AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Klinkt allemaal interessant, ben ik nu goede resultaten aan het boeken met carb cycling.

Zijn er ook members met voor en na foto's hier? Want meestal is het: if it sounds too good to be true, then it is too good to be true.

Sorry dat ik zo sceptisch ben:)

Hou wel in de gaten dat het ook geen wonderdieet is!

Grootste voordeel is dat het eenvoudiger is om een calorietekort te creeeren en het grootste deel van de dag toch een voldaan/vol gevoel te hebben, niet meer en niet minder.
Er zijn wel andere (gezondheids)voordelen van vasten maar het grootste voordeel is toch wel dat caloriebeperking eenvoudiger wordt. En dat je minder paranoia met voeding om hoeft te gaan...

• Topic Starter Topic Starter

Als het me niet beviel zou ik het niet doen. Of het optimaal is voor een bulk... misschien niet, maar dat interesseert me niet echt. Zodra ik weer begon te ontbijten was ik veel te veel met eten bezig de hele dag. Toen ik Martin mailde en hij terug mailde "**** breakfast" .. was ik over :)

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

hou wel in de gaten dat het ook geen wonderdieet is!

Grootste voordeel is dat het eenvoudiger is om een calorietekort te creeeren en het grootste deel van de dag toch een voldaan/vol gevoel te hebben, niet meer en niet minder.
Er zijn wel andere (gezondheids)voordelen van vasten maar het grootste voordeel is toch wel dat caloriebeperking eenvoudiger wordt. En dat je minder paranoia met voeding om hoeft te gaan...

+1

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

Wow nice wazzup, was zelf ook erg benieuwd naar je fysiek, aangezien jij 1 grote kennisbron bent en dat zelf zo te zien uitstekend in praktijk brengt :D

Wie weet wat ik had kunnen bereiken als ik serieus zou trainen en 20 jaar terug begonnen was :)

Wie weet wat ik had kunnen bereiken als ik serieus zou trainen en 20 jaar terug begonnen was :)

wat zit jij te zeiken gast, je ziet eruit als Randy Couture en bent quasi evenoud :D

En Couture wordt aanzien als een genetische freak.

Nog even terug naar de fluffiness, waar staan alle protein fluff recipes. Ik ga me er ook eens aan wagen.

trouwens sta ik nog steeds op 105kg, al zegt de spiegel toch dat er stevig wat vet weg is. Ik zet het op spiergeheugen. En ik heel mijn schema kan nog véél beter. Met name de laatste uren van mijn frame heb ik echt verschikkelijke honger. Ik heb nog wat efedrine om dit op te vangen, kan ik eens proberen.

Laatst bewerkt:
Hou wel in de gaten dat het ook geen wonderdieet is!

Snap ik, ik ben nu bezig met Carb Cycling (al 9 weken lang) dat werkt ook goed, maar als ik hetzelfde kan bereiken met minder inspanning (en dan bedoel ik vooral de maaltijden maken en elke dag andere macro's aanhouden) dan zou dat heel fijn zijn.

Als ik het goed begrijp stelt het niets voor;
- Je rekent je dagelijkse behoefte uit
- Kijkt even naar goede macro verhoudingen
- Je eet 16u niet
- Je eet in 8u 3x
- Tadaaaa buikspieren

Miisschien interessant om dit te combineren met Carb Cycling, op niet trainingsdagen ook minder / weinig KH's eten en op de trainingsdagen het vet proberen te beperken.

Enfin, nog 3 weken cutten dan weer 12 weken clean bulken en dan zal ik me eens proberen te wagen aan intermittent fasting :)

3x, 2x, 5x wat voor jou t beste uitkomt, zolang je je macro's maar haalt.

Miisschien interessant om dit te combineren met Carb Cycling, op niet trainingsdagen ook minder / weinig KH's eten en op de trainingsdagen het vet proberen te beperken.
Ik zou het op deze manier zeker een kans geven als ik jou was...
Lees de site leangains.com eens een keer (of vaker) helemaal door, het is echt een fijne manier om met je sport bezig te zijn.

Ik ben er pas sinds eergisteren aan het induiken, ik zal de site eens doornemen.

