Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Weet niet of de fluff daarmee goed kan worden gemaakt.
Maar als je het met rauwe eieren doet zorg dan dat je biologische eieren koopt en let erop dat de schaal van het ei mooi egaal is, dan is de kans op salmonella namelijk minimaal ;)

Oke, dankje.

heb de fluff helemaal onder controle :D
Man o man, wat zit je daar vol van, als toetje.... masterlijk

50 gram proteine, het lukt me momenteel met alle soorten
bevroren fruit, ca 100 gram (banaan, aardbei en framboos geprobeerd en owned)
ca 100 ml. melk

Alles in n diepe!! schaal mikken, en met een handmixer op max.speed door elkaar mixen, tot het bevroren fruit ontdooit en in stukjes is. Vervolgens "sla" ik met de mixer `(nog steeds max speed) alsof het een garde is, door het opzwellende fluffje.

Binnen 5 minuten heb je een ENORME bak fluff...

• Topic Starter Topic Starter
#6.
You MUST Eat Breakfast

This advice comes with one or more all-capped words most of the time, for some reason, as if implying that if you DON'T eat BREAKFAST you might DIE.

Why is breakfast so LIFE and DEATH? Well, for one thing, breakfast supposedly will "jump-start your metabolism" and make you burn calories at a faster rate throughout the day. This is silly and jump starting your metabolism by eating is not a real thing. In fact, for one group (male athletes), not eating breakfast really jump-starts their system.

The other reason given for the supreme importance of breakfast is that if you wait until lunch, you'll be so hungry you'll eat the entire buffet, heat lamps and all, and end up taking in more total calories over the course of the day than if you'd just eaten your crappy toast and fruit at breakfast.

Unfortunately, studies show that's not the case. When subjects were asked to skip breakfast, and even both breakfast and lunch, they actually ended up eating the same or fewer calories than when they'd been eating breakfast.

My point isn't that you should skip breakfast. Maybe you are starving at 7 a.m. and feel like crap if you don't eat something. Maybe you do shove your face into the salad bar at lunch and suck everything up like a vacuum if you don't get your morning cereal. Maybe you can't eat when you get up, but you like a snack at 9 a.m. when you get to work. Whatever. All I'm saying is science has proven breakfast will not solve all or any of your major life problems.

en 5 andere fitness mythes die niet werken.

http://www.cracked.com/article_19130_6-fitness-tips-everyones-heard-that-dont-work-at-all.html

50 gram proteine, het lukt me momenteel met alle soorten
bevroren fruit, ca 100 gram (banaan, aardbei en framboos geprobeerd en owned)
ca 100 ml. melk

Alles in n diepe!! schaal mikken, en met een handmixer op max.speed door elkaar mixen, tot het bevroren fruit ontdooit en in stukjes is. Vervolgens "sla" ik met de mixer `(nog steeds max speed) alsof het een garde is, door het opzwellende fluffje.

Binnen 5 minuten heb je een ENORME bak fluff...

Bedoel je niet 50gr caseïne? En bevroren fruit, haal je dat kant en klaar of vries je gewoon shit in

Dus de hele dag leven zonder eten en dan pas in de avond eten?

Ik hou geen 2 uur vol zonder eten :eek:

Aan je gewicht te zien kan je dat makkelijk volhouden want je eet toch al te weinig.

eerst uitproberen en dan zeuren.

afhankeljike van je eet window kan het zijn dat je pas vanaf 16:00 uur gaat eten maar kan ook vanaf 10:00 bij wijze van ligt er maar net aan hoe je dit instelt

Ik eet best wel veel voor gemiddelde persoon hoor ;)

Gewoon een periode cutten en bulken op een zelfde dag, komt op hetzelfde neer als
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/21-day-fast-mass-building-leemhardward-271445/ maar dan op 1 en dezelfde dag. Je kan ook een half jaar bulken en een half jaar cutten, bovenstaande kortere periodes spreekt me meer aan dan het laatste.

Er wordt niet echt gecuten gebulkt op dezeflde dag bij deze methode.
Je zult natuurlijk wel wat vet verbranden tijdens het vasten maar dit komt er gewoon weer aan afhankelijk van je kcal inname tijdens je eetwindow.

Mss dat er wat recompositie plaatsvind wanneer je op onderhoud blijft eten, maar dit zal voor een iets verder gevorderde minimaal zijn.
Het idee bij de leangains methode van Martin is ook kcal en carb cycling gedurende de week waarbij op trainingsdagen boven onderhouden high carb/low fat en op rustdagen op of onder onderhoud low carb gegeten wordt. ;) Zo krijg je wel bulk/cut periodes binnen 1 week.

Het voordeel van de vastenperiode is meer psychologisch dan iets anders. Ik denk zelf dat EOD refeed schema's evengoed kunnen werken zonder vasten erbij

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon een periode cutten en bulken op een zelfde dag, komt op hetzelfde neer als
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/21-day-fast-mass-building-leemhardward-271445/ maar dan op 1 en dezelfde dag. Je kan ook een half jaar bulken en een half jaar cutten, bovenstaande kortere periodes spreekt me meer aan dan het laatste.

