AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik kook vaak met drank, soms doe ik het zelfs IN het eten. Mijn favoriete recepten beginnen dan ook met " men giete een borrel in de kok...".

Jep, gamba's gebakken in knoflook olie, citroen, wat kruiden, peterselie, en witte wijn is heerlijk :)

Zalm met witte wijn en kreeftensaus uit de oven ook trouwens.

Haha ja maar dat is wel wat anders dan een liter bacardi.
Nou, maak eens eten klaar en zet het dan op een superlaag vuurtje om het warm te houden en doe er drank bij, moet je eens opletten trolololol.

Ok, dat is gewoon flauw:(

Voor diegenen die cutten, hoe groot is je calorietekort? Mijn onderhoud is rond 2700, op trainingsdagen eet ik 2100 en op rustdagen 1800. 20 jaar, 80kg, +/- 14%.

Merk niets van krachttoename, enkel verlies eigenlijk. Misschien is calorietekort te groot ?

• Topic Starter Topic Starter
Voor diegenen die cutten, hoe groot is je calorietekort? Mijn onderhoud is rond 2700, op trainingsdagen eet ik 2100 en op rustdagen 1800. 20 jaar, 80kg, +/- 14%.

Merk niets van krachttoename, enkel verlies eigenlijk. Misschien is calorietekort te groot ?

geen refeeds ?

En hoe ziet je training eruit ? (krachttoename heeft niets met IF te maken, maar alles met training en voldoende voeding)

geen refeeds ?

En hoe ziet je training eruit ? (krachttoename heeft niets met IF te maken, maar alles met training en voldoende voeding)
Refeeds, maar niet op Martin zijn manier. Gewoon 1 cheat day per week.

Training: 5/3/1 Boring But Big (alhoewel dat ik zelfs geen 5x10 meer doe op het einde, ga nu vooral voor intensiteit).

Maandag: Overhead Press + Assistance: Weighted Chins (+ evt. Overhead Press)
Dinsdag: Deadlift + Assistance: Abs, Pull-ups (+ evt. Rack Pulls)
Donderdag: Bench + Assistance: Weighted Chins, DB Press, Rows (Kroc, BB, DB, ...)
Vrijdag: Squat + Assistance: Hamstring Curl (+ evt. 20 repper)

Misschien een plan: trainingsdagen naar 2400kcal en rustdagen 2100kcal ?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Refeeds, maar niet op Martin zijn manier. Gewoon 1 cheat day per week.

Training: 5/3/1 Boring But Big (alhoewel dat ik zelfs geen 5x10 meer doe op het einde, ga nu vooral voor intensiteit).

Maandag: Overhead Press + Assistance: Weighted Chins (+ evt. Overhead Press)
Dinsdag: Deadlift + Assistance: Abs, Pull-ups (+ evt. Rack Pulls)
Donderdag: Bench + Assistance: Weighted Chins, DB Press, Rows (Kroc, BB, DB, ...)
Vrijdag: Squat + Assistance: Hamstring Curl (+ evt. 20 repper)

Misschien een plan: trainingsdagen naar 2400kcal en rustdagen 2100kcal ?

En wat is je doel ? (afvallen zo te zien aan je voeding).

4 keer trainen op zo weinig calorieen, dat is niet echt optimaal. (als krachtwinst je doel is)
en die 5x10 doe je nu niet of ook tot failure ?

Vergelijk je schema anders eens met het soort training dat Martin ovorstelt:

http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html

En wat is je doel ? (afvallen zo te zien aan je voeding).

4 keer trainen op zo weinig calorieen, dat is niet echt optimaal. (als krachtwinst je doel is)
en die 5x10 doe je nu niet of ook tot failure ?

Vergelijk je schema anders eens met het soort training dat Martin ovorstelt:

http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html
Lage BF %, daarna lean bulken. Ik train 8x/week eigenlijk, op dinsdag, donderdag en weekend doe ik aan BJJ (grappling).

