AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Haha, het doel van refeed moet nu wel duidelijk zijn dacht ik zo :P! Ik pak het zelf eigenlijk net wat anders aan. Kcal tekort op niet trainingsdagen en op onderhoud op trainingsdagen. Hierdoor verlies ik langzaam vet maar het is een stuk beter vol te houden. Volgens mij zijn er nog wel meer mentale/ fysieke voordelen aan het rustig aan vet verliezen..
Nadeel is weer dat het lang(er) duurt en er dus minder weken in het jaar zijn om massa te gainen :D

Haha, het doel van refeed moet nu wel duidelijk zijn dacht ik zo :P! Ik pak het zelf eigenlijk net wat anders aan. Kcal tekort op niet trainingsdagen en op onderhoud op trainingsdagen. Hierdoor verlies ik langzaam vet maar het is een stuk beter vol te houden. Volgens mij zijn er nog wel meer mentale/ fysieke voordelen aan het rustig aan vet verliezen..
Nadeel is weer dat het lang(er) duurt en er dus minder weken in het jaar zijn om massa te gainen :D

Dan duurt het bij mij nog langer, aangezien ik op trainingsdagen juist boven onderhoud zit (25%) :(
Ga vanaf volgende week maar cardio erbij doen:o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.263
Een refeed "versnelt" je stofwisseling helemaal niet.

De laatste twee weken heb ik geëxperimenteer met IF. De tijd dat ik vastte was minimum 14u en maximum 16u. Onmiddellijk vielen er me twee zaken op:

- Calorierijk ontbijten is de reden voor mijn misselijkheid in de voormiddag
- Een lichaam dat voedsel verteert maakt moe en gefocust

Helaas, iedere keer na meer dan 12 uren vasten had ik last van een lage suikerspiegel wat zorgde voor duizeligheid, trillende handen en een koud gevoel. Blijkbaar is mijn suikerspiegel nogal gevoelig en laat zoiets zich niet goed combineren met te lang vasten.

Nu vroeg ik me af of het een goed idee is om de positieve effecten van IF te benaderen door slechts erg kleine maaltijden te eten tot de avond en dan in de avond het leeuwendeel van m'n caloriebehoefte naar binnen te werken. Meningen?

de combinatie moe en gefocust kan ik niet helemaal rijmen hoor... beetje tegenstrijdig.

Probeer t, zou ik zeggen, die kleine maaltijden. Het grootste voordeel van if is imo de caloriebeperking die eenvoudiger wordt. Dus als je je eetlust onder controle kan houden, prima. Je moet een dieet zoeken wat bij je past.
Ik had zelf altijd last van schommelende bloedsuiker, duizelig, trillerig als ik niet om de paar uur at. Gek genoeg heb ik er nu met IF totaal geen last meer van!

• #1.266
De laatste twee weken heb ik geëxperimenteer met IF. De tijd dat ik vastte was minimum 14u en maximum 16u. Onmiddellijk vielen er me twee zaken op:

- Calorierijk ontbijten is de reden voor mijn misselijkheid in de voormiddag
- Een lichaam dat voedsel verteert maakt moe en gefocust

dat klinkt tegenstrijdig.

Helaas, iedere keer na
meer dan 12 uren vasten had ik last van een lage suikerspiegel wat zorgde voor duizeligheid, trillende handen en een koud gevoel. Blijkbaar is mijn suikerspiegel nogal gevoelig en laat zoiets zich niet goed combineren met te lang vasten.

Heb je het 2 weken lang geprobeerd of slechts af en toe een dag gedurende die twee weken ?

En heb je wel eens nuchter je bloedsuikers laten prikken ? Meldt het anders eens bij de huisarts of misschien ken je iemand met diabetes in je naaste omgeving die je bloed eens wil prikken.

Nu vroeg ik me af of het een goed idee is om de positieve effecten van IF te benaderen door slechts erg kleine maaltijden te eten tot de avond en dan in de avond het leeuwendeel van m'n caloriebehoefte naar binnen te werken. Meningen?

Eten is niet vasten lijkt me.

Ik bedoelde moe en ongefocust. Zoals toen ik dit schreef eigenlijk.:p

Ik weet dat kleine maaltijden niet hetzelfde is als vasten, maar dan nog zou bijvoorbeeld mijn cortisolwaarden hoger moeten zijn dan bij volledige maaltijden. Het is me ook niet te doen om vetverlies, maar wel om efficiënter om te springen met energie en helderder te zijn.

Ben een hele tijd geleden al bij de dokter geweest, hij zei dat m'n suikerspiegel wat lager is dan gemiddeld, maar nog altijd aanvaardbaar.

