Inspect and Adapt!
Misschien eerst even kijken of we hetzelfde bedoelen met een refeed, want ik zie dat hier mensen altijd 'refeed' doen na een training.
Voor mij is een refeed iets dat nodig is om catabolisme tegen te gaan tijdens het cutten, daarnaast kan het je glycgeen voorraden vullen voor je harde trainingen tijdens het dieten.
Dus wanneer heb je dat nodig? Naar mijn mening als je te snel gewicht verliest. Ik weeg 1x in de week dus per week kan ik dit constateren. Of als ik een hele week fluttrainingen achter de rug heb...
Dan is een refeed nuttig. Eerder heb je hem nog niet nodig naar mijn mening.
Vandaar dat ik het raar vind om een refeed in te plannen, maar als je elke week een refeed planned en het werkt is het ook goed.
Zelf denk ik altijd; "he gewichtsverlies gaat goed, laat ik nu niet een hele week aan verbande calorieen gaan eten."
Daarnaast merk ik dat ik na een refeed vol loop met vocht en glycogeen. Daardoor houd ik bijna een hele week extra gewicht vast. Dus als ik 76kg weeg en ik doe een goeie refeed kan ik bijna een hele week 78kg wegen. Dan is het bijna nooit dat ik na die refeed/week ineens bijv. een halve kilo minder weeg (75.5kg). Dan ben ik een week niet afgevallen en is de week verloren. Tenminste zo voelt dat dan.