Als ik 5x10 doe, is het +/- 50% van mijn 1RM en dus niet tot failure, maar gebeurt nog maar zelden. In mijn cut verkies ik liever 5x3 push press boven 5x10 overhead press, weighted chins zijn ook maar 3x5.

Reverse Pyramid is niks voor mij.

Tuplad ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ik merk overigens wel krachttoename (zelfs massa als ik in de spiegel kijk, maargoed)

Rustdagen 1800, trainingsdagen 2400 met veel carbs, geen refeeds, wil ook laag bf en dan lean gainen

Tuplad ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ik merk overigens wel krachttoename (zelfs massa als ik in de spiegel kijk, maargoed)

Rustdagen 1800, trainingsdagen 2400 met veel carbs, geen refeeds, wil ook laag bf en dan lean gainen
Hah, join the club dan! Ben je er al wat aan uit ?
Ik doe leangains al een paar maanden, maar cutten pas sinds vorige week maandag.

Hah, join the club dan! Ben je er al wat aan uit ?
Ik doe leangains al een paar maanden, maar cutten pas sinds vorige week maandag.

Haha ja ik heb het eerst verkeerd aangepakt, wel 3 weken leangains maar dus op rustdagen teveel, ik nu sinds vorige zaterdag goede cut
Merk al een klein beetje verschil, vooral dat m'n buikvet erg zacht wordt

Waar ik nog altijd niet aan uit ben is hoe je massa gaint én vet verliest met leangains ?

Waar ik nog altijd niet aan uit ben is hoe je massa gaint én vet verliest met leangains ?
Door heel veel factoren (insuline blabla idunno) maar ik denk hoofdzakelijk doordat je al je voedsel rond het belangrijkste moment van de dag plaatst en waar je het meest aan hebt, de training.

Dit combineren met die cycles levert dus mooi resultaat op, al is het zoals al vaker gezegd geen wonderdieet

Dus zoals ik het begrijp, op trainingsdagen boven onderhoud, hoog in carbs liefst en op rustdagen +/- 20% onder onderhoud ?

Dus zoals ik het begrijp, op trainingsdagen boven onderhoud, hoog in carbs liefst en op rustdagen +/- 20% onder onderhoud ?

Als je (drastisch) wil cutten niet, tenminste dat lees ik onder andere op bb.com waar ook wat clienten van Martin zitten, die zitten 500 onder onderhoud op beide dagen ofzo, ik zelf dus 1800 en 2400 allebei onder onderhoud.

-20 en +20 is voor body recomposition/ leangains

Dan ga je niet afvallen met 4 trainingsdagen. Als dit je doel is pak je 2, maximaal 3 refeeds waarin je boven onderhoud gaat. Voor de rest kan je heus wat verder dan 20% onder onderhoud op je low carb/kcal dagen.

@Vito
Zie niet echt wat je zou willen uithalen met veel carbs op trainingsdagen maar nog steeds onder onderhoud blijven op 2400.

@Vito
Zie niet echt wat je zou willen uithalen met veel carbs op trainingsdagen maar nog steeds onder onderhoud blijven op 2400.

Vetverlies
Niet veel carbs, maar relatief gezien veel carbs, ik heb 4 trainingsdagen + 2 dagen lange cardio, hoe kan ik dit anders doen dan? Refeeds?

Vetverlies
Niet veel carbs, maar relatief gezien veel carbs, ik heb 4 trainingsdagen + 2 dagen lange cardio, hoe kan ik dit anders doen dan? Refeeds?

Het werkt toch zeg je net, waarom zou je het anders doen dan....
Het hele spelletje is cals in vs cals uit, de keuze tussen kh of vetten is een persoonlijke imo.

Ook ik ben nu om aan het schakelen naar een cut, en zit ook relatief hoog in mijn kh en cals op trainingsdagen (3600, onderhoud) en rustdagen zit ik er 20% onder, en eet ik minder carbs en wat meer vet. Eiwitten heb ik altijd ca 300 gr.p/d

Zit ook een beetje met dat probleem, omdat ik me god niet weet wat mijn onderhoud is. Die formules op internet geven allemaal wat anders..

Terug
Naar boven