Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
neem die vetcalculators niet te serieus. Teveel variabelen...

De spiegel liegt nooit, meetlint ook niet.

Een spiegel liegt wel degelijk.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

(ok, het zijn de hersenen die liegen, tenzij je een spiegel in een [Link niet meer beschikbaar] gebruikt, die schijnen licht gebogen te zijn zodat je er daar altijd beter uit ziet om je hersenen te compenseren denk ik).

En een meetlint en weegschaal kan vertroebeld worden door vocht (en darminhoud)

de spiegel bij mij thuis liegt inderdaad, daarnet op de zonnebank schrok ik even, daar waar mijn sixpack gewoon compleet te zien...

Belichting doet toch veel lijkt me...

• #1.203
Zit in mn 5e IF week. Woog 94kg toen ik begon en nu 89,5.
Ik heb zelf het idee dat het veel beter kan. In de spiegel en op foto's zie ik maar weinig verschil. Het enige duidelijke verschil is op de weegschaal te zien.

• #1.205
Ik heb zelf het idee dat het veel beter kan. In de spiegel en op foto's zie ik maar weinig verschil. Het enige duidelijke verschil is op de weegschaal te zien.

(bijna) 5 kilo in 5 weken netjes, maar belangrijker nog, hoe eenvoudig vond je het om vol te houden ?

Ik ben nu ook een aantal weken bezig ben van 98 naar 93,3 gegaan.
alleen vraag ik me af hoeveel hiervan vet is? 50% 80%??

Als je het goed doet 100% of als je het nog beter doet 150%! (wanneer je spier bent aangekomen heb je nog meer vet moeten verliezen om dat gewicht te bereiken)

• #1.208
Als je het goed doet 100% of als je het nog beter doet 150%! (wanneer je spier bent aangekomen heb je nog meer vet moeten verliezen om dat gewicht te bereiken)

Mwah, het is nooit 100% vet. Je hebt ook zoiets als darminhoud en vocht (wat technisch gezien ook onder VVM valt, maar niet onder vet). Op een low carb dieet met een forse refeed zie je dat dat wel 2 kilo van het totaal kan zijn (en wellicht wel nog meer als je echt goed je best doet).

Ik snap wat je bedoeld het was ook meer een soort van 'grap'. Meten is weten wij kunnen lastig van achter onze pc zeggen hoeveel procent vet het is ;)

Ik ben nu klaar met dag 3 van IF moet zeggen dat het 100 procent meevalt! Ik heb nog geen honger gevoel gehad, vraagt mij bijna af waarom het 'Fasting' heet :P. Verder zijn de maaltijden wel wat aan de grote kant, ben vaak wel half uur zoet met mijn grootste maaltijd.

Wanneer ik aan mijn maaltijden begin heb ik nooit het gevoel van ik heb honger, heb ook niet veel eetlust oid ik ram alleen wel telkens die hele maaltijd naar binnen met moeite. Is het normaal dat ik vrij weinig eet lust heb na mijn fast periode?

• #1.210
Ik snap wat je bedoeld het was ook meer een soort van 'grap'. Meten is weten wij kunnen lastig van achter onze pc zeggen hoeveel procent vet het is ;)

Ook afhankelijk van calorie-tekort en start vet%, maar spierverlies zal minimaal zijn dunkt me (ALS er al spierverlies is, lijkt me niet, tenzij lifts in de gym gekelderd zijn zonder andere aanwijsbare reden)

Ik ben nu klaar met dag 3 van IF moet zeggen dat het 100 procent meevalt! Ik heb nog geen honger gevoel gehad, vraagt mij bijna af waarom het 'Fasting' heet :P. Verder zijn de maaltijden wel wat aan de grote kant, ben vaak wel half uur zoet met mijn grootste maaltijd.

Wanneer ik aan mijn maaltijden begin heb ik nooit het gevoel van ik heb honger, heb ook niet veel eetlust oid ik ram alleen wel telkens die hele maaltijd naar binnen met moeite. Is het normaal dat ik vrij weinig eet lust heb na mijn fast periode?

Heb ik ook wel een beetje last van. En als je een beetje grote maaltijd neemt heb ik er erg lang last van en moet ik me bij de volgende geplande maaltijd (bijna) dwingen te eten. Aan de andere kant heb ik het met kleine maaltijden een stuk minder, dus na een training op een high-cal dag heb ik er geen problemen mee 3500+ Cal naar binnen te werken in die paar uur (alhoewel op he eind ik blij ben dat ik mag stoppen, dat dan weer wel).

pussies :D Eet toch als n man ;)

Klasse! Mooi resultaat, zeker zonder spierverlies! :D

Ik zit zelf met een vraagteken...