Na 't weekend ook IF'en, naar mijn mening beter verenigbaar met mijn werk (ipv om de 2/3uur wat eten). De trouwe volgers, eten jullie op T dagen op onderhoud (of erboven) en op NT dagen er onder?

• #1.269
Na 't weekend ook IF'en, naar mijn mening beter verenigbaar met mijn werk (ipv om de 2/3uur wat eten). De trouwe volgers, eten jullie op T dagen op onderhoud (of erboven) en op NT dagen er onder?

Ik wel. (beetje op gevoel, maar toch duidelijk erboven en eronder, of op onderhoud op rustdagen in de bulk)

ik zit op tr.dagen er nu ook iets onder, en op rustdagen nog wat lager

Ik zit er momenteel op trainingsdagen 300-500 onder en op rustdagen 500-800 onder.
Elke maandag refeed, maar daar had ik nog een vraag over :p

Mn schema ziet er zo uit: Meal 1 --> Meal 2 --> Trainen --> Meal 3

Moet ik voor m'n refeed hoger gaan in carbs bij alle meals? Of niets veranderen aan meal 1 & 2 en gewoon al mn carbs en kcals bij post-workout meal nemen?

LG 'schrijft voor' om bij 2 pre workout meals, in de 1e maaltijd geen carbs te doen, behalve wat fruit. In de tweede, de echte pre workout maaltijd wat meer carbs, maar vooral in de vorm van groene groenten en volkoren producten. Puur voor het hebben van voldoende energie voor een keiharde training.

Na de KT een 'carb refeed', dus vooral carbs en het liefst met zo min mogelijk vet.

Let wel....refeeds zijn altijd op KT dagen! Dus ik neem aan dat je op maandag altijd traint.

Laatst bewerkt:
LG 'schrijft voor' om bij 2 pre workout meals, in de 1e maaltijd geen carbs te doen, behalve wat fruit. In de tweede, de echte pre workout maaltijd wat meer carbs, maar vooral in de vorm van groene groenten en volkoren producten. Puur voor het hebben van voldoende energie voor een keiharde training.

Na de KT een 'carb refeed', dus vooral carbs en het liefst met zo min mogelijk vet.

Let wel....refeeds zijn altijd op KT dagen! Dus ik neem aan dat je op maandag altijd traint.

Op maandag train ik idd altijd. Thnx voor de info hierover!

Refeeds zijn toch niet nodig bij IF, als ik 3× per week train met dus high carb en carb loaden na training, en op rustdagen geen carbs?

Even een andere vraag (geen zin om een nieuw topic te maken)

Kan ik mijn kwark vervangen voor tonijn als laatste maaltijd (voor slapen)
Ik reageer niet echt goed op zuivelproducten merk ik, heb de melk/kaas al verminderd, daarnaast zitten er kwark toch redelijk wat suikers (lactose) waar je niks mee doet als je gaat slapen.

En ik vind tonijn gewoon heerlijk.. Ben wel van plan caseïne bij m'n volgende bestelling aan te schaffen dus dan is het probleem helemaal opgelost, maar is tonijn (150gr) voldoende langzaam eiwit als laatste maaltijd?

Even een andere vraag (geen zin om een nieuw topic te maken)

Kan ik mijn kwark vervangen voor tonijn als laatste maaltijd (voor slapen)
Ik reageer niet echt goed op zuivelproducten merk ik, heb de melk/kaas al verminderd, daarnaast zitten er kwark toch redelijk wat suikers (lactose) waar je niks mee doet als je gaat slapen.

En ik vind tonijn gewoon heerlijk.. Ben wel van plan caseïne bij m'n volgende bestelling aan te schaffen dus dan is het probleem helemaal opgelost, maar is tonijn (150gr) voldoende langzaam eiwit als laatste maaltijd?

Bij mijn weten is dat prima te vervangen door tonijn, aangezien dat ook trage eiwitten zouden zijn :)

En is refeed nu nodig bij IF of niet?

• #1.278
  • #1.280
ja idd, maar is het dan ook de bedoeling om effectief boven onderhoud te eten?

Hangt er van af hoeveel je op rustdagen onder je schema eet en hoe hoog je vetpercentage is en hoeveel haast je hebt. Met 3 dagen +20% en 4 dagen -20% gaat het uiteraard niet echt hard. Dus dan is waarschijnlijk onderhoud beter, zit je toch per week op -80% (4x20), maar bij een inname van -50% op rustdagen gaat het wellicht veel TE hard, en kun je rustig wat hoger zitten op trainingsdagen. Beetje persoonlijke voorkeur ook, zolang je het sommetje maar in het oog houdt.

Terug
Naar boven