AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Al een aantal keren behandeld, maar toch is er een onduidelijkheid ontstaan. Martin geeft aan dat alcohol best kan (niet te vaak, in niet al te hoge doseringen), en hoe je dit het best kunt invullen (zie hieronder).

Vraag: kun je na een x aantal bacardi cola lights het beste nog wat caseine pakken als je thuis komt, ook al is dit buiten je window? Of is dit niet nodig..

Als het buiten je window valt, zou ik het niet doen... Maar ik zou ook geen baco drinken tijdens de cut, maar dat is persoonlijk.

Hoe dan ook, als je martins richtlijnen volgt mbt alcohol, heb je die dag al een berg eiwitten gegeten, dus zie ik de meerwaarde van een extra casseineshake, buitenom je normale voedertijd, niet.

Maar aan de andere kant, je kunt best een keer in het weekend los gaan, en maar wat aankloten, dan hoef je je ook niet druk te maken om je window, en kun je gewoon nog een shake naar binnen gooien, als t goed voelt...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
drankorgel

Al een aantal keren behandeld, maar toch is er een onduidelijkheid ontstaan. Martin geeft aan dat alcohol best kan (niet te vaak, in niet al te hoge doseringen), en hoe je dit het best kunt invullen (zie hieronder).

Vraag: kun je na een x aantal bacardi cola lights het beste nog wat caseine pakken als je thuis komt, ook al is dit buiten je window? Of is dit niet nodig..

Martin over alcohol:

* Moderate alcohol consumption is assocoiated with an abundance of health benefits. The long-term effect on insulin sensitivity and body weight (via insulin or decreased appetite) may be of particular interest to us.

* The thermic effect of alcohol is high and the real caloric value is not 7.1 kcal: it's ~5.6 kcal. However, it's still easy to overconsume calories by drinking. Calorie for calorie, the short-term effect of alcohol on satiety is low. Adding to this, intoxication may also encourage overeating by disinhibition of dietary restraint.

* The negative effects of alcohol on testosterone and recovery has been grossly exaggerated by the fitness mainstream. Excluding very high acute alcohol consumption, or prolonged and daily consumption, the effect is non-significant and unlikely to affect muscle gains or training adaptations negatively.

* The effect of alcohol on muscle protein synthesis is unknown in normal human subjects. It is not unlikely to assume that a negative effect exists, but it is very unlikely that it is of such a profound magnitude that some people would have you believe.

* Alcohol is converted to acetate by the liver. The oxidation of acetate takes precedence over other nutrients and is oxidized to carbon dioxide and water. However, despite being a potent inhibitor of lipolysis, alcohol/acetate alone cannot cause fat gain by itself. It's all the junk people eat in conjunction with alcohol intake that causes fat gain.

In de comments van dit artikel zegt Martin:
"Is it good to have food before bed after drinking to aid in recovery? Or maybe a multivitamin & fish oil or something? Or would that be breaking the fast (even though your drinking during the fasting period)"

Eat after workout to aid in recovery. Not during and after drinking.

Werkt trouwens lekker hoor, ik heb toevallig verleden week in mijn cut ook baco'tjes light lopen drinken en dat dan gecompenseerd door die dag nauwelijks carbs en vet te eten. Ging allemaal prima en heb niet het gevoel gehad dat ik daar een aantal dagen/dag mee heb lopen verpesten.

Nice, heb nu al een week of 4 niet gedronken of gejunked (wel regelmatig een refeed). Dus ga me zaterdag toch eens trakteren op een aantal baco-lights! Uiteraard met de aanbevelen voeding en zonder te junken. Prettig weekend! :rolleyes:

Net fluff geprobeerd te maken, niet echt gelukt maar wel een soort heerlijk fruit/vanille- soft ijs gekregen:

2e3q48z.jpg

zitten in 3 bevroren sinasappels&4 bevroren bananen (in stukjes), halve liter melk, en wat schepjes vanille en banaan whey
Echt heeerlijk

Laatst bewerkt:
Ziet er wel heel lekker uit ja!

ziet er smakelijk uit...
Denk alleen dat je voor een fluff te veel melk en fruit hebt gebruikt.
Ik gebruik ca 100 gram fruit en 100ml melk op 60 gram poeder (vooral casseine, wat dikker wordt als whey)
Maar als t lekker is, prima toch :D

Ja heb je gelijk in, haal binnenkort ook wel van die rode besjes.
Had vanmiddag een paar scheppen genomen maar het was echt ontzettend machtig, nu net weer uit de vriezer gehaald en nu een soort schaafijs gekregen :D Echt nice

Broodje kip of iemand anders: werkt casseine van een board sponsor ook gewoon of hebben jullie 100% casein van Optimum Nutrition gebruikt?

Broodje kip of iemand anders: werkt casseine van een board sponsor ook gewoon of hebben jullie 100% casein van Optimum Nutrition gebruikt?

