AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

als jij wil cardioen moet je dat gewoon doen. Een half uurtje liss of zo, zal je niet schaden.
Ik wandel regelmatig met mn hond in de ochtend.
Als je intensieve (Hitt) cardio wilt doen, is het wel slim om dat in je feeding window te doen.

Nee gewoon 2 a 3 kwartier op 8km/h ofzo

Wanneer mijn eet sessies van 1300 tot 2100 zijn is het dan verplicht om daarin ook te cardioen? Ik wil namelijk om 0800 gaan cardioen op een lege maag dan kan je daarna nog een paar uur door vasten zodat je lichaam waarschijnlijk het vet aanspreekt van mijn lichaam aangezien er niks in mijn maag zit. Goed plan of een nog go?

jazeker goed plan..doe ik namelijk ook altijd en ga er zeer goed op..en ervaar geen last of moeite als ik daarna nog even moest vasten.Ik vind dat je cardio beter buiten je feedingwindow kan houden..ik ga daar in iedergeval beter op heb ik gemaakt..uurtje ongeveer meestal

thanks! Ga het een paar weekjes proberen en dan laat ik weten of het bij mij ook goed ging :)

Ik ben in 10 dagen 3kg aangekomen met IF terwijl ik probeer te cutten lol?! Ik heb alleen wel het gevoel dat het geen vet is.. vreemd?!

Heb je 3 dagen niet gepoept?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.227
Nope ik poep elke dag :o En ben gelukkig ook niet zwanger :p

Carb cycling kan zorgen voor redelijk grote gewichtsfluctuaties door verschillen in glycogeen/vocht. Je bent zeker geen 3 kg spier aangekomen in 10 dagen als dat is wat je mss hoopt. 0.25 kg per week aan spier is al een erg goede prestatie voor een bulk. Dus stel dat je bent aangekomen in spier dan zal het most definetly niet meer dan 0.25-0.35 kg zijn ;)

Wat is het wel? >Water, glycogeen en maag/darm-inhoud.

• #1.231
Als je 3 kilo aankomt terwijl je doel cutten is dan doe je het fout. (op de een of andere manier eet je te veel)

Ik snap ook wel dat het niet allemaal spier is, maar ik weet zeker dat het geen vet is om zo te zeggen. Wel train ik sinds een maand weer mijn benen nadat ik het 2 a 3 maanden niet heb kunnen doen ivm blessure :p. Ik ga er ook vanuit dat het komt door vocht / maaginhoud.

Hiervoor deed ik 7/8 maaltijden om een dag en dan woog ik mijzelf wanneer ik uit bed kwam. Met IF zou je jezelf eigenlijk moeten wegen een aantal minuten voor de eerste maaltijd maar ik doe het gewoon nadat ik uit bed kom.

Als je 3 kilo aankomt terwijl je doel cutten is dan doe je het fout. (op de een of andere manier eet je te veel)

Ik eet op trainings dagen 250 gram mager rundergehakt en 200 gram volkoren spaghetti en broccoli. Misschien moet ik toch maar bij kipfilet blijven.

Laatst bewerkt:
Ik eet op trainings dagen 250 gram mager rundergehakt en 200 gram volkoren spaghetti en broccoli. Misschien moet ik toch maar bij kipfilet blijven.

Dat is het enige wat je eet?
Want dat is zo'n 1250 kcal met nauwelijks 110 gram eiwit, veel te weinig dus.

Hoeveel eet je dan wel niet op niet-trainings dagen...

Besloten dit ook nog eens te proberen.
In het verleden mee begonnen, maar slechts een week kunnen uitvoeren door medische omstandigheden.
Window zal van 14u - 22u zijn, aangezien ik pas om 19u30 train.

Ik ga 3 maaltijden eten, namelijk om 14u & 17u30 en ~21u30 (post workout).
Kcals zullen ongeveer zo opgedeeld zijn:
~670, ~610 en ~1220.

Zal de komende weken vermelden hoe dit me bevalt :)

Doel: Cut
Gewicht: 102
BF: 22-24
Lengte: 1.79

Ik werk van 8:00 tot 17:00 en ben rond 18:00 thuis. Training begint meestal om 19:30. Ik train 4 keer per week.

Hoe meer ik over IF lees, hoe leuker ik het vind. Ik zou dit graag volgen om te cutten en in de toekomst cleanbulk te doen.

Als ik het goed begrijp zal ik 25% van mijn dagelijkse kcal tijdens de 1ste en 2de maaltijd moeten eten en 50% in de laatste maaltijd.