Het is niet hetzelfde.

Misschien haal je dezelfde of misschien wel betere resultaten ... (of minder), maar het is niet hetzelfde.

Anyways, dat is zonder de methode te kennen.

Nouja, maar besloten om een lichte cut in te voeren, kan nu niet veel eten (tongpiercing hehe). Zal op de 3200~3300kcal blijven. Dit is echter 800 onder mijn normale inname, ik zal kracht goed in de gaten houden. Ik heb de verdeling tussen pre en post workout maaltijden niet op 40~60%, nu meer 30~70% ofzo. Ik probeer dat je als je de fast breekt dus min of meer op onderhoud zit en in de periode na de training alsnog een boost aan eten binnenkrijgt.

Voorlopig gaat IF helemaal top, defenitie begint al een beetje te komen ondanks dat ik niet eens in een cut zat. Ook aderen waar ik me altijd bij afvroeg hoe BB'ers die droog staan er in godsnaam aan komen, komen een beetje door. Mijn nieuwe schema lijkt me nu toch ook wel beter dan mijn oude.

Heb je ook fotos? Die geven vaak een objectiever beeld dan de spiegel.

Nouja, maar besloten om een lichte cut in te voeren, kan nu niet veel eten (tongpiercing hehe). Zal op de 3200~3300kcal blijven. Dit is echter 800 onder mijn normale inname

:p
Als je al aan de 3300 kcal kan komen met een tongpiercing, dan moeten die 800 extra toch ook wel lukken?
4100 kcal lijken me trouwens wel rijkelijk veel voor jou in de bulk, dan heb je wel echt een flink overschot te pakken.

En nu wil je gaan cutten op 3200-3300?

:p
Als je al aan de 3300 kcal kan komen met een tongpiercing, dan moeten die 800 extra toch ook wel lukken?
4100 kcal lijken me trouwens wel rijkelijk veel voor jou in de bulk, dan heb je wel echt een flink overschot te pakken.

En nu wil je gaan cutten op 3200-3300?
Mijn werk neemt zo'n 1200 in beslag;) En normaal at ik dan in de pauzes 'normaal' voedsel, maar na het trainen een shake van zo'n 800kcal ofzo.

Vandaag had ik mijn shakebeker ook meegenomen en een shake van 500kcal naar binnen gegooit. Daarnaast verspreid over 2 pauzes 200gr rundergehakt (was wel van mening dat ik nog iets van vast voedsel moest nemen). En straks weer zo'n 800kcal shake en dan weer 45 minuten over een bak rijst met gehakt doen haha. Maar dan heb ik in ieder geval de tijd om te eten, op het werk niet.

Ik zou dus wel met shakes meer naar binnen kunnen krijgen maar ik denk dat het dan sowieso iets uit de hand loopt met die shakes;)

Maar echt ruim boven onderhoud zat ik niet echt, maar goed, kijken wat er nu gaat gebeuren. Ik denk dat ik 2 weken zo'n cut erin gooi, dan zal mijn bek ook wel weer moeten werken, dan een beetje kcal erbij, ~300 voor een week, en dan vakantie.

IF is de shit, doe het nu ook een tijdje. Heb net een logje aangemaakt om te kijken of ik een beetje progressie boek met Martin's RPT.

Al een aantal keren behandeld, maar toch is er een onduidelijkheid ontstaan. Martin geeft aan dat alcohol best kan (niet te vaak, in niet al te hoge doseringen), en hoe je dit het best kunt invullen (zie hieronder).

Vraag: kun je na een x aantal bacardi cola lights het beste nog wat caseine pakken als je thuis komt, ook al is dit buiten je window? Of is dit niet nodig..

Martin over alcohol:

* Moderate alcohol consumption is assocoiated with an abundance of health benefits. The long-term effect on insulin sensitivity and body weight (via insulin or decreased appetite) may be of particular interest to us.

* The thermic effect of alcohol is high and the real caloric value is not 7.1 kcal: it's ~5.6 kcal. However, it's still easy to overconsume calories by drinking. Calorie for calorie, the short-term effect of alcohol on satiety is low. Adding to this, intoxication may also encourage overeating by disinhibition of dietary restraint.

* The negative effects of alcohol on testosterone and recovery has been grossly exaggerated by the fitness mainstream. Excluding very high acute alcohol consumption, or prolonged and daily consumption, the effect is non-significant and unlikely to affect muscle gains or training adaptations negatively.

* The effect of alcohol on muscle protein synthesis is unknown in normal human subjects. It is not unlikely to assume that a negative effect exists, but it is very unlikely that it is of such a profound magnitude that some people would have you believe.

* Alcohol is converted to acetate by the liver. The oxidation of acetate takes precedence over other nutrients and is oxidized to carbon dioxide and water. However, despite being a potent inhibitor of lipolysis, alcohol/acetate alone cannot cause fat gain by itself. It's all the junk people eat in conjunction with alcohol intake that causes fat gain.

Terug
Naar boven