XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Op rustdagen zijn mn carbs nog lager:rolleyes:
Wat is er mis met high carb low fat op trainingsdagen dan?

Wat ik me trouwens afvraag, ik eet normaal op een rustdag +- 1800 kcal en wat zal het zijn +- 75 gram carbs op zo'n dag. Nou heb ik net ongeveer 60 gram suiker weg zitten eten, maar aan het eind van de dag zit ik alsnog op 1800 kcal en eiwitten net zo hoog. Het enige verschil is dat ik wat minder vet heb gegeten dan normaal en meer koolhydraten en dat mijn koolhydraten vandaag voornamelijk uit suiker bestonden. Is dat qua vet verlies/spier verlies deze dag nou een verschil?

Wat is er mis met high carb low fat op trainingsdagen dan?
Niks, als dat voor jouw werkt.

Ik snap jouw punt eigenlijk niet helemaal. Vet is gewoon een vorm van energie. Vooral met IF kan het geen kwaad om langzamer vormen van eiwitten en energie tot je te nemen. Carbs zijn ook energie, met als bijkomstigheid een insuline respons. Dat kan in je voordeel werken, maar ook in je nadeel (het stimuleert eiwitsynthese, maar ook vetsynthese).

Ik merk alleen maar positief verschil naarmate ik meer vet en minder carbs eet. Ik gain nog altijd maar krijg sneller meer definitie. Verschilt per persoon.

Niks, als dat voor jouw werkt.

Ik snap jouw punt eigenlijk niet helemaal. Vet is gewoon een vorm van energie. Vooral met IF kan het geen kwaad om langzamer vormen van eiwitten en energie tot je te nemen. Carbs zijn ook energie, met als bijkomstigheid een insuline respons. Dat kan in je voordeel werken, maar ook in je nadeel (het stimuleert eiwitsynthese, maar ook vetsynthese).

Ik merk alleen maar positief verschil naarmate ik meer vet en minder carbs eet. Ik gain nog altijd maar krijg sneller meer definitie. Verschilt per persoon.
Aha, dan had ik het een beetje verkeerd geïnterpreteerd. Als jij op vet lekkerder gaat voor het trainen(kan het me moeilijk voorstellen), heb je helemaal gelijk. Dacht dat je het om een één of andere speciale nietszeggende reden deed.

Ik kwam het idee toevallig tegen tijdens het surfen en heb altijd problemen met de cut gehad. Ben nu afgelopen weekend begonnen met IF. Zit nu steeds rond de 2600 kcal per dag. eet tussen 13 en 21 uur, en gebruik 2 eca tabs per dag. ben benieuwd naar het resultaat.

---------- Toegevoegd om 01:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:50 ----------

Aha, dan had ik het een beetje verkeerd geïnterpreteerd. Als jij op vet lekkerder gaat voor het trainen(kan het me moeilijk voorstellen), heb je helemaal gelijk. Dacht dat je het om een één of andere speciale nietszeggende reden deed.

is dat trouwens niet gewoon omdat je daardoor minder vocht vasthoud? of haal ik dan 2 dingen door elkaar.

Kun je dit ook onderbouwen of?

Ik wil het best graag weten, want ik sta bijvoorbeeld net bij de bakker en uiteindelijk kies ik toch voor bruin brood, terwijl ik liever een paar witte puntjes heb. En zo heb ik nog wel wat dingen op een dag waarop ik een keuze moet maken tussen goed en iets minder goed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.027
Kun je dit ook onderbouwen of?

Ik wil het best graag weten, want ik sta bijvoorbeeld net bij de bakker en uiteindelijk kies ik toch voor bruin brood, terwijl ik liever een paar witte puntjes heb. En zo heb ik nog wel wat dingen op een dag waarop ik een keuze moet maken tussen goed en iets minder goed.

Hoezo moet hij dat onderbouwen... een calorie is een calorie, of hij nu bruin of wit is.

Bruinbrood is prima voor vezels, en smaak, en mineralen en etc... maar het heeft geen drol met calorieën te maken.

Hoezo moet hij dat onderbouwen... een calorie is een calorie, of hij nu bruin of wit is.

Bruinbrood is prima voor vezels, en smaak, en mineralen en etc... maar het heeft geen drol met calorieën te maken.
Omdat men je op bb/fitness fora en eigenlijk overal wel altijd wijs maakt dat je zo clean mogelijk moet eten en dat je bijvoorbeeld bruin ipv wit brood moet eten. Toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat het qua vetverlies geen reet uitmaakt of je als carb bron nou voornamelijk suikers eet of dingen als rijst, brood etc.

Ben in ieder geval blij met het antwoord, voortaan lekker wit brood en meer troep eten, zolang het in m'n macro's past dan.

Daarnaast, ik denk dat als je je 100% aan je dieet houdt dat dan die ene keer suiker echt geen impact heeft op het eind resultaat. Als je altijd "slecht" eet ipv "goed" dan maakt het wel uit. Maar die ene keer echt niet hoor.

Wat Wazzup zegt klopt ook, of je nu elke dag frituurvet eet of alleen gezonde dingen; dat maakt qua kcal niet uit. Of het goed is voor je lichaam en de doelen die je nastreeft is wat anders....

Daarnaast, ik denk dat als je je 100% aan je dieet houdt dat dan die ene keer suiker echt geen impact heeft op het eind resultaat. Als je altijd "slecht" eet ipv "goed" dan maakt het wel uit. Maar die ene keer echt niet hoor.

