cal houdt het voor mij wel op, dus dan verdeel ik het wel over 4 kleine maaltijden.

Wat die variatie betreft, een uurtje of 2 schuiven is niet echt een probleem. Als het echter meer wordt dan wordt het soms wel lastig. Maar dan nog zou het voor mij waarschijnlijk wel werken. Ik eet nu vaak omdat het tijd is. Ik zou best nog wel een paar uur langer kunnen wachten met eten. Ook af en toe een dag niet IF is ook geen probleem. Je krijgt geen bonuspunten als je het 7 dagen per week doet of zo.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Klinkt allemaal interessant, ben ik nu goede resultaten aan het boeken met carb cycling.

Zijn er ook members met voor en na foto's hier? Want meestal is het: if it sounds too good to be true, then it is too good to be true.

Sorry dat ik zo sceptisch ben:)

Nou vooruit dan maar:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

34oeh6w.jpg

Maar het belangrijkste is wel dat het me voor mijn gevoel helemaal geen moeite heeft gekost. Ik lag me iedere dag een deuk om hoe weinig honger ik heb en hoe gemakkelijk ik resultaat behaal. (als kracht en spiergroei nu ook zo makkelijk ging zou ik helemaal blij zijn, maar dat heeft niets met IF te maken, want ook zonder IF heb ik dezelfde problemen)

Je moet het niet mooier maken dan het is, de essentie is, eet je maaltijden in je feeding window en maak je verder niet druk. De rest is bijzaak, maar voor mij is het voldoende.

Wow goeie progressie Wazzup, hoeveel tijd zit er tussen. Houd je wel het aantal kcal bij en de macro's?

Wow goeie progressie Wazzup, hoeveel tijd zit er tussen.

Weet ik niet meer precies.. Het is ook in gedeeltes gegaan. Poosje cut, bulk, cut, bulk, etc. Tussen beide foto's zit in totaal misschien wel 2 jaar, maar dat wil dus niet zeggen dat ik hetzelfde resultaat niet sneller had kunnen bereiken. In het begin ben ik ook begonnen zonder IF, maar pas sinds ik IF heb "ontdekt" gaat het veel makkelijker.

Houd je wel het aantal kcal bij en de macro's?

Vroeger wel, tegenwoordig niet meer. Het is vrij duidelijk wanneer ik boven of onder onderhoud eet.

Nou vooruit dan maar:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

34oeh6w.jpg

Maar het belangrijkste is wel dat het me voor mijn gevoel helemaal geen moeite heeft gekost. Ik lag me iedere dag een deuk om hoe weinig honger ik heb en hoe gemakkelijk ik resultaat behaal. (als kracht en spiergroei nu ook zo makkelijk ging zou ik helemaal blij zijn, maar dat heeft niets met IF te maken, want ook zonder IF heb ik dezelfde problemen)

Je moet het niet mooier maken dan het is, de essentie is, eet je maaltijden in je feeding window en maak je verder niet druk. De rest is bijzaak, maar voor mij is het voldoende.

cat-awe.gif

Haha ziet er goed uit man wazzup, maar jij bent hier toch al lid vanaf 2002 ofzo?

Lees jij maar eens goed... dan zie je dat ik t geprobeerd hebt... MIJ is het niet gelukt met die eiwitblends.
En 2 eiwitten met een schep whey is wat anders als dan die fluff op leangains:p

Fluff is fluff jongen, lees gewoon de comments, mensen zeggen er ook dat het niet lukt volgens zijn recept.

2 eiwitten goed opkloppen tot het een goed textuur heeft (maar nog net niet die je wilt) en dan schep whey er bij, roeren en klaar :D

Wow nice wazzup, was zelf ook erg benieuwd naar je fysiek, aangezien jij 1 grote kennisbron bent en dat zelf zo te zien uitstekend in praktijk brengt :D

Terug
Naar boven