MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

heb dit er van gemaakt

trainingsdag ong 2500kcal +/- e/k/v 227/293/41
rustdag ong 2000kcal +/- e/k/v 239/97/77

Excel bestanden toegevoegd als bijlage, wat denken jullie ervan.
Wil het dus 20 april gaan proberen.

Ben ervan uitgegaan dat ik 99kg weeg (gewicht schommelt rond de 100kg)

+ ik eet wel groentes bij sommige maaltijden, denk dan aan broccoli, sperziebonen, snijbonen, bloemkool etc.. maar die heb ik niet bij het voedingsschema gezet, aangezien hier toch bijna geen ekv in zitten.

Bijlagen

Mike, 2500/2000 kcal is toch veel te weinig voor jou man?

Mike, 2500/2000 kcal is toch veel te weinig voor jou man?

Met die formule van verbruik kwam ik op 2200 uit. Heb er ong 800 bij opgeteld voor werk en was het dus 3000.

Dat - 15% op trainingsdagen.
En -35% op rustdagen.

Het lijkt wel heel weinig ja, misschien doe ik iets fout

Hoezo is het nou weer weinig, als je vet wil verliezen zal je echt keuzes moeten maken, zoveel massa zal je echt niet verliezen als je protein hoog houd en zwaar blijft trainen..

Hoezo is het nou weer weinig, als je vet wil verliezen zal je echt keuzes moeten maken, zoveel massa zal je echt niet verliezen als je protein hoog houd en zwaar blijft trainen..

Gezien wat hij eerst at en daar amper van aan kwam.
Als ik dagelijks 3000kcal eet clean val ik af, en mike komt veel moeilijker aan dan ik op meer voeding.

heb dit er van gemaakt

trainingsdag ong 2500kcal +/- e/k/v 227/293/41
rustdag ong 2000kcal +/- e/k/v 239/97/77

Excel bestanden toegevoegd als bijlage, wat denken jullie ervan.
Wil het dus 20 april gaan proberen.

Ben ervan uitgegaan dat ik 99kg weeg (gewicht schommelt rond de 100kg)

+ ik eet wel groentes bij sommige maaltijden, denk dan aan broccoli, sperziebonen, snijbonen, bloemkool etc.. maar die heb ik niet bij het voedingsschema gezet, aangezien hier toch bijna geen ekv in zitten.

Ik zou 2 dingen nog aanpassen...
Op rustdagen, skippen van de carbs in de eerste maaltijd.
Geen pasta, meer iets meer kip en groenten + gewonen magere kwark in plaats van vruchtenkwark. Minder carbs is sneller vet verbranden!

Op trainingsdagen meer eten. Zou minimaal op onderhoud eten op trainingsdagen. Wellicht gaat het dan iets langzamer, maar spierbehoud gegarandeerd.

Geen pasta, meer iets meer kip en groenten + gewonen magere kwark in plaats van vruchtenkwark. Minder carbs is sneller vet verbranden!

Op trainingsdagen meer eten. Zou minimaal op onderhoud eten op trainingsdagen. Wellicht gaat het dan iets langzamer, maar spierbehoud gegarandeerd.

Waarom geen carbs op rustdagen?? Het is een optie hoor, maar wel een heftige....
Mijn mening: 100 gram KH is niet veel, en 1 dag kh-loos kan heel erg zwaar zijn. Rustdagen moeten lager is KH zijn, niet perse KHloos. Ik functioneer zwaar klote als ik superlaag ga, en halveer mijn koolhydraten op rustdagen.
Je kan altijd later nog lager gaan, als t vetverlies minder snel gaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.308
Waarom geen carbs op rustdagen?? Het is een optie hoor, maar wel een heftige....
Mijn mening: 100 gram KH is niet veel, en 1 dag kh-loos kan heel erg zwaar zijn. Rustdagen moeten lager is KH zijn, niet perse KHloos. Ik functioneer zwaar klote als ik superlaag ga, en halveer mijn koolhydraten op rustdagen.
Je kan altijd later nog lager gaan, als t vetverlies minder snel gaat.

Ik neem nu ook bar weinig KH's op rustdagen maar heb geen last van "slecht functioneren". (wat bedoel je trouwens met functioneren precies ?) Voor de workout neem ik wel weer carbs. Zelfs voor een uurtje (of twee) hardlopen op rustdagen heb ik geen carbs nodig.

Mijn ervaring is dat wanneer bij mij de carbs gehalveerd worden of zwaar geminderd, dat ik inderdaad er wel een paar dagen bij loop als een zombie maar dat trekt daarna wel weer bij.

Ik zit nu op 20gr KH per dag. Gaat nu prima, de eerste not so much.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.310
Mijn ervaring is dat wanneer bij mij de carbs gehalveerd worden of zwaar geminderd, dat ik inderdaad er wel een paar dagen bij loop als een zombie maar dat trekt daarna wel weer bij.

Ik zit nu op 20gr KH per dag. Gaat nu prima, de eerste not so much.

Heb je er de eerste dag ook last van ? Ik merk dat het wel wat minder wordt na pakweg 24 uur zonder carbs, maar aangezien ik toch om de dag carbs krijg deert dat me niet echt. Pas als ik een tweede dag low carb ga merk ik er serieuzer iets van (maar nog steeds geen zombie ervaring). Scheelt ook per persoon, de een is veel gevoeliger voor dergelijke zaken dan een ander.