Alleen het bulken is me nog een beetje vreemd. Nou ja tenminste; als het enkel je totaal aantal kcal omhoog gooien is dan dan is het niet vreemd, er wordt alleen weinig over gesproken.

1ste attempt at protein fluff: fail.

Totaal geen fluff, zag er net uit als een proteineshake.

Heb je wel caseine gebruikt? volgens mij doet Martin het namelijk met caseine eiwit...

terug fail.

Eiwit kwam niet omhoog...

Smaakt wel niet slecht. Maar wat ben ik toch een sukkel in de keuken.

Moet wel zeggen, nu zit ik wel vrij vol.

Laatst bewerkt:
Ik had het eerst zo gedaan: 30 gram whey(berry blast van b&f), 125 gram diepvries fruit en 125 ml melk. Echte fluff was het niet, maar wel een soort ijs. Erg lekker..

terug fail.

Eiwit kwam niet omhoog...

Smaakt wel niet slecht. Maar wat ben ik toch een sukkel in de keuken.

Moet wel zeggen, nu zit ik wel vrij vol.

Eerst de 2 eiwitten erin doen en goed mengen met zo'n mixer, niet met de hand. Als je het met de hand doet fail je echt hard. Als het er iets of wat goed uitziet, doe je whey erbij en blijf verder mengen tot je perfecte textuur hebt!

Eerst de 2 eiwitten erin doen en goed mengen met zo'n mixer, niet met de hand. Als je het met de hand doet fail je echt hard. Als het er iets of wat goed uitziet, doe je whey erbij en blijf verder mengen tot je perfecte textuur hebt!

oh de whey er dus achteraf maar bijdoen?

Ik deed die gewoon ineens in het eiwit.

poging 3: fail

eiwit kwam stijf, was bijna perfect, ik doe whey erbij, zakt binnen de 10 seconden in mekaar tot dezelfde brei die ik vorige keer had. Textuur van scheerschuim wanneer er geen druk meer de fles inzit.

heb er even geen zin meer in.

• Topic Starter Topic Starter

hmmmm...

Position Statement: Admittedly, research to date examining the physiological effects of
meal frequency in humans is somewhat limited. More specifically, data that has
specifically examined the impact of meal frequency on body composition, training
adaptations, and performance in physically active individuals and athletes is scant. Until
more research is available in the physically active and athletic populations, definitive
conclusions cannot be made. However, within the confines of the current scientific
literature, we assert that:

1. Increasing meal frequency does not appear to favorably change body composition in
sedentary populations.
2. If protein levels are adequate, increasing meal frequency during periods of
hypoenergetic dieting may preserve lean body mass in athletic populations.
3. Increased meal frequency appears to have a positive effect on various blood markers of
health, particularly LDL cholesterol, total cholesterol, and insulin.
4. Increased meal frequency does not appear to significantly enhance diet induced
thermogenesis, total energy expenditure or resting metabolic rate.
5. Increasing meal frequency appears to help decrease hunger and improve appetite
control.

The following literature review has been prepared by the authors in support of the
aforementioned position statement.

Bijlagen

Ik heb dit 4dagen met bulken geprobeerd maar dat is echt niet gezond. 2000kcal in 1 maaltijd :P

poging 3: fail

eiwit kwam stijf, was bijna perfect, ik doe whey erbij, zakt binnen de 10 seconden in mekaar tot dezelfde brei die ik vorige keer had. Textuur van scheerschuim wanneer er geen druk meer de fles inzit.

heb er even geen zin meer in.

Was eerste keer bij mij ook mislukt.
1) Doe je het met een mixer of met de hand ? (met de hand lukt het helemaal niet)
2) Welke whey gebruik je ? (ik gebruikte gewone concentraat)

Het komt er gewoon op neer dat je het eerst moet mengen tot het wat schuimerig uit ziet, zoals scheerschuim die je eerst goed schud, perfecte textuur dus. Maar net iets ervoor stoppen, want als je te lang mixt krijg je een stijve, onaangename fluff.

Wazzup, hoe train jij eigenlijk tijdens het cutten met IF? Ben ik wel benieuwd naar, doe nu zelf 3x pw een beetje volgens het systeem van Martin, low volume.

Het heeft eigenlijk niet echt met IF te maken maar wel met the lean gains approach.

Terug
Naar boven