Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Dat IF heeft vele voordelen.

Maar als ik 4000 kcal moet wegwerken in 8 uur tijd. Dan komt het eruit tijdens training.

Het zou er dan zo uitzien:
15:00 : first meal: carbs/protein/fats
17:00 : pre workout: carbs/protein/fats
18:45: trainen
20:00 : post workout: carbs/protein/fats
23:00 : bed-time meal: carbs/protein/fats

Dan moet ik 1000 cals per meal eten.... opzich geen probleem, maar om nou 1000cals te eten 90min voor het trainen (pre workout) staat me nogal tegen! En ben bang dat het zeker tijdens been en rug trainingen eruit komt/last heb van maagzuur.

Laatst bewerkt:
Daarom is IF 'in principe' ook gemaakt voor de cut.
IF voor de bulk is inderdaad mogelijk maar niet echt aan te raden vanwege de door jouw al genoemde practische bezwaren.

Zelf doe ik IF alleen in de cut....heerlijk.
In de bulk lekker de hele dag eten!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.063

Maar als ik 4000 kcal moet wegwerken in 8 uur tijd. Dan komt het eruit tijdens training.

Dan moet ik 1000 cals per meal eten.... opzich geen probleem, maar om nou 1000cals te eten 90min voor het trainen (pre workout) staat me nogal tegen! En ben bang dat het zeker tijdens been en rug trainingen eruit komt/last heb van maagzuur.

Dan eet je toch gewoon minder voor je pre-workout en wat meer voor je post-workout ? het hoeven niet per see 4 maaltijden van 1000 Cal te zijn. 500+1500+1000+1000 kan ook, of zelfs 250+1750+2000 of .. whatever. En het hoeven ook niet per see 4 maaltijden te zijn al is Martin daar wel een voorstander van, ik eet liever (bijna) ieder uur wat als dat zo uitkomt in de bulk)

Nu scheelt het dat ik tussen de middag train, dat maakt het wat makkelijker denk ik.

Huil minder, een 1000kcal maaltijd is doorsnee.

Huil minder, een 1000kcal maaltijd is doorsnee.
Trainen met een misselijk gevoel of met maagzuur is gewoon strontvervelend. Ik zelf heb ook moeite met een grote maaltijd voor een fysieke inspanning. Op andere tijdstippen is dat gemakkelijk weg te werken, ja.

Trainen met een misselijk gevoel of met maagzuur is gewoon strontvervelend. Ik zelf heb ook moeite met een grote maaltijd voor een fysieke inspanning. Op andere tijdstippen is dat gemakkelijk weg te werken, ja.

Hij eet 1u 45min vóór zijn training...

@horseman14..wat waren je resultaten? hoeveel is je vet% verminderd en is je vvm er niet op achteruit gegaan?

Je hebt ook minder kcal nodig met IF om alsnog te groeien naar mijn idee. Ik groei nu als kool, ik zit op maar 3300kcal ofzo. Eerst zat ik op 4000kcal ofzo, maakte lang niet de zelfde gains en kwam een beetje in vet aan.

Anyway, een vraagje;

Ik heb die monster energy low-carb blikken. Echt mijn verslaving. Had het weer eens gekocht, wilde het vanmorgen drinken maar... er zitten kcal's in, 9kcal/100ml, 2.4gr carbs. Zo'n blik is dus 500ml, is dit handig tijdens het vasten of toch maar beter laten staan? Ik heb het vandaag maar laten staan tot mijn feeding window, wat denken jullie?

Ik heb die monster energy low-carb blikken. Echt mijn verslaving. Had het weer eens gekocht, wilde het vanmorgen drinken maar... er zitten kcal's in, 9kcal/100ml, 2.4gr carbs. Zo'n blik is dus 500ml, is dit handig tijdens het vasten of toch maar beter laten staan? Ik heb het vandaag maar laten staan tot mijn feeding window, wat denken jullie?

Ik zou het persoonlijk niet drinken, maar denk wel dat het kan:rolleyes:
10 gram bcaa (40 cal) of wat koffiemelk ziet martin ook niet als het echt verbreken van de vastperiode.
Dus volgens mij zit je aan 45 cal voor een blik.... moet dus te doen zijn. Maar mijn gevoel is meer, waarom zou je, zit niks in wat je nodig hebt, je drinkt het puur voor het lekkere, dus dan zou ik een paar uurtjes wachten tot in je window, hoef je je ook niet schuldig te voelen of te twijfelen.

Laten staan, kan je beter een klein blik redbull light drinken! Is nog minder, en anders wellicht overgaan tot een pre workout zoals Jack3D?

Chemische brol, melk en water moet je drinken en niets anders imo

@horseman14..wat waren je resultaten? hoeveel is je vet% verminderd en is je vvm er niet op achteruit gegaan?

Na die 6 weken was er 4,5 kilo af.
Geen krachtverlies of verlies van VVM.
Heb het rustig aangedaan, dus vooral vetverlies door KT en voedingsschema (500Kcal onder onderhoud), geen extra cardio of zo.