Zit nu in de 7e week en er is ruim 6 kilo af.
Als ik in de spiegel kijk 'lijkt' het alsof ik spiermassa ben kwijtgeraakt terwijl ik in de sportschool nog wel elke week zwaarder kan of meer reps kan maken.

Zit 750 Kcal onder onderhoud zonder extra cardio omdat ik op onderhoud als snel vet aankom en ik vermoed dat ik minder nodig heb dan de Excel berekent.

Is dit teveel onder onderhoud of fopt de spiegel mij?

• #1.213

Als ik in de spiegel kijk 'lijkt' het alsof ik spiermassa ben kwijtgeraakt terwijl ik in de sportschool nog wel elke week zwaarder kan of meer reps kan maken.

Zit 750 Kcal onder onderhoud zonder extra cardio omdat ik op onderhoud als snel vet aankom en ik vermoed dat ik minder nodig heb dan de Excel berekent.

Of je ogen/hersenen foppen je ?

Overigens ik weet niet hoe laag je nu zit qua vet%, maar als je meer definitie krijgt LIJK je juist vaak gespierder, maar dan moet je wel sub-10 zitten.

(bijna) 5 kilo in 5 weken netjes, maar belangrijker nog, hoe eenvoudig vond je het om vol te houden ?

Het is vol te houden... Vooral fijn dat ik langer in mn nest kan blijven liggen.:o
Maar ik heb nog altijd last van het hongergevoel. Het begint 's ochtends en wordt alsmaar erger. Tot een uur of 1 is het vol te houden maar daarna merk ik echt dat ik iets te doen moet hebben als afleiding want anders heb ik teveel last van het hongergevoel en ga ik gewoon eten.
Verder vind ik het in de weekeinden ook lastiger vol te houden.

Prestaties in de gym gaan voor mijn gevoel achteruit maar is wat lastig te peilen. Ik volg een periodisatie schema. Iedere 2 weken wissel ik van schema: 2 weken kracht, 2 weken high volume, 2 weken 'normaal', 2 weken deload etc. Soms ook een weekje HIT tussendoor. Hierdoor is het wat lastig te zeggen dat prestaties voor- of achteruit zijn gegaan aangezien ik in week 1 nog in de kracht fase zat en nu doe ik high volume.
Helaas is het voor mijn gevoel achteruit gegaan. Gisteren heb ik bijv. armen getraind en kon ik de bicep curl minder zwaar pakken dan gewoonlijk :( Misschien doordat ik niet heel goed had gegeten voor het trainen...

Ik zit met hetzelfde gevoel... Niet dat prestaties vooruit zijn gegaan maar wel dat ik het idee heb dat er e.e.a. aan spiermassa verloren gaat.
Maar ik las gisteren iets over het 'terugkaats effect'. (http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=143616&highlight=terugkaats+effect)
Misschien komt het allemaal heel snel weer terug:p

ik merk altijd stevig krachtverlies als ik cut, vooral bij de hogere reps. Deels omdat ik altijd vrij diep cut, deels omdat het vet toch ook een hefboomeffect heeft.

Op een vette 118kg paar jaar geleden kon ik 235kg deadliften en 150kg benchen. Vorig jaar op 102kg en droog schoot daar maar 190kg en 110kg bench van over. Al was dat deels ook omdat ik er niet meer op trainde.

Laatst bewerkt:
Het is vol te houden... Vooral fijn dat ik langer in mn nest kan blijven liggen.:o
Maar ik heb nog altijd last van het hongergevoel. Het begint 's ochtends en wordt alsmaar erger. Tot een uur of 1 is het vol te houden maar daarna merk ik echt dat ik iets te doen moet hebben als afleiding want anders heb ik teveel last van het hongergevoel en ga ik gewoon eten.
Verder vind ik het in de weekeinden ook lastiger vol te houden.

Probeer s een fatburner... hydroxycut of iets dergelijks, oxyelite pro vond ik zelf erg fijn... werkt best onderdrukkend voor die ochtendhonger heb ik in het begin gemerkt.

Thanks, zal het eens proberen :)
Doet het ook wat het woord zegt (vet verbranden) of is het alleen om de honger te onderdrukken?

verwacht er geen wonderen van... baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

voor honger onderdrukking gebruik ik melanotan:P
m2 + IF = dikke win
ik moet serieus moeite doen om te eten

Wanneer mijn eet sessies van 1300 tot 2100 zijn is het dan verplicht om daarin ook te cardioen? Ik wil namelijk om 0800 gaan cardioen op een lege maag dan kan je daarna nog een paar uur door vasten zodat je lichaam waarschijnlijk het vet aanspreekt van mijn lichaam aangezien er niks in mijn maag zit. Goed plan of een nog go?

Terug
Naar boven