- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Wazzup, hoe train jij eigenlijk tijdens het cutten met IF? Ben ik wel benieuwd naar, doe nu zelf 3x pw een beetje volgens het systeem van Martin, low volume.
Het heeft eigenlijk niet echt met IF te maken maar wel met the lean gains approach.
3xpw
Zoals het er nu uitziet:
dinsdag eerste training 12-15 reps, waarna ik na de eerste set 30 seconden wacht en dan weer een paar reps doe etc, totdat ik er 24 - 30 heb gedaan (soort van myo-reps), het dubbele van wat ik in de eerste set deed. Als ik 15 reps haal moet ik de volgende keer gewicht erbij doen en dan 12 reps doen. In een cut wordt dit al snel meer een metabolic workout (laatst nog een keer 100 reps rest-paused gedaan met mijn 20RM toen ik weer even wat gewicht kwijt moest)
donderdag tweede training medium 8 - 10 reps, zelfde recept. eerst een set en dan rest-pausing naar het dubbele aantal reps. Eventueel aangevuld met een back-off set (50% en dan AMRAP (as many reps as possible), maar daar ben ik pas net mee begonnen omdat ik vond dat ik iets meer volume moest hebben, maar niet zwaar wil gaan omdat ik daar niet genoeg van herstel.)
zondag derde training heavy 4-6 reps. Eerst een set, dan RP met singles tot het dubbele. Direct daarna ook een backoff set (AMRAP). Omdat ik me wat meer probeer te focussen op hardlopen (heb een paar halve marathons enzo gelopen afgelopen jaar) red ik het echt niet om er 3 full body workouts van te maken. Dus alleen zondag doe ik benen licht (4 setjes van 15 reps of zo, leg press, good mornings en leg extensions (en 4 - 6 reps rack lift vooraf, maar dat is voornamelijk onderrug). Dinsdag en donderdag is dus een UB training. Ook wel lekker omdat ik het in mijn lunch-pauze doe en het graag kort wil houden. 30 - 45 minuten tops als ik armen erbij doe.
En ik eet uiterlijk een half uur voor de training voor het eerst iets. Koekjes en een halve shake of zo.

Is het nou echt nodig om snelle eiwitten te eten als eerste maaltijd of valt dat best wel mee? Eventueel zou ik 2 eieren naar binnen kunnen werken voor de maaltijd, maar aangezien dit in een halfuur gebeurd is het maar de vraag in hoeverre die eieren halverwege niet 'vertraagd' worden door het verdere eten.