Wat Wazzup zegt klopt ook, of je nu elke dag frituurvet eet of alleen gezonde dingen; dat maakt qua kcal niet uit. Of het goed is voor je lichaam en de doelen die je nastreeft is wat anders....
Duhhhhh tuurlijk maakt het qua kcal niet uit, maar daar heb ik het niet over. Het gaat er om of het qua fysiek uitmaakt. Dus als voorbeeld ipv zilvervlies rijst en bruin bood dat je nu wit brood, een krentebol, wat witte rijst en een paar snoepjes neemt. En in plaats van vette/vis/avocado nu je vetten haalt uit bacon en roomboter, overdreven uiteraard.

Ik denk dat dat wel uitmaakt, maar niet zoals gezegd als je van de 100 maaltijd er 1 ongezond eet.

"whole foods" zijn altijd beter en volgens mij beaamt Martin dit ook wel. Iemand die al zijn kcal uit rijst en kip haalt zal waarschijnlijk op een betere fysiek uitkomen dan iemand die alle kcal uit bacon, roomboter en cola haalt, als de macro's en trainingen gelijk zouden zijn. Maar het heeft ook te maken met het plaatsen van je macro's op verschillende punten rondom de training.

Het enige gevaar dat ik zie in het kiezen voor snelle carbs, is de insulinerespons die eruit ontstaat. Echter, de mensen die cutten met IF consumeren eigenlijk alleen carbs na de training. Je postWO maaltijd is dan groot, vaak zitten er groenten bij, voldoende eiwit, etc, dit zorgt voor een heel ander effect dan als je zonder trainen overdag even een cola'tje of wit broodpuntje wegtikt.

Misschien dat het bij bulken met IF iets anders werkt: ik kan me voorstellen dat je in dat geval ook carbs op rustdagen consumeert, dus niet vlak na de training. Misschien is het dan wenselijker dat het grootste deel van deze carbs wel meer "bb verantwoord" zijn. Dan nog heeft vasten een gunstige invloed op je insulinerespons dus dirty eten is dan minder schadelijk dan bij een 24/7 bulk bij wijze van spreken.

"whole foods" zijn altijd beter en volgens mij beaamt Martin dit ook wel. Iemand die al zijn kcal uit rijst en kip haalt zal waarschijnlijk op een betere fysiek uitkomen dan iemand die alle kcal uit bacon, roomboter en cola haalt, als de macro's en trainingen gelijk zouden zijn. Maar het heeft ook te maken met het plaatsen van je macro's op verschillende punten rondom de training.

Het enige gevaar dat ik zie in het kiezen voor snelle carbs, is de insulinerespons die eruit ontstaat. Echter, de mensen die cutten met IF consumeren eigenlijk alleen carbs na de training. Je postWO maaltijd is dan groot, vaak zitten er groenten bij, voldoende eiwit, etc, dit zorgt voor een heel ander effect dan als je zonder trainen overdag even een cola'tje of wit broodpuntje wegtikt.

Misschien dat het bij bulken met IF iets anders werkt: ik kan me voorstellen dat je in dat geval ook carbs op rustdagen consumeert, dus niet vlak na de training. Misschien is het dan wenselijker dat het grootste deel van deze carbs wel meer "bb verantwoord" zijn. Dan nog heeft vasten een gunstige invloed op je insulinerespons dus dirty eten is dan minder schadelijk dan bij een 24/7 bulk bij wijze van spreken.
Juist, zo iets zocht ik, vooral over insulinerespons. Ik zelf neem voor het trainen ook carbs(+- 2 uur) en dan lijken me complexe carbs(bruin brood) toch beter dan wit brood en dergelijken.

Juist, zo iets zocht ik, vooral over insulinerespons. Ik zelf neem voor het trainen ook carbs(+- 2 uur) en dan lijken me complexe carbs(bruin brood) toch beter dan wit brood en dergelijken.

Ja, voor de training komen mijn carbs van fruit en brinta, ook wel redelijk clean dus. Houd in ieder geval in het achterhoofd dat het geen wereld van verschil gaat maken bij keuzes tussen wit en bruin brood. Als je IF volgt, zal je insulineregulering sowieso veel beter zijn, mede door het vasten.

De laatste tijd ben ik trouwens wel fan van pizza's en pasta's na de training, dat at ik voordat ik begon met tonijn, kip en rijst eten ook altijd. Stuk beter vol te houden zo :)

Damn, gister een training, veel PR's en ook nog gewicht hier en daar omhoog, defenitie is zichtbaar beter en dat alweer na 2 weken hehe. Alleen dinsdag was mijn benen training minder sterk, maar had een stijve rug en vorige week helemaal geen benen getrained omdat ik niet veel kon eten maar ik zal kijken hoe het volgende week gaat, als het nog slechter gaat zal ik iets meer moeten eten denk ik. Ik zit nu dus op 3300kcal. Gaat echt lekker zo:cool:

lijkt me zeer interessant dit..hmm wel paar vragen..
kan iemand mij vertellen hoe het zit als je b.v. in de ochtend sport maar je feeding window is van 16.00 tot 24.00..ik ben momenteel aant cutten en na een uur cardio in de middag voel ik me al fakking lam doordat ik amper cabs op heb..

Laatst bewerkt:
en is het bij IF ook gebruikelijk om naar een x aantal dagen carbs te verhogen of blijf je gwn 8 weken dezelfde kcals en macros houden? thankss

Terug
Naar boven