XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

lijkt me zeer interessant dit..hmm wel paar vragen..
kan iemand mij vertellen hoe het zit als je b.v. in de ochtend sport maar je feeding window is van 16.00 tot 24.00..ik ben momenteel aant cutten en na een uur cardio in de middag voel ik me al fakking lam doordat ik amper cabs op heb..

Op de leangains site is alle info daarover te vinden, waarom zou je je window zo laat maken trouwens?!?!
De uren verschuiven wat, maar dit adviseert martin

Early morning fasted training

Here's a sample setup for a client that trains early in the morning and prefers the feeding phase at noon or later. Read this for details regarding this protocol.

6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.
6-7 AM: Training.
8 AM: 10 g BCAA.
10 AM: 10 g BCAA
12-1 PM: The "real" post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.
8-9 PM: Last meal before the fast.

ok thanks voor de info...de leangains site had ik indd ook al bekeken maar ik vind dit website erg onoverzichtelijk, niet logisch en gewoon irritant lezen dus sla weinig op als ik dat lees..

maar is nog niet echt antwoord op mn vraag toch..maar ik probeer het wel een x uit iedereen reageert er toch anders op.. mn window laten beginnen om 16.00 leek me wel makkelijk omdat ik dan alles thuis kan klaar maken en niets hoef mee te nemen naar mn werk e.d.

wat was je vraag dan precies....? Als je in de ochtend sport neem je iedere paar uur 10 gram bcaa tot je feeding window begint.
Wat betreft je vraag over macros etc. Dat ligt er maar net aan.
Velen, waaronder ook ik, houden de cals en carbs lager op rustdagen. En sommigen kiezen ervoor om de trainingsdagen boven onderhoud te eten, maar als je serieus cut, gaat dat m.i. niet snel genoeg. Maar de ene persoon is de andere niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.044
lijkt me zeer interessant dit..hmm wel paar vragen..
kan iemand mij vertellen hoe het zit als je b.v. in de ochtend sport maar je feeding window is van 16.00 tot 24.00..ik ben momenteel aant cutten en na een uur cardio in de middag voel ik me al fakking lam doordat ik amper cabs op heb..

Je kunt je window iets naar voren schuiven, of je kweekt wat ballen en doet gewoon cardio op een lege maag. Ik loop ook wel eens een uurtje hard 's ochtends vroeg terwijl ik pas met de lunch eet. Je went er aan.

ok danku danku ik zal binnenkort uitproberen misschien hou ik wel logje bij dan..

@ Wazzup, voor wat voor 'soort' mensen is dit dieet geschikt?
Ik ben keihard een combi ecto/endo (geen excuus hoor) en mij lijkt het niet aanvaardbaar om te vasten daar ik het nog geen 3 uur red zonder voedsel. Echt niet. Ik wordt slap, bloedsuiker daalt. Ik moet gewoon voedsel hebben na een gegeven ogenblik.

Ben benieuwd.

Gr.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.047
Ik ben keihard een combi ecto/endo (geen excuus hoor) en mij lijkt het niet aanvaardbaar om te vasten daar ik het nog geen 3 uur red zonder voedsel. Echt niet. Ik wordt slap, bloedsuiker daalt. Ik moet gewoon voedsel hebben na een gegeven ogenblik.

Ben benieuwd.

Gr.

Probeer die periode eens wat te rekken. Tenzij je beginnende diabetes hebt kan iedereen het. Ik denk dat het echte probleem eerder tussen je oren zit dan dat het iets fysieks is.. je komt de nacht tenslotte ook door zonder 2 keer op te staan om wat te eten. Dat je bloedsuiker daalt is normaal, dat doet hij bij iedereen, dat hoort zo.

Ik ga ook eens een poging wagen.
van 16.00 tot 24.00 eten om 20.00 trainen.

Je moet toch na je training de meeste kcal binnen krijgen bijv. 1000 voor je training en 1500 erna?

En meeste carbs na je training toch?

@hittegolf

pre workout meal van 20% totale kcals..na training de grootste en later op de avond nog 1..

Hoeveel carbs ben jij van plan te eten? carbs zou ik er voor doen voor de energie..post workout nog wat carbs

@hittegolf

pre workout meal van 20% totale kcals..na training de grootste en later op de avond nog 1..

Hoeveel carbs ben jij van plan te eten? carbs zou ik er voor doen voor de energie..post workout nog wat carbs

100 gr carbs ongeveer.

En waarneer is het beste om cardio te doen tijdens je 8 uur eet window of in je 16 uur vasten ?

weet ik ook niet echt.. sinds vandaag klein beetje in FM verdiept :)... ik ga het hoofdzakelijk in de vastenperiode doen iedergeval..lijkt mij efficiënter..

Kan iemand beantwoorden of je bij IF ook aan carbcycling kan doen??

weet ik ook niet echt.. sinds vandaag klein beetje in FM verdiept :)... ik ga het hoofdzakelijk in de vastenperiode doen iedergeval..lijkt mij efficiënter..

Kan iemand beantwoorden of je bij IF ook aan carbcycling kan doen??

oke ja ik ben me ook een beetje erin aan het verdiepen.
welke tijden doe jij trainen ,eten, vasten.

nog niet begonnen..ik ben sinds een week begonnen met een normale low carb cut van 8 weken..als ik IF ga doen ga ik het volgende doen: 2500kcals macros: E 40%, K 25%, V 35%.. window 13.00 - 21.00... in de ochtend trainen en anders in de middag en verander ik van maaltijd volgorde...

Ik heb echt heel veel goede before/after pics van mensen die IF hebben gedaan gezien dus ik wil dit wel is proberen

mag je gewoon heledag door groene thee drinken zonder suiker natuurlijk?

Nu eigenlijk cutten, maar schroef de laatste tijd de carbs op trainingsdagen behoorlijk op, gaat opzich prima, probeer een beetje de juiste balans te vinden.

Ben benieuwd.

Gr.

Ik dacht ook dat ik geen 3 uur zonder eten kon... werd slap, duizelig als ik even een maaltijd miste..... Totdat ik I|F ging volgen... nergens last van, verbaasde mij zeer. Gewoon n paar weken proberen en dan oordelen, ik denk dat je blij wordt :D

Ik heb het ook 6 weken gedaan.
Na 2 weken moet je jezelf er aan herinneren dat je moet eten.
Totaal geen honger.

Laatste maaltijd rond 23.00 uur, dan weer eten om 15.30 uur. No problem.
Heerlijk om niet de hele dag aan je maaltijden te hoeven denken.

Ik heb het ook 6 weken gedaan.
Na 2 weken moet je jezelf er aan herinneren dat je moet eten.
Totaal geen honger.

Laatste maaltijd rond 23.00 uur, dan weer eten om 15.30 uur. No problem.
Heerlijk om niet de hele dag aan je maaltijden te hoeven denken.

Geen honger? Dat kan ik me echt heel slecht voorstellen. Of je hebt je ECHT misselijk gegeten.

Terug
Naar boven