XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Is 3/4× per week high carb te veel? Dat zijn mijn trainingsdagen namelijk, wel allemaal op onderhoud of eronder..

Is 3/4× per week high carb te veel? Dat zijn mijn trainingsdagen namelijk, wel allemaal op onderhoud of eronder..

Dat is niet veel, zeker als je dan op onderhoud zit. Dan heb je nog 4 dgn om serieus lager te zitten, dus die halve kilo vet waarover hierboven gesproken wordt, is wel te doen dan

Wat ik nu doe, is op trainingsdagen op onderhoud tot 300kcal eronder, verschilt per trainingsdag.
Rustdagen doe ik heel strikt, ongeveer 700kcal onder onderhoud.
Werkt enorm goed voor mij. Die mentale dingetjes doen ook wel goed eigenlijk.
Af en toe op trainingsdagen mn 25g pindakaas vervangen door 34g donkere/chocolade M&M's, minder vetten en hoger in carbs maar zelfde aantal kcals :)

Of mn 100g havermout vervangen door Golden Grahams of Honey Loops :p

Zijn er nou al mensen van dit forum die hier echt veel droger/ gespierder van zijn geworden ? Heb geen tijd en zin om al die pagina's door te lezen.

Wat zijn die resultaten dan? heel het jaar onder de 10 procent vet of veel kg droge massa erbij?

Zijn er nou al mensen van dit forum die hier echt veel droger/ gespierder van zijn geworden ? Heb geen tijd en zin om al die pagina's door te lezen.

JA
droger, gespierder wellicht (wel sterker iig) maar vooral het gemak waarmee ik op dit moment onder onderhoud eet. Het voelt niet eens als dieet.

EN ik verwacht relatief eenvoudig in de buurt van de 10% te blijven komende winter, terwijl anders mijn vet toch stiekum oploopt richting de 16 iedere winter....

Maar waarom op zoek naar bewijs, je zult het toch zelf moeten doen en ervaren!!!
Het hele IF spreekt je aan of het spreekt je niet aan. Dus zelf doen of niet doen, meer smaken hebben we niet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.289
Wat zijn die resultaten dan? heel het jaar onder de 10 procent vet of veel kg droge massa erbij?

Zonder mijn best te hoeven doen het hele jaar een six-pack (dus inderdaad rond de 10%) en toch wat massa gewonnen (en bedenk wel dat ik 45 ben, dus erg veel zal er niet bij komen) Maar vooral het relatieve gemak dat het kost om vol te houden is opmerkelijk.

het gaat mij niet om bewijs maar ik eet nu van 05:30 tot 22:00 10 maaltijden
in de winter een vetpercentage van 11/12 en zomers 6% maar op internet zie ik dat er veel mensen (naturel) erg droog komen staan met dit dieet vandaar mijn intresse.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.291
het gaat mij niet om bewijs maar ik eet nu van 05:30 tot 22:00 10 maaltijden
in de winter een vetpercentage van 11/12 en zomers 6% maar op internet zie ik dat er veel mensen (naturel) erg droog komen staan met dit dieet vandaar mijn intresse.

Ik weet niet of het op kan tegen anabolen, daar heb ik geen verstand van, maar makkelijk droog worden is goed te doen vind ik.

Ik ben nu ook een aantal dagen bezig met IF met de nodige advies van horseman. Het bevalt prima heb before foto's en ga over x aantal weken after foto's maken met resultaat.

Wil wat vet kwijt (kop te vochtig) en toch kracht behouden (gainen nog het liefst zelfs)
En las hier wel positieve dingen over.

Ik werk meestal van 05.00 tot 12.00 (sta om 4 uur op). En dan train ik normaal gesproken rond een uur of 3

Hoe zou je het dan het beste kunnen aanpakken kwa eten? Op dit moment als ik 's ochtends te weinig tijd heb en te weinig kan eten dan ben ik snel misselijk, maar hier valt aan te wennen lijkt mij.

Ik zou zelf proberen om je werk fasted te doen, 12 uur n fijn ontbijt, beestachtige training afwerken en van 16-20 uur (neem aan dat je daarna ook wel ongeveer naar bed gaat) flink wat voeding naar binnen schuiven!

van leangains:
One pre-workout meal

This is the most common setup for my younger clients that are still in college or have flexible working hours.

Sample setup

12-1 PM or around lunch/noon: Pre-workout meal. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
3-4 PM: Training should happen a few hours after the pre-workout meal.
4-5 PM: Post-workout meal (largest meal).
8-9 PM: Last meal before the fast.

Wat broodjekip aanraadt is inderdaad prima te doen, zo heb je na je training genoeg naar binnen gewerkt, en zal je tijdens je werk geen honger/misselijkheid voelen denk ik :thumbup:

Oke dank jullie wel voor de informatie.
Ben nog even op de site rond aan het kijken waar ik het kan vinden hoeveel mijn kcal inname moet zijn

Ik zou je daar niet helemaal blind op staren, om te cutten op rust -30/-40 % met hoog eiwit en relatief veel vetten, op trainingsdagen -10/-20% met veel carbs, eiwit ook hoog en weinig vet

Oke, ik reken denk ik gewoon ruim (1000) voor een werkdag als extra verbruik, aangezien ik volgens mij best veel verbrand, heb er veel moeite voor moeten doen dit gewicht te bereiken.

En dan ga ik zo ff knutselen voor een voedingsschema'tje.
Ga pas na 19 juni ermee beginnen waarschijnlijk, dan heb ik nog 1 wedstrijd en stel dat er van krachtverlies sprake zou zijn dan ben ik er niet mee genaaid.

Daarna nog wel wedstrijden alleen dan kijk ik maar ff hoe die gaan.

Nog 1 vraagje. 1 x per week heb ik ook een schooldag van kwart voor 9 tot vijf.
En af en toe zijn mijn werkdagen ook anders, van 9 tot 6 bijvoorbeeld.

Is het dan erg om ineens in een andere "vast routine" te komen?

veranderd niet veel, neem je 2 maaltijden van 25% of zo, en train je eind middag/begin avond, en eet je daarna je overige 50%

Of je nu Leangains wil doen of niet, principe blijft.

Onder onderhoud eten (+ lichte cardio): vet verlies.

Terug
Naar boven