Vet% weet ik niet, die meet ik nooit. Kijk in de spiegel of ik resultaat ok vind. Kreeg wel meer definitie, aders e.d. Maar nog niet genoeg voor een sixpack (kom van rond de 18%, duurt nog even).

Inmiddels is er 7 kg af, streefgewicht is 88 kg, dus nog bijna 4 kg te gaan!
Moet lukken voor de zomer.

Ik zou het persoonlijk niet drinken, maar denk wel dat het kan:rolleyes:
10 gram bcaa (40 cal) of wat koffiemelk ziet martin ook niet als het echt verbreken van de vastperiode.
Dus volgens mij zit je aan 45 cal voor een blik.... moet dus te doen zijn. Maar mijn gevoel is meer, waarom zou je, zit niks in wat je nodig hebt, je drinkt het puur voor het lekkere, dus dan zou ik een paar uurtjes wachten tot in je window, hoef je je ook niet schuldig te voelen of te twijfelen.
Ja, dat dacht ik op dat moment ook al, alleen ik zat de hele dag naar mijn blikje te staren tot ik er eindelijk 100% zeker van kon zijn:p Maar als dat nier per se nodig was geweest, maar toch maar beter van wel dan.

Laten staan, kan je beter een klein blik redbull light drinken! Is nog minder, en anders wellicht overgaan tot een pre workout zoals Jack3D?
Naah, het is gewoon die irritante gewoonte om energie drink te drinken. Niet voor mijn workout, niet voor het gevoel (****, dan zou ik me wel beperken tot 1 kop koffie + 1 kop groene thee op nuchtere maag, dan ga je nog veel beter, true story).

Ik heb dit topic, lean gains artikelen gelezen (wat een onoverzichtelijke site :P) en ik ben overtuigd! :)

Ik ben op dit moment bij mijn ouders maar zal na de vakantie (26 april) starten

Op dit moment met een schema 40/40/20 rond de 3,5% kwijtgeraakt, maar zou er nog graag 7% afwillen. (1e doel = 17 - 18%)

BMR = 1490
Onderhoud: 2235

Op KT dagen: 2200 kcal (EKV = 50/30/20)
Op niet KT dagen: 1500 kcal (EKV = 50/20/30)

feeding window: 14 - 22h

Heb een 3-daagse split:
- borst biceps
- benen en schouders
- rug en triceps

Is dit een goed idee om mee te beginnen? Ik snap dat ik het aan de hand van de resultaten zal moeten aanpassen, maar je moet toch ergens starten :)

• #1.075
Ik heb dit topic, lean gains artikelen gelezen (wat een onoverzichtelijke site :P) en ik ben overtuigd! :)

Ik ben op dit moment bij mijn ouders maar zal na de vakantie (26 april) starten

Op dit moment met een schema 40/40/20 rond de 3,5% kwijtgeraakt, maar zou er nog graag 7% afwillen. (1e doel = 17 - 18%)

BMR = 1490
Onderhoud: 2235

Op KT dagen: 2200 kcal (EKV = 50/30/20)
Op niet KT dagen: 1500 kcal (EKV = 50/20/30)

feeding window: 14 - 22h

Heb een 3-daagse split:
- borst biceps
- benen en schouders
- rug en triceps

Is dit een goed idee om mee te beginnen? Ik snap dat ik het aan de hand van de resultaten zal moeten aanpassen, maar je moet toch ergens starten :)

Beginnen is altijd goed.

ik begin er vandaag ook weer aan, nog 2 dagen en ik heb groen licht om eindelijk benen licht te beginnen trainen, het begint een beetje zielig te worden.

105kg 1m96 +-12%. Had wat feestjes de laatste week en niks getraint, dat zie je wel direct.

Op naar de 102kg.

Geen protein fluff meer, dat lukte me toch langs geen kloten, maar wel 1-2kg frozen bosbessen mix per dag als vulling.

Laatst bewerkt:
Ff vraagje moet je op je refeed dag ook je window aanhouden?

Beginnen niet, eindigen wel imo.

Als je bvb 15-23 doet en je weet dat je een bbq hebt om 19, vast dan tot 19 en eet tot 23. Als het echt niet lukt, eet maar langer en begin dag erna gewoon opnieuw met 15-23.

• #1.079

Ik begn mijn refeed voor mijn workout, dus bij mij hou ik doorgaans hetzelfde window wel aan omdat ik altijd begin met mijn pre-WO maaltijd. Als je echter pas later traint zou ik niet heel vroeg beginnen met heel erg veel koolhydraten (zeg om 13:00 al heet erg veel eten terwijl je pas om 17:00 traint lijkt mij niet handig... begin dan normaal wat je anders ook deed en voeg pas KH's toe voor je workout (en daarna).

Iemand wel eens IF geprobeert icm ECA?

Terug
Naar boven