Nu ben ik van plan e/k/v verhouding te nemen van 40/40/20 op trainingsdagen en 40/30/30 op rust/cardio dagen.

Doel is om ongeveer 2850 kcal te gaan eten op trainingsdagen. Mijn onderhoud is ~3100 kcal. Op rustdagen wil ik een deel van de carbs eruit gooien, zodat ik op -500kcal kom te staan tijdens de rust dagen. Wil een reefeed dag inplannen.

Iemand suggesties of heb ik het zo begrepen?

• #1.236

Ik werk van 8:00 tot 17:00 en ben rond 18:00 thuis. Training begint meestal om 19:30. Ik train 4 keer per week.

Hoe meer ik over IF lees, hoe leuker ik het vind. Ik zou dit graag volgen om te cutten en in de toekomst cleanbulk te doen.

Als ik het goed begrijp zal ik 25% van mijn dagelijkse kcal tijdens de 1ste en 2de maaltijd moeten eten en 50% in de laatste maaltijd.

Nu ben ik van plan e/k/v verhouding te nemen van 40/40/20 op trainingsdagen en 40/30/30 op rust/cardio dagen.

Doel is om ongeveer 2850 kcal te gaan eten op trainingsdagen. Mijn onderhoud is ~3100 kcal. Op rustdagen wil ik een deel van de carbs eruit gooien, zodat ik op -500kcal kom te staan tijdens de rust dagen. Wil een reefeed dag inplannen.

zoiets ja, afgezien van die percentages, want daar doe ik niet aan en heb ik dus geen verstand van. Zolang je maar het grootste gedeelte van je voeding (75+%) NA je training neemt. Overigens, als je toch op 22% zit, waarom dan niet een iets groter tekort op rustdagen in ieder geval zodat het wat harder gaat ?

zoiets ja, afgezien van die percentages, want daar doe ik niet aan en heb ik dus geen verstand van. Zolang je maar het grootste gedeelte van je voeding (75+%) NA je training neemt. Overigens, als je toch op 22% zit, waarom dan niet een iets groter tekort op rustdagen in ieder geval zodat het wat harder gaat ?

Haha, niet zo mooi neergezet. Wil op rustdagen op ~2300 kcal gaan zitten. dus -800 kcal ongeveer. tekort wil ik creëren door carbs te minderen. Dan nog een beetje cardio erbij.

1ste maaltijd wil ik dan om 14:00 pakken, 2de om 18:00 en laatste (2) om 20:30 en 22:00.

Ik train rond 19:30

Laatst bewerkt:
Dat is het enige wat je eet?
Want dat is zo'n 1250 kcal met nauwelijks 110 gram eiwit, veel te weinig dus.

Hoeveel eet je dan wel niet op niet-trainings dagen...
IF Rust:
maaltijd1: whey+oats 650kcal
maaltijd2: volkoren spaghetti + kip + broccoli 740kcal
maaltijd 3: kwark + bruine boterham met 20 gram pindakaas 470
totaal in gram: 208eiwit 173carbs en 41 vet goed voor 1900 kcal

IF Train:
maaltijd1: whey+oats 650kcal
maaltijd2: volkoren spaghetti rundergehakt broccoli 1200kcal
maaltijd3: tonijn kwark en 2 broodjes 550
totaal in gram: 236eiwit 258carbs 51vet goed voor 2450 kcal

Laatst bewerkt:
Besloten dit ook nog eens te proberen.
In het verleden mee begonnen, maar slechts een week kunnen uitvoeren door medische omstandigheden.
Window zal van 14u - 22u zijn, aangezien ik pas om 19u30 train.

Ik ga 3 maaltijden eten, namelijk om 14u & 17u30 en ~21u30 (post workout).
Kcals zullen ongeveer zo opgedeeld zijn:
~670, ~610 en ~1220.

Zal de komende weken vermelden hoe dit me bevalt :)

Grappig...ik heb precies dezelfde window!
Op rustdagen 1900 Kcal (onderhoud -25%) en trainingsdagen 3200 Kcal (onderhoud +25%). Die laatste moet eigenlijk meer zijn (+50%) maar krijg het echt niet weg in die window.

In ruim 6 weken 6,5kg kwijt.
Ben benieuwd hoe het jouw bevalt en wat je resultaten zijn.

Succes!

Percentages kloppen, maar dat geldt voor trainingsdagen.
Op rustdagen moet je juist 40-50% in je eerste maaltijd eten.

Ben het eens met Wazzup...op rustdagen zou ik 750-800 Kcal onder onderhoud gaan zitten en op trainingsdagen juist boven je onderhoud.

Succes man!!

Terug
Naar boven