Het moet ook lukken met andere soorten hoor....
De eliteXT van dymatize geeft ook prima resultaten... tot nu toe iedere casseine, of blend waarin veel casseine zit geeft een prima fluff is mijn ervaring.
Heb nu wel die van ON momenteel, maar is niet beter of slechter dan anderen imo

Het moet ook lukken met andere soorten hoor....
De eliteXT van dymatize geeft ook prima resultaten... tot nu toe iedere casseine, of blend waarin veel casseine zit geeft een prima fluff is mijn ervaring.
Heb nu wel die van ON momenteel, maar is niet beter of slechter dan anderen imo
Oke, ga zo dan casseine bestellen, welke smaak past denk je beter bij een fluff: ananas of chocola? Kan ook gewoon beiden bestellen.

Oke, ga zo dan casseine bestellen, welke smaak past denk je beter bij een fluff: ananas of chocola? Kan ook gewoon beiden bestellen.

Ben zelf nogal n chocoholic... maar ananas fluff met n bevroren banaantje klinkt ook wel goed... zou zelf voor beiden gaan :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.015
Routine Periodic Fasting Is Good for Your Health, and Your Heart, Study Suggests

ScienceDaily (Apr. 3, 2011) — Fasting has long been associated with religious rituals, diets, and political protests. Now new evidence from cardiac researchers at the Intermountain Medical Center Heart Institute demonstrates that routine periodic fasting is also good for your health, and your heart.

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/04/110403090259.htm

This recent study also confirmed earlier findings about the effects of fasting on human growth hormone (HGH), a metabolic protein. HGH works to protect lean muscle and metabolic balance, a response triggered and accelerated by fasting. During the 24-hour fasting periods, HGH increased an average of 1,300 percent in women, and nearly 2,000 percent in men.

---------- Toegevoegd om 09:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

En nog eentje van Alan Aragon over meal frequency:

http://www.leangains.com/2011/04/critique-of-issn-position-stand-on-meal.html

Nice stuff.

Hoewel als ik soms een maaltijd naar binnen werk mij toch weleens afvraag of het zo goed is voor mijn hart haha:D

Ghehe, ik zag 'low' carb nooit zo zitten omdat ik geen idee had wat ik dan bv op het werk moest gaan eten en toch makkelijk was te maken. Want ja, we zijn allemaal opgegroeid met brood mee naar school. Later toen ik begon met BB rijst mee, maar wat moet je zonder?

Maar door die tongpiercing had ik vorige week de rijst maar eventjes weg gelaten (dus ik had alleen een bak met 200gr rundergehakt en wat hot ketchup mee haha). Maar toen kwam mijn geniale ingeving, 4 gekookte eieren in stukken er doorheen. Moet kunnen met die ketchup:cool:

Nu zal ik dus voor mijn training ongeveer 35% eten waaronder bijna geen carbs, na mijn training dextrose (ik geloof niet echt in sneller herstel door dextrose, maar ik wil niet dat alle eiwitten worden omgezet om mijn glycogeen aan te vullen), daarna 150gr rijst door twee maaltijden. Eens kijken hoe dat gaat.

Nice stuff.
Nu zal ik dus voor mijn training ongeveer 35% eten waaronder bijna geen carbs, na mijn training dextrose (ik geloof niet echt in sneller herstel door dextrose, maar ik wil niet dat alle eiwitten worden omgezet om mijn glycogeen aan te vullen), daarna 150gr rijst door twee maaltijden. Eens kijken hoe dat gaat.

Hier snap ik de logica niet helemaal van..

Hier snap ik de logica niet helemaal van..
Moet dat dan:p

Gewoon, eiwitten en vetten voor mijn training op onderhoud, eiwitten spreken voor zich, vetten voor energie en verdere stimulatie van het vetverbrandings proces. Na mijn training nogsteeds veel eiwitten en vetten maar ook carbs om eiwitsynthese hoog te houden.

Als het om de glycogeen en dextrose gaat. Als jij te laag in carbs zit en je neemt na je training snelle eiwitten zal je lichaam geneigd zijn om die eiwitten te gaan verwerken naar glycogeen. Door dextrose te nemen ga je dat tegen, en je hebt een grote insuline response dus zullen de aminozuren goed besteed worden voor eiwitsynthese. Niet zo moeilijk toch???

Moet dat dan:p

Gewoon, eiwitten en vetten voor mijn training op onderhoud, eiwitten spreken voor zich, vetten voor energie en verdere stimulatie van het vetverbrandings proces. Na mijn training nogsteeds veel eiwitten en vetten maar ook carbs om eiwitsynthese hoog te houden.

Als het om de glycogeen en dextrose gaat. Als jij te laag in carbs zit en je neemt na je training snelle eiwitten zal je lichaam geneigd zijn om die eiwitten te gaan verwerken naar glycogeen. Door dextrose te nemen ga je dat tegen, en je hebt een grote insuline response dus zullen de aminozuren goed besteed worden voor eiwitsynthese. Niet zo moeilijk toch???

Hoezo doe je niet gewoon carbs hoog op trainingsdagen en carbs laag op rustdagen, it ain't rocket science..

Terug
Naar boven