XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Hoeveel caseïne staat eigenlijk gelijk aan 1 bak kwark?

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Of beter gezegd, aan hoeveel gr. caseïne heb je eigenlijk voldoende
icm met avondeten denk dat 40~50gr toch wel voldoende is. Maar ik haal ook nog 40gr eiwitten uit vlees alleen tijdens het avondeten. Dus dat zal dan 70~80gr totaal worden.

Voor m'n kwark eet ik meestal ook nog 130gr tonijn of forel en daarvoor nog kip of zalm dusja

ik heb wel interesse in dit dus hierbij,:rolleyes:
heb ik geprobeerd een schema te maken (eerste keer)
mijn onderhoud is :2400 kcal
doel= vet verlagen maar zoveel mogelijk massa houden natuurlijk.

mijn avondmaal heb ik 500 kcal gerekend, omdat dit niet altijd dezelfde maaltijd is.
tips?;)

Bijlagen

ik heb wel interesse in dit dus hierbij,:rolleyes:
heb ik geprobeerd een schema te maken (eerste keer)
mijn onderhoud is :2400 kcal
doel= vet verlagen maar zoveel mogelijk massa houden natuurlijk.

mijn avondmaal heb ik 500 kcal gerekend, omdat dit niet altijd dezelfde maaltijd is.
tips?;)

Ik snap niet waarom je op trainingsdagen een whey shake neemt voor het slapen gaan. Neem die rond trainingstijd.

ok dat heb ik veranderd, voor de rest alles ok of nog tips?

Derde dag IF nu, gaat lekker:D Ik ben overigens wel een beetje in kcal gedaalt. Van ~4000 naar 3700 ofzo. Niet met de bedoeling om te cutten alhoewel 'leangains' en eventueel vet verbranden wel de bedoeling zijn. Maar begin al langzaam verschil te merken, vooral adertjuhs (w00pw00p) komen al snel meer naar voren.

Hoe komt het trouwens als ik eenmaal op mijn werk rondloop met wat koffie en thee op, dat ik op een gegeven moment zo'n raar 'gevoel', of misschien wel 'lucht', krijg in mijn neus tijdens het ademen? Geen ammoniak meur, maar toch lijkt de lucht anders:rolleyes: :drugs: :p

Nog een voordeel voor mij, woon op me zelf, is dat ik nog minder hoef af te wassen aangezien je over een kleinere periode meer eet:p

Wel mijn trainingschema aangepast. Merkte eigenlijk dat ik sowieso wel langzaam vooruitging de laatste tijd op benen en deadlifts na. Deed een split en iedere keer weer tot max getrained. Misschien bedoelen ze dus dat met 'less is more'. Nu begonnen met een full body schema, 3x per week en 1x per week los mijn benen. Wel afwisselend met welke spiergroep ik begin. (bv maandag schouders eerst, woensdag rug en vrijdag deadlift (extra) en borst). Gewoon vast aantal sets en reps met vast gewicht, behalve voor de spiergroep waar ik mee begin, die probeer ik langzaam in reps op te bouwen.

Hoe zit het bij intermittent fasting precies met je eiwittoevoer.
Ik heb net BFFM uitgelezen (yes, leek dus nog op dit gebied). En in BFFM wordt toch echt verteld dat ik 6 maaltijden moet eten waarvan elke met een portie eiwitten (omdat je lichaam daar de hele dag door een aanvoer van nodig heeft). ???
Hoe zit dit?

Trainen er hier eigenlijk mensen fasted?

Ik niet iig, vind het soms al lastig om met 1 maaltijd van 1k kcal te trainen.

mischien wel goed in theorie , maar als je in ploegen werkt denk ik niet dat dit gemakkelijk vol te houden is , of wel ?

Ik heb net BFFM uitgelezen (yes, leek dus nog op dit gebied). En in BFFM wordt toch echt verteld dat ik 6 maaltijden moet eten waarvan elke met een portie eiwitten (omdat je lichaam daar de hele dag door een aanvoer van nodig heeft). ???
Hoe zit dit?

Ja, er werd altijd beweerd dat je lichaam niet meer dan 30 gram eiwitten per maaltijd kan verwerken. Dit is ontkracht, al zijn er veel mensen die het niet geloven, willen geloven of willen toepassen.

Hier de conversatie tussen Martin Berkhan (van leangains.com) en Tom Venuto (auteur BFFM):

http://www.leangains.com/2008/07/tom-venuto-responds-to-criticism.html

Trainen er hier eigenlijk mensen fasted?

