XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik heb volgende week vakantie kan ik dan me window gewoon verzetten van 16.00 tot 24.00 naar 13.00 tot 21.00?

Ja kan prima, gaat er om dat je een bepaalde tijd vast, wanneer op de dag maakt niet uit.

Ik ga het denk ik ook zo doen, in de vakantie heb ik toch overdag de tijd om te sporten, dus eet ik dan ook rond die tijdstippen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.165
ziet er wel leuk uit maar nogal moeilijk in mijn schema toe te passen,
maar als ik het goed begrijp hoef je dan dus geen 14-16 uur meer te vasten?

Sorry, dat snap ik niet.

maaltijdfrequentie is een van de "peilers" die onderuit gehaald wordt door IF. Mainstream BB komt er nu ook een beetje achter en gaat van 2 naar 3.5 uur tussen de maaltijden. Ik snap niet waarom jij met de conclusie komt dat vasten niet meer nodig zoiu zijn .. zonder vasten heet het geen intermittent fasting. Als jij graag ontbijt.. ga je gang,....

Ook is het niet heel toepasbaar in de cut denk ik.

Ook dat snap ik niet. Een lage maaltijd frequentie is JUIST heel goed toepasbaar in de cut. Liever een paar grote maaltijden dan een dozijn muizehapjes.

Sorry, dat snap ik niet.

maaltijdfrequentie is een van de "peilers" die onderuit gehaald wordt door IF. Mainstream BB komt er nu ook een beetje achter en gaat van 2 naar 3.5 uur tussen de maaltijden. Ik snap niet waarom jij met de conclusie komt dat vasten niet meer nodig zoiu zijn .. zonder vasten heet het geen intermittent fasting. Als jij graag ontbijt.. ga je gang,....

Ook dat snap ik niet. Een lage maaltijd frequentie is JUIST heel goed toepasbaar in de cut. Liever een paar grote maaltijden dan een dozijn muizehapjes.

+1 Wazzup.

Hiero IF in de cut!
Ontbijten is heerlijk, maar wel om 15.30 uur in de middag.
18.00 uur 'lunchen'. Diner is rond 23.00 uur en daarna weer 16 uur zonder!
Makkie! Al 6 kilo kwijt zonder krachtverlies!:)

Dat is natuurlijk wel een zaak van persoonlijke voorkeur, ik denk dat sommigen het wel fijner vinden om de hele dag een beetje te 'grazen', ook al ben ik daar niet een van. Men reageert nu eenmaal verschillend op vasten, sommigen hebben nauwelijks honger, anderen als een paard.

Ik vraag me trouwens wel af waarom Martin 2-3 grote maaltijden prefereert ten opzichte van 4 of 5 kleinere binnen het eetwindow. Heb nog niet gezien wat zijn redenering hierachter is.

• #1.168
Dat is natuurlijk wel een zaak van persoonlijke voorkeur, ik denk dat sommigen het wel fijner vinden om de hele dag een beetje te 'grazen', ook al ben ik daar niet een van. Men reageert nu eenmaal verschillend op vasten, sommigen hebben nauwelijks honger, anderen als een paard.

Ik vraag me trouwens wel af waarom Martin 2-3 grote maaltijden prefereert ten opzichte van 4 of 5 kleinere binnen het eetwindow. Heb nog niet gezien wat zijn redenering hierachter is.

Nou, als je een grote maaltijd eet stilt dat je honger beter en langer dan wanneer je steeds kleine maaltijden eet, plus dat je dan nooit eens lekker goed vol zit. Martin kwam laatst nog met een onderzoekje daarover geloof ik, maar volgens mij bevalt het hem intuïtief gewoon beter een grote maaltijd te eten. 3 maaltijden eten is ook maar 3 maaltijden bereiden tenslotte. Als je druk/lui bent is dat ook best handig.

Ik ben nu al een aantal weken bezig met cutten op de 40-40-20 manier met 7 maaltijden per dag. Ik word alleen gek van al die maaltijden ik sta alleen maar achter het fornuis, nu kwam ik dit topic en heb ik mij een beetje ingelezen.

Mijn onderhoud is 2300kcal doel is cutten, ik heb nu de volgende schema's gemaakt:

Zou iemand mij feedback willen geven?

Laatst bewerkt:
Sorry, dat snap ik niet.

Mijn schuld:o
ik had verkeerd gelezen ik dacht dus dat het in het artikel erom ging elke 4uur te eten, en met die EKV Ratio's vond ik hem ontoepasselijk in de cut,

zelf gebruik ik al een beste tijd IF vanwege het 'goede' gevoel erbij,
en zeker voor in de cut.

