XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Je kunt toch ergens mee beginnen en dan wekelijks kijken of je afvalt of niet? Valt je niet af? Dan 500kcal minder eten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, maar wie zegt dat de weegschaal klopt? Vaak kloppen die dingen niet of geven een verkeerd beeld ivm vocht etc

Dan zie je een week of 2 daarna wel dat je te veel bent afgevallen en stel je je voeding weer iets naar boven bij ? (mede vandaar dat ik ook voorstelde om het caolrietekort niet met stapjes van 500 Cal per dag te verlagen).

Ikzelf weeg me trouwens (bijna) iedere dag, maar vergelijk mijn gewicht alleen met dat van een week daarvoor (mits er niet iets bijzonders is gebeurd... 20 km hardlopen doet bijvoorbeeld hele gekke dingen met je gewicht :))

Dan ga je niet afvallen met 4 trainingsdagen. Als dit je doel is pak je 2, maximaal 3 refeeds waarin je boven onderhoud gaat. Voor de rest kan je heus wat verder dan 20% onder onderhoud op je low carb/kcal dagen.

@Vito
Zie niet echt wat je zou willen uithalen met veel carbs op trainingsdagen maar nog steeds onder onderhoud blijven op 2400.

Mijn doel was cutten en daarna clean bulken, maar als het anders kan (= +spier -vet) dan wil ik het wel doen!

Dus, vanaf nu 2 refeeds per week (liefst op trainingsdagen) en om het makkelijk te maken voor mijn eigen ga mijn rustdag wat boosten, 1800 is echt een hel. 2000-2100 moet lukken (is sowieso 20% onder BMR).

Zaterdag: 2000kcal + BJJ (te vergelijken met HIIT)
Zondag: 2000kcal + BJJ (enkel sparring, dus 1u stevig opwarmen en 1u aan een stuk worstel rondjes van 5 minuten)
Maandag: Refeed 3100 kcal + 5/3/1 Military Press
Dinsdag: 2100kcal + 5/3/1 Deadlift
Woensdag: 2000kcal + Rust
Donderdag: 2100kcal + 5/3/1 Bench Press
Vrijdag: Refeed 3100 kcal + 5/3/1 Squat​

en herhalen ? Wat zou dat teweegbrengen ?

Laatst bewerkt:
+1 (alhoewel 500 Cal misschien wat veel is als dagelijks verschil)

Ik bedoelde het meer als een wekelijksverschil, baby stapjes maken he ;)

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Mijn doel was cutten en daarna clean bulken, maar als het anders kan (= +spier -vet) dan wil ik het wel doen!

Dus, vanaf nu 2 refeeds per week (liefst op trainingsdagen) en om het makkelijk te maken voor mijn eigen ga mijn rustdag wat boosten, 1800 is echt een hel. 2000-2100 moet lukken (is sowieso 20% onder BMR).

Zaterdag: 2000kcal + BJJ (te vergelijken met HIIT)
Zondag: 2000kcal + BJJ (enkel sparring, dus 1u stevig opwarmen en 1u aan een stuk worstel rondjes van 5 minuten)
Maandag: Refeed 3100 kcal + 5/3/1 Military Press
Dinsdag: 2100kcal + 5/3/1 Deadlift
Woensdag: 2000kcal + Rust
Donderdag: 2100kcal + 5/3/1 Bench Press
Vrijdag: Refeed 3100 kcal + 5/3/1 Squat​

en herhalen ? Wat zou dat teweegbrengen ?

Probeer het en weet het! :)

Als je niet meer afvalt kan je de refeed dagen skippen (of eerst 1 van de 2).

Ik bedoelde het meer als een wekelijksverschil, baby stapjes maken he ;)

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Probeer het en weet het! :)

Als je niet meer afvalt kan je de refeed dagen skippen (of eerst 1 van de 2).
Maar ziet het er zo goed uit, of kan het beter ?

Hier is wat cunningham zegt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er goed uit, maak zo je begin en bekijk elke week of er een aanpassing nodig is.

Prachtig, das dan weer een nieuw plan!