Laatst verbaasde ik me over hoeveel energie ik gedurende de training kreeg. Ik was op weg naar de sportschool, ik voelde me niet optimaal, beetje licht in m'n hoofd en ik dacht, damn, ik moet gewoon wat eten, dit fasted trainen slaat helemaal nergens op. Toch heengegaan en eenmaal bezig, niks aan de hand, met alleen een paar BCAA's in de mik. :D

Braziliaan Jiu Jitsu is bij mij niet fasted, maar al mijn kracht sessies (soms op dezelfde dag trouwens) zijn wel fasted. Soms zelfs 100% fasted (= zonder BCAA).
Wat heeft jou voorkeur fasted trainen of met een maaltijd van tevoren?

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Protein fluff is trouwens zo gruwelijk lekker, net ook weer ff gemaakt: 1 half bevoren banaan, 50 ml magere melk en 40 gram proteine poeder cookies & cream. Damn

Wat heeft jou voorkeur fasted trainen of met een maaltijd van tevoren?

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Protein fluff is trouwens zo gruwelijk lekker, net ook weer ff gemaakt: 1 half bevoren banaan, 50 ml magere melk en 40 gram proteine poeder cookies & cream. Damn

Ik heb ook een tijd IF gedaan en ik heb fasted training ook geprobeerd. Dat je een pre-workout maaltijd moet hebben zit voornamelijk in je hoofd. KT fasted ging net zo goed (of net zo slecht:P) als KT met een pre-workout maaltijd. Het is denk ik afhankelijk van wat je prettiger vind. Als je makkelijk als je macro's na de KT binnen kan krijgen kun je fasted trainen. Als je laat traint of je maaltijden meer wilt spreiden wellicht beter 1 meal pre-workout. Van wat ik heb begrepen trainen de meeste 'leerlingen' van Martin met pre-workout meal.

Ik eet het nu ook standaard elke avond :D Welke caseïne heb jij?

Ik heb ook een tijd IF gedaan en ik heb fasted training ook geprobeerd. Dat je een pre-workout maaltijd moet hebben zit voornamelijk in je hoofd. KT fasted ging net zo goed (of net zo slecht:P) als KT met een pre-workout maaltijd. Het is denk ik afhankelijk van wat je prettiger vind. Als je makkelijk als je macro's na de KT binnen kan krijgen kun je fasted trainen. Als je laat traint of je maaltijden meer wilt spreiden wellicht beter 1 meal pre-workout. Van wat ik heb begrepen trainen de meeste 'leerlingen' van Martin met pre-workout meal.

Ik eet het nu ook standaard elke avond :D Welke caseïne heb jij?
Ik heb één of andere blend van body & fitshop, dus van alles wat. Moet zeggen dat het met alleen een banaan niet echt veel volume krijgt, maar het is wel enorm lekker. Ga het zo even met ei-witten proberen, alleen een beetje bang voor salmonella :P .

Ik heb één of andere blend van body & fitshop, dus van alles wat. Moet zeggen dat het met alleen een banaan niet echt veel volume krijgt, maar het is wel enorm lekker. Ga het zo even met ei-witten proberen, alleen een beetje bang voor salmonella :P .

Misschien wat meer melk? Ik doe nu ongeveer 150 ml met 40 gram caseïne en dan wordt het aardige fluff. Je moet wel redelijk lang mixen, want het duurt paar minuutjes. Ik vind persoonlijk teveel volume ook niet lekker, want dan eet je echt alleen maar lucht. Had ik de eerste keer ik liet daarna om de 5 minuten een scheet haha :D

Misschien wat meer melk? Ik doe nu ongeveer 150 ml met 40 gram caseïne en dan wordt het aardige fluff. Je moet wel redelijk lang mixen, want het duurt paar minuutjes. Ik vind persoonlijk teveel volume ook niet lekker, want dan eet je echt alleen maar lucht. Had ik de eerste keer ik liet daarna om de 5 minuten een scheet haha :D
Het ligt er vooral aan dat ik nu alleen een banaan gebruik, met aardbei/bosbes wordt het sowieso al wat meer fluff en verder heb ik ook geen echte casseine. Je hebt in principe helemaal geen melk nodig om een fluff te maken dus daar kan het niet aan liggen..

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit dit?

BFFM is hoeveel jaar oud ? Tom dacht toen nog dat dat het beste was. Ondertussen heeft hij ook wel wat bijgeleerd en zijn standpunten ... genuanceerd.

http://www.leangains.com/2008/07/tom-venuto-responds-to-criticism.html

Kan het nou veel kwaad als ik gewoon rauwe eieren gebruik? Wil namelijk weer een fluff maken.

Kan het nou veel kwaad als ik gewoon rauwe eieren gebruik? Wil namelijk weer een fluff maken.

Weet niet of de fluff daarmee goed kan worden gemaakt.
Maar als je het met rauwe eieren doet zorg dan dat je biologische eieren koopt en let erop dat de schaal van het ei mooi egaal is, dan is de kans op salmonella namelijk minimaal ;)

Terug
Naar boven