Ik voel me zo een dag echt prikkelbaar, snel geirriteerd dat soort zaken
:mad::rolleyes::eek:

Ik heb nu een paar dagen echt helemaal geen carbs gegeten, omdat ik steeds niet kon trainen, eerst even zwaar maar nu ben ik er aardig aan gewend, gelukkig vandaag weer trainen :)

Ik neem nu ook bar weinig KH's op rustdagen maar heb geen last van "slecht functioneren". (wat bedoel je trouwens met functioneren precies ?) Voor de workout neem ik wel weer carbs. Zelfs voor een uurtje (of twee) hardlopen op rustdagen heb ik geen carbs nodig.

+1

Zit met 5 rustdagen en 2 maal KT per week.
Op de rustdagen zit ik aan max. 50 gram carbs, heb geen last van een tekort aan energie o.i.d.
En ja, uur tot 2 uur voor de WO zeker wel carbs, maar da's een trainingsdag, dus dan laden we zowieso lekker bij! :D

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Ik voel me zo een dag echt prikkelbaar, snel geirriteerd dat soort zaken
:mad::rolleyes::eek:

Wellicht concluderen dat IF niets voor jou is?
Kan toch? IF ligt lang niet iedereen....

Heb je er de eerste dag ook last van ? Ik merk dat het wel wat minder wordt na pakweg 24 uur zonder carbs, maar aangezien ik toch om de dag carbs krijg deert dat me niet echt. Pas als ik een tweede dag low carb ga merk ik er serieuzer iets van (maar nog steeds geen zombie ervaring). Scheelt ook per persoon, de een is veel gevoeliger voor dergelijke zaken dan een ander.

Niet na 24uur, eerder een dag later totdat ik na 3,4,5 dagen het dieptepunt bereik en dan ben ik er aan gewend en gaat alles weer zoals vanouds.

Om die reden ben ik begonnen met PWO's zoals Jack3d en noxipro. Alhoewel ik die ook niet elke dag echt nodig heb. Ze zijn wel weer handig als je wat sneller moe bent door het grote kcal tekort en omdat je eens een keer slecht geslapen hebt o.i.d.

Plus ik moet zeggen dat het misschien niet perse een zombie gevoel geeft, maar je moet geen drukke dag hebben, dan zit ik er snel doorheen. Maar de weekenden zijn altijd goed uit te houden, even als ik een paar dagen vrij heb. Dus soms heb ik geluk en is het effect minimaal.

+1

Wellicht concluderen dat IF niets voor jou is?
Kan toch? IF ligt lang niet iedereen....

Wooo slow down ;):eek:
Er staat nergens dat een rustdag een no-carb dag moet zijn, het is geen keto-dieet.
Ik ga prima op IF, 3% er af in 6 weken, voel me er super bij.

IF is niet voor iedereen, maar dat heeft vooral te maken met het om kunnen gaan met de vastenperiode, niet met low carb rustdagen imo, dan is geen gouden regel.

Wooo slow down ;):eek:
Er staat nergens dat een rustdag een no-carb dag moet zijn, het is geen keto-dieet.
Ik ga prima op IF, 3% er af in 6 weken, voel me er super bij.

IF is niet voor iedereen, maar dat heeft vooral te maken met het om kunnen gaan met de vastenperiode, niet met low carb rustdagen imo, dan is geen gouden regel.

LOL:D
Nee, IF is zeker geen keto.
Je doet te veel/vaak refeeds om in ketose te komen, dus die vergelijking is zowieso niet van toepassing.

Maar 'snel geirriteerd en prikkelbaar' uit je eerdere post valt m.i. niet onder 'voel me er super bij' zoals je nu zegt. Maar wellicht dat het anders overkomt dan dat je je in werkelijkheid voelt en leest het vooral alsof je het niet echt fijn vindt om IF te doen. ;)

Ben gewend de hele dag door carbs te eten, en veel ook dus het zal zeker wennen worden

Minder kcals is sneller vet vebranden!

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Ben gewend de hele dag door carbs te eten, en veel ook dus het zal zeker wennen worden
Ik zag btw ook dat je een heel voedingsschema had gemaakt, zou ik lekker laten, gewoon een optelsommetje maken aan het eind van de dag.

Zou uit gaan van 500 gram vet verlies per week, 4500 kcals dus. Reken maar uit dus, evt cardio niet vergeten er af te trekken.

Minder kcals is sneller vet vebranden!

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Ik zag btw ook dat je een heel voedingsschema had gemaakt, zou ik lekker laten, gewoon een optelsommetje maken aan het eind van de dag.

Zou uit gaan van 500 gram vet verlies per week, 4500 kcals dus. Reken maar uit dus, evt cardio niet vergeten er af te trekken.

+1, er zijn genoeg mensen die in de lage digits geraken met hoog aantal carbs.

LOL:D

Maar 'snel geirriteerd en prikkelbaar' uit je eerdere post valt m.i. niet onder 'voel me er super bij' zoals je nu zegt. Maar wellicht dat het anders overkomt dan dat je je in werkelijkheid voelt en leest het vooral alsof je het niet echt fijn vindt om IF te doen. ;)

Daarom doe ik geen NO carb op rustdagen, maar eet ik de helft van mijn normale KH.. en daar voel ik me prima bij. Kwestie van aanpassen aan persoonlijke behoeftes dus

Terug
Naar boven