MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Veel succes wat is je doel?
gebruik je nog supps erbij?

Thanks.

Ja, ik gebruk standaard 75gr whey per dag. de whey zal verplaatst worden naar de maaltijd van 20:30 (post workout) samen met 125gr rijstebloem, 100gram pindakaas en een banaan (dikke shake van bijna 1500 caloriën, lekker!)

Verder supplementeer ik sinds vrijdag met:

(30 min. voor training)
creatine
beta alanine
citrulline malate
taurine

Heb er al 2 trainingen op getraind, en ik had zeker meer uithoudingsvermogen tijdesn de training... dus ik ben benieuwd wat de werking van deze supplement stack in de komende weken gaat geven :)

creatine
beta alanine
citrulline malate

heb ik ook een tijdje gebruikt werkt goed ga het zeker weer doen
ik had goede gains in die 6 weken :P

Als je gaat bulken met intermittent fasting, zet je dus zo weinig mogelijk vet aan? is dit waar?

is natuurlijk mooi, maar ja probeer maar eens zoveel te eten in 8 uurtjes xD

http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf

You should be fairly lean when attempting this approach, as lower body fat means better
insulin sensitivity. This seems to work synergistically with the fasting and tends to improve
results on my recomposition plan. I would say 10-12% body fat is an appropriate starting
point to pull this off with the greatest efficiency.

Oh, wat balen, dus voor iemand zoals ik die ongeveer rond de 20% zit, heeft 't nauwelijks zin.

http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf

You should be fairly lean when attempting this approach, as lower body fat means better
insulin sensitivity. This seems to work synergistically with the fasting and tends to improve
results on my recomposition plan. I would say 10-12% body fat is an appropriate starting

Oh, wat balen, dus voor iemand zoals ik die ongeveer rond de 20% zit, heeft 't nauwelijks zin.

ff een flinke cut er tegen aan gooien en proberen maar

ik ga toch een poging doen om via if te cutten. ik bedoel, het gaat uiteindelijk toch om 't calorietekort.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.127

om te bulken met IF ? Nee, daar ben je inderdaad veel te vet voor (no offense). Maar cutten op 20% met IF is sowieso een veel betere optie voor je.

als ik nou 20 uur zou vasten inplaats van 16 uur is me vet verlies dan beter?

ja, ik wil ook cutten. bulken is bij zo'n hoog vetpercentage natuurlijk niet slim.

ik ga denk ik morgen een vetverlieslog beginnen met IF.

Heeft er hier nou eigenlijk al iemand een goede cut of clean bulk mee gedaan? Hoor hier zo veel over maar zie amper ervaringen na..

als ik nou 20 uur zou vasten inplaats van 16 uur is me vet verlies dan beter?

Nee.
Je snelheid van afvallen heeft te maken met je dagelijkse inname en verbruik. Stel je eet op een dag 2000 kcal, dan zal het niets of nauwelijks iets uitmaken of je deze verspreid eet over de dag, in een periode van 8 uur of in een periode van 4 uur en de rest vast...

Het voordeel van IF zal voornamelijk psychologisch zijn, je hoeft een deel van de dag niet bezig te zijn met eten en sommigen hebben minder honger of moeite met volhouden omdat ze toch een periode hebben waar ze wat vullender maaltijden kunnen eten.

Het idee van gestructureerde refeeds of carbcycling waar Martin gebruik van maakt in combinatie met het vasten staat opzich volledig los van IF en kan ook toegepast worden op een 'normaal' dieet qua meal timing.

IF is geen wonderdieet ofzo, sommigen houden ervan, anderen niet. Met hetzelfde tekort zullen ze waarschijnlijk vrijwel dezelfde resultaten behalen, regardless of meal timing.

• #1.134
welke resultaten heb jij bereikt met een IF cut wazzup?

• #1.137
welke resultaten heb jij bereikt met een IF cut wazzup?

Ik ben vorig jaar gestopt met cutten omdat verschillende mensen in mijn omgeving begonnen te klagen dat ik te ver was gegaan. Ik zat toen ergens onder de 10% maar had helemaal nog niet het idee dat ik het al moeilijk had. Sixpack is sindsdien niet meer weg geweest maar zit nu wel een kilo of 5 hoger dan toen en ondanks dat ik ondertussen nog 2 keer gewicht gedumpt heb voor een hardloopwedstrijd (en mijn benen amper meer train, dus daar heb ik vast wat spiermasssa verloren (blessures aan knie, etc en veel te veel hardlopen :)).

Anyways, ik zal niet zeggen dat het resultaat beter is dan een "traditionele" methode, maar het is gewoon veel en veel gemakkelijker. Je blijft gewoon lachen, net als dat mannetje in die fiat panda reclame van vroeger.

http://www.youtube.com/watch?v=5kgFIv__S1s

Ik denk dat er weinig resultaten doorkomen, omdat de meesten afhaken. De indruk leeft bij sommigen dat IF een lang leve de lol dieet is. Je slaat een ontbijtje over en vreet wat je wil... Doen ze een paar weken, resultaat valt tegen, (twijfel of ze echt geen spieren verliezen door niet te eten) tijd voor een ander dieet.
Jammer want als je IF wilt gaan volgen, en je verdiept je echt eens in de ideeen er achter, leest 10x de leangains door, zoekt op forums etc.etc. Dan heb je imo "goud" in handen.....

Ik doe IF sinds januari, eerst clean bulk gedaan, geen probleem om die grote maaltijden weg te zetten.
Nu sinds 2 weken overgestapt op IF cut... 2% al verloren, ZONDER CARDIO, dat is echt veel voor mij. Normaal ga ik nooit zo hard, heb ik altijd honger en heb ik vooral veel moeite om niet te junken als ik voor de lol aftrain. De enige keren dat ik echt droog werd, was voor een wedstrijd en met heel veel moeite en opoffering.

Nu lach ik er om, ik eet heerlijk, eet grote maaltijden, heb geen behoefte aan junkweekends of wat dan ook, IF is voor mij DE manier om resultaten te halen...
En vooral met een gemak, die ik in mijn 15 jaar trainingservaring nog nooit heb ervaren.

Laatst bewerkt:
Ik merk aan mijzelf dat het belangrijk is om regelmatig je opvattingen/schema's te toetsen aan de principes van IF want ik wil nog wel eens geloven dat het fast-feed window IF maakt.Zoals ik al zei geld dit voor mijzelf :)

Martin raadt op rustdagen wat low intensity cardio te doen. Doen jullie dat ook? Of gaat het gewoon goed zonder cardio?

Terug
Naar boven