Een fluff tip voor de keukenprinsjes onder ons...
Men neme 1 of 2 scoops proteinepoeder
men voege toe: 5 ijsblokjes en een scheutje melk OF je vriest melk in je ijsklontjeshouder in en gebruikt die.

Mik die zooi in een blender, keukenmachine of ram er ff op met een staafmixer...
Het resultaat, een mega dikke, sorbetachtige ijskoude proteine-fluff :D:D

+1 (alhoewel 500 Cal misschien wat veel is als dagelijks verschil)

Het werkt op dit moment eigenlijk wel voor mij om er zo ver onder te zitten, maar jij zegt dat het teveel is ?
Ik wou zelf naarmate ik verder ga, de calorieën langzaamaan weer verhogen op trainingsdagen.

• Topic Starter Topic Starter
Het werkt op dit moment eigenlijk wel voor mij om er zo ver onder te zitten, maar jij zegt dat het teveel is ?

Het ging over iemand die al dacht in een tekort te zitten maar nog geen resultaat op de weegschaal zag en dan NOG EEN KEER 500 Cal ging minderen.

net als vasten
neen danku, als ik er terug aan moet denken:janken: (Ramadan)

Ik heb net 100% casein van Optimum Nutrition besteld, vandaag diepvries bosbessen en frambozen gehaald. Morgen de eerste poging tot protein fluff! Ik houd jullie op de hoogte;)

Hehe, vandaag was weer mijn eerste dag. Kreeg toch wel honger om 10 uur maar gewoon doorgezet tot 12 uur als gepland. Goede focus meteen 's morgens, in tegenstelling met de vorige keer nu toch wel vrolijk. Weet niet waarom toen niet en nu wel hoewel ik er misschien een reden voor heb dat toendertijd speelde.

Na het trainen in 45 min 2kkcal naar binnen gegooid. Zit nu best wel vol haha. Misschien moet ik nog even sleutelen aan de carbs en vetten want ik heb het kcal tekort dat ik heb omdat ik het ontbijt dus oversla maar verholpen met veel rijst (200gr na het trainen). Wellicht wat veel:p Ik zal wel wat meer pindakaas in mn PWO shake doen, 75gr ofzo ipv 50, dat scheelt weer 50gr rijst. Misschien ook wel gewoon 100gr, **** it.

Ik had mijn eerste maaltijden al bereid als normaal, maar nu ik weer IF doe ga ik de kip vervangen voor rundergehakt, wat goedkoper, betere BW van de eiwitten en wat meer vet dus meer kcal.

Waarom niet wat meer spreiden, hoe lang is je eet window, 6 uur?
8,5:(

Ik kom gewoon laat thuis van het werk, dan nog trainen etc. Als het mee zit ben ik om 7 uur klaar en als ik dan toch maar uitga van 8,5 uur window heb ik anderhalf uur. Vandaag was ik helaas om half acht pas klaar, dus vandaar. Breek de fast om 12 uur. Eerst volgende mogelijkheid, hoewel die pauze niet altijd vast staat, is 14:30. Maar dat betekend dat ik nog langer wakker moet blijven terwijl ik er om half 6 uit moet. Dat trek ik niet:p Daarbij kan dat niet bevorderlijk zijn omdat ik op mijn werk letterlijk de hele dag rond loop. Er moet toch ooit wel eens wat eten in lijkt me.

Ah oke, nouja dit werkt vast ook prima hoor. Ik heb zelf een totaal andere dagindeling. Ik sta zelf meestal rond 10 uur nog te koken haha en ben rond 0:00/1uur klaar met eten, ook niet echt optimaal maar het gaat prima

Net protein fluff gemaakt:

- 150 ml magere melk
- 40 gr 100% casein van Optimum Nutrition (banaan)
- 200 gram ontdooide diepvries bosbessen en frambozen

Alles in een speciale kom gedaan om in te mixen, daarna paar minuutjes gemixed.

Dit had ik eerder moet ontdekken. Echt bizar lekker! Dit MOET je proberen:D

Hoeveel caseïne staat eigenlijk gelijk aan 1 bak kwark?

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Of beter gezegd, aan hoeveel gr. caseïne heb je eigenlijk voldoende

Terug
Naar boven