AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

fluff pogin 4: semi-fail

Idem vorig poging, kreeg het opgeklopt, deed nu maar een halve schep whey erbij en maar 2 seconden mixen. Het was weer in mekaar aan het vallen, maar deze keer had ik toch nog iets van schuimerige massa, al was de whey in de verste verte niet verdeeld.

Vult weer degelijk. Ik zit eraan te denken gewoon geen whey meer toe te voegen.

Idem vorig poging, kreeg het opgeklopt, deed nu maar een halve schep whey erbij en maar 2 seconden mixen. Het was weer in mekaar aan het vallen, maar deze keer had ik toch nog iets van schuimerige massa, al was de whey in de verste verte niet verdeeld.

Haha, jij blijft maar bezig met die fluff he? :p Blijf updaten tot je de perfecte fluff hebt!

Gebruik slagroom, dan moet t lukken :rolleyes:

Haha, jij blijft maar bezig met die fluff he? :p Blijf updaten tot je de perfecte fluff hebt!

kom jij het even maken, dan laat ik jou iets anders zien dat zwelt als het stijf wordt.

Niet zo raar kijken, ik had het over de koekjes van mn moeder. Met dank aan skinnies moeder voor het recept.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Gewoon na de vakantie weer oppakken, niet te moelijk over doen! Voor IF hebben we allemaal jaren lang ontbeten...
Ik ga deze zomer allinclusive style... ga echt t ontbijt buffet niet overslaan hoor haha

De eerste keer dat ik weer ontbijt at was ook in de vakantie. Hotel was inclusief ontbijt en als echte Ollander eet je dan ook ook al is het tegen je geloof. Overigens brak ik meteen een vulling af op een stukje banaan (gedroogde banaan, maar toch). Geez......

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

Opgeklopte eiwitten zonder suiker wordt ook niks. Je krijgt ze wel stijf geklopt, maar dan zit je echt lucht te eten.

Wat is trouwens het nut van veel (goed) vet eten @ rustdagen? Wat doet je lichaam überhaupt met vet behalve dat het het opslaat, iets met hormonen ofzo? Sorry voor de noob vragen

Gewoon na de vakantie weer oppakken, niet te moelijk over doen! Voor IF hebben we allemaal jaren lang ontbeten...
Ik ga deze zomer allinclusive style... ga echt t ontbijt buffet niet overslaan hoor haha

Precies. Als ik op vakantie ben, heb ik ook geen "voedingsschema" :p

---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Wat is trouwens het nut van veel (goed) vet eten @ rustdagen? Wat doet je lichaam überhaupt met vet behalve dat het het opslaat, iets met hormonen ofzo? Sorry voor de noob vragen

Dat lijkt me om je testosteronwaarde op peil te houden inderdaad. Omdat je dan toch onder je onderhoud zit, zul je dit vet niet als vet opslaan waarschijnlijk.

Je verhoogt vet niet echt op rustdage. Je verlaagt carbs (omdat je die toch niet nodig hebt). Om het calorie-totaal van die dagen niet al te laag te laten komen doe je niet moeilijk over wat vet in je eten, maar om het nu zo uit de fles te gaan drinken is nu ook weer niet de bedoeling (denk eerder aan een goede dressing met olijfolie over je salade, of desnoods wat brokjes kaas, of een plakje brie over je steak :)) Daarnaast verlaag je vetinname wellicht op trainingsdagen, dus lijkt het misschien wel hoger te worden, maar wordt het in feite weer normaal. Vet bevat allerlei vitamine's (A, D, E en K) die goed voor je zijn en het helpt en beschermt je (vetloos eten is niet gezond).

Het gaat er niet om dat je vet eet, maar dat je (denk ik) weinig koolhydraten eet. Om toch aan je kcal te komen eet je meer eiwitten en vetten.

ok, wazzup was me voor....

De eerste keer dat ik weer ontbijt at was ook in de vakantie. Hotel was inclusief ontbijt en als echte Ollander eet je dan ook ook al is het tegen je geloof. Overigens brak ik meteen een vulling af op een stukje banaan (gedroogde banaan, maar toch). Geez......
Hehe, doet me denken aan een festival bezoek in Duitsland. Iedere ochten in het hotel 3x heen en weer lopen, borden vol met ei, worstjes. Laatste dag hadden ze grote dikke plakken osseworst, om op je brood uit te smeren.

**** THAT, ik had gewoon mn hele brood dubbel belegd met die dikke plakken hahaha.

Maarja, ik ga op vakantie niet al te moeilijk doen, gewoon zorgen dat ik genoeg eet. Maar ik vind het gewoon altijd k*t als ik net ergens mee begin het opeens weer even moet opgeven zeg maar.

Opslaan gebeurd niet al te snel. Het is gewoon energie, die langzamer verteerd wordt dus meer verspreid wordt gebruikt. Als je gewoon echt teveel eet, wat snel gebeurd met vet omdat het 9kcal/gr is, dan wordt het natuurlijk wel opgeslagen. Als je het meeneemt in je schema, niks aan de hand.

Vet is inderdaag ook belangrijk voor hormonen. Ik snap ook niet hoe sommige mensen schema's kunnen maken met <50gr vet/per dag erin maarja. Ooit was ik ook zo:p

Om het calorie-totaal van die dagen niet al te laag te laten komen doe je niet moeilijk over wat vet in je eten, maar om het nu zo uit de fles te gaan drinken is nu ook weer niet de bedoeling

Ja oke, in vergelijking met trainingsdagen eet ik op rustdagen nu qua vetten o.a. veel zalm, 2 eitjes met wat brokjes kaas, iets meer melk en 2/3 visolie caps. Prima toch?

Maarja, ik ga op vakantie niet al te moeilijk doen, gewoon zorgen dat ik genoeg eet. Maar ik vind het gewoon altijd k*t als ik net ergens mee begin het opeens weer even moet opgeven zeg maar.

Met een buffet lukt dat nog wel, maar op de camping valt me dat altijd weer tegen. ****ing behelpen met lullig kleine pannetjes en fornuisjes die niet heet genoeg worden enzo... Had niet het gevoel dat ik op dieet was, maar was toch flink afgevallen vorig jaar. Ik schrok ervan toen ik mezelf weer eens in de spiegel zag (op een positieve manier zal ik maar zeggen). damn.

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Ja oke, in vergelijking met trainingsdagen eet ik op rustdagen nu qua vetten o.a. veel zalm, 2 eitjes met wat brokjes kaas, iets meer melk en 2/3 visolie caps. Prima toch?

:thumb:

Het wordt trouwens de eerste vakantie zonder eet-stress... thanks IF!!!!

Niks geen shakes meenemen, of bang zijn voor catabole toestanden.
Gewoon om 9, 13 en 19 uur volladen met vlees tijdens de buffetjes en je bent t mannetje!!!

Ook drinkers hier die cutten op IF?:P

Ook drinkers hier die cutten op IF?:P

Wel es gedaan. Zaterdags mocht ik mezelf helemaal laten gaan. Ging vast sneller zonder, maar ik zag wel vooruitgang. Martin zegt ook dat het vooral het eten tijdens en na het drinken slecht is. Alcoholhoudende dranken bevatten dan wel een x aantal calorieen, maar de calorieen uit alcohol worden meestal meteen verbrand/verwerkt.

Ook wel vaker gepost, maar misschien een nice read ook zo voor degenen die het artikel nog niet kenden: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Dat van vetten op rustdagen: je krijgt een vol gevoel.

Terug
Naar boven