Ik ben nu al een aantal weken bezig met cutten op de 40-40-20 manier met 7 maaltijden per dag. Ik word alleen gek van al die maaltijden ik sta alleen maar achter het fornuis, nu kwam ik dit topic en heb ik mij een beetje ingelezen.

Mijn onderhoud is 2300kcal doel is cutten, ik heb nu de volgende schema's gemaakt:

Zou iemand mij feedback willen geven?

Je verdubbeld bijna je eiwitinname op rustdagen, en je vetten blijven even laag als op trainingsdagen??? Is dat de bedoeling?
Als dit voor jou werkt ok, mijn vetten blijven altijd ca 3 g/kg en verlaag (halveer) mijn koolhydraten op rustdagen terwijl ik iets hoger ga in mijn vetten die dag (half avocadootje, handje noten)

Je moet het schema wat jou bevalt/wat voor jou werkt gewoon volgen, maar prop het wel in 8 uur, dat is de bottomline in ieder geval!!!

@broodjekip
In mijn document van leangains staat dat op rustdagen je eiwitten hoog moeten zijn en op trainingsdagen kh dominant. Ik heb er verder ook weinig verstand van ik haal het ook maar uit een document vandaar mijn vraag voor feedback, waarvoor bedankt :). en vetten 3g per lichaams kg, je bedoeld eiwitten neem ik aan?

@broodjekip
In mijn document van leangains staat dat op rustdagen je eiwitten hoog moeten zijn en op trainingsdagen kh dominant. Ik heb er verder ook weinig verstand van ik haal het ook maar uit een document vandaar mijn vraag voor feedback, waarvoor bedankt :). en vetten 3g per lichaams kg, je bedoeld eiwitten neem ik aan?

ja eiwit 3gr per kilo, ik weet niet precies waar, maar op de leangains site staat, ik dacht meerdere malen, dat je eiwitten altijd hoog moeten zijn.
En als je koolhydraten dalen op rustdagen, worden verhoudingsgewijs je eiwitten hoger natuurlijk.

Mijn verhoudingen, (voor wat het waard is):
tr: E 3/kg K 3/kg V 0,5/kg
rst: E 3/kg K 1,5/kg V 0,8/kg

En daar ga ik lekker op deze cut!

Ik heb mijn schema wat aangepast naar het commentaar wat ik heb gekregen, hierbij mijn nieuwe schema's feedback wordt op prijs gesteld.

Bijlagen

is bij jullie de EKV verhouding echt zo gigantisch belangrijk?
ik doe ook IF maar let vooral op mijn eiwit inname en de rest speel ik gewoon een beetje mee.

is bij jullie de EKV verhouding echt zo gigantisch belangrijk?
ik doe ook IF maar let vooral op mijn eiwit inname en de rest speel ik gewoon een beetje mee.

Ja inderdaad, vet relatief hoger op rustdagen, koolhydraten hoger op trainingsdagen, absolute verhoudingen heb ik ook niet, eiwit altijd hoog

het is inderdaad een richtlijn, een gemiddelde, de eiwitten hou ik in de gaten, al zit daar ook een marge in (2,5-3 gr/kg). Koolhydraten en vetten is maar net hoe het uit komt. Maar kh zijn wel structureel lager op rustdagen, maar lig niet wakker van 25 gram meer of minder

Wat ik me afvroeg laatst, zijn er ook mensen die IF doen, maar op trainingsdagen een 'klassieke' PWO shake drinken en dan na een uurtje ofzo nog een flinke maaltijd nuttigen? Dat lijkt idealer dan maar meteen aan je grote maaltijd beginnen. Enkel op trainingsdagen natuurlijk :)

• #1.179
Wat ik me afvroeg laatst, zijn er ook mensen die IF doen, maar op trainingsdagen een 'klassieke' PWO shake drinken en dan na een uurtje ofzo nog een flinke maaltijd nuttigen? Dat lijkt idealer dan maar meteen aan je grote maaltijd beginnen. Enkel op trainingsdagen natuurlijk :)

Ikke wel.

Vandaag eerste dag IF, ik weet niet of mijn schema helemaal goed is hij is wel al een paar keer gedownload maar helaas nog geen feedback.

Foto 1: maaltijd 1
Foto 2: maaltijd 2
Foto 3: maaltijd 2 na half uur eten :p

Echt belachelijk hoeveel volkoren spaghetti ik naar binnen moet werken, 200 gram! Maar goed ik wil resultaat zien!

download.jpg

download (1).jpg

download (2).jpg

Terug
Naar boven